"Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα": Επιστρέφει η πολυαγαπημένη παράσταση

Μάθαμε σε αποκλειστική είδηση πως η παράσταση σε σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου, που ξεχώρισε όσο λίγες την περσινή σεζόν, επιστρέφει ξανά με το νέο έτος.

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα Ελίνα Γιουνανλή©

Έκανε πρεμιέρα την περσινή σεζόν, επαναλήφθηκε το φετινό φθινόπωρο, βραβεύτηκε στα θεατρικά βραβεία κοινού του "α" με το τρίτο βραβείο καλύτερης παράστασης, τρίτo βραβείο σκηνοθεσίας για την Αικατερίνη Παπαγεωργίου και δεύτερο βραβείο μουσικής σύνθεσης για τη Μαρίνα Χρονοπούλου και τώρα επιστρέφει για τρίτο κύκλο παραστάσεων. Ο λόγος για το σπαρακτικό έργο του Ρουμάνου Ματέι Βιζνιέκ, "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα", που γράφτηκε με αφορμή τον εμφύλιο πόλεμο της πρώην Γιουγκοσλαβίας και ανέβηκε από την ομάδα The Young Quill σε μία αξιομνημόνευτη παράσταση υψηλής ποίησης και αισθητικής ταυτότητας. 

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα
Ελίνα Γιουνανλή©

Από τις 15 Ιανουαρίου του νέου έτους και κάθε Τετάρτη, οι Αλέξανδρος Βάθρης, Ισιδώρα Δωροπούλου, Τάσος Λέκκας, Δημήτρης Πετρόπουλος και Μαίρη Χήναρη επιστρέφουν στη σκηνή του θεάτρου "Μπέλλος" για να αφηγηθούν μία συνταρακτική ιστορία με τον λυτρωτικό τρόπο που μόνο η θεατρική τέχνη μπορεί να προσφέρει. Μέσα από είκοσι πέντε σκηνές και με επίκεντρο την ιστορία δύο γονιών που ψάχνουν το σώμα του γιου τους, προκειμένου να το θάψουν κοντά τους, ο Βίζνιεκ συμπύκνωσε τη συντριπτική πραγματικότητα κάθε εμπόλεμης ζώνης, καταφεύγοντας όχι στο ρεαλισμό ή στο ντοκουμέντο, αλλά στην ποίηση, το γκροτέσκο και το υπερφυσικό στοιχείο. Η Αικατερίνη Παπαγεωργίου συνέθεσε πάνω σε αυτό το εξαίσιο υλικό μία παράσταση που ακροβατεί μεταξύ "υψηλού" και γελοίου, τραγικού και  κωμικού, σπαραγμού και γέλιου, πράττοντας πολύ σοφά. Όπως γράφαμε στην κριτική μας, η επιλογή αυτή "αποφορτίζει την ένταση, προφυλάσσει την παράσταση από τη σοβαροφάνεια ή την αισθηματολογία, αλλά στο ελάχιστο δεν μειώνει την ικανότητά της να αποδώσει την ουσία των πραγμάτων".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Στη βραβευμένη παράσταση που συνεχίζεται για τρίτη χρονιά, μέσα από ένα υπερρεαλιστικό πλαίσιο διαδραματίζεται η ρεαλιστική ιστορία του Βίγκαν και της Γιάσμινσκα, που επαναπατρίζονται στο χωριό τους μετά τη λήξη του εμφυλίου αναζητώντας τη σορό του Βίμπκο, του χαμένου τους γιού που πολεμούσε. Η τοπική κοινωνία τους αντιμετωπίζει με καχυποψία αναζητώντας τρόπους να εκμεταλλευτεί οικονομικά το πένθος τους. Οι άνθρωποι, ζωντανοί ή νεκροί, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μέσα εκμετάλλευσης για την παραγωγή κέρδους. Η μοναδική πηγή εσόδων του ζευγαριού είναι η κόρη τους, Ίντα, η οποία κατά τη διάρκεια του εμφυλίου μπλέχτηκε σε κύκλωμα σωματεμπορίας και πλέον εκπορνεύεται στην κεντρική Ιταλία. Η Ίντα βιώνει μια παράλληλη ιστορία εξευτελισμού της ανθρώπινης ύπαρξης.

Θέατρο «Μπέλλος»

Κέκροπος 1

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

#Cancel

Η πολιτική ορθότητα και η κουλτούρα της ακύρωσης απασχολεί τον Βορειοϊρλανδό συγγραφέα Ντέιβιντ Άιρλαντ, ο οποίος μεταχειρίζεται τη φόρμα μιας "ενδοθεατρικής" κωμωδίας. Ανεβαίνει σε μια παράσταση δυναμικής ενέργειας και πολύ καλών ερμηνειών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
23/10/2025

Butoh με τις Αλίκη Γερμανού και Νικολέτα Ξεναρίου

Δύο εμβληματικές γυναικείες μορφές του Παρισιού των "Τρελών Χρόνων" ζωντανεύουν μέσα από τη σωματικότητα του Butoh, σε μια χοροθεατρική τριλογία της Αλίκης Γερμανού και της Νικολέτας Ξεναρίου, όπου ο χρόνος γίνεται σώμα, μνήμη και ποίηση στο Θέατρο Ροές.

Θέατρο Εκστάν: Συνεπές στην τέχνη και την ανθρώπινη ευαισθησία

Το Θέατρο Εκστάν ανεβάζει για δεύτερη χρονιά δύο συγκινητικά γαλλικά έργα, τις "Μέρες ολόκληρες στα δένδρα" της Μαργκερίτ Ντυράς και "Η ιστορία της Μαρί" του Ζωρζ Μπρασσάι, παραμένοντας συνεπές, ποιητικό και βαθιά ανθρώπινο.

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.

Για τον Δημήτρη Μακαλιά, η κωμωδία είναι το πιο γενναιόδωρο είδος

Ο αγαπημένος ηθοποιός μιλά στο "α" για τον "Ράφτη κυριών" του Ζορζ Φεϊντό (avant première στις 24/10) και το "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου (από 27/10). Δύο κωμωδίες που τον κρατούν απασχολημένο και τις επτά ημέρες της εβδομάδας στο θέατρο Γκλόρια.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Οι θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 23 έως 29/10 και ξεχωρίζουν.

Το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας δείχνει τη νέα του δυναμική παρουσία με πλούσιες φθινοπωρινές δράσεις

Με τις νέες πρωτοβουλίες της Τζένης Αργυρίους σηματοδοτείται μια νέα εποχή για το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας, ένα κέντρο ανοιχτό, δημιουργικό, σε συνεχή διάλογο με τον κόσμο. Αυτές είναι οι Φθινοπωρινές Δράσεις.