«Τι ζούμε»; Απλά τη νέα απολαυστική εποχή της επιθεώρησης...

Μία από τις πιο ελπιδοφόρες ομάδες κωμικών της νέας γενιάς επαναφέρει δυναμικά το «παρεξηγημένο» είδος της επιθεώρησης στο Θέατρο Βέμπο.

«Τι ζούμε»; Απλά τη νέα απολαυστική εποχή της επιθεώρησης...

Μία από τις πιο ελπιδοφόρες ομάδες κωμικών της νέας γενιάς επαναφέρει δυναμικά το «παρεξηγημένο» είδος της επιθεώρησης στο Θέατρο Βέμπο, σε κείμενα του Λάμπρου Φισφή και σκηνοθεσία του Γιάννη Σαρακατσάνη, κάνοντάς μας να αναφωνήσουμε όλοι μαζί: «Τι ζούμε;» Τρυπώσαμε στις πρόβες και πήραμε μια σπαρταριστή πρώτη γεύση...

«Τι ζούμε»; Απλά τη νέα απολαυστική εποχή της επιθεώρησης... - εικόνα 1

Μεσημέρι Πέμπτης και η ομάδα του «Τι ζούμε;», λίγες ημέρες πριν από την πρεμιέρα (31/10) της παράστασης, μοιάζει τελείως χαλαρή. Ο Γιώργος Αγγελόπουλος, ο Μιχάλης Μαθιουδάκης, ο Δημήτρης Μακαλιάς, η Αλεξάνδρα Ούστα, ο Ζήσης Ρούμπος και η Ειρήνη Ψυχράμη, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γιάννη Σαρακατσάνη και το άγρυπνο βλέμμα του Λάμπρου Φισφή, που έχει γράψει τα πανέξυπνα κείμενα της παράστασης, ανεβαίνουν στη σκηνή.
«Πάμε τη Ryanair;» λέει ο Γιάννης και ο ενθουσιασμός στην παρέα είναι διάχυτος. «Δεν έχουμε ακόμη αεροπλάνο, αλλά δεν πειράζει», συμπληρώνει.

Μερικές καρέκλες αντικαθιστούν το σκηνικό και πάνω στην αυλή της παράστασης «Αλέξης Ζορμπάς» ο Ζήσης Ρούμπος και η Ειρήνη Ψυχράμη μεταμορφώνονται σε δύο ενοχλητικούς αεροσυνοδούς, από αυτούς που σου πουλούν τα πάντα σε τιμή που καταλήγει σε «,99»! Ενώ ο Μιχάλης Μαθιουδάκης γίνεται ο επιβάτης-θύμα, που με τα πολλά θα πεταχτεί από το παράθυρο. Ο ίδιος, στο επόμενο σκετς, σκηνοθετεί τσόντες και ψάχνει με μανία να ανακαλύψει τις πιο αληθινές ατάκες, που τελικά θα του δώσουν η Αλεξάνδρα Ούστα και ο Ζήσης Ρούμπος. Στους διαλόγους, πίσω από το σατιρικό πρώτο πλάνο, ο Λάμπρος Φισ­φής έχει περάσει με μαεστρία αλήθειες για τις σχέσεις των δύο φύλων που δεν μπορούν παρά να σε κινητοποιήσουν και συναισθηματικά.

«Τι ζούμε»; Απλά τη νέα απολαυστική εποχή της επιθεώρησης... - εικόνα 2

Εξάλλου, όπως μου είπε και ο Λάμπρος, αυτός είναι κι ένας από τους στόχους της παράστασης:
«Προσπαθούμε να φτιάξουμε μια σάτιρα της καθημερινότητας μέσα από κανονικούς ανθρώπους, όχι από τα κωμικά κλισέ και τα στερεότυπα. Θέλουμε ο κόσμος να νιώσει ότι τους έχει συναντήσει κάπου ή να δει ένα κομμάτι του εαυτού του μέσα σε αυτούς».

Γιατί όμως το «Τι ζούμε;» είναι μια «διαφορετική» επιθεώρηση; «Έχουμε προσπαθήσει να φτιάξουμε μια δική μας εκδοχή για το πώς θα θέλαμε να είναι η επιθεώρηση, να πάρουμε στοιχεία από την παλιά και να τα ενώσουμε με στοιχεία σύγχρονης κωμωδίας που δουλεύουμε χρόνια. Δηλαδή να συνδέσουμε τη δομή της επιθεώρησης όπως την ξέρουμε με σκετς, μονολόγους, σάτιρα κ.λπ. με το γρήγορο ρυθμό της νέας κωμωδίας, τον αυτοσχεδιασμό, το stand up comedy, το διαδραστικό κομμάτι. Έχουμε αφαιρέσει τελείως την πολιτική σάτιρα κι έχουμε εστιάσει στην ποπ κουλτούρα, σε κανονικούς ανθρώπους και όχι σε καρικατούρες. Κάνουμε μια σάτιρα της εποχή μας», απαντά ο Λάμπρος Φισφής.

Ο Γιάννης Σαρακατσάνης, καθισμένος περίπου στην πέμπτη σειρά, για να έχει εποπτεία όλης της σκηνής, συμφωνεί με τον Λάμπρο και συμπληρώνει για την ταυτότητα της παράστασης: «Είναι ένα stand up sketch show. Ο χαρακτηρισμός “επιθεώρηση” είναι δομικός, αναφέρεται σε μια παράσταση με αυτοτελή κομμάτια που έχει συνήθως παρουσιαστή, τραγούδια κ.λπ. Δυστυχώς στην Ελλάδα έχει ταυτιστεί με ένα κακόγουστο θέαμα. Γι’ αυτό λοιπόν σκεφτήκαμε να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο βλέπει ο κόσμος την επιθεώρηση και να έρθει να πει: “Αυτό είναι επιθεώρηση; Αυτό είναι ωραίο!” Επιπλέον, οι ήρωές μας είναι καθημερινοί άνθρωποι όπως εμείς και, αν τους δούμε από μια απόσταση, ίσως καταλάβουμε ότι τα προβλήματά τους δεν είναι τελικά τόσο σπουδαία και παρηγορηθούμε».

«Τι ζούμε»; Απλά τη νέα απολαυστική εποχή της επιθεώρησης... - εικόνα 3

Αναρωτιέμαι αν οι δυο τους έβλεπαν επιθεωρήσεις ως παιδιά και τι τους έχει μείνει από αυτές. Ο Λάμπρος μου απαντά: «Κάποιες μορφές ναι, υπήρχαν εξαιρετικά κομμάτια που λάτρεψα, μου άρεσαν και με επηρέασαν». Ο Γιάννης με εκπλήσσει ευχάριστα, καθώς εκφράζει ανοιχτά το θαυμασμό του για κάποιον συνάδελφό του: «Έχω παρακολουθήσει ελάχιστα, κυρίως παραστάσεις του Λαζόπουλου. Αλλά έχω πάει­ τρεις φορές να δω τον Σεφερλή και ζηλεύω που καταφέρνει και μαζεύει χιλιάδες κόσμο, που τον περιμένει όλο το χρόνο, και κάθεται τέσσερις ώρες και τον βλέπει. Ζηλεύω την ακομπλεξάριστη διασκεδαστική ταυτότητα που έχουν οι παραστάσεις του. Διότι­ εμείς έχουμε μπλέξει και λίγο με την κουλτούρα εδώ. Θα θέλαμε όμως η παράστασή μας να είναι ακριβώς αυτό, ένα ακομπλεξάριστα διασκεδαστικό θέαμα που θα επιλέξει ο θεατής για να περάσει καλά ένα βράδυ».

«Γιατί νομίζεις ότι το καταφέρνει αυτό ο Σεφερλής;» τον ρωτάω. «Καταρχάς, είναι πάρα πολύ καλός κωμικός, έχει απίστευτο ρυθμό, αίσθηση του κοινού και είναι πολύ γενναιόδωρος πάνω στη σκηνή. Νομίζω ότι και αυτός, όπως και άλλοι μεγάλοι, λαϊκοί κωμικοί που προηγήθηκαν, όπως ο Ψάλτης ή ο Μουστάκας, έχει πιάσει τον παλμό της εποχής».

Το πηγαδάκι μας διακόπτει ο Δημήτρης Μακαλιάς, που είναι έτοιμος να ανεβεί στη σκηνή μαζί με την Αλεξάνδρα Ούστα και τον Ζήση Ρούμπο για να τους «τρελάνει» στον ρόλο του vegetarian σερβιτόρου! Ακόμη ένα σκετς που γύμνασε για τα καλά τους κοιλιακούς μας και μας έδωσε την υπόσχεση ότι, για όσους βρεθούν στην πρεμιέρα της παράστασης, η τελευταία βραδιά του Οκτωβρίου θα είναι γεμάτη τρανταχτά γέλια.

Ποιος είναι ο αγαπημένος μου χαρακτήρας

«Τι ζούμε»; Απλά τη νέα απολαυστική εποχή της επιθεώρησης... - εικόνα 4

Γιώργος Αγγελόπουλος
«Ο Δημητρός ο ταβερνιάρης, που ανοίγει την παράσταση και υποδέχεται το κοινό. Είναι ένας χαρακτήρας κλισέ από τα παλιά, που αντιπροσωπεύει αυτό που λέμε “η ωραία Ελλαδίτσα μας”».

«Τι ζούμε»; Απλά τη νέα απολαυστική εποχή της επιθεώρησης... - εικόνα 5

Μιχάλης Μαθιουδάκης
«Ο σκηνοθέτης της τσόντας, επειδή έχει μια διαστροφή: πιστεύει ότι αν μια τσόντα είναι τελείως αληθοφανής στις λεπτομέρειές της, θα πουλήσει ακόμη κι αν δεν περιέχει... σκηνές σεξ».

«Τι ζούμε»; Απλά τη νέα απολαυστική εποχή της επιθεώρησης... - εικόνα 6

Ζήσης Ρούμπος
«Ο Χάρης από την τσόντα, επειδή είναι ένας αθώος τυπάκος που θέλει να διαπρέψει στη βιομηχανία του πορνό. Κι εγώ ονειρευόμουν αυτό το επάγγελμα, αλλά απορρίφθηκα στην πρώτη οντισιόν. Πλάκα κάνω!»

«Τι ζούμε»; Απλά τη νέα απολαυστική εποχή της επιθεώρησης... - εικόνα 7

Ειρήνη Ψυχράμη
«Η Σύλβια που είναι ηθοποιός στο “Ταγκό με δέκα εντολές”, ένα σίριαλ με Έλληνες και Κύπριους. Μου αρέσει γιατί είναι ημίτρελη σαν κι εμένα και νομίζω πως μόνο έτσι μπορείς να αντιμετωπίσεις την καθημερινότητα».

«Τι ζούμε»; Απλά τη νέα απολαυστική εποχή της επιθεώρησης... - εικόνα 8

Αλεξάνδρα Ούστα
«Η Γιώτα, που πάει στο κατάστημα ΙΚΕΑ μαζί με τον άντρα της και χάνονται. Γενικά όλα τα σκετσάκια είναι βγαλμένα από τη ζωή κι εγώ το έχω ζήσει αυτό».

«Τι ζούμε»; Απλά τη νέα απολαυστική εποχή της επιθεώρησης... - εικόνα 9

Δημήτρης Μακαλιάς
«Ο Κύπριος ηθοποιός που παίζει στο σίριαλ “Ταγκό με δέκα εντολές” τον ρόλο ενός κηπουρού, ο οποίος καταλήγει να είναι το δεξί χέρι ενός μεγιστάνα. Έχει όμως πρόβλημα γιατί δεν τον καταλαβαίνουν οι Έλληνες».

«Τι ζούμε»; Απλά τη νέα απολαυστική εποχή της επιθεώρησης... - εικόνα 10

Γιάννης Σαρακατσάνης
«Ο αγαπημένος μου χαρακτήρας είναι το κέφι κι εμφανίζεται στην εισαγωγή της παράστασης. Γενικά αυτή η σκηνή μού αρέσει πολύ!»

Περισσότερες πληροφορίες

Τι ζούμε;

  • Επιθεώρηση
  • Διάρκεια: 120 '

Μια ταλαντούχα ομάδα stand up comedians και ηθοποιών πρωταγωνιστεί σε μια διαδραστική παράσταση με γρήγορο ρυθμό, σκετς, τραγούδια και άφθονες δόσεις σουρεαλισμού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/05/2024

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber