"Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα": Επιστρέφει η πολυαγαπημένη παράσταση

Μάθαμε σε αποκλειστική είδηση πως η παράσταση σε σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου, που ξεχώρισε όσο λίγες την περσινή σεζόν, επιστρέφει ξανά με το νέο έτος.

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα Ελίνα Γιουνανλή©

Έκανε πρεμιέρα την περσινή σεζόν, επαναλήφθηκε το φετινό φθινόπωρο, βραβεύτηκε στα θεατρικά βραβεία κοινού του "α" με το τρίτο βραβείο καλύτερης παράστασης, τρίτo βραβείο σκηνοθεσίας για την Αικατερίνη Παπαγεωργίου και δεύτερο βραβείο μουσικής σύνθεσης για τη Μαρίνα Χρονοπούλου και τώρα επιστρέφει για τρίτο κύκλο παραστάσεων. Ο λόγος για το σπαρακτικό έργο του Ρουμάνου Ματέι Βιζνιέκ, "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα", που γράφτηκε με αφορμή τον εμφύλιο πόλεμο της πρώην Γιουγκοσλαβίας και ανέβηκε από την ομάδα The Young Quill σε μία αξιομνημόνευτη παράσταση υψηλής ποίησης και αισθητικής ταυτότητας. 

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα
Ελίνα Γιουνανλή©

Από τις 15 Ιανουαρίου του νέου έτους και κάθε Τετάρτη, οι Αλέξανδρος Βάθρης, Ισιδώρα Δωροπούλου, Τάσος Λέκκας, Δημήτρης Πετρόπουλος και Μαίρη Χήναρη επιστρέφουν στη σκηνή του θεάτρου "Μπέλλος" για να αφηγηθούν μία συνταρακτική ιστορία με τον λυτρωτικό τρόπο που μόνο η θεατρική τέχνη μπορεί να προσφέρει. Μέσα από είκοσι πέντε σκηνές και με επίκεντρο την ιστορία δύο γονιών που ψάχνουν το σώμα του γιου τους, προκειμένου να το θάψουν κοντά τους, ο Βίζνιεκ συμπύκνωσε τη συντριπτική πραγματικότητα κάθε εμπόλεμης ζώνης, καταφεύγοντας όχι στο ρεαλισμό ή στο ντοκουμέντο, αλλά στην ποίηση, το γκροτέσκο και το υπερφυσικό στοιχείο. Η Αικατερίνη Παπαγεωργίου συνέθεσε πάνω σε αυτό το εξαίσιο υλικό μία παράσταση που ακροβατεί μεταξύ "υψηλού" και γελοίου, τραγικού και  κωμικού, σπαραγμού και γέλιου, πράττοντας πολύ σοφά. Όπως γράφαμε στην κριτική μας, η επιλογή αυτή "αποφορτίζει την ένταση, προφυλάσσει την παράσταση από τη σοβαροφάνεια ή την αισθηματολογία, αλλά στο ελάχιστο δεν μειώνει την ικανότητά της να αποδώσει την ουσία των πραγμάτων".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Στη βραβευμένη παράσταση που συνεχίζεται για τρίτη χρονιά, μέσα από ένα υπερρεαλιστικό πλαίσιο διαδραματίζεται η ρεαλιστική ιστορία του Βίγκαν και της Γιάσμινσκα, που επαναπατρίζονται στο χωριό τους μετά τη λήξη του εμφυλίου αναζητώντας τη σορό του Βίμπκο, του χαμένου τους γιού που πολεμούσε. Η τοπική κοινωνία τους αντιμετωπίζει με καχυποψία αναζητώντας τρόπους να εκμεταλλευτεί οικονομικά το πένθος τους. Οι άνθρωποι, ζωντανοί ή νεκροί, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μέσα εκμετάλλευσης για την παραγωγή κέρδους. Η μοναδική πηγή εσόδων του ζευγαριού είναι η κόρη τους, Ίντα, η οποία κατά τη διάρκεια του εμφυλίου μπλέχτηκε σε κύκλωμα σωματεμπορίας και πλέον εκπορνεύεται στην κεντρική Ιταλία. Η Ίντα βιώνει μια παράλληλη ιστορία εξευτελισμού της ανθρώπινης ύπαρξης.

Θέατρο «Μπέλλος»

Κέκροπος 1

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
05/09/2025

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.

Οιδίποδας Τύραννος

Η Σοφία Αντωνίου σκηνοθετεί τη γνωστή τραγωδία του Σοφοκλή, αναθέτοντας την ερμηνεία της στον -εξαιρετικό- Χάρη Χαραλάμπους-Καζέπη και καταλήγει σε ένα πυκνό, επιδραστικό θέαμα που επαναπροσδιορίζει τη σχέση του θεατή με το παραστασιακό γεγονός. | Powered by Uber