Όταν η τέχνη επικοινωνεί μαζί μας, είναι ένας "Εσωτερικός Θρίαμβος"

Η Έπη Νικολακοπούλου δημιουργεί αφηγήσεις με το δικό της προσωπικό στοιχείο και μας καλεί σε ένα ταξίδι διερεύνησης του εσωτερικού μας κόσμου.

Έπη Νικολακοπούλου Θρίαμβος

Η γνωστή εικαστικός Έπη Νικολακοπούλου παρουσιάζει την ατομική έκθεσή της, "Εσωτερικός Θρίαμβος", στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Η έκθεση εγκαινιάζεται την Τρίτη 7 Νοεμβρίου στις 7 μ.μ. και έρχεται ως μια εμπειρία ενδοσκόπησης και πολλαπλών συναισθημάτων.

Η εικαστικός σημειώνει: Το φως, το χρώμα και το σχήμα αλλά και η έλλειψή τους, είναι μια συναρπαστική εμπειρία. Κάποια πολύ κοντά με σήμερα ημέρα, αισθάνθηκα την ανάγκη να "παρακολουθήσω" τον δρόμο που οι χιλιάδες σκέψεις προκαλούν στον εγκέφαλό μου και τις επιπτώσεις που δημιουργούν, την Εσωστρέφεια και την ΕξωστρέφειαΑναμφισβήτητα, όταν ζωγραφίζω αποστασιοποιούμαι και ακολουθώ εσωτερικούς δρόμους, δυσνόητους ακόμη και σε εμένα την ίδια. Ως άνθρωπος είμαι μοναχικός, όπως άλλωστε οι περισσότεροι καλλιτέχνες, αλλά με τον τρόπο μου, αγαπώ πολύ τη ζωή και όσα πιστεύω ότι έχει να μου προσφέρει. Το φως, το χρώμα και το σχήμα αλλά και η έλλειψή τους, είναι μια συναρπαστική εμπειρία.

Η Ιστορικός - Αρχειονόμος, Προϊσταμένη Ιστορικού Αρχείου-Μουσείου Ύδρας, Αν. Προϊσταμένη ΓΑΚ Αρχείων Αργοσαρωνικού, Ντίνα Αδαμοπούλου σημειώνει, μεταξύ άλλων, για την εικαστικό και την έκθεση: "Όταν φτάνει η στιγμή συνάντησης σε έναν και τον αυτό χώρο με μία εξαίρετη καλλιτέχνιδα δημιουργό, η στιγμή αυτή είναι μαγική, θα έλεγα ονειρική. Η Έπη Νικολακοπούλου έχει μια μοναδική ικανότητα να καταθέτει στα έργα της, το δικό της προσωπικό ύφος, αρκετές φορές μέσα από δημιουργίες Pop art, πάντα όμως με μια δική της, ιδιαίτερης ευαισθησίας, σφραγίδα. Οι συνθέσεις της μετουσιώνονται πράγματι σε μια εικαστική - στην κυριολεξία - γιορτή, σε έναν άξιο θαυμασμού "θρίαμβο" σχεδίων και χρωμάτων. Ο εικαστικός διάλογος που δημιουργούν τα έργα της Έπης Νικολακοπούλου είναι εξαιρετικός και διαρκής και βέβαιο είναι ότι διαχέεται παντού με μία παγκόσμια εικαστική συναρπαστική γλώσσα."

Για να κατανοήσει κανείς την πολύσημη γραφή της εικαστικού μπορεί να διαβάσει αποσπάσματα της κριτικής που έγραψε η επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης, Δρ. Γεωργία Κακούρου Χρόνη: "Η εικαστική γραφή της Έπης Νικολακοπούλου είναι αναγνωρίσιμη, γιατί διατηρεί τον ιδιότυπο προσωπικό της χαρακτήρα. Η καλλιτέχνις φαίνεται να εμμένει στις θεματικές και εκφραστικές της επιλογές, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα την ανανέωσή τους. Η τέχνη της επιδέχεται πολλαπλές αναγνώσεις. Καταρχήν, είτε πρόκειται για πίνακες ζωγραφικής είτε για γλυπτικές εγκαταστάσεις που σχηματίζουν περιβάλλοντα, τα έργα της επικοινωνούν υποδόρια με την παράδοση.  Η τέχνη της Έπης επιδέχεται πολλαπλές αναγνώσεις. Στο έργο της ανιχνεύονται αφομοιωμένα και τα ξένα καλλιτεχνικά ρεύματα, από την Pop art ως το ready-made αλλά και εξατομικευμένες συνομιλίες. Τα υλικά της, σιλικόνη και πλαστικά, και ο τρόπος που τα χειρίζεται δίνουν την αίσθηση μιας διαρκούς δίνης, που κάποιος ταυτόχρονα τους επιβάλλει να σιγήσουν ή τουλάχιστον να ακολουθήσουν προκαθορισμένες τροχιές. Το έργο της Έπης Νικολακοπούλου, εξακολουθεί να παραμένει ανοιχτό σε μια συγκινησιακή, πολύσημη ανάγνωση, να θέτει ερωτήματα, να προτείνει και να προκαλεί απαντήσεις".

Λίγα λόγια για την εικαστικό 

Είναι ζωγράφος και γλύπτρια, γεννημένη στην Αθήνα και με καταγωγή από την Ύδρα και την Ιρλανδία. Έχει ήδη παρουσιάσει ατομικές εκθέσεις κι έχει συμμετάσχει σε σημαντικές ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Έργα της κοσμούν μουσεία, κρατικά κτίρια και ιδιωτικές συλλογές. Με σύγχρονα υλικά, plexiglass, πλαστικά, σιλικόνη, οπτικές ίνες, ηλεκτρικά καλώδια και led φωτισμούς, δημιουργεί έργα με έντονο, ιδιότυπο προσωπικό ύφος. Η κοινωνική της προσφορά είναι έντονη και τα ενδιαφέροντά της πολλαπλά, τόσο στην πολιτική όσο και στα πολιτιστικά. Είναι γνωστή για την ενεργή συμμετοχή της σε συλλόγους με έντονη κοινωνική προσφορά, όπως στο σύλλογο φίλων παιδιών με καρκίνο "Ελπίδα", στην "Παναθηναϊκή" πανελλήνια οργάνωση γυναικών, στον MEDASSET (ιδρυτικό μέλος), τον μεσογειακό σύνδεσμο για τη σωτηρία των θαλάσσιων χελωνών, στον Ελληνοχιλιανό Σύνδεσμο, στο σύλλογο "Φέρμελη" που διαφυλάττει την ιστορία της φορεσιάς των Ευζώνων και σε πολλούς άλλους συλλόγους.

Info: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης |  7/11 - 30/11 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ. - Κυρ. 6 μ.μ. - 10 μ.μ. | Είσοδος eλεύθερη

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μουσείο Αλέκος Φασιανός: Διεθνής Ημέρα Μουσείων στη γειτονιά του Αγίου Παύλου

Όλα όσα έρχονται τις επόμενες εβδομάδες στο Μουσείο Αλέκος Φασιανός.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/05/2024

Το Comicdom CON Athens 2024 λέει "όχι" στην τεχνητή νοημοσύνη

Οι διοργανωτές της μεγαλύτερης αθηναϊκής γιορτής κόμικς μιλούν για τη φετινή διοργάνωση, το πολυσυλλεκτικό αφιέρωμα στην ιαπωνική ένατη τέχνη αλλά και την απόφασή τους να απαγορεύσουν την πώληση έργων που έχουν προκύψει από το πάτημα ενός κουμπιού.

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην έκθεση "Pablo Picasso" στους Δελφούς

Στα έργα της έκθεσης αποτυπώνεται η επιρροή της ελληνικής μυθολογίας αλλά και του πολιτικού λόγου του κορυφαίου ζωγράφου του 20ού αιώνα.

"Simurgh Self-Help": Μια εναλλακτική αφήγηση για τα διλήμματα περί εθνικής ταυτότητας και εθνικισμού

Η έκθεση σηματοδοτεί την πρώτη παρουσίαση του νέου κύκλου έργων της καλλιτεχνικής κολεκτίβας Slavs and Tatars -τον πρώτο μετά το Pickle Politics.

Δύο ακόμα αφιερώματα σε γυναίκες έρχονται στο ΕΜΣΤ

Το τρίτο μέρος του προγράμματος "Κι αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο;" παρουσιάζεται με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων.

Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (13-19/5)

Η έννοια της νεανικότητας σήμερα, "η τέχνη του να μην κάνεις τίποτα" και όλα τα εικαστικά πρότζεκτ που αξίζει να δείτε αυτή την εβδομάδα.

Η Αθήνα των συγγραφέων | Χρήστος Αρμάντο Γκέζος: "Θέλω να είμαι μέρος της πόλης, της ανάσας της"

Είναι από τους σημαντικότερους συγγραφείς της γενιάς του, με έργο που διακρίνεται για τη βαθιά κοινωνική ματιά και τον συνδυασμό διαφορετικών γλωσσών αφήγησης. Συναντήσαμε τον Χρήστο Αρμάντο Γκέζο λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της επερχόμενης κυκλοφορίας του βιβλίου του "Χάθηκε βελόνι" (εκδ. Μεταίχμιο) στα γαλλικά από τον οίκο Editions MF και μας μίλησε για τη δική του Αθήνα.