Βυσσινόκηπος

3

Το κύκνειο άσμα του Ρώσου συγγραφέα δεν παρουσιάζεται σε κάποιο θέατρο, αλλά σε μια έπαυλη στο Μαρούσι. Αυτό είναι και το μεγάλο θέλγητρο στη χειροποίητη παράσταση της υψίφωνου Τζένης Δριβάλα

Βυσσινόκηπος

Το κύκνειο άσμα του Ρώσου συγγραφέα δεν παρουσιάζεται σε κάποιο θέατρο, αλλά σε μια έπαυλη στο Μαρούσι. Αυτό είναι και το μεγάλο θέλγητρο στη χειροποίητη παράσταση της υψίφωνου Τζένης Δριβάλα

Βυσσινόκηπος - εικόνα 1

Στις κάμαρες, στην κεντρική σάλα και στον κήπο (ντυθείτε ζεστά!) της αρ νουβό βίλας που έχτισε το 1924 στο Μαρούσι ένας Κωνσταντινουπολίτης νερουλάς και πλέον λειτουργεί ως πολυχώρος-οικοτεχνία παίζεται ο ατμοσφαιρικά ρεαλιστικός «Βυσσινόκηπος» με τον οποίο κάνει την παρθενική της σκηνοθεσία στο θέατρο η διακεκριμένη υψίφωνος Τζένη Δριβάλα.
Η παράστασή της διαπνέεται από ρομαντισμό, καθαρό συναίσθημα και ατόφια συγκίνηση. είναι αυτονόητο πως όλα αυτά εντείνονται χάρη στην τοπολογική ιδιαιτερότητα του εγχειρήματος. Η ίδια, ερμηνεύοντας τη ­Λιουμπόφ, είναι απόλυτα αφοσιωμένη στο να μεταφέρει την ιδιοσυστασία αυτής της χρεοκοπημένης αρχόντισσας που παραμένει αδρανής απέναντι στην αγοραπωλησία του βυσσινόκηπου της οικογένειάς της.

Βυσσινόκηπος - εικόνα 2

Διαθέτει μεν τη φυσική φινέτσα, αλλά έχει γραπώσει και το ήθος όσο και το μύθο της Λιουμπόφ, παρουσιάζοντάς την ως ένα είδος προς εξαφάνιση. Εξίσου καλο­δουλεμένες είναι οι ερμηνείες της Ερμίνας Γεράρδη (η γεροντοκόρη Βάρια), της νεαρής Άνια (Μαρία Κοντογούρη), του ανερχόμενου εμπόρου Λοπάχιν (Γιάννης Μπόγρης), του ιδεαλιστή δασκάλου (Πέτια) κ.λπ. Υπάρχουν, ωστόσο, κάποιες ερασιτεχνικές επιλογές, όπως ο πλαδαρός ρυθμός ή ότι ο μεσήλικος Γκάγεφ παίζεται από τον νεότατο και ολοφάνερα άπειρο Βασίλη Ασημάκη.
Ορισμένες όμως σκηνές –για την ακρίβεια ολόκληρες πράξεις– διαθέτουν τόση δύναμη, ώστε ισοσκελίζουν τις ατέλειες, όπως η ατμοσφαιρική χοροεσπερίδα, με τη Δέσποινα Αληζιώτη στο πιάνο και τον θίασο να καλεί τους θεατές στα βαλς και τους χορούς του, ενώ ο Γαβριήλ Αντωνέλλος (υπηρέτης Φιρς) τραγουδά­ με αξέχαστο τρόπο γνωστά ρώσικα­ τραγούδια. Μια μικρή ένσταση: σε μια παράσταση, διά χειρός Δριβάλα, θα περίμενε κάποιος οι άριες και οι θρήνοι να τραγουδιούνται ζωντανά.

ΧΩΡΟΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΔΙΟΜΕΛΟ Ελ. Βενιζέλου 17, Μαρούσι. Διάρκεια: 120΄. Μέχρι 19/10.

Περισσότερες πληροφορίες

Βυσσινόκηπος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Ένας πανέμορφος κήπος ως σύμβολο μνήμης ενός παρελθόντος που έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.