Τι θα δούμε στο Θέατρο Πορεία τη σεζόν 2023-24

Ξεκινούν οι προπωλήσεις για τις νέες παραγωγές αλλά και τις επιτυχημένες επαναλήψεις που συμπεριλαμβάνονται φέτος στο ιδιαίτερα πλούσιο ρεπερτόριο του σημαντικού θεατρικού οργανισμού με τον Δημήτρη Τάρλοου στο τιμόνι του.

ΠΕΡΛΙΜΠΛΙΝ ΚΑΙ ΜΠΕΛΙΣΑ Μαρίζα Καψαμπέλη©

Την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου ξεκινά η προπώληση για τις παραστάσεις που θα δούμε στο Θέατρο Πορεία τη χειμερινή σεζόν 2023-24. Χωρισμένο σε τρεις κύκλους το ιδιαίτερα πλούσιο πρόγραμμα του θεατρικού τοπόσημου της περιοχής της Βικτώριας περιλαμβάνει τρεις νέες παραγωγές και δύο επιτυχημένες επαναλήψεις. Πιο συγκεκριμένα ετοιμάζονται οι παραστάσεις "Έγκλημα και τιμωρία” του Θανάση Τριαρίδη, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, "Περλιμπλίν και Μπελίσα” του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα και το ολοκαίνουργιο έργο της Αργυρώς Βώβου που προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του Θεάτρου Πορεία, "Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου”. Παράλληλα, θα επαναληφθούν το "Κουκλόσπιτο” του Χένρικ Ίψεν με ανανεωμένη διανομή και το "Garamond 12” της Μαρίας Δριμή.

Κουκλόσπιτο
Μαρίζα Καψαμπέλη©
Η Λένα Παπαληγούρα στο "Κουκλόσπιτο"

Στο πλαίσιο του κύκλου "Η αναμέτρηση με τον Νόμο” θα δούμε ξανά από 25 Οκτωβρίου το ιψενικό "Κουκλόσπιτο” που ο Δημήτρης Τάρλοου το ανέβασε σε μια σύγχρονη και άκρως ατμοσφαιρική σκηνική εκδοχή, σε δική του μετάφραση, σε συνεργασία με την Έρι Κύργια, η οποία κέρδισε κοινό και κριτικούς. Η ψευδαίσθηση της συζυγικής και οικογενειακής θαλπωρής θρυμματίζεται βίαια όταν η Νόρα, που ερμηνεύει σε μια από τις καλύτερες στιγμές της η Λένα Παπαληγούρα, συνειδητοποιεί τι ακριβώς συμβαίνει στη ζωή της που εξελίσσεται μέσα σε ένα χρυσό κλουβί. Το ρόλο του συζύγου της Νόρας Τόρβαλντ Χέλμερ αναλαμβάνει μετά τον Γιώργο Χριστοδούλου ο Νικόλας Παπαγιάννης, τον Κρόκσταντ ερμηνεύει ο Χρήστος Σαπουντζής, τον γιατρό Ρανκ ο Ιερώνυμος Καλετσάνος, τη Λίντε η Κατερίνα Δημάτη, ενώ στο ρόλο της υπηρέτριας Ελένης επιστρέφει η Όλγα Δαλέκου.
"Μια πλασματική ατμόσφαιρα θαλπωρής και cosy πολυτέλειας κυριεύει τη σκηνή (που εμπλουτίζεται από τις μελωδίες που παίζει στο πιάνο η Κρυσταλία Θεοδώρου, με φόντο τη νεκρή φύση από τον πίνακα του Φρανς Σνάιντερς), όπου διαδραματίζεται η –πολυπαιγμένη, κλασική πια– ιστορία της ιψενικής Νόρας. Πλασματική όπως η ευτυχία της συζυγικής και οικογενειακής ζωής της ηρωίδας, η οποία μέσα σε διάστημα λίγων ημερών θα διασχίσει μια μεγάλη διαδρομή αυτογνωσίας και συνειδητοποίησης", διαβάζουμε στην κριτική του "α” για την παράσταση.

Έγκλημα και τιμωρία
Μαρίζα Καψαμπέλη©
"Έγκλημα και τιμωρία"

Διαβάστε Επίσης

Ένα από τα σπουδαιότερα έργα του δυτικού κανόνα και κορυφαίο ψυχογράφημα της ανθρώπινης ύπαρξης και ηθικής θα αποτελέσει αφορμή για την κεντρική παραγωγή του Θεάτρου Πορεία τη σεζόν 2023-2024, "Έγκλημα και τιμωρία”, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου και κείμενο του Θανάση Τριαρίδη. Πρόκειται για τη διασκευή του ογκώδους μυθιστορήματος του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, που ακολουθεί την ιστορία του Ρασκόλνικοφ, ενός φοιτητή που πιστεύει πως η διανοητική και ψυχική ανωτερότητα νομιμοποιεί το άτομο να διαπράττει εγκλήματα για το καλό της ανθρωπότητας. Έτσι, προβαίνει στον φόνο μιας γριάς τοκογλύφου, σε μια πράξη "αλτρουισμού", που θα απαλλάξει την κοινωνία από ένα άπληστο και κακόβουλο άτομο. Παρά την πεποίθησή του ότι τέτοια κίνητρα βρίσκονται υπεράνω του νόμου, ο ήρωας χάνεται σε έναν λαβύρινθο τύψεων, εσωτερικών συγκρούσεων και ψυχικών οδυνών, που συνιστούν την πραγματική τιμωρία του. Η μεταμέλεια έρχεται έπειτα από μια δαιδαλώδη διαδρομή και η λύτρωση μέσα από τη μορφή μιας νεαρής πόρνης, της Σόνια. Πλάι σ’ εκείνον, τη δική τους πορεία διαγράφουν και τα υπόλοιπα πρόσωπα του έργου, ο αστυνομικός ανακριτής Πορφύριος Πετρόβιτς, η μητέρα και η αδερφή του Ρασκόλνικοφ, ο Σβιντριγκάιλοφ, ο Ραζουμίχιν. 

Έγκλημα και τιμωρία
Μαρίζα Καψαμπέλη©
"Έγκλημα και τιμωρία"

"Στον Ρασκόλνικοφ συναντιούνται ο Χριστός με τον Διάβολο, ο Άμλετ με τον Υπεράνθρωπο, ο Δον Ζουάν με τον Γκρέγκορ Σάμσα", σημειώνει ο Θανάσης Τριαρίδης. Πράγματι, η ευσύνοπτη διασκευή φέρει έντονη την προσωπική σφραγίδα του ιδιοσυγκρασιακού θεατρικού συγγραφέα και ενός από τους πιο εμβριθείς αναγνώστες του ντοστογιεφσκικού έργου, συμπεριλαμβάνοντας μέχρι και την οδυνηρή και ντροπιαστική για την ανθρωπότητα εμπειρία του Ολοκαυτώματος, και επιφυλάσσοντας έναν ρόλο-έκπληξη για τον ίδιο τον Ντοστογιέφσκι. 

Έγκλημα και τιμωρία
Μαρίζα Καψαμπέλη©
"Έγκλημα και τιμωρία"

Ο Δημήτρης Τάρλοου αναφέρει: "Το "Έγκλημα και τιμωρία” είναι ένα σημείο καμπής για ολόκληρο τον δυτικό πολιτισμό. Το τέλος της Πίστης και η είσοδος στο χάος. Στην Κόλαση του σήμερα, του τώρα… Όμως η Τέχνη και προπάντων το θέατρο έχει την ικανότητα να διαβλέπει ως προφήτης και να προαναγγέλλει τις νέες επαναστάσεις. Το αίτημα για μια νέα Πίστη είναι πιο θερμό και υπαρκτό από ποτέ". Με το "Έγκλημα και τιμωρία” εμβαθύνει την έρευνα του πάνω στα δίπολα "αγαθά κίνητρα - ηθική βλάβη" και "Άνθρωπος - Νόμος", που ξεκίνησε την περασμένη σεζόν με το "Κουκλόσπιτο” του Ίψεν.

Τον Ρασκόλνικοφ υποδύεται ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος, τη Σόνια η Μαριάννα Πουρέγκα, τον Πορφύριο οι Δημήτρης Ήμελλος και Κώστας Φιλίππογλου (σε διπλή διανομή), τη Ντούνια η Στέλλα Βογιατζάκη, τον Ντοστογιέφσκι / Ραζουμίχιν ο Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, τον Σβιντριγκάιλοφ ο Δημήτρης Μπίτος και τη μητέρα του Ρασκόλνικοφ / φάντασμα της Αλιόνας η Σοφία Σεϊρλή. Μουσικός επί σκηνής ο Τάσος Μυσιρλής. Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 23 Νοεμβρίου.

Garamond 12
© Χρήστος Συμεωνίδης
"Garamond 12"

Αντίστοιχα με τον προηγούμενο κύκλο, μια επανάληψη και μια νέα παραγωγή συνθέτουν τον κύκλο "Ψευδείς ταυτότητες, αληθινά αισθήματα”. Από 11 Οκτωβρίου ανεβαίνει ξανά στη σκηνή το "Garamond 12” της Μαρίας Δριμή σε σκηνοθεσία του Sergei Okunev (απόφοιτου της περίφημης σχολής GITIS) για δέκα μόνο παραστάσεις. Το σύγχρονο ελληνικό έργο, που προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του Θεάτρου Πορεία, πραγματεύεται την ιστορία του Μαρκ Χάντερ (Αλέξανδρος Μαυρόπουλος), ενός ταλαντούχου συγγραφέα που πάσχει από αγοραφοβία και ζει κλεισμένος υπό την τρομερή επιρροή της μητέρας του Μπεθ (Μαρία Ζορμπά) και προσκολλημένος στην ανάμνηση του πρόωρα χαμένου θείου του. Το έργο θίγει ”με πολύ ωραίο τρόπο θέματα όπως η αναζήτηση ταυτότητας, η σύγκρουση τέχνης και ζωής, οι σχέσεις γονέα-παιδιού και ο απογαλακτισμός, σε μια απολαυστική παράσταση με σκηνοθετικό στίγμα και ωραίες ερμηνείες”, σύμφωνα με την κριτική του "α”.

Αν και κάθε μυθιστόρημά του δημιουργεί αίσθηση στους κριτικούς και βρίσκει μεγάλη απήχηση στο κοινό, ο Μαρκ αδυνατεί να εκτεθεί ως καλλιτέχνης με του όρους του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων. Όταν η πίεση από τον εκδότη του, τα ΜΜΕ και το κοινό γίνεται αφόρητη, προσλαμβάνει τον Τζέικ (Χάρης Τζωρτζάκης), ένα εξωστρεφές alter ego του, για να παρουσιάζεται στο κοινό, πλάθοντας έναν "ιδανικό" εαυτό. Η εμφάνιση μιας νεαρής επίδοξης συγγραφέως στη ζωή του Τζέικ, της Κάρεν (Σίλια Μπισιώτη), φέρνει τον Μαρκ σε αδιέξοδο, αφού είναι θέμα χρόνου να αποκαλυφθεί η πραγματικότητα.

ΠΕΡΛΙΜΠΛΙΝ ΚΑΙ ΜΠΕΛΙΣΑ
Μαρίζα Καψαμπέλη©
Οι Χρήστος Σαπουντζής και Μαριάννα Πουρέγκα ως "Περλιμπλίν και Μπελίσα”

Τι είναι αλήθεια, τι είναι ψέματα; Τι είναι όνειρο και τι πραγματικότητα; Τι είναι ποίηση και τι πεζή αναγκαιότητα; Τι μένει κρυφό και τι έρχεται στο φως; Τι είναι τελικά ο έρωτας – κάτι απτό ή κάτι φαντασιακό; Ο λατρεμένος του ελληνικού κοινού Ισπανός ποιητής και δραματουργός Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα επανέρχεται με το έργο του 1929 "Περλιμπλίν και Μπελίσα” στο αγαπημένο θέμα του, τον ανεκπλήρωτο έρωτα, και παραδίδει μια ιστορία τρυφερή και οδυνηρή από την αρχή μέχρι το τέλος της, γραμμένη στη μοναδική, τη γεμάτη ονειρικές εικόνες και λυρισμό γλώσσα του. 

Ερωτικό αλληλούια χαρακτηρίζει στον υπότιτλο το έργο του ο Λόρκα, φανερώνοντας αφενός τη σύνδεση της ιστορίας του με τα άκρως συμβατικά και τυποποιημένα φαρσικά αναγνώσματα του ισπανικού 18ου αιώνα, αφετέρου την πρόθεσή του να υπερβεί με αιρετικό και ποιητικό τρόπο την παράδοση αυτή. 

Ο Δημήτρης Τάρλοου παρουσιάζει τη νέα αυτή παραγωγή από 5 Μαρτίου, σε μουσική Φοίβου Δεληβοριά, με τους Χρήστο Σαπουντζή και Μαριάννα Πουρέγκα στους δύο επώνυμους ρόλους, καθώς και τους Δανάη Σαριδάκη, Γιολάντα Μπαλαούρα, Έλενα Μελά και Περικλή Σιούντα

Στην υπόθεση του έργου, ο μεσόκοπος Περλιμπλίν (όνομα που προσιδιάζει στους ερωτοχτυπημένους γέρους της λαϊκής φάρσας) πείθεται να παντρευτεί μια νεαρή γειτόνισσά του, για να μη μείνει μόνος κι αβοήθητος στα γεράματά του· η Μπελίσα πείθεται να παντρευτεί τον πλούσιο γείτονά της για να γίνει πιο ποθητή από τους άλλους άντρες χάρη στην ομορφιά που θα της χαρίσουν τα πλούτη του άντρα της. Όμως, λαχταρώντας έναν έρωτα της ηλικίας της, γοητεύεται από τον μυστηριώδη ξένο που κρύβεται τις νύχτες στον κήπο της και της γράφει φλογερές επιστολές. Ο Περλιμπλίν δεν αντέχει να ζει χωρίς την αγάπη της Μπελίσα και σκοτώνει τον ανώνυμο εραστή, ενώ η Μπελίσα ανακαλύπτει την αλήθεια χάνοντας διαμιάς σύζυγο και ερωμένο…

Από 12 Μαΐου έως 4 Ιουνίου ανοίγει ξανά ο κύκλος του Φεστιβάλ "Νέο Αίμα” με το νέο έργο της Αργυρώς Βώβου "Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου”. Ένα ακόμη δείγμα της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας που προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του θεάτρου. 

Στο έργο ο θάνατος απεργεί και η γη έχει γεμίσει με… εν αναμονή νεκρούς. Η Σάνα ανυπομονεί να πεθάνει, έχει δοκιμάσει όλες τις μεθόδους αυτοκτονίας, αλλά όλες έχουν αποτύχει αφήνοντάς τη με ένα γκραν-γκινιόλ "πτώμα". Στην αποβάθρα ενός σταθμού, ο Μίκυ θα της μιλήσει για μια πύλη στον χωροχρόνο, η οποία μπορεί να την οδηγήσει πίσω, στη νύχτα της σύλληψης της. Θα καταφέρει η Σάνα να μπει σε αυτή την τρύπα για να αποτρέψει τη σύλληψή της και να εκμηδενίσει την ύπαρξη της; Ή θα την προλάβει η λήξη της απεργίας; Η απάντηση βρίσκεται κρυμμένη στο σουρεαλιστικό έργο που στάζει μαύρο χιούμορ και λύνεται μέσα στην υπαρξιακή συγκίνηση. Τη σκηνοθεσία υπογράφει η νεαρή σκηνοθέτρια Δέσποινα-Ντορίνα Ρεμεδιάκη, υπότροφος και αριστούχος απόφοιτος της περίφημης σχολής GITIS της Μόσχας. 

Ισχύει προσφορά προπώλησης από το more.com για όλες τις παραστάσεις στην τιμή των € 10 έως 25/9

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για την "Κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη

Δείτε νέες φωτογραφίες και διαβάστε το κείμενο του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάνου Καρατζογιάννη για την παράσταση του αναρχικού έργου μίας από τις πιο σημαντικές και δυναμικές γυναικείες μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/04/2024

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.