«Το ‘21»: Θούριος που ροκάρει

Ένας «αναρχικός» του ελληνικού θεάτρου, αυθεντικός περφόρμερ και δημιουργός μουσικών θεαμάτων-εμπειρία, ο Άρης Μπινιάρης ξαναστήνει στο Gazarte «Το ‘21», ένα ροκ ορατόριο για την Ελληνική Επανάσταση που έκανε μεγάλη αίσθηση στο Φεστιβάλ Αθηνών.

«Το ‘21»: Θούριος που ροκάρει

Ηλεκτρισμένα μπλουζ για ένα κατασπαραγμένο έθνος, ψυχεδελικές σάμπα για την πείνα και ροκ άριες για την Επανάσταση...Όπως ο Ρήγας Φεραίος τραγουδούσε τον μαινόμενο Θούριό του ξεσηκώνοντας όσους τον άκουγαν, έτσι κι ο Άρης Μπινιάρης, με πολύτιμους συνεργάτες τους δύο μουσικούς του, καταθέτει μια εξίσου μαινόμενη παράσταση-συναυλία, «Το ‘21». Εκείνο που τραγουδιέται είναι αποσπάσματα από τα πρακτικά των Εθνοσυνελεύσεων και απομνημονεύματα αγωνιστών, άρθρα της εφημερίδας του Μεσολογγίου «Ελληνικά Χρονικά» αλλά και μαρτυρίες των ετών 1816-1834.

Ανάγοντας σε παραστατική φόρμα το κλασικό τρίο της ροκ –ο ίδιος στη φωνή και την κιθάρα, ο Τάκης Βαρελλάς στο μπάσο και ο Βασίλης Γιασλακιώτης στα ντραμς – και ενδύοντας την επαναστατική γλωσσολαλιά με την ηλεκτρική ένταση του garage-punk ήχου, επιτυγχάνεται ένας «άλλος» ξεσηκωμός: εκείνον της ιστορικής και εθνικής συνείδησης του σημερινού θεατή-ακροατή αυτού του ιδιόμορφου ορατορίου. Ο αχός του ’21 φτάνει στ’ αυτιά μας σαν αέναο εγερτήριο και, συνάμα, σαν ελεγεία. Γιατί εμείς, οι σημερινοί, γνωρίζουμε καλά τι συνέβη στους μετεπαναστατικούς χρόνους όσο και στους σημερινούς.

«Το ‘21»: Θούριος που ροκάρει - εικόνα 1

Ο ιστορικός Ν. Σβορώνος το έχει θέσει ως εξής: «Η επανάσταση των Ελλήνων κατέληξε στη δημιουργία ενός μοναρχικού κράτους, που η διοργάνωσή του αφέθηκε σε ξένο πρίγκιπα και σε ξένη κυβέρνηση». Κι ο Μπινιάρης αφήνει ελεύθερους εθνικούς και προσωπικούς συνειρμούς όταν τραγουδά σαν παροξυσμικό μπλουζ στίχους όπως αυτός: «Μαρτυρούν οι κάμποι, μαρτυρούν τα όρη, μαρτυρούν κι οι λίθοι. Ο καιρός της ολιγαρχίας επέρασεν!...»

Λεπτομέρεια: ο Φεραίος προσέδωσε το 1797 στο πατριωτικό του άσμα τον χαρακτηρισμό «θούριος» (= ορμητικός), το οποίο χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι ποιητές ως προσωνύμιο του θεού του πολέμου, του Άρη. Με εξίσου …πολεμοχαρή διάθεση, ο Άρης Μπινιάρης ερμηνεύει τα προαναφερθέντα κείμενα ανάγοντάς τα σε εμπρηστικά μανιφέστα, με μια επική δεινότητα και μια ορμητική ενέργεια που συνεπαίρνουν. Η παράστασή του ίδιου και των συνεργατών του δημιούργησε μεγάλη αίσθηση όταν πρωτοπαίχτηκε στο πρόσφατο Φεστιβάλ Αθηνών. Έχοντας υπάρξει sold-out σε χρόνο ρεκόρ, βρίσκει ξανά τώρα το δρόμο της για τη σκηνή και δη για το live stage του Gazarte.

Ο γνωστός πολυχώρος στο Γκάζι εγκαινιάζει τη θεατρική του δραστηριότητα με αυτήν την πολύ ιδιαίτερη φεστιβαλική παραγωγή και με τη ρηξικέλευθη σκηνοθετική ματιά στην Ελληνική Επανάσταση του νέου αυτού δημιουργού, τον οποίο πρωτογνωρίσαμε προ τετραετίας με το «Θείο Τραγί» του Γιάννη Σκαρίμπα.

«Το 21» θα παρουσιαστεί στο Gazarte σε περιορισμένες παραστάσεις, με πρώτες ημερομηνίες τις17, 18, 25, 26, 31 Οκτωβρίου και 1 Νοεμβρίου 2015. Προπώληση: Gazarte, Public, Iανός, Παπασωτηρίου, Seven Spots, Reload Stores και τηλεφωνικά στο 11876.

Φωτό: Εύη Φυλακτού

Περισσότερες πληροφορίες

Το ’21

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 60 '

Punk ορατόριο με θέμα την Επανάσταση του 1821. Έγγραφα των εθνοσυνελεύσεων, μαρτυρίες των ετών 1816-34 αλλά και κείμενα εναντίον της επανάστασης ακούγονται και τραγουδιούνται σε αυτό το ροκ μάθημα Ιστορίας

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μαντώ, Κώστας Μπίγαλης, Σοφία Βόσσου και Πωλίνα μιλούν για το "Reunion The Musical" σε μια κοινή συνέντευξη

Οι τέσσερις αγαπημένοι ερμηνευτές πρωταγωνιστούν στο πρωτότυπο μιούζικαλ της Θέμιδας Μαρσέλλου που έχει στον πυρήνα του τα 90s, πλάι σε ένα θίασο γεμάτο ενέργεια (Παλλάς, από 17/5).

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
16/05/2024

"Stereophonic": Μια ελληνική θεατρική συμπαραγωγή υποψήφια για 13 βραβεία Τόνι!

Πρόκειται για την παράσταση σε συμπαραγωγή της ελληνικής Faliro House Productions, με θέμα την ιστορία μιας ροκ μπάντας.

Το "ΑΤΙΤΛΟΝ" της Αντωνίας Οικονόμου ξεκινάει δεύτερο κύκλο παρουσίασης

Η παρασταστική αλληγορία της Ελληνίδας χορογράφου έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο.

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Το κλασικό έργο ως γέφυρα Ελλάδας και Τουρκίας στο Μέγαρο

Μετά την Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη, η συμπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη έρχεται στο Μέγαρο στις 16/5, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις στην σαιξπηρική ιστορία και έναν πολυπολιτισμικό θίασο.

Μάθε με να φεύγω

Η πικρή ιστορία άτυχων ερώτων και μοναξιάς του Άκη Δήμου αποδίδεται από τον Γιάννη Σκουρλέτη με μία παράδοξη, queer σκηνική γλώσσα, που γοητεύει με τη δυναμική της. | Powered by Uber| Powered by Uber

Ένας εχθρός του λαού

Παράσταση συλλογικής αφηγηματικής φόρμας που αναδεικνύει το σημαντικού πολιτικού προβληματισμού ιψενικό έργο, αφήνοντας όμως σε δεύτερη μοίρα ζητήματα θεατρικότητας | Powered by Uber

Η "Βότκα μολότοφ" "σκάει" κι αυτό το καλοκαίρι

Η εκρηκτική κωμωδία της Ελένης Ράντου σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και με τον Τάσο Χαλκιά ως Τσέχοφ επιστρέφει με καλοκαιρινή περιοδεία σε ανοικτά θέατρα της Αττικής.