Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία

3,5

Oι Κώστας Κόκλας, Δήμητρα Ματσούκα, Μπέτυ Λιβανού, Παύλος Χαϊκάλης, Αντώνης Καφετζόπουλος υφίστανται μια μεθοδευμένη δοκιμασία μεταμόρφωσης. Η μεγάλη παραγωγή του Pantheon Theater είναι μια διασκεδαστική δραματική κομεντί, φιλική στο ευρύ κοινό, σε μια προσεγμένη και ζωντανή παράσταση με εντυπωσιακά κοστούμια.

Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία

Oι Κώστας Κόκλας, Δήμητρα Ματσούκα, Μπέτυ Λιβανού, Παύλος Χαϊκάλης, Αντώνης Καφετζόπουλος υφίστανται μια μεθοδευμένη δοκιμασία μεταμόρφωσης. Η μεγάλη παραγωγή του Pantheon Theater είναι μια διασκεδαστική δραματική κομεντί, φιλική στο ευρύ κοινό, σε μια προσεγμένη και ζωντανή παράσταση με εντυπωσιακά κοστούμια.

Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία - εικόνα 1

Από τον αρχαιοελληνικό­ μύθο του Πυγμαλίωνα­, του γλύπτη που ερωτεύτηκε το άγαλμά του, τη Γαλάτεια, εμπνεύστηκε ο Τζορτζ Μπέρναρντ Σo το θεατρικό έργο «Πυγμαλίων» (1912), γνωστό και ως «Ωραία μου κυρία» από το ομότιτλο μιούζικαλ του Τζορτζ Κιούκορ­ (1964), με την Όντρεϊ Χέμπορν και τον Ρεξ Χάρισον. Οπαδός της θεωρίας των φαβιανιστών, ανήσυχο και κριτικό πνεύμα, ο Σο εντόπισε στο μύθο τη δυναμική μιας ιστορίας αγάπης αλλά και αξίες όπως η προσωπική ευθύνη και η ελευθερία του πνεύματος και σχεδίασε ένα έξυπνο, γεμάτο ειρωνεία και ρεαλισμό έργο. στοιχεία που προκάλεσαν αντιδράσεις στην Αγγλία τη δεκαετία του 1910.

Ο καθηγητής Χίγκινς δοκιμάζει να μεταμορφώσει μια ανθοπώλισσα σε αληθινή αριστοκράτισσα και, για να το πετύχει, την οδηγεί σε μια «περιπέτεια». Σε σύντομο χρονικό διάστημα η Ελίζα απαρνιέται το παρελθόν, τον αυθορμητισμό της, τον τρόπο που σκέφτεται και μιλάει, τους φίλους και την οικογένειά της. Άλλωστε, αυτά που εξηγούν με σιγουριά τη σκηνική μακροζωία του έργου είναι ο δυναμισμός της κουρδισμένης πλοκής και το ραφινάτο χιού­μορ, χαρακτηριστικά που σεβάστηκε ο Αλέξανδρος Ρήγας. Στην προσεκτική κι εύληπτη σκηνοθεσία του επέλεξε να τονίσει το τρυφερό και το αστείο παρά το δραματικό και το συγκινητικό, ιδιαίτερα από τη στιγμή που η Ελίζα συνειδητοποιεί τη ματαιότητα του κοινωνικού ρόλου που έχει επωμιστεί αλλά και τη δική της αδυναμία απέναντι στον έρωτα.

Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία - εικόνα 2

«Η γυναίκα μοιάζει με τη θάλασσα. Σε παρασύρει με τα θέλγητρά της για να σε βάλει σε φουρτούνες», έχει πει ο Τζορτζ Μπέρναρντ Σο και η Ελίζα της Δήμητρας Ματσούκα κρατά το βλέμμα και καταφέρνει να διατηρήσει τη γοητεία του ρόλου με την εμφάνιση και το παίξιμό της. την κατάλληλη στιγμή η φινέτσα αντικαθιστά την γκροτέσκο τσαχπινιά με την οποία εισβάλλει στη σκηνή. Μια αληθινή ντάμα η Μπέτυ Λιβανού, με τη βελούδινη χροιά της φωνής, την υποδειγματική άρθρωση και τη δυναμική παρουσία της, φορώντας τα κομψά ρούχα που σχεδίασε ο Απόλλων Παπαθεοχάρης, προσέδωσε το γόητρο που αρμόζει στον ρόλο της κ. Χίγκινς κι έφερε στην παράσταση τον αριστοκρατικό αέρα των βρετανικών σαλονιών που εικονογραφείται χωρίς υπερβολές στο ωραίο σκηνικό του Μανόλη Παντελιδάκη.

Δίχως να υποβαθμίζω τη ρέουσα ερμηνεία του Κώστα Κόκλα ως καθηγητή Χίγκινς, ομολογώ ότι η έντονη βραχνάδα στη φωνή και η γρήγορη εκφορά του λόγου με δυσκόλεψε ακόμη και να τον καταλάβω, ενώ ορατή είναι και η έλλειψη ισορροπίας ανάμεσα στον μπρουτάλ τόνο και στο λεπτό ύφος ενός αριστοκράτη. Ο Παύλος Χαϊκάλης ποτίζει τον ρόλο του στρατηγού με τη χαρακτηριστική κωμική σπιρτάδα του και ο Αντώνης Καφετζόπουλος τον ρόλο του πατέρα με το αυτοσχεδιαστικό του ταμπεραμέντο. Η παράσταση είναι ιδανική για μια χορταστική θεατρική βραδιά με τις σκηνικές δυνατότητες που διαθέτει και τις καλές ερμηνείες όλων των ηθοποιών (Χριστίνα Θεοδωροπούλου, Ορέστης Τζιόβας, Ησαΐας Ματιάμπα, Περικλής Αλμπάνης, Γαλήνη Τσεβά, Θωμάς Παλιούρας, Ιάσονας Παπαματθαίου), οι οποίοι δικαιώνουν θεατρικά το εγχείρημα.

Pantheon Πειραιώς 166, Γκάζι, 2103471111. Διάρκεια 150΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Πυγμαλίων - Ωραία μου κυρία

  • Κομεντί
  • Διάρκεια: 150 '

Μια ρομαντική ιστορία για την προσπάθεια ενός διανοούμενου στο Λονδίνο των αρχών του 20ού αιώνα να μεταμορφώσει μια ανθοπώλισσα σε κυρία της υψηλής κοινωνίας χωρίς κανείς να υποψιάζεται τη λαϊκή καταγωγή της

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.