Τι κάνει η Κέιτ Μπλάνσετ στην Πειραιώς;

...Το πανκιό, τη δασκάλα, τον άστεγο κ.α. σε ένα ρεσιτάλ βιντεο-μεταμορφώσεων, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Τι κάνει η Κέιτ Μπλάνσετ στην Πειραιώς;

Η Οσκαρική ηθοποιός μεταμορφώνεται σε πανκιό, δασκάλα και άστεγο σε ένα ρεσιτάλ βιντεο-μεταμορφώσεων στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Τι κάνει η Κέιτ Μπλάνσετ στην Πειραιώς; - εικόνα 1
Σαν ηρωίδα του Τζέιμς Τζάρμους, η Κέιτ Μπλάνσετ εικονοποιεί την πανκ

Σύμφωνοι, δεν έρχεται «ζωντανά» αλλά ακόμη και ως βιντεο-εγκατάσταση, η Κέιτ Μπλάνσετ παραμένει αυτό που λέμε «θεά». Λατρεμένη ηθοποιός, με ερμηνευτικές ικανότητες χαμαιλέοντα, η οσκαρική Αυσταλή μεταμορφώνεται μοναδικά σε δεκατρείς προσωπικότητες και, ταυτόχρονα, ενσαρκώνει δεκατρία καλλιτεχνικά κινήματα – από το φουτουρισμό και τον ντανταϊσμό μέχρι το Δόγμα ’95.

Θέλετε δυο-τρία παραδείγματα; Ως δασκάλα, η Μπλάνσετ μαθαίνει σε παιδιά του δημοτικού πως στην τέχνη δεν υπάρχει παρθενογένεση. Ως τηλεοπτική παρουσιάστρια, ξεκινά το δελτίο ειδήσεων λέγοντας πως όλη η τέχνη είναι ένα ψέμα. Ως άστεγος, κουβαλά τα λιγοστά του υπάρχοντα μες στα ερείπια και ουρλιάζει τις ρήσεις του Λούτσιο Φοντάνα περί arte povera. Όλα αυτά, στην περίφημη εγκατάσταση του Γερμανού εικαστικού και κινηματογραφιστή Γιούλιαν Ρόζεφελντ Μανιφέστο.

Όπως μας ενημερώνει και το Φεστιβάλ Αθηνών, «με αυτήν την κινηματογραφική εγκατάσταση που προβάλλεται σε δεκατρείς γιγαντοοθόνες, ο Ρόζεφελντ αποτίνει φόρο τιμής στα καλλιτεχνικά μανιφέστα του 20ού αιώνα. Οι θέσεις ρευμάτων όπως ο Φουτουρισμός, το Νταντά, η Ποπ Αρτ, το Fluxus, αλλά και το Δόγμα 95 του Λαρς φον Τρίερ, όπως και οι Χρυσοί Κανόνες της Κινηματογράφησης του Τζιμ Τζάρμους επανερμηνεύονται με τη μορφή μονολόγων από την Καίητ Μπλάνσετ. Η βραβευμένη Αυστραλή ηθοποιός ενσαρκώνει το μανιφέστο-κολάζ υποδυόμενη δεκατρείς διαφορετικούς ρόλους, μεταξύ αυτών μια χορογράφο, μια δασκάλα, μια εργάτρια, μια χρηματίστρια και έναν άστεγο. Η ταινία αποκαλύπτει τόσο την επιτελεστική διάσταση όσο και την πολιτική σημασία των συγκεκριμένων διακηρύξεων, ενώ συγχρόνως θέτει υπό συζήτηση τον ρόλο των καλλιτεχνών σήμερα. Έργα του Ρόζεφελντ περιλαμβάνονται στις συλλογές των σημαντικότερων μουσείων του κόσμου».

Στην Πειραιώς 260, 1 Ιουνίου - 19 Ιουλίου. Εισιτήριο: 5€. Με την αγορά του εισιτηρίου για την έκθεση μπορείτε να την επισκεφθείτε οποιαδήποτε ημερομηνία θέλετε από 05/06 ως 17/07 από τις 19:00 ως 23:00. Τα εγκαίνια θα γίνουν αύριο Πέμπτη, 1η Ιουνίου στις 20:00, παρουσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου. Ειδικά για τα εγκαίνια, η είσοδος στην έκθεση την 1η Ιουνίου θα είναι δωρεάν για το κοινό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπαμπάδες με ρούμι" κερνούν οι Ρέππας-Παπαθανασίου αυτό το καλοκαίρι

Τα ανοιχτά θέατρα της Αττικής (αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας) πρόκειται να υποδεχτούν αυτή τη θερινή περίοδο την επιτυχημένη κωμωδία με τους Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Σοφία Βογιατζάκη αλλά και τρεις νέες προσθήκες στο καστ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/05/2024

Χορός επί τρία για αυτή την εβδομάδα

Μία μαμά με την κόρη της, ένα γυναικείο ensemble κι ένα χορευτικό σύνολο με έναν μη χορευτή ανεβαίνουν τις επόμενες ημέρες σε τρεις σκηνές της πόλης.

Φεστιβάλ Κολωνού: Ανοίγει η πλατφόρμα για το Open Call του φθινοπωρινού μας ραντεβού στην Αθήνα

Ξεκινά σε λίγες μέρες η περίοδος υποβολής καλλιτεχνικών προτάσεων θεάτρου, χορού και μουσικής για το φεστιβάλ που διοργανώνει ο Δήμος Αθηναίων στο θέατρο Κολωνού.

Ο "Κατά φαντασίαν ασθενής" περιοδεύει το καλοκαίρι σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια

Το σκηνοθετικό δίδυμο συνεχίζει τη μελέτη του πάνω στον Γάλλο κωμωδιογράφο που φώτισε μοναδικά την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση.

Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου

Γοητευτικές ιδέες κρύβονται πίσω από το πρωτοπαρουσιαζόμενο έργο που προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του θεάτρου Πορεία, όμως, κατά το ανέβασμά του αποδεικνύεται φτωχότερο των προσδοκιών που δημιουργεί. | Powered by Uber

Άτλας της δεκαετίας του 2000

Η εντεκαετία 2000-10 έρχεται στο προσκήνιο σε μια παράσταση που υιοθετεί τη φόρμα ενός τηλεοπτικού reality. Μια ωραία ιδέα και μερικές ωραίες σκηνές δεν καταφέρνουν να απογειώσουν, ωστόσο, μια δουλειά που έχει δραματουργικά όσο και σκηνικά ζητήματα. | Powered by Uber

Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας κλείνει τα 30 και ανακοινώνει το φετινό του πρόγραμμα

Το "α" βρέθηκε στη συνέντευξη τύπου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, έμαθε τις δράσεις του φεστιβάλ (για τις οποίες έχει ανοίξει προπώληση) και σας λέει ποιες ξεχώρισε.