Άγνωστος Τένεσι Ουίλιαμς για ένα αναπάντεχο ντουέτο

Η Μάνια Παπαδημητρίου και ο Αλέκος Συσσοβίτης μεταμορφώνονται στα «τρελά» αδέρφια της «Κραυγής» που ανεβάζει η Έλλη Παπακωνσταντίνου στο Faust.

Άγνωστος Τένεσι Ουίλιαμς για ένα αναπάντεχο ντουέτο

«Το καλύτερο έργο μου μετά το ‘Λεωφορείο ο Πόθος’»: έτσι χαρακτήριζε ο Τένεσι Ουίλιαμς την «Κραυγή» (1967), το ελάχιστα παιγμένο έργο του, το οποίο ο ίδιος έγραφε και ξαναέγραφε για σχεδόν δέκα χρόνια. Η Έλλη Παπακωνσταντίνου, η οποία το πρωτοανέβασε πριν τέσσερα χρόνια στην Πάτρα με τους Αιμίλιο Χειλάκη και Αθηνά Μαξίμου, επανέρχεται σε αυτό το άγνωστο αριστούργημα του μεγάλου αμερικανού συγγραφέα με ένα αναπάντεχο ντουέτο ηθοποιών, μεταμορφώνοντας το Faust σε ένα εγκαταλειμμένο θέατρο. Εκεί βρίσκονται δυο εξίσου εγκαταλειμμένα πλάσματα, ο Φελίς (Αλέκος Συσσοβίτης) και η Κλαιρ (Μάνια Παπαδημητρίου). Είναι αδέρφια και είναι ηθοποιοί. Έχουν μόλις πληροφορηθεί ότι ο θίασός τους τούς παράτησε, αφήνοντάς τους ένα σημείωμα όπου τους αποκαλεί «τρελούς». Το κοινό, όμως, έχει ήδη φτάσει κι εκείνοι αποφασίζουν να δώσουν μόνοι τους την παράσταση. Μόνο που η αλήθεια της ζωής και το ψέμα του θεάτρου δεν είναι τόσο μακριά όσο φαντάζεται κανείς…

Αυτή είναι η σχεδόν πιραντελική συνθήκη στην οποία ο Τένεσι Ουίλλιαμς υποβάλλει τους ηθοποιούς που επωμίζονται τους δύο ρόλους στην «Κραυγή». Γραμμένο λίγο μετά το θάνατο του συντρόφου του, αυτό το «Έργο των Δύο Χαρακτήρων», όπως ήταν ο αρχικός τίτλος, κουβαλάει εξίσου το πένθος του Ουίλιαμς όσο και την πίστη του στην υπερβατική δύναμη της τέχνης. Κι όπως ίσως υποψιάζεστε, δεν απαιτεί από τους δυο ηθοποιούς του τίποτα λιγότερο από ένα υποκριτικό tour de force. Η Παπακωνσταντίνου, γνωστή για τις εικαστικά και δραματουργικά τολμηρές παραστάσεις της στο Βυρσοδεψείο, επισημαίνει σχετικά: «Είναι μια αναμέτρηση με την εθιστική ευφορία αλλά και τις δυσκολίες της θεατρικής πράξης σε μια παράσταση-κλειδαρότρυπα στο making-off του θεάτρου, όπου ο Τένεσι Ουίλιαμς αφήνει σε ανοιχτή θέα τις στιγμές εκείνες όπου το προσωπικό τραύμα του καλλιτέχνη μετουσιώνεται σε Τέχνη και το αίσθημα της παγίδευσης στην πραγματική ζωή σε Μαγεία».

Η «Κραυγή» θα ανέβει στις αρχές Νοεμβρίου, με την ολοκλήρωση του εργου «Ο Θάνατος και ο Αγρότης» που παίζεται ήδη στο Faust με τους Ρούλα Πατεράκη και Αλέκο Συσσοβίτη, επισημοποιώντας κατά μία έννοια την πρόθεση του τελευταίου για ένα ιδιοσυγκρασιακό ρεπερτόριο άγνωστων αριστουργημάτων στη θεατρική αίθουσα του μεταμοντέρνα ατμοσφαιρικού πολυχώρου του.

Προπώληση από το Faust, Αθηναίδος 12 & Καλαμιώτου 11, 2103234095.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

3 παραστάσεις που αξίζει να δείτε: Τολμούν και μιλούν για τη μνήμη και την απώλειά της

Τρεις θεατρικές παραστάσεις που ανεβαίνουν αυτή τη σεζόν στην Αθήνα φωτίζουν τη λήθη όχι μόνο ως ασθένεια, αλλά ως υπαρξιακή δοκιμασία — για εκείνους που χάνουν τις αναμνήσεις τους και για όσους μένουν πίσω.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/12/2025

Θέατρο: Οξύνεται η ένταση μεταξύ Παραγωγών και ΣΕΗ

Απεργιακές κινητοποιήσεις προγραμματίζονται από το ΣΕΗ μέσα στα Χριστούγεννα. Σκληρή απάντηση από την Πανελλήνια Ένωση Θεάτρου.

Χριστούγεννα με θέατρο στο ΚΘΒΕ

Αν προγραμματίζετε ταξίδι στη Θεσσαλονίκη, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος είναι απαραίτητη στάση. Από σύγχρονα ελληνικά έργα έως κλασικά αριστουργήματα, η νέα σεζόν προτείνει έξι παραστάσεις που αξίζει να εντάξετε στο πολιτιστικό σας πρόγραμμα.

Παράταση παραστάσεων για "Το όνειρο ενός γελοίου" με τον Άρη Σερβετάλη

Η μυσταγωγική παράσταση "Το όνειρο ενός γελοίου" συνεχίζεται στο Θέατρο Κιβωτός μετά τα συνεχόμενα sold out. Η Έφη Μπίρμπα και ο Άρης Σερβετάλης προσκαλούν το κοινό σε μια εσωτερική εμπειρία βασισμένη στον Ντοστογιέφσκι.

Για μικρούς και μεγάλους θεατές: "Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" σε καθολικά προσβάσιμες παραστάσεις

Με αφορμή τις παραστάσεις καθολικής προσβασιμότητας, η όπερα σκιών "Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής αναδεικνύεται σε ένα ζωντανό παράδειγμα του πώς η τέχνη μπορεί –και οφείλει– να είναι ανοιχτή σε όλους.

"Το 3%": Ένα προφητικό βλέμμα στη δυστοπική Ευρώπη του αύριο

Στο 2040 τέσσερις άνθρωποι παλεύουν με την εξουσία, την επιτήρηση και την απώλεια της μνήμης. "Το 3%" της Βίλης Σωτηροπούλου είναι ένα sci-fi πολιτικό θρίλερ με χιούμορ και κινηματογραφική ματιά.

Last call για έξι θεατρικές παραστάσεις με ταυτότητα και τόλμη

Τελευταίες παραστάσεις στις αρχές του 2026 για τα "Ράφτης Κυριών", "Τα σκυλιά", "Ευγένιος", "Οι ερωτευμένοι", "Η μέρα της φούστας", "Merde!".