Οδηγός Θεάτρου

Κριτικές Παραστάσεων Παίζουν Σήμερα Έρχονται Ποιος παίζει που Αθηνόραμα club Προπωλήσεις

«Είμαστε οι Πέρσες»: Επτά πρόσφυγες συναντούν τον Αισχύλο

Τις ιστορίες επτά ανθρώπων που εγκατέλειψαν την πατρίδα τους και ταξίδεψαν χιλιόμετρα προτού βρεθούν στην Αθήνα θα ακούσουμε από τα χείλη τους στην περφόρμανς «Είμαστε οι Πέρσες», στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Προσοχή! Επικοινωνήστε με το θέατρο της επιλογής σας πριν από την έξοδό σας, διότι αρκετές παραστάσεις αναβάλλονται λόγω κρουσμάτων.
«Είμαστε οι Πέρσες»: Επτά πρόσφυγες συναντούν τον Αισχύλο

Οι ιστορίες επτά ανθρώπων που εγκατέλειψαν την πατρίδα τους και ταξίδεψαν χιλιόμετρα προτού βρεθούν στο κέντρο της Αθήνας αντικατοπτρίζουν μια παγκόσμια πραγματικότητα. Θα τις ακούσουμε από τα χείλη τους στην περφόρμανς «Είμαστε οι Πέρσες» της Γιολάντας Μαρκοπούλου στην Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

«Είμαστε οι Πέρσες»: Επτά πρόσφυγες συναντούν τον Αισχύλο - εικόνα 1

Ο Αϊντίμ Τζοϊμάλ προσέγγι­σε το θέατρο ως παιχνίδι και μπήκε στις παραστάσεις με απρόσμενη αθωότητα. Έφυγε από το Μπανγκ­λαντές εξαιτίας της εμφύλιας διαμάχης και ο δρόμος του τον οδήγησε στην Ελλάδα, διότι είχε διαβάσει πως έχει πάντα ήλιο και οι άνθρωποι ζουν ελεύθεροι. Ο Χαλίλ Αλέ Ζάβα ζει χρόνια στη χώρα μας, έχοντας αφήσει στο Αφγανιστάν μια μεγάλη οικογένεια. Έλαβε μέρος και στην παράσταση-ντοκουμέντο «Ε_Φυγα­», στον πεζόδρομο της Γιατράκου στο Μεταξουργείο, και ονειρεύεται να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο.

Αυτές είναι οι ιστορίες δύο εκ των επτά μεταναστών που πρωταγωνιστούν στην παράσταση «Είμαστε οι Πέρσες» της δραστήριας και καλλιτεχνικά και κοινωνικά ευαισθητοποιημένης Γιολάντας Μαρκοπούλου. Πατώντας στα αρχαιότερα σωζόμενα δράματα του Αισχύλου, τις «Ικέτιδες» και τους «Πέρσες», δημιούργησε ένα σύγχρονο χορικό για το νόστο και την περιπλάνηση με υλικό τις προσωπικές ιστορίες αυτών των επτά ανθρώπων, που ευτυχώς δεν χάθηκαν σε κάποιο ναυάγιο και κατάφεραν να στήσουν μια νέα ζωή στη χώρα μας.

«Είμαστε οι Πέρσες»: Επτά πρόσφυγες συναντούν τον Αισχύλο - εικόνα 2

Γιατί έφυγαν από την πατρίδα τους και ποιο ήταν το όνειρό τους; Πώς βιώνουν τον πόλεμο­ της καθημερινότητας σε μια ξένη πόλη; Τι άφησαν πίσω και πόσο εύκολο είναι να επιστρέψουν στον τόπο τους; Στοιχείο του μύθου της τραγωδίας είναι η μεταβολή, το πέρασμα από την άγνοια στη γνώση­ και, σύμφωνα με τον Αριστοτέλη, η αναγνώριση ενός προσώπου από σημάδια, γεγονότα, αναμνήσεις και συλλογισμούς.

Μέσα από αυτήν­ την αρχετυπική διαδικασία αναγνώρισης καθένας από τους πρωταγωνιστές της παράστασης φέρνει στο φως την ταυτότητά του, ξεναγώντας μας στην προσωπική του μνήμη. Γι’ αυτούς το θέατρο αποτελεί ένα μαγικό χαλί που τους οδηγεί στην ελευθερία και την επικοινωνία. Δεν είναι επαγγελματίες ηθοποιοί, αλλά έχουν λάβει μέρος στο Station Athens, ένα εργαστήρι θεάτρου, φωτογραφίας, βίντεο και εικαστικών για μετανάστες και πρόσφυγες, με βάση τις μεθόδους της art therapy, που δημιουργήθηκε από τη ΜΚΟ Αμάκα και την ομάδα του καλλιτεχνικού πολυχώρου Συνεργείο.

Ο Χασάν Αμίρι εγκατέλειψε το Αφγανιστάν σε νεαρή ηλικία κι έφτασε στην Ελλάδα αφού ταξίδεψε σε πολλές χώρες. Έχει καλλιτεχνική φλέβα κι έχει δοθεί ψυχή τε και σώματι στο εργαστήρι εδώ και τρία χρόνια, φροντίζοντας τα σκηνικά των παραστάσεων. Ο Ρεζά Μουοζεβί, επίσης από το Αφγανιστάν, ζει μόνος στην Ελλάδα –η οικογένειά του είναι σκορπισμένη σε διάφορα σημεία του ορίζοντα–, σπουδάζει μηχανικός, αλλά πάντα έχει χρόνο για τα μαθήματα του εργαστηρίου.

Ο Ραμζάν Μοχάμαντ πρωτογνώρισε το θέατρο πριν από πέντε χρόνια μέσα από προγράμματα της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης Άρσις, που δουλεύει για τη στήριξη παιδιών και νέων που βρίσκονται σε δυσχέρεια ή κίνδυνο και την προάσπιση των δικαιωμάτων τους, και καταθέτει τη δική του μαρτυρία για τις εμφύλιες συγκρούσεις που έζησε στη χώρα του, το Πακιστάν. Ο Ρεζά Μοχαμαντί από το Αφγανιστάν παρακολουθεί το εργαστήρι τα τελευταία δύο χρόνια (δηλώνει μάλιστα πως μέσα από αυτό αγάπησε το θέατρο). Ήρθε στην Ελλάδα αφού πρώτα έμεινε κάποια χρόνια στο Ιράν κι έχει να παρατηρήσει πως «όταν είσαι ξένος, είσαι ξένος παντού».

Πειραιώς 260 (Χώρος Ε) Στις 3-4/6.

Περισσότερες πληροφορίες

Είμαστε οι Πέρσες

  • Performance
  • Διάρκεια: 70 '

Οι προσωπικές ιστορίες προσφύγων που ζουν στη χώρα μας συνδέονται με θέματα που θίγει ο Αισχύλος στους «Πέρσες».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τρία ραντεβού που δεν θα χάσουμε στην Πειραιώς 260

Έρχονται η απρόβλεπτη χορογράφος Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας, μια αληθινή ιστορία διά χειρός Γιούλας Μπούνταλη και μια στενότερη γνωριμία με τη δουλειά του φέρελπί Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου. Ραντεβού στην Πειραιώς 260!

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
30/06/2022

Κλείνει το θέατρο Skrow

Το καλλιτεχνικό στέκι που έδωσε νέα πνοή στο "young theatre" στην πόλη, το Skrow, κλείνει σύμφωνα με ανακοίνωση του Βασίλη Μαυρογεωργίου.

Με αιφνιδίασε ο θάνατος σου, Κωνσταντίνε Τζούμα

Σε όλους μας θα λείψει το σαρκαστικό χιούμορ και κυρίως η καθαρότητα και η ποιοτική/ποιητική συνέπεια και συνέχεια του Κωνσταντίνου Τζούμα, που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 78 ετών.

Γιάννης Μποσταντζόγλου: "Με ανησυχεί ο ετσιθελισμός της παγκοσμιοποίησης και ο κυνισμός της"

Με πηγαία ειλικρίνεια μιλά στο "α" ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας Γιάννης Μποσταντζόγλου με αφορμή την περιοδεία των κωμικών "Συννυφάδων".

Πόσο πρωτότυπη η πρόταση για θέατρο στο κτήμα Ηλίανθος της Άνδρου!

Σε ένα πανέμορφο κτήμα είδαμε το ερευνητικό "Συνάντησέ με στην έξοδο" της Ειρήνης Δράκου, μια παράσταση που ανοίγει δρόμο για το θέατρο στο νησί της Άνδρου.

Οι "Συμπέθεροι από τα Τίρανα" περιοδεύουν στην Ελλάδα

Ο Θανάσης Παπαθανασίου και ο Μιχάλης Ρέππας μας έχουν χαρίσει μία από τις πιο feelgood κωμωδίες των τελευταίων ετών. Ένα επιτελείο ωραίων ηθοποιών την απογειώνει με τη χημεία και τη σπιρτάδα του στην παράσταση που ξεκινά την καλοκαιρινή της περιοδεία.

"Το όνειρο ενός γελοίου": Βρεθήκαμε στην πρόβα της πολυαναμενόμενης παράστασης

Με έντονο φιλοσοφικό τρόπο προσέγγισε η σκηνοθέτις, εικαστικός και ηθοποιός Έφη Μπίρμπα το "Όνειρο ενός γελοίου" του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι και με συμπρωταγωνιστή τον Άρη Σερβετάλη μας προσκαλούν να αντικρίσουμε, μέσα από την παράστασή τους, μια απροσδόκητη πραγματικότητα.