Νέα εποχή στο Μικρό Εθνικό: Η θητεία της Σοφίας Βγενοπούλου τελειώνει

Μάθετε ποια ηθοποιός-σκηνοθέτρια αντικαθιστά στο "τιμόνι" του Μικρού Εθνικού τη γυναίκα που ταυτίστηκε με το ελληνικό εφηβικό θέατρο.

Σοφία Βγενοπούλου

Μόλις έγινε γνωστό από το Γραφείο Τύπου του Εθνικού Θεάτρου ότι η θητεία της Σοφίας Βγενοπούλου ως υπεύθυνης στο Μικρό Εθνικό φτάνει στο τέλος της. Ο πρώτος θεατρικός οργανισμός της χώρας, στη λιτή ανακοίνωσή του, ευχαριστεί θερμά τη σκηνοθέτρια, που ταυτίστηκε με το ελληνικό εφηβικό θέατρο, για τη "σημαντική προσφορά και το πολύτιμο έργο της". Υπεύθυνη από εδώ και στο εξής για την παιδική αλλά και την εφηβική σκηνή του Εθνικού πρόκειται να είναι η ηθοποιός και σκηνοθέτρια Μαρία Μαγκανάρη.

 

Ας γνωρίσουμε καλύτερα τη Μαρία Μαγκανάρη

Μαρία Μαγκανάρη
©️ Μαρία Γοζαδίνου

 

Η Μαρία Μαγκανάρη γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, καθώς και από τη Δραματική Σχολή Βεάκη. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της θεατρικής ομάδας "Κανιγκούντα" και συμμετείχε ως ηθοποιός σε όλες τις παραστάσεις της ομάδας (2005-2013), με σκηνοθέτη τον Γιάννη Λεοντάρη. Το 2012 έκανε το σκηνοθετικό ντεμπούτο της με την παράσταση "Μεσοπόλεμος", στην Οικία Κατακουζηνού, ενώ το 2014 ίδρυσε τη θεατρική ομάδα "προτσές".

 

Διαβάστε Επίσης

Έχει σκηνοθετήσει επίσης τις παραστάσεις: "Αλεξάντερπλατς", βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Alfred Dôblin (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, 2012 / Φεστιβάλ Αθηνών, 2013), "Το θηρίο στη ζούγκλα" Henry James (Θέατρο Τέχνης "Κάρολος Κουν", 2014), "Φθινοπωρινή σονάτα" του Ingmar Bergman (Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – "Λευτέρης Βογιατζής", 2015), "Η αρχή του κακού" της Μαρίας Φακίνου (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, 2017), "Οι παραθεριστές" του Μαξίμ Γκόρκι (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Εφηβική Σκηνή, 2018), "Τριστάνος" του Thomas Mann (Θέατρο του Νέου Κόσμου, 2018), "Θείος Βάνιας" του Άντον Τσέχωφ (Κ.Ε.Τ. και Bios, 2019), "Νόρα" του Henrik Ibsen (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων, 2020), "Ματωμένος γάμος" του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα (Εθνικό Θέατρο, 2022), "Ο πατέρας" του Αύγουστου Στρίντμπεργκ (Κέντρο Πολιτισμού-Ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος", θεατρικό αναλόγιο, 2022), "Ο μισάνθρωπος" του Μολιέρου (Θησείον, 2022). Αυτήν την περίοδο σκηνοθετεί την παράσταση "Ο άντρας μου", στην οποία και παίζει μαζί με τη Μαρία Σκουλά και την Αμαλία Καβάλη.

 

Έχει σκηνοθετήσει τη μικρού μήκους ταινία "Κλαίνε την ώρα που τα σκοτώνουν" (παραγωγή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, 2007), η οποία τιμήθηκε με το βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου και διακρίθηκε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ.

 

Λίγα λόγια για τη Σοφία Βγενοπούλου

Σοφία Βγενοπούλου

Διαβάστε Επίσης

Εργάζεται στην Αθήνα από το 2001 ως σκηνοθέτης και παιδοψυχίατρος, μετά από μια δεκαετία στις ΗΠΑ όπου σπούδασε θέατρο, δραματοθεραπεία και παιδοψυχιατρική. Παράλληλα εργάζεται ως παιδοψυχίατρος εστιάζοντας στην ψυχοθεραπεία εφήβων και στην υποστήριξη γονέων. Το 2005 ήταν συν-ιδρύτρια της  θεατρικής ομάδας Grasshopper, και της Grasshopper youth που πρωτοπόρησε στην Ελλάδα στο εφηβικό θέατρο. Με αυτή την ιδιότητα έχει σκηνοθετήσει περισσότερες από 25 παραστάσεις από, με και για έφηβους, συχνά σε συνδυασμό με ειδικά σχεδιασμένα εκπαιδευτικά προγράμματα σε σχολεία, σε υποβαθμισμένες περιοχές, σε ιδρύματα, σε συνεργασία με υπηρεσίες για έφηβους παραβάτες, και σε ειδικά εκπαιδευτικά πλαίσια.

 

Το 2017 προσκλήθηκε να αναλάβει τον καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό σχεδιασμό για  το Μικρό Εθνικό, θέση στην οποία παρέμενε μέχρι σήμερα. Ως Υπεύθυνη του Μικρού Εθνικού έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις για παιδικό και εφηβικό κοινό: "Το ταξίδι”, "Πρίγκιπας και φτωχός”, "Πιστεύω στους μονόκερους”, "Ο Μπίντερμαν κι οι εμπρηστές”, με τελευταία την παράσταση "Στα όρια”. Έχει επίσης σχεδιάσει τα εκπαιδευτικά προγράμματα: "Θέατρο στα ελληνικά”, "Το θέατρο στο νέο σχολείο”, "Η κυρία Μονόκερος σας γράφει”, "Εφηβική σκηνή: Νέες φωνές”.

 

Στόχος της ήταν η δημιουργία ενός δικτύου σημαντικών καλλιτεχνών και εκπαιδευτικών που στηρίζουν και προωθούν το ποιοτικό, δυναμικό, σύγχρονο θέατρο για νέους ανθρώπους, καθιστώντας τους συν-δημιουργούς σε όλα τα στάδια της διαδικασίας. Επίκεντρο της δουλειάς της ήταν οι θεατρικές πρακτικές που σκοπό είχαν να μεταμορφώσουν την ζωή και τις εμπειρίες των νέων ανθρώπων.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για την "Κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη

Δείτε νέες φωτογραφίες και διαβάστε το κείμενο του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάνου Καρατζογιάννη για την παράσταση του αναρχικού έργου μίας από τις πιο σημαντικές και δυναμικές γυναικείες μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/04/2024

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.