Η σιωπηλή λίμνη

3,5

Ζεστή σκηνική ατμόσφαιρα και ωραίες ερμηνείες σε μια παράσταση που μας συστήνει ένα άπαιχτο μέχρι σήμερα έργο, που κινείται μεταξύ υπαρξιακού δράματος και ψυχολογικού θρίλερ.

Σιωπηλή λίμνη

Η Ελένη Σκότη μας συστήνει ένα έργο άπαιχτο ως τώρα στην Ελλάδα, όπως έχει κάνει κι άλλες φορές στο παρελθόν, ενισχύοντας έτσι τον πλουραλισμό της σύγχρονής θεατρικής πραγματικότητας με άγνωστα δείγματα της ξένης δραματουργίας. Επιλέγει το έργο του Ισπανού Νταβίντ Ντασόλα, ένα υπαρξιακό δράμα με αποχρώσεις ψυχολογικού θρίλερ, που τη βοηθάει να δουλέψει το θέατρο που ξέρει καλά, δηλαδή κείμενα που βασίζονται στις σχέσεις και φωτίζουν τον πολύπλοκο εσωτερικό ψυχισμό των προσώπων. Στη "Σιωπηλή λίμνη" (2006), ο Όσκαρ, ένας καθηγητής που έχει σταματήσει να διδάσκει λόγω ψυχικού τραύματος, ύστερα από την επίθεση ενός μαθητή εναντίον του, πείθεται από έναν παλιό καθηγητή του να παραδώσει ιδιαίτερα μαθήματα στο γιο της Ιρένε, μιας γυναίκας που γρήγορα θα αποδειχθεί ότι κουβαλάει τα δικά της τραύματα, τα οποία την έχουν οδηγήσει στη δημιουργία μιας ψεύτικης πραγματικότητας. Οι δυο τους θα έρθουν κοντά, παρακινημένοι από το γεγονός της εσωτερικής μοναξιάς τους, όμως οι ψευδαισθήσεις τους θα είναι καθοριστικές για τη συνέχεια. 

Το έργο ποντάρει στην έκπληξη του θεατή, όχι τόσο σχετικά με την ταυτότητα του γιου της Ιρένε, όσο κυρίως με την ανατροπή του φινάλε, που έρχεται να επιστεγάσει τη συγγραφική προβληματική γύρω από το τραύμα της απώλειας, τους εσωτερικούς φόβους που λειτουργούν ως τροχοπέδη, τη δημιουργία ψευδαισθήσεων ως αυτοάμυνα απέναντι στην πραγματικότητα και την ανθρώπινη ανάγκη για επαφή. Όλη αυτή η προβληματική αναδεικνύεται με ουσιαστικό τρόπο στη σκηνοθεσία της Σκότη, που αποσπάει τρεις ωραίες ερμηνείες από τους ηθοποιούς. Καθένας χτίζει το χαρακτήρα του με εσωτερικότητα και αλήθεια, ενώ συνδέονται μεταξύ τους με καλή σκηνική χημεία: η Παναγιώτα Βλαντή καταθέτει μια σημαντική ερμηνεία, αποδίδοντας μια γυναίκα με ιδιόμορφη συμπεριφορά και σωματοποιημένα εσωτερικά τραύματα, ο Θανάσης Κουρλαμπάς συλλαμβάνει την αμήχανη συμπεριφορά του Όσκαρ, που εμφανίζεται άνετος αλλά προσπαθεί ανεπιτυχώς να ξεπεράσει τις πληγές του παρελθόντος, και ο Χάρης Τσιτσάκης είναι απολαυστικός στον καταλυτικό ρόλο του Καθηγητή, που λειτουργεί ως καθρέφτης πάνω στον οποίο προβάλλονται οι εσωτερικές ψυχικές συγκρούσεις των άλλων δύο. 

Η σιωπηλή λίμνη
Γιώργος Χατζηνικολάου/Μαρία Αναματερού©

Το έργο, όμως, παρά το ενδιαφέρον υλικό, καταλήγει μάλλον εσωστρεφές και η ιστορία εξελίσσεται γραμμικά, σε χαμηλούς τόνους και χωρίς κάποια κορύφωση που θα την ξεκολλούσε από την κάπως μονότονη αλληλουχία σκηνών, οι οποίες εναλλάσσονται μεταξύ των συναντήσεων του Όσκαρ με την Ιρένε και του Όσκαρ με τον Καθηγητή του. Σε αυτή την έλλειψη κορύφωσης και την εσωτερική ανακύκλωση των σκηνών σκοντάφτει η παράσταση, η οποία σε όλα τα άλλα επίπεδα –όχι μόνο των ερμηνειών– διακρίνεται για το αξιοσημείωτο σκηνικό περιβάλλον που δημιουργούν οι μουσικές νότες του Στέλιου Γιαννουλάκη, τα λειτουργικά και καλαίσθητα σκηνικά του Γιώργου Χατζηνικολάου, τα ωραία κοστούμια της Μαρίας Αναματερού και, κυρίως, για τη ζεστή αίσθηση που φτάνει στην πλατεία.

Περισσότερες πληροφορίες

Η σιωπηλή λίμνη

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Το τραυματικό παρελθόν ενός καθηγητή και της μητέρας ενός μαθητή του τους φέρνει κοντά, στο βραβευμένο έργο που ισορροπεί ανάμεσα στο ψυχολογικό θρίλερ και το υπαρξιακό δράμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/12/2025

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη" υποστηρίζει την απεργία των ηθοποιών

'Το θέατρο χωρίς τους ανθρώπους του, δεν μπορεί να υπάρξει': Σε ακύρωση παραστάσεων προχωράει το θέατρο "Τζένη Καρέζη", δείχνοντας την υποστήριξή του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Τι ισχύει με την απεργία που ανακοίνωσε το Σ.Ε.Η.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος που στηρίζει τα αιτήματα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.