Ο Ομάρ Ρατζέχ χορογραφεί πάνω στα ερείπια της Συρίας

Την ένταση πολέμου και την ελπίδα της συνύπαρξης κομίζουν ο Λιβανέζος χορογράφος Ομάρ Ρατζέχ και η ομάδα του στο Φεστιβάλ Αθηνών, με την χορογραφία «#minaret».

Ο Ομάρ Ρατζέχ χορογραφεί πάνω στα ερείπια της Συρίας

Οι χορογράφοι με κάθε νέα τους δουλειά βρίσκονται μπροστά στην ίδια αναρώτηση: όσο μεγάλη κι αν είναι η εκφραστική δυνατότητα του σώματος, πώς μπορεί να ανταποκριθεί σε σύνθετες έννοιες και ιδέες, που μόνο με το λόγο μπορούμε να πραγματευτούμε; Η απάντηση είναι η έμπνευση και το πάθος που προκύπτουν από τον πειραματισμό. Ένα είναι σίγουρο, όσο πιο ανοιχτός είναι κάποιος σε ιδέες κι ερμηνείες, και δεν φοβάται να αποκαλύψει το συναίσθημα παίζοντας με την πλαστικότητα, τόσο πιο εύκολα μετατρέπει τη σκηνή σε δημιουργικό πεδίο δράσης, όπου η ένταση είναι πάντα παρούσα με διά­φορους τρόπους.

Αυτό συμβαίνει στις δουλειές του ανοιχτού σε ιδέες Ομάρ Ρατζέχ, του Λιβανέζου χορογράφου/χορευτή, ιδρυτή του BIPOD (Beirut International Platform of Dance), συνιδρυτή του Masahat Dance Network, που εργάζεται για τη διάδοση και τη γλωσσολογική εξέλιξη του χορού στη Μέση Ανατολή, κι επικεφαλής της χορευτικής ομάδας Maqamat. Έχοντας σπουδάσει χορό και θέατρο σε πανεπιστήμια του Λιβάνου και της Αγγλίας, έχει υπογράψει αρκετές χορογραφίες στην Ευρώπη και στις αραβικές χώρες.

Ο Ομάρ Ρατζέχ χορογραφεί πάνω στα ερείπια της Συρίας - εικόνα 1

Στην Αθήνα έρχεται για πρώτη φορά ως προσκεκλημένος του Φεστιβάλ Αθηνών (Πειραιώς 260, Χώρος Η, 25-26/6) και θα παρουσιάσει ένα συνταρακτικό χορευτικό έργο βγαλμένο από το εμπόλεμο Χαλέπι στη Συρία. Ο Ρατζέχ, έχοντας βιώσει την οδύνη του πολέμου τη δεκαετία του ’80 στη Βηρυτό, στην παράσταση «#minaret» αναρωτιέται για την ανθρώπινη αξία, για το πώς βιώνουμε τις κοινωνικές και θρησκευτικές αναταραχές, τις πολιτικές συγκρούσεις, για το ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος μας μπροστά σε μια θηριωδία την ώρα που η διεθνής κοινότητα σωπαίνει.

Ο τίτλος της παράστασης είναι εμπνευσμένος από τον μιναρέ του Μεγάλου Τζαμιού, που επί μία χιλιετία υψωνόταν περήφανος πάνω από τη μεγαλύτερη πόλη της Συρίας και σήμερα στη θέση του έχουν απομείνει μόνο ερείπια. Μέσα από τα συντρίμμια, λοιπόν, καταγράφει το σήμα της ανθρώπινης ζωής και μαζί την ελπίδα για ανάσταση από τον όλεθρο.

Περισσότερες πληροφορίες

#minaret

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 60 '

Στο κατεστραμμένο Χαλέπι μας μεταφέρει ο Λιβανέζος χορογράφος, ο οποίος αντλεί από τις μνήμες της καταστροφής της ιδιαίτερης πατρίδας του, της Βηρυτού, ψάχνοντας το νήμα που συνδέει το Χαλέπι του σήμερα με τις κατεστραμμένες πόλεις του χθες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/05/2024

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber