Η Μαρία Γοργία μας συστήνει τη νέα της παράσταση

Δημιουργεί συζητήσεις κι ενίοτε σοκάρει με τον τρόπο που καταλύει σκηνικά στερεότυπα η χορογράφος Μαρία Γοργία. Αυτές είναι οι σκέψεις και οι προθέσεις της γύρω από τη νέα παράστασή της «Κι αν καταβροχθίζαμε ο ένας τον άλλο;».

Η Μαρία Γοργία μας συστήνει τη νέα της παράσταση

Δημιουργεί συζητήσεις κι ενίοτε σοκάρει με τον τρόπο που καταλύει σκηνικά στερεότυπα η χορογράφος Μαρία Γοργία. Αυτές είναι οι σκέψεις και οι προθέσεις της γύρω από τη νέα παράστασή της «Κι αν καταβροχθίζαμε ο ένας τον άλλο;», η οποία κάνει πρεμιέρα στο χώρο Αμάλγαμα την Ημέρα της Γυναίκας (8/3).

Η Μαρία Γοργία μας συστήνει τη νέα της παράσταση - εικόνα 1

Η ανάγκη να εκφράσω και να μοιραστώ με τον κόσμο το πλέον αγαπημένο μου θέμα, τον Έρωτα, αλλά ίσως κι ένας τρόπος που με κάνει να κοιτάζω αυτό το πεδίο με μάτι παρατηρητή (όπως συχνά είναι και ο ρόλος που τελικά αποφάσισα να έχω σε αυτό το έργο: παρατηρητής, αφηγητής, κυβερνήτης πλοίου αλλά και ο θηλυκός θεός Έρωτας), ήταν η πρώτη ώθηση για τη δημιουργία αυτού του έργου.

Ο τίτλος «Κι αν καταβροχθίσουμε ο ένας τον άλλο;» είναι από το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ. Ήθελα λοιπόν να μιλήσω για τον Έρωτα, αλλά αυτήν τη φορά με ακόμη πιο άμεσο τρόπο, ίσως και με τη «σκληρότητα» του όσο γίνεται πιο κοντά στο πραγματικό και όχι του παραστασιακού/θεατρικού... Σε έναν μη θεατρικό χώρο όπως το Αμάλγαμα στη Μενάνδρου 47, η πάλη των φύλων ή η πάλη των ρόλων (κατά τον Μπαρτ), η πλεονεξία του εγωκεντρικά θρεμμένου ατόμου (προϊόν της νεοφιλελεύθερης κοινωνίας αλλά και της σχέσης του με τη μητέρα/τροφό κ.λπ.), το οποίο ασυνείδητα ή συνειδητά επιδιώκει διαρκώς να επικρατήσει, να καταδυναστεύσει, να εξουσιάσει το ερωτικό του αντικείμενο, η σχέση θύτη - θύματος, η εξαρτητική σχέση που δεν είναι παρά το προϊόν των πρωταρχικών σχέσεων του ατόμου με τους γονείς, το αδιέξοδο των σχέσεων, ο Έρωτας ως μορφή ύπνωσης, όλα παρουσιάζονται μπροστά στα μάτια του θεατή και με καμία πρόθεση ωραιοποίησης ή απόκρυψης.

Η Μαρία Γοργία μας συστήνει τη νέα της παράσταση - εικόνα 2

Από την άλλη, ο Ρομαντικός Έρωτας, το πάθος και η ρομαντική αντίληψη που έχουμε για τον Έρωτα στη Δύση, ακόμη και στα χρόνια της νεωτερικότητας, πραγματώνονται και αυτά στον ίδιο μη θεατρικό χώρο, μέσα από τη μοναδική, καθηλωτική, οργασμική μουσική του Βάγκνερ και το έργο του «Τριστάνος και Ιζόλδη». Επέλεξα κάποια σημεία από αυτό το φοβερό και φλογερό έργο επειδή για μένα είναι από τα πιο διαχρονικά, έντονα συγκινησιακά μουσικά έργα που έχω ακούσει! Δύο από αυτά τα σημεία ερμηνεύονται ζωντανά από τη σοπράνο Νάνσυ Παπακωνσταντίνου και η στιχουργική σε αυτά είναι ένα μέρος του ποιήματος του Γιάννη Ρίτσου «Σάρκινος λόγος» στην τελική άρια και από ένα δικό μου κείμενο στην εισαγωγή.

Το έργο τεχνικά είναι από τα δυσκολότερα που έχω δημιουργήσει. Λόγος και κίνηση συνέχεια, λυρικό τραγούδι στις βαγκ­νερικές άριες, οι οποίες είναι εξαιρετικά απαιτητικές, μεγάλη σωματική έκθεση στις σκηνές γυμνού! Τόσο οι πρωταγωνιστές ερμηνευτές (Μαρκέλλα Μανωλιάδη, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου) όσο και ο Γιάννης Σταυρόπουλος και η Νάνσυ Παπακωνσταντίνου είναι πραγματικά σπάνιοι και δοτικοί... Στην Ελλάδα του 2019 πολύ λίγοι καλλιτέχνες θα έμπαιναν, θεωρώ, σε τέτοια έκθεση, η οποία δεν είναι μόνο σωματική αλλά και ψυχική!

Η Μαρία Γοργία μας συστήνει τη νέα της παράσταση - εικόνα 3

Περισσότερες πληροφορίες

Κι αν καταβροχθίζαμε ο ένας τον άλλον;

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Ο έρωτας έρχεται στο προσκήνιο μέσα από μια παράσταση που συνθέτει έργα των Χάινερ Μίλερ, Ρολάν Μπαρτ κ.ά., με κείμενα εμπνευσμένα από προσωπικά βιώματα της χορογράφου, με άμεσες όμως αναφορές στις παθογένειες της δυτικής κοινωνίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μαντώ, Κώστας Μπίγαλης, Σοφία Βόσσου και Πωλίνα μιλούν για το "Reunion The Musical" σε μια κοινή συνέντευξη

Οι τέσσερις αγαπημένοι ερμηνευτές πρωταγωνιστούν στο πρωτότυπο μιούζικαλ της Θέμιδας Μαρσέλλου που έχει στον πυρήνα του τα 90s, πλάι σε ένα θίασο γεμάτο ενέργεια (Παλλάς, από 17/5).

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
16/05/2024

"Stereophonic": Μια ελληνική θεατρική συμπαραγωγή υποψήφια για 13 βραβεία Τόνι!

Πρόκειται για την παράσταση σε συμπαραγωγή της ελληνικής Faliro House Productions, με θέμα την ιστορία μιας ροκ μπάντας.

Το "ΑΤΙΤΛΟΝ" της Αντωνίας Οικονόμου ξεκινάει δεύτερο κύκλο παρουσίασης

Η παρασταστική αλληγορία της Ελληνίδας χορογράφου έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο.

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Το κλασικό έργο ως γέφυρα Ελλάδας και Τουρκίας στο Μέγαρο

Μετά την Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη, η συμπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη έρχεται στο Μέγαρο στις 16/5, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις στην σαιξπηρική ιστορία και έναν πολυπολιτισμικό θίασο.

Μάθε με να φεύγω

Η πικρή ιστορία άτυχων ερώτων και μοναξιάς του Άκη Δήμου αποδίδεται από τον Γιάννη Σκουρλέτη με μία παράδοξη, queer σκηνική γλώσσα, που γοητεύει με τη δυναμική της. | Powered by Uber| Powered by Uber

Ένας εχθρός του λαού

Παράσταση συλλογικής αφηγηματικής φόρμας που αναδεικνύει το σημαντικού πολιτικού προβληματισμού ιψενικό έργο, αφήνοντας όμως σε δεύτερη μοίρα ζητήματα θεατρικότητας | Powered by Uber

Η "Βότκα μολότοφ" "σκάει" κι αυτό το καλοκαίρι

Η εκρηκτική κωμωδία της Ελένης Ράντου σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και με τον Τάσο Χαλκιά ως Τσέχοφ επιστρέφει με καλοκαιρινή περιοδεία σε ανοικτά θέατρα της Αττικής.