"Θέλω να σου κρατάω το χέρι: Βιωματικό, ζωντανό, λιγότερο εγκεφαλικό θέατρο

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Πώς γράφεται μια αυτοβιογραφική ιστορία όπως το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" που είδαμε τον περασμένο χειμώνα στο ανακαινισμένο θέατρο Άλφα "Ληναίος-Φωτίου"; Ο δημιουργός του Τάσος Ιορδανίδης δίνει την απάντηση απλά και ειλικρινά: "Μία νύχτα στην καραντίνα. H Θάλεια Ματίκα ξενυχτούσε μαζί μου. Σιγοτραγουδώντας για να μην ξυπνήσουμε τα παιδιά μας αποφασίσαμε να μιλήσουμε για όλα όσα αποτελούν την καθημερινότητα που μας κυνηγά, μας κάνει ευτυχισμένους και που εν τέλει είναι η ζωή μας. Λίγες ώρες μετά βρέθηκα να γράφω ασταμάτητα. Αφορμή τα 14 χρόνια συμβίωσης με τη Θάλεια, οι γέννες των παιδιών μας, η κοινή μας επαγγελματική ζωή, οι ώρες στο σπίτι". 
 

Διαβάστε Επίσης

Το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" περιλαμβάνει πολλά δραματοποιημένα βιογραφικά στοιχεία είναι αφηγηματικό ουσιαστικά και λιγότερο θεατρικό, το σκηνοθέτησε η Θάλεια Ματίκα και τους ρόλους μοιράζεται το ζευγάρι στη σκηνή και τη ζωή Ματίκα-Ιορδανίδης. Από αυτοβιογραφικά κείμενα μπορεί να προκύψουν σημαντικά, ουσιαστικά σοβαρού κοινωνικού προβληματισμού σκηνικά δημιουργήματα. Σε μια εποχή σαν τη δική μας, που η ταχύτητα καθορίζει τα πάντα και ο αγώνας για επιβίωση και ευημερία οδηγεί στην διάψευση των ονείρων, στην επιφανειακή πλευρά των σχέσεων και την έλλειψη κοινού οράματος το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" ηχεί σαν καμπανάκι γιατί σκιαγραφεί με ειλικρίνεια και αμεσότητα τις πληγές μας.

Τα δυο πρόσωπα του έργου πίστεψαν κάποτε ότι μπορούν ν’ αλλάξουν τις ζωές τους με τις επιλογές τους και βρέθηκαν αυτο-έγκλειστοι στη σχέση-φυλακή. Η κοινωνική ή επαγγελματική ματαίωσή τους σαφώς διαχέεται και στην προσωπική σχέση τους. Η παράσταση χωρίς κάποιο προκλητικό εύρημα, δεν επιθυμεί να πει τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από όσα λέει η ίδια η ζωή και η αέναη ροή των σχέσεων. Αφήνει περιθώριο στη σιωπή, για να σκεφτούμε ποιες είναι οι ανθρώπινες σχέσεις, οι κοινωνίες μας και ο πολιτισμός, ενώ επιτρέπει στην αισιοδοξία να γλυστρήσει αθόρυβα. Υπάρχει ωραιότερο από το να σου πει κάποιος..."Θέλω να σου κρατώ το χέρι"; Ο νέος κύκλος παραστάσεων του έργου ξεκινά στο Θέατρο Άλφα "Ληναίος-Φωτίου", στις 16 Σεπτεμβρίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.