Ατάκα 2025: Όσα έγιναν στο φεστιβάλ για την ελληνόφωνη δραματουργία

Με τη θερμή συμμετοχή εκατοντάδων επισκεπτών και την έντονη παρουσία δημιουργών από το σύνολο του θεατρικού φάσματος, ολοκληρώθηκε με επιτυχία το διήμερο «Ατάκα 2025: η ελληνόφωνη δραματουργία σήμερα», στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης.

Ατάκα 2025

Με πρωτοβουλία της κολεκτίβας Χερμέλ σε συνεργασία με την ΑΜΚΕ Fail Better, πραγματοποιήθηκε το φεστιβάλ "Ατάκα 2025: η ελληνόφωνη δραματουργία σήμερα", στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης, μια γιορτή για τη σύγχρονη ελληνική θεατρική γραφή, μια δράση ανταλλαγής και αναστοχασμού. Κατά τη διάρκεια των δύο ημερών, πλήθος συγγραφέων, σκηνοθετών, ηθοποιών, πανεπιστημιακών, φοιτητών και θεατρόφιλων συμμετείχαν ενεργά στις δράσεις, μετατρέποντας τον χώρο σε ένα ζωντανό εργαστήριο ιδεών και διαλόγου γύρω από το παρόν και το μέλλον της ελληνόφωνης δραματουργίας.

Από τις συζητήσεις του διημέρου αναδείχθηκαν βασικά σημεία που χρειάζονται άμεση προσοχή:
Συνειδησιακή αλλαγή: Μια αντίσταση στην απαξίωση της θεατρικής γραφής, με έμφαση στην αξία της ως μέσο προσωπικής και συλλογικής έκφρασης.
Θεσμική στήριξη: Η ανάγκη για πολιτισμική πολιτική με συνέχεια και ουσία — με αναθέσεις έργων, residencies, χρηματοδοτήσεις, μεταφράσεις, και συγκεκριμένες πολιτικές ενίσχυσης της θεατρικής συγγραφής.
Συνεργατικά μοντέλα: Η ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ συγγραφέων, σκηνοθετών και ηθοποιών μέσα από αμοιβαίο σεβασμό και κοινό όραμα.
Εκπαίδευση: Η ανάγκη θεμελίωσης σπουδών δραματουργίας σε προπτυχιακό επίπεδο, αλλά και η διασύνδεσή τους με τη σκηνική πράξη και τις κρατικές ή ανεξάρτητες θεατρικές δομές.

Ατάκα 2025

Σημείωμα της Κολεκτίβας Χερμέλ – Συμπεράσματα

 

Η Κολεκτίβα Χερμέλ είναι μια σύμπραξη επτά θεατρικών συγγραφέων από διαφορετικές γενιές και πρακτικές: Ευαγγελία Γατσωτή, Ειρήνη Δερμιτζάκη, Αλεξάνδρα Κ*, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Νίνα Ράπη, Νατάσα Σίδερη και Θωμάς Τσαλαπάτης. Μέσα από τη δράση της, επιδιώκει να δημιουργεί χώρους συνάντησης, υποστήριξης και ενίσχυσης της θεατρικής γραφής. Στο σημείωμα της αναφέρει: " Η θερμή ανταπόκριση στο κάλεσμα επιβεβαίωσε την ανάγκη για έναν συλλογικό επαναπροσδιορισμό της θεατρικής δημιουργίας. Η "Ατάκα 2025" δεν ήταν μόνο μία διοργάνωση·αποτέλεσε μια έμπρακτη κίνηση αλληλεγγύης, μια αυθόρμητη συμμαχία που επιδιώκει να λειτουργεί ενάντια στην αδράνεια, επαναφέροντας στο προσκήνιο τα ερωτήματα και τις αγωνίες μιας ολόκληρης κοινότητας δημιουργών.

Ατάκα 2025

Το πρόγραμμα περιλάμβανε ανοιχτές συζητήσεις, εργαστήρια, αναλόγια και καλλιτεχνικά δρώμενα, όλα με ελεύθερη είσοδο. Τα εργαστήρια –με θεματικές από τον μύθο και την ποίηση μέχρι τη μικρή φόρμα– έφεραν κοντά νέους και παλαιότερους δημιουργούς. Οι συζητήσεις άνοιξαν επίκαιρα και ουσιαστικά ζητήματα: τον ρόλο του συγγραφέα στη θεατρική παραγωγή, τις επαγγελματικές προκλήσεις, τη σημασία της θεατρικής γραφής ως πράξη κοινωνικής χειραφέτησης, καθώς και τις φωνές των zillennial δημιουργών.

Τα αναλόγια –σε συνεργασία με τη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών– έφεραν στη σκηνή έργα νέων και καταξιωμένων συγγραφέων: Παρασκευή Ανεβλαβή, Εύα Βλασσοπούλου, Δανάη Επιθυμιάδη, Γιώργος Καλτσάς, Γιώργος Λαμπίρης, Στέλιος Λεκάκης, Θεανώ Μεταξά, Πέννυ Μηλιά, Μερόπη Παπαστεργίου και Γεωργία Σταθοπούλου. Η ημέρα του Σαββάτου έκλεισε με ένα ξεχωριστό stand-up της Μαίρης Λογοθέτη για τη θεατρική εμπειρία, ενώ η Κυριακή με μουσική της Sophie Lies, αφήνοντας το κοινό με συγκίνηση αλλά και ελπίδα για όσα έρχονται”.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Είδαμε την παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου στο Ηρώδειο

Παρά το φθινοπωρινό ψύχος, η νέα παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου, "THIS THAT KEEPS ON", άναψε μια φλόγα στο Ηρώδειο. Ζήσαμε μια μοναδική βραδιά, όπου η τέχνη συνάντησε τη γενναιοδωρία, στηρίζοντας τη νέα εποχή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
05/10/2025

Η Πενέλοπε Σκίνερ μας μιλά για τη 'Linda', τη γυναίκα, τη βία και την κοινωνία

Η δημιουργός της "Linda" αποκαλύπτει τις σκέψεις πίσω από την ηρωίδα της, μιλά για τις κοινωνικές προκαταλήψεις, τις εσωτερικές μάχες, τη δύναμη του θεάτρου και τη σχέση της βίας με την εποχή μας.

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.

"Ούτε μπρος ούτε πίσω": Η σατιρική κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου που γελάς με κάθε ατάκα

Η σατιρική κωμωδία "Ούτε μπρος ούτε πίσω" επιστρέφει με ανανεωμένο καστ: οι Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Σταύρος Νικολαΐδης, Δήμητρα Στογιάννη, Μάνος Ιωάννου και Κατερίνα Ζαρίφη ζωντανεύουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και σπιρτάδα στον Ελληνικό Κόσμο.

45 χορευτές, 8 μουσικοί, άπειρα Impro Shots!

Έρχεται το Impro Shots, ένα πρώτο βήμα για έναν θεσμό που φιλοδοξεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί με εργαστήρια, συζητήσεις και νέες δράσεις για όλους τους φίλους του χορού και της μουσικής. Η ποικιλία των προσωπικοτήτων και των στυλ γεννά τις πιο απρόβλεπτες και ζωντανές στιγμές επί σκηνής.

"Πετριχώρα: Το γιοφύρι της Άρτας ζωντανεύει στη σκηνή του Nous

Η παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου DOT Ensemble, που συζητήθηκε στη Θεσσαλονίκη φέρνει στην Αθήνα τη μυσταγωγική ιστορία της Λυγερής, συνδυάζοντας παράδοση, μουσική, τελετουργικό θέατρο.

"Πόσο χρόνο έχω;"- Ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος σε μια stand up παράσταση που μιλάει για όλα

Το stand up στην Ελλάδα απογειώνεται – και ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος (ναι, η φωνή του Shopping Star) το πετάει ακόμα πιο ψηλά με την πρώτη του σόλο παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;". Ένα σόου που μιλάει στο ενήλικο κοινό: από όσους μεγάλωσαν με το MTV, μέχρι εκείνους που ψάχνουν ακόμα το κουμπί στο TikTok.