Ένα προσωπικό αντίο στον Γιώργο Μιχαλακόπουλο

Λίγα, φτωχά, λόγια για τον σπουδαίο καλλιτέχνη και άνθρωπο, που έφυγε από τη ζωή στις 16 Δεκεμβρίου.

Γιώργος Μιχαλακόπουλος

Η τελευταία φορά που είδα στη σκηνή τον Γιώργο Μιχαλακόπουλο ήταν τον χειμώνα του 2018, όταν ερμήνευσε τον Σάλομον στο "Τίμημα" του Άρθουρ Μίλερ, σε σκηνοθεσία της κόρης του Ιωάννας Μιχαλακοπούλου. Ήταν άλλωστε και η τελευταία του παράσταση, μία από τις εκατοντάδες στην εξηντάχρονη ζωή του στο θέατρο. Τη στιγμή που πάτησε το σανίδι στο ρόλο αυτού του Εβραίου παλαιοπώλη που έρχεται να εκτιμήσει την περιουσία δύο αποξενωμένων αδερφών, η ατμόσφαιρα στη σκηνή πύκνωσε και οι ηθοποιοί σαν να ανυψώθηκαν μερικά χιλιοστά από το έδαφος (έπαιζαν μαζί του η Ρένια Λουίζίδου, ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης και ο Χρήστος Σαπουντζής). Δεν είχα, ούτε έχω τώρα, παραισθήσεις, αλλά μόνο έτσι μπορώ να  περιγράψω το βαθύ αποτύπωμα και την αφοπλιστική σκηνική παρουσία του. Θυμάμαι να με κατακλύζουν δάκρυα, καθώς έπαιζε, όχι από συγκίνηση που ξαναέβλεπα αυτόν τον σπουδαίο ηθοποιό, αλλά από τη θεατρικότητα που απέπνεε κάθε του κύτταρο, από το τρόπο που απλώς υπήρχε και επιβαλλόταν επί σκηνής - όχι όμως με μια επιθετικά κυριαρχική παρουσία, αντιθέτως˙ σε εκείνη την παράσταση, για παράδειγμα, πόσο στοργικός και μαζί ιπποτικός ήταν ο τρόπος του απέναντι στη Ρένια Λουϊζίδου, και πόσο ευφυώς τον είχε μετατρέψει σε στοιχείο του ρόλου.

Tον γνώρισα τα μακρινά 90's, όταν ερχόταν ως επισκέπτης καθηγητής στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ, για να διδάξει το μάθημα του αυτοσχεδιασμού. Η ζεστή του παρουσία, η απλόχερη γενναιοδωρία του, οι ειλικρινείς κρίσεις του, η βαθειά ευγένειά του, ο σχεδόν πατρικός (αλλά καθόλου πατροναριστικός) τρόπος του απέναντί μας, το μοίρασμα πολύτιμων στιγμών από τη διαδρομή του, του προσέδωσαν την (σπάνια) ιδιότητα του αληθινού δασκάλου και έκαναν όλους εμάς να συγκαταλεχθούμε σε εκείνους τους αφάνταστα τυχερούς που διασταυρώθηκαν κάποια στιγμή μαζί του.

Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος αγάπησε πολύ το θέατρο και το θέατρο, οι συνάδελφοί του αλλά κυρίως οι θεατές, του επέστρεψε αυτή την αγάπη. Σε αυτή την εφήμερη τέχνη που υπηρετούσε, δεν είναι τα στιγμιότυπα από τις ταινίες του ή κάποια αμήχανα μαγνητοσκοπημένα πλάνα από τις παραστάσεις του ό,τι θα διασωθεί. Θα είναι ο απόηχος του δυνατού, συχνά δακρυσμένου, χειροκροτήματος και μια βαθιά υπόκλιση.

Κύριε Μιχαλακόπουλε, καλό σας ταξίδι.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Annie": Αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση στο Παλλάς

Δείτε φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση του πολυβραβευμένου μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ που ανεβάζει για τέταρτη φορά η Θέμις Μαρσέλλου με all star θίασο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.