Η Μαρία Καβογιάννη επιστρέφει στο θεατρικό της σπίτι

Το εμβληματικό έργο του Παύλου Μάτεσι «Προς Ελευσίνα» κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Τέχνης, είκοσι χρόνια μετά την τελευταία του παρουσίαση στην Ελλάδα. Και η Μαρία Καβογιάννη ανεβαίνει, τριάντα ένα χρόνια μετά την αποφοίτησή της από τη Σχολή του Θεάτρου Τέχνης, στη σκηνή της Φρυνίχου, για να αναλάβει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η Μαρία Καβογιάννη επιστρέφει στο θεατρικό της σπίτι

Το εμβληματικό έργο του Παύλου Μάτεσι «Προς Ελευσίνα» κάνει πρεμιέρα στις 20/11 στο Θέατρο Τέχνης, είκοσι χρόνια μετά την τελευταία του παρουσίαση στην Ελλάδα. Και η Μαρία Καβογιάννη ανεβαίνει, τριάντα ένα χρόνια μετά την αποφοίτησή της από τη Σχολή του Θεάτρου Τέχνης, στη σκηνή της Φρυνίχου, για να αναλάβει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η Μαρία Καβογιάννη επιστρέφει στο θεατρικό της σπίτι - εικόνα 1

Μπορεί η φλόγα της υποκριτικής να υπήρχε μέσα της από τα παιδικά της χρόνια, από τότε που η γιαγιά της, μια ξεχωριστή δασκάλα, έγραφε θέατρο και της διάβαζε την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι», όμως η Μαρία Καβογιάννη δεν αποφάσισε στα 18 της να γίνει ηθοποιός. Πήρε­ πρώτα πτυχίο από την ΑΣΟΕΕ, στη συνέχεια από την Παιδαγωγική, εργάστηκε ως δασκάλα και μερικά χρόνια αργότερα μια εσωτερική ανάγκη την οδήγησε στη Σχολή του Θεάτρου Τέχνης. Μαζί με τους Καίτη Κωνσταντίνου, Κλέωνα Γρηγοριάδη, Υρώ Μανέ, Πέτρο Φιλιππίδη, Ζώγια Σεβαστιανού ήταν η τελευταία τάξη με δάσκαλο τον Καρόλου Κουν, η τάξη του 1986. Η ίδια είχε την τύχη από σπουδάστρια στη σχολή να επιλεγεί από τον σπουδαίο δάσκαλο για να συμμετάσχει στο χορό της τραγωδίας που ανέβαζε τότε στην Επίδαυρο και με κάθε ευκαιρία δηλώνει πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε αυτό στη θεατρική της υπόσταση και στη μετέπειτα εξέλιξή της.

Η Μαρία Καβογιάννη επιστρέφει στο θεατρικό της σπίτι - εικόνα 2

Η Μαρία Καβογιάννη έχει καθιερωθεί στη συνείδηση κυρίως του τηλεοπτικού κοινού ως μια σπουδαία κωμική ηθοποιός μετά τη σαρωτική επιτυχία που γνώρισαν σειρές όπως το «Ντόλτσε Βίτα» (1995) και τα «Εγκλήματα» (1998), οι οποίες συνεχίζουν να προβάλλονται για τρίτη δεκαετία. Στα χρόνια της σχολής όμως οι δάσκαλοί της επέλεγαν για εκείνη δραματικούς ρόλους. «Δεν έκανα ποτέ κωμωδία στη σχολή», έχει δηλώσει η ίδια.

Και με έναν δραματικό ρόλο, τριάντα ένα χρόνια μετά την αποφοίτησή της, ανεβαίνει στη σκηνή του Τέχνης, του θεάτρου που τη γαλούχησε καλλιτεχνικά, πρωταγωνιστώντας στο έργο «Προς Ελευσίνα» του Παύλου Μάτεσι, με τη σκηνοθέτιδα της νεότερης γενιάς Ηλέκτρα Ελληνικιώτη να αναλαμβάνει το ανέβασμά του και με σπουδαστές του Θεάτρου Τέχνης να συμμετέχουν στην παράσταση.

Το έργο του πολυβραβευμένου συγγραφέα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1995 στο BITEF, το Διεθνές Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Θεάτρου στο Βελιγράδι, και στο Θέατρο Ατελιέ-212 (επίσης στο Βελιγράδι), σε σκηνοθεσία Μπρανισλάβ Λέτσιτς. Στην Ελλάδα ανέβηκε στο Εθνικό Θέατρο το 1995, ωστόσο λίγες ημέρες μετά την πρεμιέρα του αποκηρύχτηκε από τον συγγραφέα. Τελευταία φορά παρουσιάστηκε το 1997 στο Ανοιχτό Θέατρο σε σκηνοθεσία Γιώργου Μιχαηλίδη. Γραμμένο το 1992, το θεατρικό­ είναι βασισμένο στο μυθιστόρημα του Φόκνερ «Καθώς ψυχορραγώ», με τη διαφορά όμως ότι το έργο του Μάτεσι τελειώνει με την πλήρη αποθέωση της ζωής. Όταν η Μητέρα πεθαίνει, η Οικογένειά της αναλαμβάνει να τη γυρίσει στην Πατρίδα της. Στο μυητικό ταξίδι τους η Μητέρα θα τους συνοδεύει από ψηλά. Στο έργο του Μάτεσι η κάθοδος στον Άδη συμβολίζει την ανάληψη στο φως και τη γνώση.

Περισσότερες πληροφορίες

Προς Ελευσίνα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Έργο της ώριμης περιόδου του Έλληνα θεατρικού συγγραφέα και μεταφραστή, ξεδιπλώνει το ταξίδι μιας οικογένειας που αναλαμβάνει να επιστρέψει τη νεκρή μητέρα στην πατρίδα της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/05/2024

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber