"Pre Erotic Thoughts": Έρωτας και τέχνη υπό ένα λακανικό πρίσμα

Μια ομάδα νέων καλλιτεχνών έρχεται να μας γεμίσει φιλοσοφικούς στοχασμούς για τον έρωτα μέσα από τα έργα της.

Πριν Έρθει το Τέλος Pre Erotic Thoughts

Μια ιδιαίτερη ομαδική έκθεση με τίτλο "Πριν Ερθει (το) Τέλος: Pre Erotic Thoughts" εγκαινιάζεται τη Τετάρτη 1 Νοεμβρίου από τις 7 μ.μ. έως τις 10 μ.μ. στο P.E.T. Projects και θα διαρκέσει έως τις 25 Νοεμβρίου. Η έκθεση πραγματεύεται τον έρωτα υπό μια λακανική οπτική, με τους συμμετέχοντες να κάνουν τις δικές τους καλλιτεχνικές αφηγήσεις.

"Ο έρωτας είναι μια συνάντηση με το άγνωστο του εαυτού μας, με το ασυνείδητο και επομένως είναι μια μια συνάντηση με τα συμπτώματά μας.

O έρωτας συχνά εξυμνείται ως κάτι το μεγαλειώδες, μια πηγή βαθιάς εκπλήρωσης. Ωστόσο, είναι μια πολυδιάστατη εμπειρία που συνδέεται με τις πιο σύνθετες πτυχές της ανθρώπινης ύπαρξης και σίγουρα δεν είναι η απάντηση στη ματαιότητα του ζειν. Μπορούμε να θεωρήσουμε τον έρωτα απλώς προβολές-ένα στάδιο του καθρέφτη ή απλά ως μια κατασκευή του καπιταλισμού για να διατηρήσει μια κατάσταση άγχους; Πώς εμπλέκεται το σεξ με όλα αυτά;

Από τη στιγμή που μιλάμε είμαστε ευνουχισμένοι, δε μπορούμε να τα πούμε όλα υπάρχει το αδύνατο και γιάυτό δε θα ικανοποιηθούμε ποτέ. Ο έρωτας, αν τον δούμε από μια λακανική οπτική, περιλαμβάνει όχι μόνο την επιθυμία να συνδεθούμε με ένα Άλλο άτομο αλλά και την ανάγκη να γίνουμε ορατοί από τον Άλλο. Να μας καταλάβει. Η άνοδος του ναρκισσισμού όμως έχει επιφέρει νέους τρόπους προσέγγισης των αντικειμένων της επιθυμίας. Ναρκισσισμός δεν είναι κάτι άλλο παρά ένα κλείσιμο, μια επιστροφή. Επιστρέφουμε στην Εαυτή μας επειδή έχουν χαθεί τα πάντα Έξω.

Ποθούμε όμως γιατί φαντασιωνόμαστε και φαντασιωνόμαστε γιατί μιλάμε. Σκεφτείτε το διαδίκτυο, το οποίο προσφέρει απεριόριστη ευχαρίστηση και παρέχει εύκολη πρόσβαση σε διάφορες εικόνες και σεξουαλικά σενάρια, που κάποτε χαρακτηρίζονταν ως διαστροφές, αλλά τώρα γίνονται αντιληπτές ως απλές καταναλωτικές επιλογές. Ομοίως, οι εφαρμογές γνωριμιών παρέχουν άμεση πρόσβαση σε πιθανούς συντρόφους. Αυτή η αυξημένη ποικιλία του τρόπου με τον οποίο ασχολούμαστε με τα επιθυμητά αντικείμενα δεν έχει απλοποιήσει τα πράγματα. Στην πραγματικότητα, μάλλον τα έχει κάνει πιο πολύπλοκα, απομακρύνοντας μας από το να δημιουργήσουμε τις δικές μας "μοναδικές” προσεγγίσεις σε θέματα αγάπης και σεξουαλικότητας.

Ερωτευόμαστε γιατί μιλάμε ή μήπως γιατί δε μιλάμε; Κάνουμε σεξ γιατί είναι κάτι "φυσικό"; Αν είναι κάτι πρωτόγονο, φέρνει πιο κοντά το τέλος του πολιτισμού; Αν ναι, τότε μήπως ο έρωτας είναι μια πολιτισμική κατασκευή για να ξεφύγει ο άνθρωπος από την ζωώδη του φύση; Μήπως η επιθυμία γεννιέται μόνο από το πρίσμα της φαντασίωσης;

Μήπως τα έχουμε χάσει όλα γιατί δεν είχαμε τίποτα ποτέ;

Εμβαθύνοντας στις σφαίρες του ασυνείδητου, πέφτουμε πάνω στις δικές μας προκλήσεις και παρανοήσεις. Αυτή η ψυχαναλυτική προοπτική υπογραμμίζει τη σημασία της γλώσσας στο πεδίο της επιθυμίας. Όταν ερωτευόμαστε, έχουμε την τάση να ανεβάζουμε το άλλο άτομο σε ένα βάθρο, επειδή φαίνεται να έχει κάτι που εμείς έχουμε χάσει και επειδή το έχει, η εικόνα του αποκτά μια συνοχή η οποία νιώθουμε να λείπει απ’ τη δική μας. Το παράδοξο της αγάπης έγκειται στη δυνατότητά της να απελευθερώνει και να περιορίζει, να δημιουργεί στιγμές βαθιάς σύνδεσης και στιγμές βαθιάς αυταπάτης. Έτσι, τα πράγματα θα πάνε στραβά, και η αγάπη θα αποτύχει. Αλλά μάλλον θα το κάνουμε ξανά.

Η έκθεση "Πριν Έρθει Το (τέλος): Pre Erotic Thoughts" είναι μια προσπάθεια να κατανοήσουμε μέσω της τέχνης αν ο έρωτας είναι αυτό που απομακρύνει το υποκείμενο από την επαναλαμβανόμενη κόλαση της ύπαρξης και ίσως να έχει τη δυνατότητα να μας βγάλει από τη ναρκισσιστική μας μοναξιά. Κοιτάμε αυτό που μας λείπει, προβάλλοντάς το στο Άλλο". -Βασιλεία Κάγκα (αφιερωμένο στο καρτέλ)

Στην έκθεση συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Βασίλης Βηλαράς, Χάρις Βλάχος, Πηνελόπη Γερασίμου, Λεμονιά Γιαννίρη, Γκρέτα , iacovos, Κατερίνα Κομιανού, Nina Kouklaki, Κωνσταντίνος Λαδιανός, Κωνσταντίνος Λιανός, Ανδρέας Μαλλούρης, Mochi, Σόνι Παπαδόπουλος, Calliope Pavlides, Spyros Rennt, Αλέξανδρος Σιμόπουλος, Σοφία Στέβη και
Αντιγόνη Bunny Τσαγκαροπούλου

Μαζί με τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν και κάποια σχετικά performances από τους Angelos Kolosionis & Λελε, Markella Ksilogiannopoulou, Mochi και Pitt.

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Η τέχνη του να μην κάνεις τίποτα και η παράλληλη πεζοπορία": Φαντασία και ρεαλισμός στην έκθεση της Άννας Αμπαριώτου

Το εικαστικό πρότζεκτ παρουσιάζεται στην γκαλερί Citronne σε επιμέλεια του Κώστα Πράπογλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Mindfulness στο Μουσείο": Η αργή τέχνη μπορεί να είναι ευεργετική

Το βιωματικό εκπαιδευτικό εργαστήριο - δράση "Mindfulness στο Μουσείο" στο Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή στο Παγκράτι μας κάνει να δούμε αλλιώς ένα έργο τέχνης.

Πέθανε ο Αμερικανός συγγραφέας Πολ Όστερ

Ο δημιουργός της "Τριλογίας της Νέας Υόρκης" έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

Μια συζήτηση με τον Πολ Όστερ

Με αφορμή τον θάνατο του Πολ Όστερ αναδημοσιεύουμε μια συνάντηση που είχαμε με τον συγγραφέα το 2014 με αφορμή την ομιλία του στη Στέγη Ωνάση. Σταρ της σύγχρονης λογοτεχνικής κοινότητας, ο Πολ Όστερ ήταν ένας προσηνής, ανεπιτήδευτος και χαμηλών τόνων άνθρωπος με απολύτως βιωματική σχέση με το γράψιμο.

Περιηγηθείτε εικονικά στην Ιερά Μονή του Οσίου Λουκά του Στειριώτη

Η νέα παραγωγή εικονικής πραγματικότητας που προβάλλεται στη "Θόλο" του "Ελληνικού Κόσμου".

Ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας μιλά για το σχέδιο που θα αλλάξει την καθαριότητα της πόλης, τη στήριξη του ανεξάρτητου πολιτισμού, το zero food waste, τις κρήνες για δωρεάν νερό και τον υπερτουρισμό

Ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη λίγο πριν κόψει την κορδέλα του 3oυ "This is Athens – City Festival" που από την 1η Μαΐου έως και τις 2 Ιουνίου γεμίζει την πόλη πολιτισμό.

Το ΕΑΜ εγκαινιάζει τη νέα δράση "Κύκλοι Επιστημονικών Συναντήσεων. Μουσεία και Κοινωνία. Με το βλέμμα στο 2050"

Οι Κύκλοι Επιστημονικών Συναντήσεων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου θα επιχειρήσουν να δώσουν απάντηση σε καίρια ερωτήματα που αφορούν στην διασύνδεση της κοινωνίας με τα μουσειακά ιδρύματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στον 21ο αιώνα.