Επικίνδυνες σχέσεις

3

Με επικεφαλής τους Κιμούλη, Κοντού, Παπαχαραλάμπους και Παπούλια, μια παράσταση άκρως προσεγμένη σε επίπεδο παραγωγής και άκρως διχασμένη σε επίπεδο δραματουργίας, σκηνοθεσίας και υποκριτικής. Σε ατμόσφαιρα Μεσοπολέμου η έναρξη, σε συνθήκες ερωτικής κομεντί, με σόκιν αστεία και σύγχρονα ήθη, η συνέχεια.

Επικίνδυνες σχέσεις

Με επικεφαλής τους Κιμούλη, Κοντού, Παπαχαραλάμπους και Παπούλια, μια παράσταση άκρως προσεγμένη σε επίπεδο παραγωγής και άκρως διχασμένη σε επίπεδο δραματουργίας, σκηνοθεσίας και υποκριτικής. Σε ατμόσφαιρα Μεσοπολέμου η έναρξη, σε συνθήκες ερωτικής κομεντί, με σόκιν αστεία και σύγχρονα ήθη, η συνέχεια.

Επικίνδυνες σχέσεις - εικόνα 1

Σαν σαρκαστικό φιλοσοφικό παιχνίδι στη ζοφερή ατμόσφαιρα του Μεσοπολέμου, με φόντο την παγκόσμια ύφεση και την αναρρίχηση του Χίτλερ στην εξουσία, ξεκινά η παράσταση. Επιστολές δια­βάζονται με φωνές off, πλάνα εποχής προβάλλονται στο βάθος και ο ζωντανός διάλογος «σπάει» για να εισβάλει το παρελθόν με τη μορφή φλας μπακ ή παράλληλης αφήγησης, βάσει εύστοχα δουλεμένων τεχνικών του κινηματογράφου κι ευφάνταστων σκηνοθετικών αλλαγών. Ο Γιώργος Κιμούλης πρωταγωνιστεί στον ρόλο του Βαλμόν, «μιας παθολογικής περίπτωσης Δον Ζουάν», όπως τον περιγράφει ο Λακλό, και υπογράφει εξίσου τη διασκευή και τη σκηνοθεσία του περιβόητου επιστολικού μυθιστορήματος «Επικίνδυνες σχέσεις» (1782).

Η υπόθεση είναι πάνω κάτω γνωστή, κυρίως από την κινηματογραφική μεταφορά του έργου διά χειρός Στίβεν Φρίαρς. Λίγο προτού η Γαλλική Επανάσταση τους κόψει το κεφάλι, δύο αριστοκράτες πρώην εραστές, η μοιραία χήρα Μερτέιγ και ο καζανόβας Βαλμόν, σκοτώνουν την πλήξη τους και ανασταίνουν τη ματαιοδοξία τους εμπλέκοντας «αθώους» σε παιχνίδια ίντριγκας και αποπλάνησης. Ο Κιμούλης τοποθετεί τη δράση στα χρόνια του Μεσοπολέμου με σημείο αναφοράς την πυρπόληση του γερμανικού κοινοβουλίου το 1933, πιθανότατα για να καταστήσει πιο «οικεία» την εκκωφαντική αναισθησία των δύο εγωκεντρικών εραστών απέναντι σε όσα κοσμογονικά γεγονότα διαδραματίζονται έξω από τις κάμαρές τους.

Επικίνδυνες σχέσεις - εικόνα 2

Η θεατρική διασκευή του Κιμούλη καταφέρνει να αποδώσει την αίσθηση και τις βασικές συντεταγμένες των γεγονότων με θεατρικότητα και στακάτο ρυθμό. Χωλαίνει όμως σε επίπεδο σκηνικού ήθους. Οι ηθοποιοί δηλαδή, αντί να εμφορούνται από τα ήθη του Μεσοπολέμου, αλλοιώνουν τις αρχικά συνεπείς ερμηνείες τους για να παίξουν «σημερινά», «καθημερινά» και «δήθεν φυσικά». Ειδικά στο δεύτερο μέρος, με τον Κιμούλη προεξάρχοντα, ο θίασος εγκαταλείπει τη σαρκαστική ευστροφία του πρωτοτύπου για να ολισθήσει σε στιχομυθίες και συμπεριφορές ερωτικής δραμεντί – ενίοτε ακόμη και σεξοκωμωδίας. Οι σόκιν αστεϊσμοί (με τον Κιμούλη­ να επαναλαμβάνει περιπαικτικά «Το κάνατε μόνο μία φορά; Μα μόνο μία;» ή με τη Μάρα Δαρμουσλή να περπατά με τα σκέλια ανοιχτά ύστερα από μια νύχτα πάθους) εξασφαλίζουν κάποια πνιχτά γελάκια από μερίδα του κοινού, αφανίζουν όμως το ειρωνικά κομψό ύφος του πρωτοτύπου όσο και το υποκριτικό κύρος.

Η Εβελίνα Παπούλια φαντάζει­ ιδανική ως Μερτέιγ και, παρά τις κάποιες υπερφίαλες στιγμές, αποδίδει έγκυρα τον ρόλο. Συνεπής αν και κάπως μονόχορδη είναι η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους ως μαντάμ Ντε Τουρβέλ και αξιοπρεπής η Μάρω Κοντού ως αινιγματική θεία. Δίχως η διανομή να πείθει απόλυτα, ο θίασος αντεπεξέρχεται (παίζουν επίσης οι Σπ. Σαραφιάνος, Λ. Κτεναβός, Ν. Μπουκλή, Χρ. Κλούβα, Αστ. Κρικώνης, Θ. Μπουζικάκος, Στ. Παναγιωτίδης, Σπ. Πετούσης και Μ. Σαρρή). Οι υπερκιτς ανάγλυφες στήλες ένθεν κακείθεν τού –κατά τα άλλα λειτουργικού– σκηνικού θα μπορούσαν να λείπουν (σκηνικά και φωτισμοί: Pawel Dobrzycki), ενώ συμβατικά ωραία είναι τα κοστούμια της Σοφίας Νικολαΐδη.

Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Επικίνδυνες σχέσεις

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 150 '

Η ιστορία δύο διεφθαρμένων εραστών, από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Λακλό (1782), μεταφέρει στη σκηνή τη ματαιοδοξία της αριστοκρατίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.