Είστε για ένα …τραπεζο-όργιο;

Είκοσι περφόρμερ, ηθοποιοί, σκηνοθέτες, εικαστικοί και θεωρητικοί συναντώνται στο Bios, συμμετέχοντας στην περφόρμανς «The Bankorgs» της Μαρίας Πασχαλίδου. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Είστε για ένα …τραπεζο-όργιο;

«Κυβοργικό μανιφέστο. Επιστήμη, τεχνολογία και σοσιαλιστικός φεμινισμός στον ύστερο εικοστό αιώνα»: από αυτήν την εμβληματική μελέτη της αμερικανίδας θεωρητικού των επιστημών Donna Haraway προέκυψε η μακράς διάρκειας περφόρμανς «The Bankorgs» της εικαστικού Μαρίας Πασχαλίδου που λαμβάνει χώρα απόψε, 4/12, από τις 7.30 μέχρι αργά τη νύχτα, στο Bios, με ελεύθερη είσοδο.

Είκοσι καλλιτέχνες από το χώρο των παραστατικών τεχνών έχουν προσκληθεί να συμβάλλουν στην περφόρμανς, σχολιάζοντας δημιουργικά, όπως επισημαίνει η Πασχαλίδου, «την έννοια του ‘κυβόργιου’, ενός μεταλλαγμένου ανθρωποειδούς, σε σχέση με την υποθετικής του μετάλλαξη σε ‘τραπεζόργιο’, έναν οργανισμό που μετασχηματίζεται από την επικράτηση των τραπεζών σε πολλαπλά κοινωνικοπολιτικά επίπεδα».

Κάθε καλλιτέχνης καταθέτει στο «τραπέζι του δείπνου» ένα αντικείμενο-έργο της επιλογής τους, ως σύμβολο επιβίωσης ή και αντίστασης στο καθεστώς του τραπεζόργιου (στη φωτό, απόσπασμα από το βίντεο "Το μανιφέστο των σάιμποργκ ένα απόγευμα του Νοέμβρη 2015 σ’ ένα διαμέρισμα της Αθήνας" που δημιούργησαν για την περίσταση οι Βασίλης Νούλας και Κώστας Τζημούλης).

Με την ολοκλήρωση της δράσης, οι θεατές μπορούν κι εκείνοι να καταθέσουν στο τραπέζι του «δείπνου» τα δικά τους αντικείμενα…

Συμμετέχουν οι Κατερίνα Αθανασίου, Τζένη Αργυρίου, Γρηγόρης Γαϊτανάρος, Φώτης Καραγεωργίου, Ελένη Λύρα, Catherine Maffioletti, Ιουλία Μέρμηγκα & Kyrck, Βασίλης Νούλας - Κώστας Τζημούλης, Λήδα Παπακωνσταντίνου, Μαρία Πασχαλίδου, PASHIAS, Λία Πέτρου, Ανέττα Σπανουδάκη, Συραγώ Τσιάρα, Mo Throp, Μυρτώ Φαρμάκη, Γεωργία Μαυραγάνη, ∆έσποινα Μεϊμαρόγλου, ∆ημήτρης Χαλάτσης και Μαρία Ανδρομάχη Χατζηνικολάου.

To «The Bankorgs» πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ερευνητικού πρότζεκτ Performance Dinners που διοργανώνει το The Subjectivity & Feminisms Research Group (S&F) του Chelsea College of Arts (Λονδίνο) και παρουσιάζεται στις 4/12, από τις 7.30 μ.μ. στο BIOS Πειραιώς 84, Γκάζι, 2103425335.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"(Love me) Tinder": Δίγλωσση performance στο Theatre of the No

"Μπορεί ο έρωτας να επιβιώσει όταν το μόνο που κάνουμε είναι swipe;", διερωτάται η κωμωδία καταστάσεων του Νίκου Φυτά γύρω από τον έρωτα στο Theatre of the No.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/11/2025

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί την Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

Σαλόνια Γλώσσας στο Εθνικό: Γνωριμία με τη σύγχρονη ελληνική γραφή και το "Μαύρο Κουτί"

Τα "Σαλόνια Γλώσσας" του Εθνικού Θεάτρου είναι μια δράση που μετατρέπει τον θεατρικό χώρο σε εργαστήριο ιδεών, φέρνοντας σε διάλογο τη γλώσσα, την τέχνη και τον κόσμο γύρω μας και το επόμενο ραντεβού θα πραγματοποιηθεί 30 Νοεμβρίου με τις Δανάη Λιοδάκη και Μυρτώ Αλικάκη.

Το αιχμηρό έργο του Τριαρίδη επιστρέφει: Συζήτηση με τη Μάγδα Φύσσα στο Θέατρο Olvio

Το έργο του Θανάση Τριαρίδη "Να ξέρετε πως αυτό που ακούτε είναι σφύριγμα τρένου", που σημάδεψε τις δύο προηγούμενες σεζόν, επιστρέφει στο Θέατρο Olvio με νέες συζητήσεις, συμμετοχή της Μάγδας Φύσσα και μια υποψηφιότητα στα βραβεία της Ένωσης Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών.

Τρίτο Στεφάνι: Η ατμόσφαιρα της παράστασης μέσα από νέες φωτογραφίες

Οι νέες φωτογραφίες από το "Τρίτο Στεφάνι" αποκαλύπτουν την ατμοσφαιρική, στοχαστική ματιά του Στάθη Λιβαθινού και της ομάδας του, που μεταμορφώνουν το κλασικό κείμενο του Ταχτσή σε μια ζωντανή, ποιητική παράσταση.

"Λεωφορείο ο πόθος"- Η επιστροφή Καραντζά και οι δύο πρωταγωνιστές

Η επανάληψη του "Λεωφορείου ο πόθος" στο Προσκήνιο σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά φωτίζεται από τη βραβευμένη ερμηνεία της Αλεξίας Καλτσίκη, ενώ ο Αινείας Τσαμάτης μιλά για τον Στάνλεϊ και τη σκηνική σύγκρουση που καθορίζει την παράσταση.

"Κέικ": ένα comfort food για την ανθρώπινη συμπεριφορά

Ως guest editor, ο συγγραφέας Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης παρομοιάζει το έργο του "Κέικ", που παίζεται στο Εμπορικόν με το απόλυτο comfort food: οικείο, τρυφερό και αληθινό. Όπως ένα γλύκισμα που ξυπνά μνήμες, έτσι και το έργο του αποκαλύπτει ανθρώπινες αδυναμίες, συγκρούσεις και τη γλύκα της συμφιλίωσης.