Σ’ εσάς που με ακούτε

3

Η Όλια Λαζαρίδου, η Μαρία Ζορμπά και η Δανάη Επιθυμιάδου δίνουν ρεσιτάλ και ο υπόλοιπος θίασος αξιοπρόσεκτες ερμηνείες σε αυτό το πολυφωνικό, ιδιαίτερου βάρους έργο του 2003 που έχει λόγο «να ακουστεί» εν έτει 2016.

Σ’ εσάς που με ακούτε

Η Όλια Λαζαρίδου, η Μαρία Ζορμπά και η Δανάη Επιθυμιάδου δίνουν ρεσιτάλ και ο υπόλοιπος θίασος αξιοπρόσεκτες ερμηνείες σε αυτό το πολυφωνικό, ιδιαίτερου βάρους έργο του 2003 που έχει λόγο «να ακουστεί» εν έτει 2016.

Σ’ εσάς που με ακούτε - εικόνα 1

«Άκουσα πως τα τρία τέταρτα του πληθυσμού της γης θα καταστραφούν. Από άγριους πολέμους, από πείνα, από αρρώστιες, από ναρκωτικά – οι χαμένοι της γης θα καταστραφούν. Για να ζήσουν καλά οι υπόλοιποι μέσα σε ανάκτορα με αλεξίσφαιρα κρύσταλλα, ν’ αντικρίζουν ήσυχα τον πρωινό ήλιο»: έτσι μιλά η Έλσα στο πολυφωνικό και δύσθυμο αυτό δράμα του 2003. «Δεμένη» με τον καιρό συγγραφής του αλλά ίσως, τελικά, μπροστά από αυτόν, η Αναγνωστάκη μας καλεί να ακούσουμε μια ομήγυρη αντιηρωικών προσώπων, η οποία συναντιέται σε ένα βερολινέζικο σπίτι την παραμονή ενός αντιπολεμικού φόρουμ.

Το ίδιο το σπίτι, όμως, γίνεται κι αυτό ένα φόρουμ: ιδιωτικές και συλλογικές αγωνίες και προσδοκίες κατατίθενται μπροστά σε ένα κασετόφωνο με φόντο μια σειρά από ξεκαθαρίσματα (οικογενειακά, ερωτικά κ.ά.). Προφητικές ρήσεις, μικροαστικές κοινοτοπίες, ποιητικές αποστροφές, μεγαλόσχημες δηλώσεις, πολιτικές φαντασιώσεις και καλλιτεχνικές ιδεοληψίες μπλέκονται με τη Ρόζα Λούξεμπουργκ, τον Τ.Σ. Έλιοτ και τον Γιώργο Χειμωνά, με την αποτυχία της επανάστασης, την παγκοσμιοποίηση, την απολιτίκ νιότη, το ρατσισμό και το (τότε) μεταναστευτικό, την αστυνομική βία, το εμπόριο ναρκωτικών και τα νεοελληνικά συμπλέγματα…

Σ’ εσάς που με ακούτε - εικόνα 2

Λάτρης και μελετητής της Λούλας Αναγνωστάκη, ο ηθοποιός Μάνος Καρατζογιάννης κάνει με αυτό το έργο ένα διόλου εντυπωσιοθηρικό αλλά και καθόλου ερασιτεχνικό σκηνοθετικό ντεμπούτο. Στέρεη και ήσυχη μοιάζει η παράστασή του, γεμάτη όμως υπόγειους κραδασμούς και δυναμικές – χωρίς μορφολογικά επιτεύγματα αλλά με μεγάλη διεισδυτικότητα στους θεματικούς πυρήνες, τους ρυθμούς και τις υφολογικές διακυμάνσεις του έργου. Η λοξά ρεαλιστική προσέγγισή του θαρρείς και αφουγκράζεται κάτι που έχει πει η ίδια η συγγραφέας: «να διεκδικείς την αξίωση της αυθεντικής ύπαρξης».

Κάπως έτσι, ο Αντριάν Φρίλινγκ περιδινείται σε ανησυχαστικά βουβά σόλο, η σκηνικά ώριμη και αφοπλιστικά φυσική Δανάη Επιθυμιάδη κυριαρχεί, ο Ανδρέας Κοντόπουλος σκιτσάρει το αντιπαθές πορτρέτο ενός ιδεοληπτικού συγγραφέα, ο Μάνος Στεφανάκης παρεμβαίνει καίρια, η Μαρία Ζορμπά θαυματουργεί ακόμη και όταν «μιλά» μόνο με το βλέμμα, ενώ η Όλια Λαζαρίδου, στο σύντομο αλλά σφοδρό πέρασμά της, διαστέλλει τα νοήματα και επικυρώνει την ερμηνευτική της δεινότητα.

ΣΗΜΕΙΟ Χ. Τρικούπη 4, Καλλιθέα, 2109229579. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Σε σας που με ακούτε

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Άνθρωποι προερχόμενοι από διαφορετικούς κόσμους συναντιούνται στο Βερολίνο για να ανακοινώσουν την τελευταία πράξη ενός δράματος χωρίς άλλους θεατές εκτός από τους πρωταγωνιστές του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.