Ένα απ’ τα καλύτερα ελληνικά stand up σόλο έρχεται στην οθόνη σου

Το «Δες το Θετικό» του Λάμπρου Φισφή, μετά από35.000 θεατές σε Ελλάδα και εξωτερικό, σκοράρει διαδικτυακά. Είδαμε την παράσταση και αναμεταδίδουμε.

Ένα απ’ τα καλύτερα ελληνικά stand up σόλο έρχεται στην οθόνη σου

Μπαμπάς του ελληνικού stand up θα μπορούσε, χωρίς υπερβολές, να χαρακτηριστεί ο Λάμπρος Φισφής κι αυτό όχι λόγω παλαιότητας ή πρωτιάς στο χρονολόγιο των εντός συνόρων παραστάσεων αλλά λόγω του γενικότερου mindset κωμωδίας που εισήγαγε ερχόμενος από τις σκηνές της Ολλανδίας, οργανώνοντας μαζί με την Βρανά τα πρώτα open mics το ’12 (απαρχή του λεγόμενου «δεύτερου κύματος»), παίζοντας ακατάπαυστα και καθαγιάζοντας το είδος απ’ τη ρετσινιά του προσβλητικού, τότε που ακόμη ήταν αδιευκρίνιστο το τι σημαίνει stand up.

Παραμένει, επίσης, ένας από τους τοπ αναγνωρίσιμους περφόρμερ στο ευρύ κοινό (σίγουρα η τηλεόραση έπαιξε το ρόλο της) αλλά κι ένας άνθρωπος που δουλεύει πάντοτε με αυστηρό μέτρημα κι επαγγελματισμό στα κείμενά του: Μετράει τα γέλια κάθε λεπτό, το ρυθμό και τις παύσεις, μετράει τη δομή και τη συνοχή, «μετράει» μέχρι και το κοινό κάθε παράστασης για να σκαρφιστεί inside jokes που λύνουν στα γέλια. Ενσαρκώνοντας πάντα τον goofy τύπο της διπλανής πόρτας που παρατηρεί τα μικρά παράλογα της καθημερινότητας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της (χρυσής) συνταγής είναι το «Δες το Θετικό», το δεύτερο κατά σειρά special στο βιογραφικό του Φισφή, το οποίο σημείωσε πάνω από 35.000 θεατές σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ πλέον σκοράρει διαδικτυακά και on demand με την κινηματογραφική του εκδοχή από την (άψογη σε ήχο και εικόνα) μαγνητοσκόπηση στο κατάμεστο Θέατρο Βέμπο.

Ένα απ’ τα καλύτερα ελληνικά stand up σόλο έρχεται στην οθόνη σου - εικόνα 1
Ένα απ’ τα καλύτερα ελληνικά stand up σόλο έρχεται στην οθόνη σου - εικόνα 2

Είναι μια απ’ τις καλύτερες ελληνικές παραστάσεις και το λέω αυτό έχοντας δει όλα τα comedy specials που έχουν παιχτεί. Την συγκεκριμένη την είχα παρακολουθήσει από τα καθίσματα του Ακροπόλ κι επιστρέφοντας τώρα για δεύτερη φορά –κατά τι πιο ατημέλητος και άνετος από το σαλόνι του σπιτιού μου–, επιβεβαίωσα την αρχική μου εικόνα.

Σε κάθε bit, ο Φισφής φροντίζει μελετημένα τα σημεία του, πού θα κερδίσει γέλια και πώς θα τα αυξήσει κλιμακωτά, πώς θα χρησιμοποιήσει το σώμα του και το μικρόφωνο για να δώσει ζωή στα αστεία του, πότε θα κάνει callbacks και πότε crowdwork ώστε να κρατήσει την ένταση και να αυτοσχεδιάσει επί τόπου.

Σε αυτό τον μονόλογο, ο Λάμπρος μιλάει για τις φοβίες που έχει αναπτύξει μεγαλώνοντας αλλά και τις απολαύσεις που έχει αγκαλιάσει, πώς η διασκέδαση (κι η απελευθέρωση) μεταβολίζεται μόλις πατήσεις τα τριάντα κι απ’ τα κλαμπ μετακομίζει στις ταβέρνες, πόσο αλλάζει η αξία του βραδινού ύπνου και η επικινδυνότητα του μεσημεριανού, που πάντα ξεκινάει όλο αθωότητα με τη φράση «θα κλείσω λίγο τα μάτια μου» αλλά καταλήγεις να ξυπνάς τρεις ώρες μετά, αγνοώντας τι ημέρα είναι και ποιανού έτους.

Το ταλέντο του Φισφή έγκειται στο να δίνει ξεκαρδιστική αξία στα πιο τετριμμένα πράγματα. Τα αεροπλάνα της Ryanair, φερ’ ειπείν, γίνονται «ΚΤΕΛ με φτερά» αν σκεφτείς πως συναντάς ακριβώς τον ίδιο κόσμο –άτομα χυμένα σε καρέκλες να τρώνε κεφτεδάκια πριν την απογείωση–, η τεκίλα επίσης δεν γίνεται να νοείται ως σφηνάκι ή ποτό αλλά ως απόφαση που πρέπει να συνοδεύεται από το μότο «Καλή Τύχη», ενώ η ελληνική ταβέρνα είναι το μέρος που ανασύρονται τα ένστικτά μας, εκεί που παραγγέλνεις σε κιλά «λες και το έχει υπολογίσει πόσο βαρύτερος θες να φύγεις», μάχεσαι για μια μερίδα πατάτες κι ολοκληρώνεις βγάζοντας άναρθρες κραυγές στο σερβιτόρο («μια οαόλα!»).

Ένα απ’ τα καλύτερα ελληνικά stand up σόλο έρχεται στην οθόνη σου - εικόνα 3

Σε κάθε bit, ο Φισφής φροντίζει μελετημένα τα σημεία του, πού θα κερδίσει γέλια και πώς θα τα αυξήσει κλιμακωτά, πώς θα χρησιμοποιήσει το σώμα του και το μικρόφωνο για να δώσει ζωή στα αστεία του, πότε θα κάνει callbacks και πότε crowdwork ώστε να κρατήσει την ένταση του κοινού και να αυτοσχεδιάσει επί τόπου. Έτσι, από το κομμάτι με τα κλαμπ και τις χορευτικές κινήσεις στο dancefloor, όπου ένας θεατής περιέγραψε τη δική του φιγούρα, ο Λάμπρος έχτισε ένα πρωτότυπο act out υλικό που γκέλαρε πολλές φορές μέσα στο σόου.

Το «Δες το Θετικό» κρατάει για φινάλε το καλύτερο κομμάτι του, το οποίο αφιερώνεται στις διακοπές. Όπου ο Λάμπρος ανατρέχει στις εμπειρίες του από τα –πάντα το ίδιο άθλια– rooms to let των ελληνικών νησιών, για τα οποία μάλλον οι προδιαγραφές αδειοδότησης αναγράφουν ενωμένα κρεβάτια για διπλό (με κενό ανάμεσα), ντιβανοκασέλες με σκόρο, τηλεόραση έξι ιντσών που πιάνει καμπάνα μόνο Τουρκία και μπάνιο χωρίς μπανιέρα – τύπου «εσύ αποφασίζεις πού θα είναι το ντουζ». Και πρέπει μάλιστα να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός στο πλύσιμο, διότι το σαπούνι που δίνουν είναι τόσο μικρό που δεν φτάνει για όλα.

Αλλά το πιο αγχωτικό πράγμα των διακοπών είναι όταν ταξιδεύεις με πλοίο κι είσαι οδηγός. Εκεί, πέρα από τις τρομακτικές ανακοινώσεις του καπετάνιου στο «ξεμπαργκέισον πρόσες» και τις προειδοποιήσεις για συριγμούς, έχεις να αντιμετωπίσεις τον μαινόμενο παρκαδόρο στο αμπάρι κατά την αναχώρηση, ένα παιδί «του γράσου και της βενζίνης» που κουνάει πέρα-δώθε τα χέρια του και ουρλιάζει προς το μέρος σου τρεμάμενος, «Μάτια σε μένα!». Τόσο εκπληκτικό το περφόρμ που κερδίζει χειροκρότημα κι απ’ το σαλόνι.

Προμηθευτείτε το εισιτήριό σας εδώ και δείτε την παράσταση. Προσοχή: Μετά την αγορά και την ενεργοποίηση του κωδικού, η παράσταση είναι διαθέσιμη για το επόμενο τρίωρο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θα έχει τα μάτια σου": Παράταση για την παράσταση-έκπληξη του Ηλία Κουνέλα

Η πρωτότυπη σκηνική σύνθεση παρατείνεται για τρίτο κύκλο παραστάσεων, από τις 10 Μαΐου ως και τις 30 Ιουνίου στην Κάμιρο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
29/04/2024

"Macbeth": Η Σοφία Χιλλ συνσκηνοθετεί και ερμηνεύει Σαίξπηρ σε μια πρωτότυπη περφόρμανς

Η σπουδαία ηθοποιός μαζί με τον Κωνσταντίνο Χατζή παρουσιάζουν τη σαιξπηρική τραγωδία στην πρωτότυπη γλώσσα σε ένα αλώνι της Δυτικής Μάνης.

"Oι Παίχτες": Η παράσταση-φαινόμενο επιστρέφει αυτό το καλοκαίρι!

Το άγνωστο έργο του Γκόγκολ που έγινε η απόλυτη talk of the town παράσταση επί δύο σεζόν, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή και με τον Γιάννη Νιάρρο επικεφαλής ενός εκρηκτικού θιάσου, βγαίνει σε καλοκαιρινή περιοδεία!

"Emotional dogs": Μια χορογραφία για το τραύμα ανεβαίνει στο Bios

Η διατομεακή καλλιτέχνις Πηνελόπη Μωρούτ επιστρέφει στην αθηναϊκή χορευτική σκηνή με την τρίτη της παράσταση, ερμηνεύοντας μαζί με τον Αλέξανδρο Βαρδαξόγλου.

Το "Γράμμα στον πατέρα" του Κάφκα ξεδιπλώνεται στο H.ug

H ομάδα Αbnormal μεταφέρει θεατρικά την επιστολή του Φραντς Κάφκα που δεν παραδόθηκε ποτέ, με ερμηνευτές τους Φοίβο Παπακώστα και Δημήτρη Καταλειφό και μουσική του The Boy.

"Άλλες εποχές": Το αινιγματικό έργο του Πίντερ ανεβάζει το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

Στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής" ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Άρη Τρουπάκη το έργο του Χάρολντ Πίντερ (που είναι περισσότερο γνωστό ως "Παλιοί καιροί").

"Η αξία της ζωής": Βασίλης Ρίσβας και Πέγκυ Σταθακοπούλου μιλούν για τη συνάντησή τους με τον Σωτήρη Τσαφούλια

Για το έργο της Τζέιν Άντερσον και τους ρόλους τους μίλησαν στο "α" οι δύο γνωστοί και ταλαντούχοι ηθοποιοί. Ένα έργο που μιλά για μια ανείπωτη απώλεια αλλά και την ελευθερία του να ζήσεις όπως επιλέγεις εσύ.