"Ο γλάρος" του Δημήτρη Καραντζά "πετά" για άλλον ένα μήνα

Η επιτυχημένη παράσταση του σκηνοθέτη που έχει εντρυφήσει στο τσεχοφικό σύμπαν συνεχίζει την πορεία της μέχρι και το τέλος του Απριλίου.

Γλάρος Καραντζάς Γκέλυ Καλαμπάκα©

"Ο γλάρος", η πολυσυζητημένη παράσταση του Δημήτρη Καραντζά που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές από κοινό και κριτικούς, ολοκληρώνει την πορεία της στο θέατρο Προσκήνιο, την Κυριακή των Βαΐων, 28 Απριλίου.

Γλάρος Καραντζάς
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Λίγα λόγια για το έργο

Το γνωστό έργο του Ρώσου συγγραφέα, σαν μια αναρώτηση γύρω από τη θεατρική λειτουργία, την αναπαράσταση και τις μεθόδους της. Ο χορός των ανθρώπων του Τσέχοφ, γύρω από μια λίμνη, αναρωτιέται για την τέχνη, το μέλλον, αναπολεί τους ματαιωμένους έρωτες και συνθέτει μια κραυγή του ανθρώπου για ζωή, λίγο πριν βουλιάξει. Τα εμβληματικά πρόσωπα του Ρώσου δραματουργού "εγκλωβισμένα" σε μια σκηνή θεάτρου δοκιμάζουν να σπάσουν τα όρια της ζωής και της τέχνης, να αντισταθούν στο τέλμα, να βρουν νέες φόρμες θεάτρου και επικοινωνίας. Η πληγή του καλλιτέχνη συνδέεται, στην παράσταση, με το ανεκπλήρωτο της ανθρώπινης ύπαρξης, που παλεύει να βρει έναν τρόπο να ανήκει και να ακολουθήσει έναν προορισμό. Τι απ’ ολα είναι θέατρο και πώς παρεισφρέει η ζωή μέσα σ’ αυτό;

Γλάρος Καραντζάς
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Η κριτική του "α"

" [..] Αυτή η σύγκλιση ζωής και τέχνης έγινε στην παράσταση του Καραντζά μια κατάθεση υπαρξιακού κατεπείγοντος. Παίζοντας με τους κώδικες του θεάτρου μέσα στο θέατρο, ο σκηνοθέτης "ξηλώνει" τη σκηνή, την ανοίγει σε όλο της το βάθος και απλώνει τη δράση στα παρασκήνια και στην πλατεία. Ο Τρέπλιεφ του συναρπαστικού Αινεία Τσαμάτη πυροδοτείται από μια εσωτερική φλόγα και η σκηνή της παράστασης του έργου του είναι από τις κορυφαίες [...]"

>> Διαβάστε αναλυτικά την κριτική του έργου εδώ:

Διαβάστε Επίσης

Γλάρος Καραντζάς
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Το "α" στις πρόβες της παράστασης

Το "α" παρευρέθηκε στις πρόβες του "Γλάρου" και, μεταξύ άλλων, ρώτησε τους ηθοποιούς την αγαπημένη ατάκα του ρόλους τους:

Νατάσα Εξηνταβελώνη/Μάσα "Είμαι δυστυχισμένη", γιατί το βρίσκω υπαρξιακά πολύ βαθύ, καθόλου μονοδιάστατο. Στις στιγμές της μεγαλύτερης ευτυχίας παραμονεύει η δυστυχία και το αντίθετο, οπότε το να πεις "είμαι δυστυχισμένη" είναι απολύτως απελευθερωτικό, είναι μια στιγμή απόλυτης αλήθειας.

Γιώργος Ζυγούρης/Μεντβεντένκο "Στη θεωρία ναι, αλλά στην πράξη είναι αλλιώς". Γιατί μου υπενθυμίζει πως για να κάνεις κάτι υπάρχουν χίλιοι λόγοι να μην το κάνεις και μόνο ένας να το κάνεις: να το θέλεις πολύ.

Αινείας Τσαμάτης/Τρέπλιεφ "Μέσα μου υπάρχουν ο Μεγαλέξανδρος, ο Καίσαρας, ο Σαίξπηρ, ακόμη και το πιο ταπεινό σκουλήκι". Είναι κάτι που εμπεριέχει τους πάντες και όλα, μέσα σε μια διαδικασία.

Μαρία Φιλίνη/Πωλίνα "Ο Κόστια παίζει. Υποφέρει ο καϋμένος". Το βρίσκω ως υπέροχη περιγραφή ενός έρωτα.

Δήμητρα Βλαγκοπούλου/Νίνα "Ωραία είναι εδώ, ζεστά, γλυκά". Για μένα αυτό περιγράφει και το θέατρο το ίδιο.

>> Διαβάστε τις υπόλοιπες ατάκες, καθώς και όλες τις δηλώσεις των ηθοποιών από την πρόβα, εδώ: 

Διαβάστε Επίσης

Γλάρος Καραντζάς
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Οι συντελεστές

Με παλιούς γνώριμους από την περσινή του ενασχόληση με τον Τσέχωφ και τον "Θείο Βάνια" (Θεοδώρα Τζήμου, Μανώλης Μαυροματάκης, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Μαρία Φιλίνη - σε μετάφραση της Ξένιας Καλογεροπούλου) και νέους προσκεκλημένους (Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Δρόσος Σκώτης, Γιώργος Ζυγούρης, Νατάσα Εξηνταβελώνη), η έρευνα γύρω από το έργο του μεγάλου Ρώσου δραματουργού συνεχίζεται. Η σκηνοθεσία  ανοίγει τη σκηνική δράση σε όλους τους πιθανούς χώρους και αναρωτιέται, σε μια αποθήκη θεάτρου, πώς και αν μπορεί να γεννηθεί ένα "νέο” θέατρο.

Προπώληση μέσω more.com εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο γλάρος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 135 '

Το γνωστό έργο του Ρώσου συγγραφέα, σαν μια αναρώτηση γύρω από τη θεατρική λειτουργία, την αναπαράσταση και τις μεθόδους της. Ο χορός των ανθρώπων του Τσέχοφ, γύρω από μια λίμνη, αναρωτιέται για την τέχνη, το μέλλον, αναπολεί τους ματαιωμένους έρωτες και συνθέτει μια κραυγή του ανθρώπου για ζωή, λίγο πριν βουλιάξει. Τα εμβληματικά πρόσωπα του Ρώσου δραματουργού εγκλωβισμένα σε μια σκηνή θεάτρου δοκιμάζουν να σπάσουν τα όρια της ζωής και της τέχνης, να αντισταθούν στο τέλμα, να βρουν νέες φόρμες θεάτρου και επικοινωνίας. Η πληγή του καλλιτέχνη συνδέεται, στην παράσταση, με το ανεκπλήρωτο της ανθρώπινης ύπαρξης, που παλεύει να βρει έναν τρόπο να ανήκει και να ακολουθήσει έναν προορισμό. Τι απ’ όλα είναι θέατρο και πώς παρεισφρέει η ζωή μέσα σ’ αυτό;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.