Στον νέο του εκθεσιακό κύκλο, το ΕΜΣΤ εξερευνά την "αγάπη στα χρόνια της ψυχρής οικειότητας"

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του μουσείου, Κατερίνα Γρέγου, επιμελείται τη μεγάλη ομαδική έκθεση «Modern Love» η οποία μελετά την αγάπη και τους στενούς ανθρώπινους δεσμούς στα χρόνια του ύστερου καπιταλισμού, της παγκοσμιοποίησης, της ψηφιακής διασύνδεσης και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Modern Love ΕΜΣΤ

Το "Modern Love" (H αγάπη στα χρόνια της ψυχρής οικειότητας) είναι η επόμενη μεγάλη ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ με την οποία ξεκινά ο χειμερινός-εαρινός εκθεσιακός κύκλος του Μουσείου, που εστιάζει στην ψηφιακή τεχνολογία και στο διαδίκτυο, στην επιρροή τους στις σύγχρονες κοινωνίες και στη σχέση τους με την εργασία, το σώμα και το λόγο. Το "Modern Love", σε επιμέλεια της Κατερίνας Γρέγου, καλλιτεχνικής διευθύντριας του ΕΜΣΤ, είναι μια έκθεση για την αγάπη και τους στενούς ανθρώπινους δεσμούς στα χρόνια του ύστερου καπιταλισμού, της παγκοσμιοποίησης, της ψηφιακής διασύνδεσης και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Modern Love ΕΜΣΤ
Gabriel Abrantes - Artificial Humors, 2016 (στιγμιότυπο ) Μονοκάναλο βίντεο, έγχρωμο με ήχο, 29 ́Παραγωγή Herma Films, με την οικονομική υποστήριξη του Fundação de Serralves (PT), της Bienal de São Paulo (BR), της Colección Inelcom (SP), του ICA-Instituto do Cinema e do Audiovisual (PT). Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της Galeria Francisco Fino, Λισαβόνα

Διερευνά πώς η ψηφιακή τεχνολογία και η σύγχρονη οικονομία έχουν μετασχηματίσει το συναίσθημα και τις κοινωνικές σχέσεις και πώς η εμπειρία του εικονικού καταλύει τα όρια μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου. Εξετάζει πώς το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν, από τη μία, διευκολύνει την έκφραση διαφορετικών ταυτοτήτων και εναλλακτικών τρόπων ύπαρξης και κατασκευής του εαυτού και πώς, από την άλλη, παίζουν επιβαρυντικό ρόλο στην καλλιέργεια παθολογιών, όπως ο ναρκισσισμός, η εμμονή αυτοπροβολής, η ψηφιακή εξάρτηση και η εμπορευματοποίηση του συναισθήματος. Μελετά πώς η διαπλοκή της πραγματικότητας, του εικονικού και της φαντασίας, δημιουργεί πολύπλοκες ψυχολογικές και διαπροσωπικές καταστάσεις και εμπλοκές. Καταγράφει κοινωνικά πρότυπα και προκλήσεις καθώς και τις δυνατότητες που παρουσιάζει το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσον αφορά τις πιο οικείες και κοντινές μας σχέσεις. Είναι μια έκθεση για την ενσώματη εμπειρία του ψηφιακού και την ασώματη εμπειρία της εγγύτητας στη σημερινή εποχή, μετά την πανδημία, στα χρόνια των ψυχρών οικειοτήτων. 

Modern Love ΕΜΣΤ
Ariane Loze - Our Cold Loves, 2022 (στιγμιότυπο). Μονοκάναλη προβολή βίντεο, έγχρωμο με ήχο, 32’ 31’’. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και Michel Rein Παρίσι | Βρυξέλλες
Modern Love ΕΜΣΤ
Marge Monko - I Don’t Know You, So I Can’t Love You, 2018 (λεπτομέρεια). Εγκατάσταση, smart assistants, ηχεία, εκτυπώσεις. Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας. Άποψη εγκατάστασης. Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Φράιμπουργκ, Γερμανία. Φωτογραφία :Bernhard Strauss

Η έκθεση δανείζεται τον υπότιτλό της από το βιβλίο της Eva Illouz, "Cold Intimacies: The Making of Emotional Capitalism", που αναλύει πώς οι σύγχρονες στενές, οικείες σχέσεις καθορίζονται όλο και περισσότερο από οικονομικά και πολιτικά μοντέλα διαπραγμάτευσης και ανταλλαγής. Συμμετέχουν 24 καλλιτέχνες από 14 χώρες. Η έκθεση είναι προϊόν μιας συνεχιζόμενης έρευνας και έρχεται στο ΕΜΣΤ μετά από παρουσιάσεις στο Museum für Neue Kunst | Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Φράιμπουργκ στη Γερμανία, στην Kunsthalle του Ταλίν, στο IMPAKT Media Organization και το Μουσείο Centraal στην Ουτρέχτη. Για το ΕΜΣΤ η έκθεση έχει διευρυνθεί και έχουν προστεθεί Έλληνες και διεθνείς καλλιτέχνες. Οι περισσότεροι εκ των τελευταίων παρουσιάζουν το έργο τους για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Modern Love ΕΜΣΤ
Melanie Bonajo - Night Soil - Economy of Love, 2015 (στιγμιότυπο). Μονοκάναλο βίντεο, έγχρωμο με ήχο, 32' 46''. Ευγενική παραχώρηση από το καλλιτέχνη και της AKINCI, Άμστερνταμ

Την έκθεση θα συνοδεύει δίγλωσσος κατάλογος σχεδιασμένος από τη Rafaela Drazic, σε επιμέλεια Κατερίνας Γρέγου και Θεόφιλου Τραμπούλη, Ο κατάλογος θα παρουσιαστεί σε ειδική εκδήλωση τον Ιανουάριο.

Στα εγκαίνια της έκθεσης θα παρουσιαστεί στις 9 μ.μ. η περφόρμανς της Marijke De Roover, "Live, Laugh, Limerence (Μια όπερα buffa σε τέσσερις πράξεις)", στον εκθεσιακό χώρο του ισογείου του Μουσείου. Η οπερατική αυτή παράσταση είναι ένα δηκτικό σχόλιο για τον τρόπο με τον οποίο χορογραφούμε και οργανώνουμε πολιτισμικά την αναπαράσταση της αγάπης μέσα από ετεροκανονικές δομές. Το έργο αξιοποιεί με απολαυστικό τρόπο όλα τα κλισέ των ρομαντικών κομεντί, του μουσικού θεάτρου, της όπερας, του καραόκε και του Hollywood.

Τη μεγάλη αυτή ομαδική έκθεση θα ακολουθήσει μια σειρά ατομικών εκθέσεων τον Ιανουάριο του 2023, οι οποίες επικεντρώνονται στην επίδραση της ψηφιακής τεχνολογίας, του διαδικτύου, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της οικονομίας που παράγουν στις κοινωνικές σχέσεις και τη σύγχρονη ζωή.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: GABRIEL ABRANTES (1984, US/PT), ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΓΓΕΛΙΔΑΚΗΣ (1968, GR), MELANIE BONAJO (1978, NL), CANDICE BREITZ (1978, ZA), LAURA CEMIN (1992, IT), BENJAMIN CROTTY (1979, US), ΚΥΡΙΑΚΗ ΓΟΝΗ (1982, GR), DAVID HAINES (1969, UK), JULIET JACQUES (1981, UK), SANAM KHATIBI (1979, IR/BE), MAHMOUD KHALED (1982, EG), DURAN LANTINK (1988, NL), ARIANE LOZE (1988, BE), ΜΑΡΙΑ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ (1989, GR), LAUREN LEE MCCARTHY (1987, US), KYLE MCDONALD (1985, US), MARGE MONKO (1976, EE), ΕΥΑ ΠΑΠΑΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (1987, GR), PETER PUKLUS (1980, RO/HU), ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΡΙΝΟΣ (1977, GR), MARIJKE DE ROOVER (1990, GR), MARGARET SALMON (1975, US/UK), HANNAH TOTICKI (1984, DK), ISTVÁN ZSÍROS (1985, HU)

Εγκαίνια: 15/12 (6.30 μ.μ. μέχρι αργά)

Info: ΕΜΣΤ (-1) | 15/12/22/28/5/23

© φωτογραφίας εξωφύλλου: Marge Monko, I Don't Know You So I Can't Love You, 2018 (λεπτομέρεια). Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Δημιουργικά εργαστήρια για ενήλικες στο Ίδρυμα Γουλανδρή

Μια νέα σειρά εργαστηρίων καλεί το κοινό να γνωρίσει καλύτερα την τέχνη της χαρακτικής, της κεραμικής και της ιαπωνικής μικροτεχνίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

Οι Λέσχες Ανάγνωσης στην 20ή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Οι λέσχες συμμετέχουν για δεύτερη χρονιά στη ΔΕΒΘ.

"Η τέχνη του να μην κάνεις τίποτα και η παράλληλη πεζοπορία": Φαντασία και ρεαλισμός στην έκθεση της Άννας Αμπαριώτου

Το εικαστικό πρότζεκτ παρουσιάζεται στην γκαλερί Citronne σε επιμέλεια του Κώστα Πράπογλου.

"Mindfulness στο Μουσείο": Η αργή τέχνη μπορεί να είναι ευεργετική

Το βιωματικό εκπαιδευτικό εργαστήριο - δράση "Mindfulness στο Μουσείο" στο Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή στο Παγκράτι μας κάνει να δούμε αλλιώς ένα έργο τέχνης.

Πέθανε ο Αμερικανός συγγραφέας Πολ Όστερ

Ο δημιουργός της "Τριλογίας της Νέας Υόρκης" έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

Μια συζήτηση με τον Πολ Όστερ

Με αφορμή τον θάνατο του Πολ Όστερ αναδημοσιεύουμε μια συνάντηση που είχαμε με τον συγγραφέα το 2014 με αφορμή την ομιλία του στη Στέγη Ωνάση. Σταρ της σύγχρονης λογοτεχνικής κοινότητας, ο Πολ Όστερ ήταν ένας προσηνής, ανεπιτήδευτος και χαμηλών τόνων άνθρωπος με απολύτως βιωματική σχέση με το γράψιμο.

Περιηγηθείτε εικονικά στην Ιερά Μονή του Οσίου Λουκά του Στειριώτη

Η νέα παραγωγή εικονικής πραγματικότητας που προβάλλεται στη "Θόλο" του "Ελληνικού Κόσμου".