Το "154 Bertha" κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Τέχνης "Κάρολος Κουν"

Στο Υπόγειο θα παρουσιαστεί η ιστορία μίας οικογένειας "λίγο πριν τη ρουφήξει η μαύρη τρύπα", σε κείμενο της Έλσας Ανδριανού και σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή.

154 Bertha © Αναστασία Γιαννάκη

Το Θέατρο Τέχνης "Κάρολος Κουν" παρουσιάζει από τις 20 Απριλίου στο Υπόγειο τη νέα παράσταση του Θοδωρή Αμπαζή και της oμάδας Όπεrα, "154 Bertha”. Μια κωμικοτραγική ιστορία εντός της "οικογενειακής εστίας” - κάποτε πεδίον δόξης λαμπρόν προσωπικών, έμφυλων, γενεακών και πάντοτε πολιτικών συγκρούσεων, τώρα άδειο κέλυφος όπου αντηχούν άσφαιρα πυρά.

154 Bertha
© Αναστασία Γιαννάκη

Ένας άντρας (Νέστορας Κοψιδάς) -κατά τη γνώμη του ιδεολόγος-, η γυναίκα του (Αμαλία Τσεκούρα) -κατά τη γνώμη της πραγματίστρια-, η αδελφή της (Δανάη Σαριδάκη) -που, κατά τη γνώμη της, όλο και κάτι θα αξίζει τον κόπο. Κι οι τρεις αιχμάλωτοι της συνύπαρξης. Παρελθόν, αδράνεια, φόβος, εγκλωβισμός, ματαίωση, πόλεμος.
Άνθρωποι που δε βλέπουν, άνθρωποι περίκλειστοι, κληροδοτούν την άχαρη κληρονομιά της ερημίας στην επόμενη γενιά: ένα κορίτσι (Λένα Μποζάκη) -που, κατά τη γνώμη του, τίποτε δεν αξίζει, τίποτε- αδιάφορο για πόθο και ζωή, ένα αγόρι (Γιώργος Ζυγούρης) που βλέπει μπρος και πίσω, με θράσος περισσό, "σοφό" ερήμην.

154 Bertha
© Αναστασία Γιαννάκη

 

Η φρενήρης αποδόμηση στερεοτύπων αποκαλύπτει την αμηχανία εγκαθίδρυσης νέων: στη θέση του κουρασμένου ορθού λόγου, η νέα μαγική σκέψη -ταφόπλακα σμιλευμένη μέσα στην απομάγευση της νεωτερικότητας· στη θέση της σύγκρουσης, ο κανιβαλισμός· στη θέση της ιδέας, ο φασισμός της παντοδύναμης επιδραστικότητας.

Το έργο, σε κείμενο της της Έλσας Ανδριανού, μ’ όλες τις αναμνήσεις της μεγάλης δραματουργίας, αναδύεται από εποχή ήττας -με επίγνωση. Χωρίς τις μεγάλες τραγωδίες της Ορέστειας, χωρίς τα γενναία δράματα του Πατέρα, ας είναι μια γκριμάτσα και μια αμυδρή ελπίδα εξόδου -στον καθαρό αέρα ή στην αστερόσκονη.

Για εισιτήρια, επισκεφθείτε το viva.gr με ένα κλικ εδώ

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τι είδαμε τελικά στην παράσταση "Η Καταρίνα και η ομορφιά να σκοτώνεις φασίστες";

Με έναν προβοκατόρικο τίτλο και ένα αντίστοιχο φινάλε, η παράσταση του Πορτογάλου Τιάγκο Ροντρίγκες φιλοδόξησε να ερεθίσει τα αντανακλαστικά μας πάνω στο πρόβλημα του νεοφασισμού. Τα κατάφερε όμως;

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/12/2023

Τελευταίες παραστάσεις για τη "Σίρλεϊ" στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Η παράσταση, που πραγματεύεται τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία και στο γάμο, αλλά και την αναζήτηση της ταυτότητας του κάθε ανθρώπου, ολοκληρώνει το ταξίδι της.

Τελευταίες παραστάσεις για τη "Σκιά του Μαρτ" του Στιγκ Ντάγκερμαν στο θέατρο Αργώ

Στην παράσταση ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Αιμιλία Υψηλάντη, Φώτης Καράλης, Εμμανουέλα Κοντογιώργου, Θεόφιλος Μανόλογλου.

Το Θέατρο Coronet κλείνει 20 χρόνια λειτουργίας και το γιορτάζει με το Special Week Offer

Ειδικό εισιτήριο με μόλις 5€ για όλες τις παραστάσεις, για όλη την βδομάδα και για όλες τις ζώνες.

Σοφία Μαραθάκη: "Στον κόσμο του "Love and money" του Ντένις Κέλι πρωταγωνιστούν θύματα και θύτες της κατανάλωσης"

Η σκηνοθέτις και ηθοποιός γράφει για το τρομακτικά επίκαιρο έργο του καταξιωμένου Βρετανού συγγραφέα που αποτυπώνει τον ανελέητο ρυθμό της σύγχρονης ζωής, το οποίο μόλις ξεκίνησε να παίζεται στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν.

"Ανοιχτή Σκηνή": Επιστήμη και τέχνη συναντώνται (ξανά) στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Ακολουθούν το δεύτερο και τρίτο μέρος της θεματικής: "Κλιματική κρίση: η ζωή μας αλλάζει".

"Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι": Η Τίλντα Σουίντον στη Στέγη

Η σπουδαία ηθοποιός έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (11-16/12) με μια ξεχωριστή περφόρμανς/ντεφιλέ, στην οποία πρωταγωνιστούν τα αυθεντικά κοστούμια των ταινιών του Πιέρ Πάολο Παζολίνι.