Αποκλειστικό: Ο Δημήτρης Καραντζάς αναμετριέται με το "Καθαροί Πια" της Σάρα Κέιν

Έχει χαρακτηριστεί ως ένα έργο ωμό, αλλά για τον Δημήτρη Καραντζά το “Καθαροί Πια” της Σάρα Κέιν είναι “μια ωδή στην αγάπη, μια σκληρή παραβολή για το δικαίωμα στην ελευθερία, στην αποδοχή, στην ισοτιμία”. Μάθετε περισσότερα για την παράσταση που θ΄ ανέβει μ’ ένα ζηλευτό καστ.

Δημήτρης Καραντζάς Μιχάλης Αρχοντίδης©

Η φωτιά της Σάρα Κέιν ξαναφλέγεται στη σκηνή. Ο Δημήτρης Καραντζάς, ένας από τους πιο τολμηρούς σκηνοθέτες της γενιάς του, φέρνει τον Δεκέμβριο του 2025 το "Καθαροί Πια" στο φως της ελληνικής σκηνής. "Μια ωδή στην αγάπη, μια σκληρή παραβολή για το δικαίωμα στην ελευθερία, την αποδοχή, την ισοτιμία. Μια ρομαντική κραυγή απόγνωσης για όλα τα φύλα, για τους ανθρώπους που εξακολουθούν να αναζητούν τη φωνή τους και την ελεύθερη βούληση μέσα σε μια κοινωνία στεγνή και απάνθρωπη, σε καιρούς τιμωρητικούς, όπως η εποχή μας", δηλώνει ο ίδιος. Ο Καραντζάς τολμά να ανοίξει διάλογο με την ωμή ποίηση της Κέιν και να φέρει στη σκηνή ένα έργο που δεν χαρίζεται σε κανέναν, πλαισιωμένος από ένα εξαιρετικό καστ, στο οποίο συμμετέχουν οι Χρήστος Λούλης, Δημήτρης Καπουράνης, Μαίρη Μηνά, Νατάσα Εξηνταβελώνη κ.ά.

Χρήστος Λούλης
Χρήστος Λούλης

Η Aγγλίδα Σάρα Κέιν, που αυτοκτόνησε το 1999 στα 28 της χρόνια είναι από τις πιο εμβληματικές εκπροσώπους του "In-Yer-Face Theatre", του θεατρικού ρεύματος που εμφανίστηκε στη Βρετανία τη δεκαετία του 1990 και επιδιώκει να σοκάρει, να προκαλέσει, να φέρει το κοινό αντιμέτωπο με ακραίες καταστάσεις, ωμή βία, σεξουαλικότητα, ψυχολογική και σωματική κακοποίηση, αλλά πάντα με έναν βαθιά ποιητικό και υπαρξιακό στοχασμό. Το θέατρο της Κέιν δεν είναι ωμό απλώς για το σοκ. Μέσα από τις ακραίες εικόνες της, φέρνει στο φως την πιο αγνή ανάγκη του ανθρώπου: να αγαπήσει και να αγαπηθεί, ακόμα και όταν όλα γύρω του καταρρέουν. Το "Καθαροί Πια” αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της γραφής, όπου η ωμότητα συνυπάρχει με την απόλυτη ευαισθησία, δημιουργώντας μια εμπειρία που διαπερνά το κοινό σε συναισθηματικό και σωματικό επίπεδο. 

Καθαροί Πια 2025
Νατάσα Εξηνταβελώνη, Δημήτρης Καπουράνης, Μαίρη Μηνά

Παράλληλα, η Κέιν ενσωματώνει στοιχεία αβανγκάρντ, υπαρξιακού θεάτρου και θεάτρου του παραλόγου, κινείται στα όρια μεταξύ ποίησης, φιλοσοφικού δοκιμίου και θεατρικής παράστασης και ο Δημήτρης Καραντζάς έχει σαφείς συγγένειες με αυτό το ύφος, καθώς το σκηνοθετικό του αποτύπωμα χαρακτηρίζεται από μια έντονη ατμοσφαιρικότητα, αφαιρετικότητα και υπαρξιακό βάθος. Στις παραστάσεις που μας χάρισε φέτος στο Προσκήνιο ο Δημήτρης Καραντζάς, το "Λεωφορείο ο πόθος” του Τενεσί Ουίλιαμς και η "Έντα Γκάμπλερ” του Χένρικ Ίψεν  δημιούργησε θεατρικά περιβάλλοντα που λειτουργούν ως ψυχολογικά και φιλοσοφικά τοπία, ενίσχυσε το συμβολικό βάρος των έργων που ανέβασε. Για μία ακόμα φορά φάνηκε οτι τον ενδιαφέρει το σωματικό και ψυχικό βίωμα του θεατή, χρησιμοποιώντας μια γλώσσα που ισορροπεί μεταξύ ωμότητας και ποίησης. Με βάση το σκηνοθετικό του ιστορικό, πιστεύουμε πως το "Καθαροί Πια” στα χέρια του θα είναι ένα θέατρο που διεισδύει στο ασυνείδητο, όπως ακριβώς και το έργο της Κέιν.  Ο χώρος όπου θα πραγματοποιηθούν οι παραστάσεις θα ανακοινωθεί σύντομα.

Διαβάστε Επίσης

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
27/11/2025

"Το αποτύπωμα": Ας μιλήσουμε για τη διαστρέβλωση της γυναικείας ταυτότητας

Η Φένια Αποστόλου δημιουργεί ένα πολυμεσικό σκηνικό σύμπαν, στο οποίο κίνηση, φως, μουσική, video art και σιωπή λειτουργούν ως εργαλεία σχολιασμού της πατριαρχικής διαστρέβλωσης της γυναικείας ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Η σοφόκλεια "Ηλέκτρα" του Δημήτρη Τάρλοου επαναπροσεγγίζεται για το κλειστό θέατρο

Μετά την καλοκαιρινή επιτυχία της, η "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου επιστρέφει σε κλειστό θέατρο, με τον τίτλο "Ηλέκτρα εντός", φέρνοντας το τραγικό δράμα πιο κοντά στον θεατή, με ένταση, μουσική και νέα, δυναμική σύνθεση χαρακτήρων.

Το Εργαστήρι Δραματοθεραπείας & Θεατρικής Έκφρασης αναδεικνύει τη "Σημασία του να (μην) είναι κανείς σοβαρός"

Το Εργαστήρι μετακομίζει φέτος στο Θέατρο 104 και ετοιμάζει ένα ταξίδι στην κωμωδία.

Ο "Ματωμένος γάμος" για 2η χρονιά στους Μοντέρνους Καιρούς

Σε μια παράσταση που σέβεται απόλυτα το ποιητικό σύμπαν του Λόρκα παρουσιάζεται ο "Ματωμένος γάμος" του Λόρκα σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη.

"Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ο κόσμος του Καραγκιόζη ενσαρκώνεται με ζωντάνια και πρωτοτυπία από τον καραγκιοζοπαίχτη Αλέξανδρο Μελισσηνό, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δημόπουλος και φιλοξενείται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει": Νέες φωτογραφίες από την παράσταση

Μικρές και μεγάλες συμπτώσεις υφαίνουν το νήμα που συνδέει τις επιμέρους θεματικές δημιουργώντας μια πολύπτυχη παράσταση στο "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει", η οποία συνεχίζει δυναμικά στο "Μπέλλος".