Άγνωστος Τένεσι Ουίλιαμς για ένα αναπάντεχο ντουέτο

Η Μάνια Παπαδημητρίου και ο Αλέκος Συσσοβίτης μεταμορφώνονται στα «τρελά» αδέρφια της «Κραυγής» που ανεβάζει η Έλλη Παπακωνσταντίνου στο Faust.

Άγνωστος Τένεσι Ουίλιαμς για ένα αναπάντεχο ντουέτο

«Το καλύτερο έργο μου μετά το ‘Λεωφορείο ο Πόθος’»: έτσι χαρακτήριζε ο Τένεσι Ουίλιαμς την «Κραυγή» (1967), το ελάχιστα παιγμένο έργο του, το οποίο ο ίδιος έγραφε και ξαναέγραφε για σχεδόν δέκα χρόνια. Η Έλλη Παπακωνσταντίνου, η οποία το πρωτοανέβασε πριν τέσσερα χρόνια στην Πάτρα με τους Αιμίλιο Χειλάκη και Αθηνά Μαξίμου, επανέρχεται σε αυτό το άγνωστο αριστούργημα του μεγάλου αμερικανού συγγραφέα με ένα αναπάντεχο ντουέτο ηθοποιών, μεταμορφώνοντας το Faust σε ένα εγκαταλειμμένο θέατρο. Εκεί βρίσκονται δυο εξίσου εγκαταλειμμένα πλάσματα, ο Φελίς (Αλέκος Συσσοβίτης) και η Κλαιρ (Μάνια Παπαδημητρίου). Είναι αδέρφια και είναι ηθοποιοί. Έχουν μόλις πληροφορηθεί ότι ο θίασός τους τούς παράτησε, αφήνοντάς τους ένα σημείωμα όπου τους αποκαλεί «τρελούς». Το κοινό, όμως, έχει ήδη φτάσει κι εκείνοι αποφασίζουν να δώσουν μόνοι τους την παράσταση. Μόνο που η αλήθεια της ζωής και το ψέμα του θεάτρου δεν είναι τόσο μακριά όσο φαντάζεται κανείς…

Αυτή είναι η σχεδόν πιραντελική συνθήκη στην οποία ο Τένεσι Ουίλλιαμς υποβάλλει τους ηθοποιούς που επωμίζονται τους δύο ρόλους στην «Κραυγή». Γραμμένο λίγο μετά το θάνατο του συντρόφου του, αυτό το «Έργο των Δύο Χαρακτήρων», όπως ήταν ο αρχικός τίτλος, κουβαλάει εξίσου το πένθος του Ουίλιαμς όσο και την πίστη του στην υπερβατική δύναμη της τέχνης. Κι όπως ίσως υποψιάζεστε, δεν απαιτεί από τους δυο ηθοποιούς του τίποτα λιγότερο από ένα υποκριτικό tour de force. Η Παπακωνσταντίνου, γνωστή για τις εικαστικά και δραματουργικά τολμηρές παραστάσεις της στο Βυρσοδεψείο, επισημαίνει σχετικά: «Είναι μια αναμέτρηση με την εθιστική ευφορία αλλά και τις δυσκολίες της θεατρικής πράξης σε μια παράσταση-κλειδαρότρυπα στο making-off του θεάτρου, όπου ο Τένεσι Ουίλιαμς αφήνει σε ανοιχτή θέα τις στιγμές εκείνες όπου το προσωπικό τραύμα του καλλιτέχνη μετουσιώνεται σε Τέχνη και το αίσθημα της παγίδευσης στην πραγματική ζωή σε Μαγεία».

Η «Κραυγή» θα ανέβει στις αρχές Νοεμβρίου, με την ολοκλήρωση του εργου «Ο Θάνατος και ο Αγρότης» που παίζεται ήδη στο Faust με τους Ρούλα Πατεράκη και Αλέκο Συσσοβίτη, επισημοποιώντας κατά μία έννοια την πρόθεση του τελευταίου για ένα ιδιοσυγκρασιακό ρεπερτόριο άγνωστων αριστουργημάτων στη θεατρική αίθουσα του μεταμοντέρνα ατμοσφαιρικού πολυχώρου του.

Προπώληση από το Faust, Αθηναίδος 12 & Καλαμιώτου 11, 2103234095.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αλέξανδρος Σωτηρίου: Στο θέατρο ‘Τζένη Καρέζη’, ένα προσωπικό ‘αντίο’ γίνεται επαναστατική πράξη

Στην πρώτη ελληνική παρουσίαση του έργου του Εντουάρ Λουί, "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας", ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Σωτηρίου καθοδηγεί τους Ελένη Κοκκίδου και Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο σε μια ιστορία χειραφέτησης, επιβίωσης αλλά και κάτι ακόμη βαθύτερο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
08/12/2025

Σε αυτά τα έργα τέχνης γινόμαστε άλλα ζώα

Οι καλλιτεχνικές αφορμές για να απο-ανθρωποκεντρώσουμε για λίγο το βλέμμα μας και να αντιληφθούμε τον κόσμο από την πλευρά των ζώων πληθαίνουν.

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.

Χορεύουμε με την "Τοσοδούλα" στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μια παράσταση για όλη την οικογένεια που βασίζεται στο παραμύθι "Τοσοδούλα" του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, σε σκηνοθεσία Γκάρι Σιβογιάν.

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.