Ο Cacao Rocks μιλά για τη νέα τοιχογραφία του στο Mitsis N’U Piraeus Port και τη σύγχρονη ελληνική street art

Μια συζήτηση με τον καταξιωμένο καλλιτέχνη για την έμπνευση πίσω από το νέο έργο που κοσμεί το ιστορικό κτίριο στον Πειραιά.

Cacao Rocks

Το νεοσύστατο, αστικό ξενοδοχείο Mitsis N’U Piraeus Port έχει αγκυροβολήσει στο λιμάνι του Πειραιά, σε ένα κτίριο ιστορικής σημασίας που πρόσφατα ανακαινίστηκε από τον 'Όμιλο Mitsis, τον μεγαλύτερο ιδιόκτητο ξενοδοχειακό 'Όμιλο στην Ελλάδα. Το ξενοδοχείο βρίσκεται κοντά στις πύλες Ε7/Ε8 από όπου αναχωρούν τα πλοία και κρουαζιερόπλοια για τα νησιά των Κυκλάδων, τοποθεσία που το καθιστά ιδανική πρόταση διαμονής για κάθε ταξιδιώτη, αλλά και όσους αγαπούν την πολυτέλεια και την καλοπέραση. Με την εγκαινίαση του νέου ξενοδοχείου στον Πειραιά, ο 'Όμιλος εδραιώνει την παρουσία του στις δύο βασικές πύλες εισόδου ταξιδιωτών της χώρας, το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος με το Sofitel Athens Airport και το λιμάνι του Πειραιά.

Αναστηλωμένο σε ένα κτίριο πολιτιστικής κληρονομιάς που από το 1888 ως το 1967 στεγαζόταν το αποστακτήριο των οινοπνευματώδων ποτών METAXA, το ξενοδοχείο σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Δημήτρη Τραβασάρο και το βραβευμένο γραφείο Divercity Architects υπό την επίβλεψη του Διευθυντή Έργων του Ομίλου MITSIS, Σπύρου Ναουμίδη, με στόχο την ανάδειξη της ιστορικής του προσωπικότητας με μια σύγχρονη ματιά. Με στόχο να αποτελεί έναν all-day γαστρονομικό προορισμό αλλά και σημείο συνάντησης για τους επισκέπτες, το Mitsis N’U Piraeus Port στεγάζει στο ισόγειό του το "Amber Cellar Bar & Restaurant". Το εστιατόριο φέρει την υπογραφή του Εxecutive Chef του Ομίλου Δημήτρη Στειακάκη, ο οποίος έχει δημιουργήσει ένα μενού που συνδυάζει παράδοση και καινοτομία προσφέροντας ένα μοναδικό ταξίδι γεύσεων στη σύγχρονη ελληνική κουζίνα, ενώ τη λίστα των κρασιών και των cocktails έχει επιμεληθεί ο Beverage Consultant Χρήστος Χουσέας.

Mitsis N’U Piraeus Port

Πρόκειται για το μοναδικό ξενοδοχείο στον Πειραιά που λειτουργεί και ως κέντρο καλλιτεχνικής ποικιλομορφίας, αφού φιλοξενεί από τοιχογραφίες και γκράφιτι μέχρι hanging installations, και στις εγκαταστάσεις του συναντάμε έργα των κορυφαίων Έλλήνων καλλιτεχνών Κώστα Βαρώτσου και Κωνσταντίνου Κακανιά. Πρόσφατα, ο πολυσχιδής καλλιτέχνης Cacao Rocks (Ιάσονας Μέγκουλας, γιος του γλύπτη Γιώργου Μέγκουλα) δημιούργησε μία νέα τοιχογραφία στο αίθριο του ξενοδοχείου, προσθέτοντας, έτσι, ένα ακόμη εντυπωσιακό εικαστικό έργο στη συλλογή του Mitsis N’U Piraeus Port.

'Όπως μας εξήγησε μιλώντας για το νέο του έργο στο ξενοδοχείο, ο Cacao Rocks έχει ακολουθήσει, μεν, τα χνάρια του πατέρα του, ωστόσο η πρακτική του δεν περιορίζεται στη γλυπτική τέχνη. Ασχολείται επίσης με τη ζωγραφική, τη βιντεοτέχνη, την περφόρμανς και τις εικαστικές εγκαταστάσεις, ενώ στην ηλικία των 12 ετών ξεκίνησε να πειραματίζεται με το γκράφιτι και την τέχνη του δρόμου.

Μιλήστε μας για το έργο σας στο αίθριο του κτιρίου του Mitsis N’U Piraeus Port. Τι ενέπνευσε τη δημιουργία του;
Γενικά εμπνέομαι πολύ από τους 'Έλληνες ζωγράφους του περασμένου αιώνα και ήθελα να κρατήσω την αισθητική τους και για το συγκεκριμένο έργο. Είχα ως βάση κάποια σκίτσα του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα που είχε κάνει σε ταράτσες του Λονδίνου και δημιούργησα μία δική μου σύνθεση, χρησιμοποιώντας χρώματα μεσογειακής αισθητικής που συνήθως δεν συναντάς πολύ στην τέχνη μου -η παλέτα μου έχει συνήθως πιο "σκληρές" αντιθέσεις με μπλε, μαύρο, λευκό και χρυσό. Η τοιχογραφία είναι αρκετά μεγάλη, πάνω από είκοσι μέτρα σε ύψος.

Το ξενοδοχείο στεγάζεται σε ένα κτίριο πολιτιστικής κληρονομιάς, που κάποτε λειτουργούσε το αποστακτήριο των οινοπνευματώδων ποτών METAXA, και τώρα αναβιώνει ενσαρκώνοντας μια κομψή, σύγχρονη, αλλά και προσγειωμένη προσωπικότητα. Σε τι βαθμό σας επηρέασε η ταυτότητα του κτιρίου για την τοιχογραφία σας;
Η ιστορικότητα του κτιρίου ήταν η αφορμή για να κάνω αυτό το έργο, καθώς σχεδίασα το μπουκάλι για το ποτό ΜΕΤΑΧΑ, αλλά δεν θέλαμε να βασιστούμε σε αυτό για τη δημιουργία της τοιχογραφίας. Βέβαια, στο "Amber Cellar Bar & Restaurant" του ξενοδοχείου υπάρχει το έργο του Κωνσταντίνου Κακανιά, με τον οποίο συνεργάστηκα για τον σχεδιασμό ενός από τα μπουκάλια ΜΕΤΑΧΑ που απεικονίζει η ζωγραφιά, αλλά για την τοιχογραφία προτίμησα να κάνω κάτι καινούργιο, εντελώς διαφορετικό.

Cacao Rocks

Αντλήσατε καθόλου έμπνευση από την αρχιτεκτονική της περιοχής και την ιστορία της;
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στον Πειραιά, οπότε οι πρώτες μου εικόνες ήταν η αρχιτεκτονική της περιοχής, η θάλασσα και τα πλοία. 'Όλο μου το έργο είναι επηρεασμένο από τον Πειραιά, ίσως αυτός είναι ο λόγος που κάνω αυτό που κάνω. Μεγάλωσα στην Πειραϊκή, κοντά στον "'Όρμο της Αφροδίτης". Σε αυτό το σημείο νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε κάποιο κυκλαδίτικο λιμάνι και, όποτε θέλω να ξεφύγω από τη φασαρία της Αθήνας, πηγαίνω εκεί και αισθάνομαι ότι βρίσκομαι σε διακοπές.

Τι πιστεύετε ότι το έργο σας θα προσθέσει στο ύφος και τη γενικότερη αρχιτεκτονική του ξενοδοχείου, λαμβάνοντας υπόψη την πλούσια ιστορία του κτιρίου;
Προσδίδει μια ψυχή στο κτίριο, όπως κάνουν όλες οι τοιχογραφίες. Παράλληλα είναι ένα κομμάτι του εαυτού μου που αποτυπώνω στο κτίριο με το έργο μου.

Cacao Rocks

Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μία αλματώδης ανάπλαση σε πολλές γειτονιές του Πειραιά και η περιοχή έχει αρχίσει να τραβάει το ενδιαφέρον του κοινού τόσο σε πολιτιστικό όσο και σε γαστρονομικό επίπεδο. Ποια είναι εδώ η θέση της street art και πώς μπορεί να διαμορφώσει την ταυτότητα της περιοχής;
Γενικά, η street art στην Ελλάδα έχει αρχίσει να ανθίζει τα τελευταία χρόνια, οι καλλιτέχνες αυξάνονται και ανταγωνίζονται ισάξια τους καλλιτέχνες του εξωτερικού. Σίγουρα όπου υπάρχουν έργα σαν αυτό γίνονται τοπόσημα, προσελκύουν τουρίστες και είναι μια ευκαιρία για να κάνεις μια ανάρτηση στο Instagram. Οι τοιχογραφίες δίνουν αξία στην εκάστοτε περιοχή και τα κτίρια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Banksy που με το τελευταίο του έργο στο Λονδίνο προκάλεσε παράπονα από τους κατοίκους της περιοχής γιατί θα ανέβαιναν τα ενοίκια. Αμέσως το κράτος περιέφραξε το κτίριο για να μη βανδαλιστεί και οι τουρίστες έσπευσαν να φωτογραφίσουν το έργο. Παρόμοιες καταστάσεις συμβαίνουν πλέον στην Αθήνα και στη γειτονιά του Πειραιά, γίνονται πρωτοβουλίες από τον δήμο για τέτοια έργα και έτσι γίνεται μια όμορφη ανάπτυξη σε μια περιοχή που, από βιομηχανική, εξελίσσεται σε τουριστική.

Mitsis N’U Piraeus Port

Είστε ένας καλλιτέχνης που καταπιάνεται με διαφορετικά εικαστικά μέσα. Τι πυροδότησε το ενδιαφέρον σας συγκεκριμένα για το γκράφιτι και την τέχνη του δρόμου;
Είχα την τύχη να έχω πατέρα γλύπτη, ο οποίος μάλιστα έχει φιλοτεχνήσει το "Λιοντάρι του Πειραιά", το αντίγραφο του "λέοντα της Χαιρώνειας", που έχει κλαπεί και τώρα βρίσκεται στην Βενετία. Επομένως η τέχνη του πατέρα μου με επηρέασε από πολύ μικρή ηλικία. Σαν αντίδραση, όμως, και επειδή ήθελα να κάνω κάτι δικό μου, άρχισα να κάνω γκράφιτι -κυρίως παράνομα. Βέβαια, την τελευταία δεκαετία έχω σταματήσει να το κάνω αυτό, εργάζομαι ως επαγγελματίας ζωγράφος κάνοντας και τοιχογραφίες. Η street art με έχει επηρεάσει ως τεχνοτροπία και μου έμαθε να ζωγραφίζω πιο γρήγορα σε επιφάνειες μεγάλων διαστάσεων, αλλά προσπαθώ να μην επηρεάζομαι τόσο από το αμερικανικό στυλ της τέχνης του δρόμου. Εντάσσω σε αυτήν κυρίως παιδικές αναμνήσεις, όπως αυτές από τη γειτονιά του Πειραιά, και μελετάω πολύ την ελληνική ζωγραφική, ειδικά του προηγούμενου αιώνα, και την κλασική ελληνική τέχνη. Προσπαθώ να διατηρήσω την ελληνικότητα στην τέχνη μου, αν και είναι λίγο μάταιο αυτό σε μια εποχή παγκοσμιοποίησης. Νιώθω όμως χρέος μου και πιο αυθεντικό το να προσεγγίζω την τέχνη από αυτή τη σκοπιά.

Cacao Rocks

Ποιοι άλλοι καλλιτέχνες έχουν διαμορφώσει το έργο σας;
Ο Γκίκας που προανέφερα, ο Μόραλης, ο Ακριθάκης, ο Παρθένης, ο Γαΐτης, ακόμα και ο Φασιανός. Αυτοί οι ζωγράφοι είναι και οι πρώτες μου επαφές με την τέχνη γιατί έβλεπα έργα τους σε σχολικά βιβλία, ανθολόγια κλπ. Πιστεύω ότι η εποχή που έδρασαν αυτοί οι καλλιτέχνες ήταν υποτιμημένη. Μέχρι και ο Τσαρούχης, που ήταν από τον Πειραιά, τώρα έχει αρχίσει να αναγνωρίζεται στο εξωτερικό. Οι 'Έλληνες ήταν κάπως αποκλεισμένοι, αν και πρόκειται για πολύ αξιόλογους ζωγράφους. Τώρα έχουμε την τύχη, μιας και η πληροφορία μεταδίδεται πολύ εύκολα, η δική μου γενιά να αναγνωρίζεται στο εξωτερικό.

Πώς προέκυψε η συνεργασία με τον 'Όμιλο Mitsis και ποια η γενικότερη σχέση σας με αυτόν;
Η συνεργασία προέκυψε λόγω της ιστορικότητας του κτιρίου και έτυχε να σχεδιάσω την τελευταία φιάλη για το ποτό ΜΕΤΑΧΑ. Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τη συνεργασία μου με τους ανθρώπους και τη Διοίκηση του Ομίλου και ελπίζω να συνεχιστεί και στο μέλλον.

Ακολουθήστε το ξενοδοχείο Mitsis N’U Piraeus Port στο Facebook και το Instagram.

Αριστείδου 16-20, 18531 Πειραιάς
Τηλέφωνο: +30 2144091060
Email: piraeusport.res@mitsis.com
Website: www.mitsis.com/en/hotels/nu-piraeus-port

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Ο Λουκάς Παλαιοκρασάς αφηγείται το τραύμα Σύριων προσφύγων

Το "Displaced: Portraits & Landscapes" δημιουργήθηκε μετά τις εμπειρίες του σκηνοθέτη στο νησί της Λέσβου τη διετία 2015-2017.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/05/2024

Καλλιτέχνιδες από τη Βαλτική ασχολούνται με τα φαντάσματα της οικολογικής καταστροφής

Το State of Concept παρουσιάζει το ομαδικό πρότζεκτ "Φαντάσματα Ενός Αδύνατου Παρόντος", καθώς και την ατομική έκθεση μιας Ιρανής δημιουργού.

20ή ΔΕΒΘ: Ανακοινώθηκαν οι φετινοί νικητές του 3ου Βραβείου Νέων Σχεδιαστών Βιβλίου

Το Βραβείο έλαβε ο δημιουργός Ορέστης Μαυρουδής για το σχεδιασμό του βιβλίου "GÜNTHER KAUFMANN, Polis Peslikas" και ο δημιουργός Βασίλης Κουτσογιάννης για το βιβλίο "Η ώρα του Ουρανού πήγε ροζ με πορτοκαλί".

Μουσείο Μπενάκη και Fougaro Artcenter τιμούν τον Γιάννη Παππά

Μια έκθεση αφιερωμένη στον σπουδαίο γλύπτη θα παρουσιαστεί στα τέλη Ιουνίου στο Ναύπλιο.

Τι ετοιμάζει το ΕΑΜ για τις "Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές"

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο συμμετέχει στην επετειακή δράση που διοργανώνει το Υπουργείο Πολιτισμού.

Έντονα πάθη και ακραία αισθήματα στο νέο βιβλίο της Αγγέλας Καστρινάκη

Το βιβλίο "Έρωτας στον καιρό της ειρωνείας" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κίχλη.

Penny Siopis: "Η εννοιολογική τέχνη δεν είναι απαραίτητα διδακτική"

Με αφορμή τη νέα αναδρομική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, συζητήσαμε με την καταξιωμένη δημιουργό για πολιτική και τέχνη, τον πειραματισμό της με διαφορετικά εικαστικά μέσα και τη διαρκή επιθυμία του θεατή να φτιάχνει ιστορίες.