"Θέλω να σου κρατάω το χέρι: Βιωματικό, ζωντανό, λιγότερο εγκεφαλικό θέατρο

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Πώς γράφεται μια αυτοβιογραφική ιστορία όπως το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" που είδαμε τον περασμένο χειμώνα στο ανακαινισμένο θέατρο Άλφα "Ληναίος-Φωτίου"; Ο δημιουργός του Τάσος Ιορδανίδης δίνει την απάντηση απλά και ειλικρινά: "Μία νύχτα στην καραντίνα. H Θάλεια Ματίκα ξενυχτούσε μαζί μου. Σιγοτραγουδώντας για να μην ξυπνήσουμε τα παιδιά μας αποφασίσαμε να μιλήσουμε για όλα όσα αποτελούν την καθημερινότητα που μας κυνηγά, μας κάνει ευτυχισμένους και που εν τέλει είναι η ζωή μας. Λίγες ώρες μετά βρέθηκα να γράφω ασταμάτητα. Αφορμή τα 14 χρόνια συμβίωσης με τη Θάλεια, οι γέννες των παιδιών μας, η κοινή μας επαγγελματική ζωή, οι ώρες στο σπίτι". 
 

Διαβάστε Επίσης

Το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" περιλαμβάνει πολλά δραματοποιημένα βιογραφικά στοιχεία είναι αφηγηματικό ουσιαστικά και λιγότερο θεατρικό, το σκηνοθέτησε η Θάλεια Ματίκα και τους ρόλους μοιράζεται το ζευγάρι στη σκηνή και τη ζωή Ματίκα-Ιορδανίδης. Από αυτοβιογραφικά κείμενα μπορεί να προκύψουν σημαντικά, ουσιαστικά σοβαρού κοινωνικού προβληματισμού σκηνικά δημιουργήματα. Σε μια εποχή σαν τη δική μας, που η ταχύτητα καθορίζει τα πάντα και ο αγώνας για επιβίωση και ευημερία οδηγεί στην διάψευση των ονείρων, στην επιφανειακή πλευρά των σχέσεων και την έλλειψη κοινού οράματος το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" ηχεί σαν καμπανάκι γιατί σκιαγραφεί με ειλικρίνεια και αμεσότητα τις πληγές μας.

Τα δυο πρόσωπα του έργου πίστεψαν κάποτε ότι μπορούν ν’ αλλάξουν τις ζωές τους με τις επιλογές τους και βρέθηκαν αυτο-έγκλειστοι στη σχέση-φυλακή. Η κοινωνική ή επαγγελματική ματαίωσή τους σαφώς διαχέεται και στην προσωπική σχέση τους. Η παράσταση χωρίς κάποιο προκλητικό εύρημα, δεν επιθυμεί να πει τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από όσα λέει η ίδια η ζωή και η αέναη ροή των σχέσεων. Αφήνει περιθώριο στη σιωπή, για να σκεφτούμε ποιες είναι οι ανθρώπινες σχέσεις, οι κοινωνίες μας και ο πολιτισμός, ενώ επιτρέπει στην αισιοδοξία να γλυστρήσει αθόρυβα. Υπάρχει ωραιότερο από το να σου πει κάποιος..."Θέλω να σου κρατώ το χέρι"; Ο νέος κύκλος παραστάσεων του έργου ξεκινά στο Θέατρο Άλφα "Ληναίος-Φωτίου", στις 16 Σεπτεμβρίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Όταν έκλαψε ο Νίτσε": η sold out παράσταση μετακομίζει στο Θέατρο Πορεία

Τρεις σπουδαίες προσωπικότητες συναντιούνται και πάλι στην θεατρική σκηνή, στο "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" που μετακομίζει στο Θέατρο Πορεία. Μια συγκλονιστική συνάντηση φιλοσοφίας, ψυχανάλυσης και ανθρώπινης εξομολόγησης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/10/2025

Πρεμιέρα του "Annie" στο Παλλάς: Ειδική τιμή για περιορισμένες θέσεις

Ζήστε τη μαγεία της πρεμιέρας του μιούζικαλ "Annie" στο Θέατρο Παλλάς με ένα ειδικό, προνομιακό εισιτήριο για περιορισμένο αριθμό θέσεων. Μάθετε περισσότερα.

"Ο εχθρός του λαού" από τον Τόμας Όστερμάιερ: Φωτογραφίες από την πρεμιέρα

Αν ήδη έχετε σημειώσει στην ατζέντα σας την παράσταση του "Εχθρού του λαού", σε σκηνοθεσία του Τόμας Οστερμάγερ πάρτε μια γεύση από την παράσταση που θα δείτε στο Κνωσός με έναν ωραίο θίασο: Κων/νος Μπιμπής, Λένα Παπαληγούρα, Μιχάλης Οικονόμου κ.ά.

O Λάμπρος Φισφής είναι και πάλι "Πολύ καλύτερα τώρα…" στο Θέατρο Ακροπόλ

Αν ψάχνεις μια παράσταση που θα σε κάνει να γελάσεις, να ταυτιστείς και να δεις τη ζωή αλλιώς, ο Λάμπρος Φισφής επιστρέφει με το νέο του stand-up show "Πολύ καλύτερα τώρα…" στο Θέατρο Ακροπόλ.

5 λόγοι για να δεις τη 'Ruby Moon' από την Ειρήνη Δερμιτζάκη

Αν αναζητάς μια παράσταση που συνδυάζει μυστήριο, φαντασία και βαθιά ανθρώπινα συναισθήματα, η "Ruby Moon" είναι ό,τι πρέπει. Η σκηνοθέτιδα Ειρήνη Δερμιτζάκη μάς δίνει πέντε λόγους να τη δούμε φέτος στο Αγγέλων Βήμα.

Θέλεις να δεις από κοντά τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025;

Κερδίστε 100 διπλές προσκλήσεις για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη βραδιά απονομής των 27ων Θεατρικών Βραβείων Κοινού, την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Η καρδιά του θεάτρου χτυπάει στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης μεταμορφώνεται σε έναν ανοιχτό χώρο πολιτισμού, συνύπαρξης και δημιουργίας για μικρούς και μεγάλους, με επίκεντρο την τέχνη του θεάτρου.