Φιλιά, Όσκαρ...

2

Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης στο ρόλο ενός δεκάχρονου αγοριού που νοσεί από καρκίνο, μέσα σε δώδεκα μέρες, κάνει ένα ταξίδι αυτογνωσίας σε μια παράσταση που έχει χιούμορ και διάχυτη παιδικότητα.

Φιλιά, Όσκαρ © Tony Kris

"Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά; Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα…" λέει (αληθώς) το τραγούδι του Διονύση Σαββόπουλου. Τον δεκάχρονο καρκινοπαθή Όσκαρ που συναντάμε στο δραματικό έργο του Ερίκ Εμάνουελ Σμιτ δεν τον ξεγελούν τα χαμόγελα των νοσηλευτών και των γονιών, που επιχειρούν να κρύψουν την αλήθεια έτσι όπως συνηθίζουν να κάνουν οι ενήλικες. Ο χρόνος κυλά αργά και η αγωνία ταλανίζει τους γονείς του, αλλά κι εκείνον που καταλαβαίνει πως όποια θεραπεία κι αν έχουν επιχειρήσει οι γιατροί δεν έχει αποτέλεσμα. Τελευταία ελπίδα, μια μεταμόσχευση που ο Όσκαρ ανακαλύπτει ότι δεν πήγε καλά κρυφακούοντας την συζήτηση του γιατρού με την οικογένειά του. Δηλώνει πως μισεί τους γονείς του, ίσως επειδή κάθε φορά που διατυπώνει εκείνο το "γιατί" της παιδικής αθωότητας μένει με αναπάντητα ερωτήματα. Ο μικρός περνά τις τελευταίες δύσκολες ημέρες του στο νοσοκομείο, ερχόμενος σε επαφή με άλλα παιδιά, κάνει φίλους, προλαβαίνει να ερωτευτεί την Μπέτυ Μπλου και κυρίως αποκτά μια πολύτιμη σύντροφο, την ηλικιωμένη εθελόντρια Ρόουζ, που βρίσκει ανθρωπιστικό νόημα στις συναντήσεις της με τον Όσκαρ. Έρχονται κοντά όσο του αποκαλύπτει πτυχές της ζωή της και του δίνει την ιδέα να ξεκινήσει μια αλληλογραφία με τον Θεό, ώστε να μιλήσει ανοιχτά για όλα αυτά που τον απασχολούν, για αυτά που τον νευριάζουν και που δεν μπορεί να καταλάβει. Το παιχνίδι που προτείνει η κυρία Ρόουζ τον βοηθά να συνειδητοποιήσει την κατάστασή του, καταφέρνοντας με τη φαντασία του να αναπληρώσει όσα δεν πρόλαβε να ζήσει. Σ’ αυτό βρίσκει χαρά, δημιουργεί καλύτερες σχέσεις με τον περίγυρό του και απολαμβάνει την τρυφερότητα.

Φιλιά, Όσκαρ…

Το έργο είναι γροθιά στο στομάχι και ταυτόχρονα ένα μάθημα ζωής και συνειδητοποίησης. Η μυθοπλασία του Ερίκ Εμάνουελ Σμιτ είναι σχεδιασμένη με ευαισθησία, εξυπνάδα, αισιοδοξία και μια χαριτωμένη παιδικότητα που διαβάστηκε με ναΐφ διάθεση από το σκηνοθέτη Τσέζαρις Γκραουζίνις. Η παράστασή του έχει ένα κλίμα εύθυμης αφέλειας και από την αρχή έως το τέλος μοιάζει να είναι αναποφάσιστος ανάμεσα στο παιδικό θέατρο και το θέατρο ενηλίκων. Η Ισαβέλλα Κασιμάτη, ο Τάσος Θεοφιλάτος, η Ελένη Νάτση και ο Πανάγος Ιωακείμ υποδύονται όλα τα πρόσωπα που συναντάμε γύρω από τον Όσκαρ, τον οποίο ερμηνεύει ο Θανάσης Τσαλταμπάσης. Μοιάζουν σαν καρικατούρες, παίζουν με την υπερβολή και μια απλοϊκότητα που συνήθως συναντάς σε παραστάσεις για παιδιά. Αλλά και η εικονοποιία της παράστασης θυμίζει παιδικό θέατρο, ειδικά η σκηνική παρουσία του Φούσκα και της κυρίας Ρόουζ, την οποία ερμηνεύει η Αγοραστή Αρβανίτη με συνέπεια σε αυτό που της ζητήθηκε να κάνει. Ο πρωταγωνιστής Θανάσης Τσαλταμπάσης, σε μια προσπάθεια να διαχειριστεί το καταθλιπτικό θέμα ποντάρει στο χιούμορ και τον ανάλαφρο τρόπο. Σε πολλά σημεία η παιγνιώδης και πληθωρική κωμικότητα ισορροπεί με τη δραματικότητα, αλλά υπάρχουν και στιγμές που δείχνει πως προσπαθεί να υποδυθεί ένα παιδί με τη σκέψη ενός ενήλικα, αφαιρώντας από τη φυσικότητα της ερμηνείας του. Η σκηνοθεσία άντεχε περισσότερη δημιουργικότητα και φαντασία, αλλά και ερμηνευτικό βάθος. Η παράσταση κοινωνεί μεν το έργο καθιστώντας το εύληπτο, δεν υπεισέρχεται όμως σε μια πιο στοχαστική προσέγγισή του, προωθώντας τη θεατρική σκέψη και πράξη γύρω από το θέμα της ζωής και του θανάτου, γύρω από τον αναπόφευκτο θάνατο ενός ανθρώπου και ιδιαίτερα ενός αθώου και τρυφερού πλάσματος, ενός μικρού παιδιού. 

Περισσότερες πληροφορίες

Φιλιά, Όσκαρ...

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Λίγες ημέρες προτού χάσει τη μάχη με τη λευχαιμία, ένα δεκάχρονο αγόρι παίρνει ένα πολύτιμο μάθημα για τη ζωή.

Αθηνών

Βουκουρεστίου 10

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

Για τον Δημήτρη Μακαλιά, η κωμωδία είναι το πιο γενναιόδωρο είδος

Ο αγαπημένος ηθοποιός μιλά στο "α" για τον "Ράφτη κυριών" του Ζορζ Φεϊντό (avant première στις 24/10) και το "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου (από 27/10). Δύο κωμωδίες που τον κρατούν απασχολημένο και τις επτά ημέρες της εβδομάδας στο θέατρο Γκλόρια.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Οι θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 23 έως 29/10 και ξεχωρίζουν.

Το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας δείχνει τη νέα του δυναμική παρουσία με πλούσιες φθινοπωρινές δράσεις

Με τις νέες πρωτοβουλίες της Τζένης Αργυρίους σηματοδοτείται μια νέα εποχή για το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας, ένα κέντρο ανοιχτό, δημιουργικό, σε συνεχή διάλογο με τον κόσμο. Αυτές είναι οι Φθινοπωρινές Δράσεις.

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος σε δύο εμβληματικούς ρόλους

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή, ερμηνεύοντας δύο σπουδαίους ρόλους που αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα της ανδρικής ψυχής, την αγωνία, την εξουσία και την αναζήτηση ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Ο Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης επιστρέφει στον Σταυρό του Νότου με νέα σατιρική παράσταση

Ζάμπρας, Θεοδωρόπουλος, Φουντούλης και Ρούπος στήνουν μαζί του μια επιχείρηση γέλιου.

"Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα"-Ο Θωμάς Μοσχόπουλος επιστρέφει με μια παράσταση για το τίμημα της ελευθερίας

Ένα έργο στοχαστικό, συγκινητικό και απολαυστικά αιχμηρό φέρνει στη σκηνή ο Θωμάς Μοσχόπουλος με πρωταγωνιστές τους Ορφέα Αυγουστίδη και Ευγενία Σαμαρά.