Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε

3

Αστυνομικό θρίλερ με φόνους και μυστήριο αλλά και κωμικό μπουλβάρ που διαδραματίζεται σε ένα θέρετρο των Άλπεων, αυτό το ιδιαίτερο έργο, με την Κάτια Δανδουλάκη να ηγείται ενός πενταμελούς θιάσου γνωστών ηθοποιών, συνδυάζει την ίντριγκα με το χιούμορ.

Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε

Αστυνομικό θρίλερ με φόνους και μυστήριο αλλά και κωμικό μπουλβάρ που διαδραματίζεται σε ένα θέρετρο των Άλπεων, αυτό το ιδιαίτερο έργο, με την Κάτια Δανδουλάκη να ηγείται ενός πενταμελούς θιάσου γνωστών ηθοποιών, συνδυάζει την ίντριγκα με το χιούμορ.

Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε - εικόνα 1

Σας παρακαλούμε θερμά­, μετά την απομάκρυνσή σας από το θέατρο, κρατήστε μυστική την έκβαση της υπόθεσης»: αυτήν τη σύσταση κάνουν οι συντελεστές της παράστασης στις πρώτες σελίδες του προγράμματός τους. Λογικό. Το τέλος του «Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε» είθισται να μένει εφτασφράγιστο μυστικό ήδη από τη δεκαετία του ’60, όταν το έργο πρωτοπαίχτηκε στο Παρίσι κάνοντας διά­σημο εν μια νυκτί τον συγγραφέα του Ρομπέρ Τομά (1927-1989), γνωστότερο σήμερα για το αμέσως επόμενο έργο του «Οχτώ γυναίκες κατηγορούνται» (1961).
Δημιουργός ενός ιδιότυπου θεάτρου που αντλεί την πλοκή του από την αστυνομική­ λογοτεχνία και το ύφος του από το γαλλικό μπουλβάρ, ο Τομά κατόρθωσε να δώσει θεατρική μορφή στον ακαταμάχητο για το ευρύ κοινό συνδυασμό μυστηρίου, ανατροπής, ίντριγκας και χιούμορ. Η υπόθεση του «Μάντεψε ποιος…» μας ταξιδεύει σε ένα ειδυλλιακό θέρετρο των Άλπεων. Μια γυναίκα (Κάτια Δανδουλάκη), η οποία βρίσκεται εκεί για διακοπές με τον σύζυγό της, δηλώνει στην τοπική αστυνομία την εξαφάνισή του.
Έπειτα από τρεις ημέρες, κι ενώ ο επιθεωρητής (Τάσος Χαλκιάς) της ανακοινώνει ότι οι έρευνές του απέβησαν άκαρπες, εμφανίζεται ένας άντρας (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος) ο οποίος ισχυρίζεται ότι είναι ο σύζυγός της. Εκείνη όμως δηλώνει πως της είναι εντελώς άγνωστος. Ο γρίφος περιπλέκεται ακόμη περισσότερο καθώς μια παπαδιά (Ελένη Κρίτα), ένας πελάτης του συζύγου της (Παντελής Καναράκης) και μια νοσοκόμα (Τζόυς Ευείδη) εμπλέκονται στην υπόθεση… Μολονότι το πρώτο μέρος κυλά αμήχανα και προσχηματικά, κάνοντάς μας την παρουσίαση των προσώπων, η σκηνή του πρώτου φονικού ανεβάζει κατακόρυφα την αδρεναλίνη και δίνει τις πρώτες ενδείξεις για το έξυπνο παιχνίδι γρίφων και πλαστοπροσωπίας που διέπει το έργο του Τομά. Οι Θανάσης Παπαθανασίου και Μιχάλης Ρέππας έφεραν το «Μάντεψε ποιος…» στα μέτρα και τα σταθμά της Κάτιας Δανδουλάκη και του θιάσου που τη συντροφεύει, μετατρέποντας καταρχάς τον πρώτο αντρικό ρόλο σε γυναικείο (στο πρωτότυπο ένας άντρας δηλώνει την εξαφάνιση της συζύγου του).
Κανένα πρόβλημα μέχρις εδώ: ο ρόλος, εξάλλου, της φινετσάτης Παριζιάνας η οποία απελπίζεται από τα αινίγματα που εμφανίζονται μπροστά της ταιριάζει στη γνωστή πρωταγωνίστρια. Τα προβλήματα­ της διασκευής αφορούν βασικά τις δόσεις παλιομοδίτικου «ελληνικού» χιούμορ που παρεισφρέουν στο πρωτότυπο (τόσο στους διαλόγους όσο και στη χαρακτηρολογία), διαλύοντας έτσι το καλοφτιαγμένο και κομψά ραφιναρισμένο ύφος του Τομά. Τέτοια κραυγαλέα παραδείγματα αποτελούν τα καλιαρντά του Παντελή Καναράκη, ο οποίος υπερβάλλει μεν, αλλά με εύστροφο θεατρινισμό, καθώς και ο μονόλογος της Ρωσίδας νοσοκόμας, ο οποίος­ όμως ερμηνεύεται μονοδιάστατα­ και στη διαπασών από την Τζόυς Ευείδη.
Οι επικίνδυνες ισορροπίες και οι μοιραίες δυναμικές που αναπτύσσονται στις συναντήσεις των τριών βασικών πρωταγωνιστών (Κ. Δανδουλάκη, Αλ. Αντωνόπουλος και Τ. Χαλκιάς) θα μπορούσαν να έχουν δουλευτεί περισσότερο, έστω κι έτσι όμως ο καθένας τους ξεχωριστά έχει σκιαγραφήσει ένα ενδιαφέρον πορτρέτο του ρόλου του.

«ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ» Αγίου ­Μελετίου 61Α, Κυψέλη, 2108640414. Διάρκεια: 120΄.

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 05/12/2013

Περισσότερες πληροφορίες

Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Το μυστήριο μιας εξαφάνισης σε ένα ορεινό γαλλικό θέρετρο του ’50 δεν ξεδιαλύνεται παρά μόνο την τελευταία στιγμή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Θεόδωρος Τερζόπουλος: "Η ζωή είναι μια παρένθεση μέσα στη μεγάλη επικράτεια του θανάτου"

Το θέατρο Άττις του Θεόδωρου Τερζόπουλου συμπληρώνει 40 χρόνια λειτουργίας και ανοίγεται σε νέους στοχασμούς. Διαβάστε όσα μας είπε ο κορυφαίος δημιουργός με αφορμή τις πολυαναμενόμενες παραστάσεις "Περιμένοντας τον Γκοντό" στη Στέγη (15-19/5) και "Ορέστεια" στην Επίδαυρο (12-13/7).

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/05/2024

Πέθανε η Άννα Παναγιωτοπούλου

Η πολυαγαπημένη ηθοποιός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

Τι είδαμε τελικά τη σεζόν 2023-24;

Νέες πρεμιέρες αναμένονται καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαΐου, παρ’ όλα αυτά, καθώς την Κυριακή των Βαΐων κατέβασαν αυλαία οι περισσότερες παραστάσεις του χειμώνα, ο εθιμοτυπικός απολογισμός της σεζόν προσφέρει μια καλή εικόνα της.

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber