"Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα": Επιστρέφει η πολυαγαπημένη παράσταση

Μάθαμε σε αποκλειστική είδηση πως η παράσταση σε σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου, που ξεχώρισε όσο λίγες την περσινή σεζόν, επιστρέφει ξανά με το νέο έτος.

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα Ελίνα Γιουνανλή©

Έκανε πρεμιέρα την περσινή σεζόν, επαναλήφθηκε το φετινό φθινόπωρο, βραβεύτηκε στα θεατρικά βραβεία κοινού του "α" με το τρίτο βραβείο καλύτερης παράστασης, τρίτo βραβείο σκηνοθεσίας για την Αικατερίνη Παπαγεωργίου και δεύτερο βραβείο μουσικής σύνθεσης για τη Μαρίνα Χρονοπούλου και τώρα επιστρέφει για τρίτο κύκλο παραστάσεων. Ο λόγος για το σπαρακτικό έργο του Ρουμάνου Ματέι Βιζνιέκ, "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα", που γράφτηκε με αφορμή τον εμφύλιο πόλεμο της πρώην Γιουγκοσλαβίας και ανέβηκε από την ομάδα The Young Quill σε μία αξιομνημόνευτη παράσταση υψηλής ποίησης και αισθητικής ταυτότητας. 

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα
Ελίνα Γιουνανλή©

Από τις 15 Ιανουαρίου του νέου έτους και κάθε Τετάρτη, οι Αλέξανδρος Βάθρης, Ισιδώρα Δωροπούλου, Τάσος Λέκκας, Δημήτρης Πετρόπουλος και Μαίρη Χήναρη επιστρέφουν στη σκηνή του θεάτρου "Μπέλλος" για να αφηγηθούν μία συνταρακτική ιστορία με τον λυτρωτικό τρόπο που μόνο η θεατρική τέχνη μπορεί να προσφέρει. Μέσα από είκοσι πέντε σκηνές και με επίκεντρο την ιστορία δύο γονιών που ψάχνουν το σώμα του γιου τους, προκειμένου να το θάψουν κοντά τους, ο Βίζνιεκ συμπύκνωσε τη συντριπτική πραγματικότητα κάθε εμπόλεμης ζώνης, καταφεύγοντας όχι στο ρεαλισμό ή στο ντοκουμέντο, αλλά στην ποίηση, το γκροτέσκο και το υπερφυσικό στοιχείο. Η Αικατερίνη Παπαγεωργίου συνέθεσε πάνω σε αυτό το εξαίσιο υλικό μία παράσταση που ακροβατεί μεταξύ "υψηλού" και γελοίου, τραγικού και  κωμικού, σπαραγμού και γέλιου, πράττοντας πολύ σοφά. Όπως γράφαμε στην κριτική μας, η επιλογή αυτή "αποφορτίζει την ένταση, προφυλάσσει την παράσταση από τη σοβαροφάνεια ή την αισθηματολογία, αλλά στο ελάχιστο δεν μειώνει την ικανότητά της να αποδώσει την ουσία των πραγμάτων".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Στη βραβευμένη παράσταση που συνεχίζεται για τρίτη χρονιά, μέσα από ένα υπερρεαλιστικό πλαίσιο διαδραματίζεται η ρεαλιστική ιστορία του Βίγκαν και της Γιάσμινσκα, που επαναπατρίζονται στο χωριό τους μετά τη λήξη του εμφυλίου αναζητώντας τη σορό του Βίμπκο, του χαμένου τους γιού που πολεμούσε. Η τοπική κοινωνία τους αντιμετωπίζει με καχυποψία αναζητώντας τρόπους να εκμεταλλευτεί οικονομικά το πένθος τους. Οι άνθρωποι, ζωντανοί ή νεκροί, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μέσα εκμετάλλευσης για την παραγωγή κέρδους. Η μοναδική πηγή εσόδων του ζευγαριού είναι η κόρη τους, Ίντα, η οποία κατά τη διάρκεια του εμφυλίου μπλέχτηκε σε κύκλωμα σωματεμπορίας και πλέον εκπορνεύεται στην κεντρική Ιταλία. Η Ίντα βιώνει μια παράλληλη ιστορία εξευτελισμού της ανθρώπινης ύπαρξης.

Θέατρο «Μπέλλος»

Κέκροπος 1

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/12/2025

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη" υποστηρίζει την απεργία των ηθοποιών

'Το θέατρο χωρίς τους ανθρώπους του, δεν μπορεί να υπάρξει': Σε ακύρωση παραστάσεων προχωράει το θέατρο "Τζένη Καρέζη", δείχνοντας την υποστήριξή του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Τι ισχύει με την απεργία που ανακοίνωσε το Σ.Ε.Η.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος που στηρίζει τα αιτήματα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.