Με 3 εκθέσεις στην Αθήνα και μία στο Λονδίνο υποδέχεται τον Ιανουάριο η γκαλερί The Breeder

Η γκαλερί φιλοξενεί, μεταξύ άλλων, την πρώτη ατομική έκθεση στην Ελλάδα της ανερχόμενης καλλιτέχνιδας με έδρα τη Νέα Υόρκη, Lyn Liu και την ανερχόμενη αμερικανίδα καλλιτέχνιδα με το ιδιαίτερο εικαστικό ιδίωμα, Ireland Wisdom.

The Breeder Studyroom Aristeidis Lappas, Death of a Fruit, 2022, oil on canvas, 200 x 160 cm

Με 3 εκθέσεις ζωγραφικής στην Αθήνα και μία στο Λονδίνο υποδέχεται τον Ιανουάριο η γκαλερί The Breeder. 

"Mocking Game", Lyn Liu

Mocking Game
Lyn Liu, Disturbance - triangle chair, 2023, oil on linen, 60 x 70 in., 152.4 x 177.8 cm

Η γκαλερί The Breeder ανακοινώνει την πρώτη ατομική έκθεση στην Ελλάδα της ανερχόμενης καλλιτέχνιδας με έδρα τη Νέα Υόρκη, Lyn Liu (γεν. 1993, Κίνα), με τίτλο "Mocking Game", που εγκαινιάζεται το Σάββατο 13 Ιανουαρίου.

Αντλώντας έμπνευση από την προσωπική της εμπειρία εκτοπισμού, η Lyn Liu δημιουργεί ένα σύμπαν συμβολισμών και συχνά αλλόκοτων εικόνων όπου αναπαρίστανται καταστάσεις της καθημερινότητας σαν να τις βλέπουμε μέσα από έναν κινηματογραφικό φακό. Στα έργα της η πραγματικότητα μοιάζει με μια αλληλουχία στοπ καρέ που αναδεικνύουν τόσο το εσωτερικό ψυχολογικό τοπίο του ατόμου όσο και την κοινωνική σφαίρα δίνοντας έμφαση στις πιέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των δύο αλλά και εντός τους.

Για την έκθεση στην γκαλερί The Breeder, η Lyn Liu διερευνά τα δίπολα μεταξύ ατομικού και συλλογικού, υποκειμένου και αντικειμένου, απομόνωσης και ενσωμάτωσης μέσα από εννέα ζεύγη ζωγραφικών έργων. Σε κάθε ένα από τα ζεύγη, το ένα έργο περιστρέφεται γύρω από την ιδέα του υποκειμένου, της οντότητας που έχει εμπειρική και αντιληπτική ικανότητα και το άλλο γύρω από την ιδέα του αντικειμένου, την οντότητα που επηρεάζεται από τη δράση του υποκειμένου.

Ο τίτλος "Mocking Game" προκύπτει από τον συνδυασμό του Mocking Bird που είναι ένα συγκεκριμένο είδος κοτσυφιού (ο μίμος ο πολύγλωσσος ή ατριχόρνις) και της λέξης Game (παιχνίδι) θέλοντας να προσδώσει μια σαρκαστική διάθεση στην διαδικασία μάθησης των κοτσυφιών μέσω της μίμησης καθώς και στην αναμέτρηση μεταξύ των δύο πλευρών, των δύο έργων ανά ζεύγος όπου το υποκείμενο ατενίζει το αντικείμενο και το αντικείμενο μιμείται το υποκείμενο. Ακόμα και η διαδικασία δημιουργίας των έργων παραπέμπει στο mocking game, καθώς η Liu διαμορφώνει μια γλώσσα στο πρώτο έργο και ακολούθως προσπαθεί να την μιμηθεί στο δεύτερο.

Στο ζεύγος έργων με τον τίτλο "Interposition" (επέμβαση), η Liu παρουσιάζει ένα παράδειγμα παρέμβασης σε μια προϋπάρχουσα ακολουθία. Η πράξη ενός ατόμου να παρεμβληθεί με το σώμα του μεταξύ ενός ζευγαριού παπουτσιών διαταράσσει τον πρότερο δεδομένο δεσμό τους. Στο δεύτερο έργο, βλέπουμε να εκτυλίσσεται η περίπτωση της παθητικής αποδοχής μιας πράξης όπου ο πρωταγωνιστής βρίσκεται στριμωγμένος σε μια εσοχή, όπου τον έσπρωξε ένας αόρατος αυτουργός. Παρομοίως, στο ζεύγος έργων "Encounter" (συνάντηση), βλέπουμε τις καρέκλες σε μια αίθουσα εκδηλώσεων να έχουν τοποθετηθεί με έναν ανορθόδοξο τρόπο· αντί να είναι στραμμένες προς το τραπέζι, οι θέσεις "κοιτούν" τις καρέκλες του διπλανού τραπεζιού, θυμίζοντας ένα παιχνίδι τυφλής εμπιστοσύνης όπου κάθε καρέκλα έχει πάρει τελικά την ίδια απόφαση. Αντιθέτως, το δεύτερο έργο απεικονίζει αυγά ορτυκιού και ένα χρυσόψαρο κλεισμένα μέσα στην ίδια πλαστική σακούλα. Οι δύο αυτές οντότητες που φυσιολογικά δεν θα συναντιούνταν μεταξύ τους, έχουν βρεθεί σε μια καταναγκαστική συνάντηση.

The Breeder Open Studio, Ireland Wisdom

The Breeder Open Studio
Ireland Wisdom, Freaky Wisdom, 2022, Oil on jute, artist frame, 190.5 x 122.6 cm

Η γκαλερί The Breeder υποδέχεται στο The Breeder Open Studio την ανερχόμενη αμερικανίδα καλλιτέχνιδα με το ιδιαίτερο εικαστικό ιδίωμα, Ireland Wisdom, για μια περίοδο δύο μηνών, αρχίζοντας τον Ιανουάριο του 2024.

Η πρωτοβουλία του The Breeder Open Studio έχει στόχο να προσφέρει την ευκαιρία στον καλλιτέχνη και τον επισκέπτη να συνομιλήσουν και να δημιουργήσουν μια σχέση εξελικτική με την πάροδο του χρόνου. Σε αυτό το πλαίσιο, η Wisdom θα εγκατασταθεί στον δεύτερο όροφο της γκαλερί και θα τον μετατρέψει σε στούντιο όπου φιλοδοξεί να αναβιώσει την παράδοση της ζωγραφικής με ζωντανά μοντέλα, εστιάζοντας κυρίως στο γυμνό.

Οι ώρες κατά τις οποίες οι επισκέπτες θα μπορούν να γνωρίσουν την καλλιτέχνιδα και να παρακολουθήσουν την δημιουργική διαδικασία από κοντά θα ανακοινωθούν σύντομα. Το επιστέγασμα αυτής της περιόδου θα είναι η παραγωγή ενός νέου έργου το οποίο θα εκτεθεί στην γκαλερί τον Μάρτιο του 2024.

Οι επιρροές της Wisdom ποικίλλουν, από τον Boticelli, τον Albrecht Dürer και τον Velazquez έως την Dorothea Tanning. Η σύνθεση σε κάποια από τα έργα της θυμίζει τις κάρτες ταρώ και την επιπεδότητα των μωσαϊκών των βυζαντινών εκκλησιών ενώ ταυτόχρονα αντλεί τη θεματολογία της από την σύγχρονη εικονογραφία. Όλα τα πρόσωπα τοποθετούνται σε ένα σκοτεινό φόντο που θυμίζει Γκόγια και απογυμνώνονται από την αίσθηση του τόπου και του χρόνου, αποπνέοντας μια παρελθοντική ατμόσφαιρα συνδεδεμένη όμως πάντα με την σύγχρονη πραγματικότητα και επιδεικνύοντας εμμονή στην αποτύπωση της λεπτομέρειας. Για την Wisdom η ζωγραφική είναι η συνάντηση παλαιών αξιών, κλασικής εικονογραφίας και τεχνοτροπίας με την φρεσκάδα του νέου σε έναν νέο διαχρονικό τόπο όπου ένα νέο σύστημα αξιών μπορεί να γεννηθεί.

The Breeder Studyroom, "Amalia melancholia"

To The Breeder Studyroom είναι μια νέα πρωτοβουλία, ένας διαμορφωμένος χώρος μέσα στο κτίριο της Βreeder, όπου η γκαλερί προσκαλεί καλλιτέχνες να στήσουν ένα προσωπικό studyroom. Tο εγχείρημα σκοπεύει να προσφέρει στους "ενοίκους" του την ευκαιρία να μοιραστούν μέρος της δημιουργικής τους διαδικασίας με το κοινό, παρουσιάζοντας αναφορές, αντικείμενα από το studio τους, ή παράλληλα projects και πειραματισμούς. Το The Breeder Studyroom ενεργοποίησε πρώτη φορά η Chioma Ebinama, παράλληλα με την ατομική της έκθεση στην γκαλερί, τον Μάιο 2023 και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ο Ανδρεάς Αγγελιδάκης παρουσιασε το project "The Rubble Chute Order". Ακολούθησε η Chrysanne Stathacos ξεδιπλώνοντας μια αφήγηση που φώτιζε την καλλιτεχνική της πρακτική διαχρονικά, με ιστορικά έργα, αντικείμενα από τις περφόρμανς της και εκδόσεις.

Για πρώτη φορά το The Breeder Studyroom αφιερώνεται σε μια θεατρική παράσταση, την "Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων" και μετατρέπεται σε έναν χώρο μελέτης γύρω από τις πηγές έμπνευσης και το υλικό που χρησιμοποίησαν οι συντελεστές της παράστασης που παρουσιάζεται αυτή την περίοδο στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής. Η σκηνοθέτις της παράστασης, Ζωή Χατζηαντωνίου, μοιράζεται υλικό και στοιχεία της διαδικασίας της που την ώθησαν να συλλάβει και να διαμορφώσει το έργο. Η παράσταση αποκαλύπτει κρυμμένες πτυχές ενός ιστορικού προσώπου, της βασίλισσας Αμαλίας και του δημιουργήματός της, του Εθνικού Κήπου, που για την ίδια αποτέλεσε το παιδί που δεν έκανε. Το έργο βρίθει ιστορικών, πολιτικών και κοινωνικών αναφορών και η εγκατάσταση στο The Breeder Studyroom φιλοδοξεί να ρίξει φως στο περιεχόμενο που κρύβεται πίσω από τη δημιουργία της παράστασης εμπλουτίζοντας την αφήγηση με υλικό που δεν έχει προβληθεί ως τώρα αλλά και να ενώσει τον θεατρικό με τον εικαστικό κόσμο. Ο Αριστείδης Λάππας προσκλήθηκε να αντιδράσει σε αυτές τις αναφορές, δημιουργώντας ένα νέο έργο σε διάλογο με την θεατρική παράσταση και τα επιμέρους καλλιτεχνικά στοιχεία που την συναποτελούν.

Info: Γκαλερί The Breeder | 13/1-2/3 | Ωράριο λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 11 π.μ.- 7 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ.-5 μ.μ.

Λονδίνο | Condo London 2024 | Ekene Stanley Emecheta και Deborah Segun

Η γκαλερί The Breeder συμμετέχει στο Condo London 2024, με μια έκθεση των ζωγράφων Ekene Stanley Emecheta και Deborah Segun. Και οι δυο καλλιτέχνες με το οπτικό τους λεξιλόγιο εξερευνούν την ανθρώπινη φύση και θίγουν σύγχρονους προβληματισμούς γύρω από το φύλο, τη φυλή, και άλλες ταυτότητες, καθώς συνδέουν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον μέσω προσωπικών και συλλογικών αφηγήσεων.

To έργο του Emecheta ξεχωρίζει για τη χαρακτηριστική χρήση του χρώματος και της σύνθεσης, την τεχνική αλλά και την εικονογραφία του, όπου κυριαρχούν φιγούρες που προέρχονται από τη φαντασία, την ιστορία και την προσωπική του ζωή. Αφετηρία για τη δημιουργία του κάθε έργου αποτελεί η εσκεμμένη αφαίρεση του χρώματος του δέρματος του κάθε πρωταγωνιστή. Πάνω σε αυτή τη βάση ο καλλιτέχνης εξελίσσει την κίνηση και τα χαρακτηριστηκά των υποκειμένων του. Αποσπώντας την προσοχή από το χρώμα του δέρματος, ο Emecheta στρέφει τo ενδιαφέρον στην ίδια τη μορφή και το περιβάλλον της, διευρύνοντας τον διάλογο με τους θεατές, καλώντας τους να συνδεθούν σωματικά και συναισθηματικά με την ιστορία του κάθε χαρακτήρα.

Συχνά ο Emecheta τοποθετεί πρωταγωνιστές αφρικανικής καταγωγής σε μέρη όπου η παρουσία τους δεν είναι αναμενόμενη, διαταράσσοντας έτσι την συνήθη ροή της ιστορικής αφήγησης. Τα πορτρέτα του στοχεύουν να αποτυπώσουν την ουσία της ανθρώπινης υπόστασης, αποκαλύπτοντας θραύσματα από τις ιστορίες και τις ταυτότητες των πρωταγωνιστών. Οι χαρακτήρες των έργων του Emecheta αντλούν αναφορές τόσο από την πραγματικότητα όσο και από την φαντασία, συχνά είναι άνθρωποι που έχουν επιδράσει στη ζωή του, ιστορικά πρόσωπα, οικογένεια ή φίλους.

Με ισχυρές αναφορές σε προσωπικά της βιώματα, το έργο της Deborah Segun εξυμνεί τα διαφορετικά σώματα των γυναικών μέσω της φόρμας και του χρώματος, του πορτρέτου και της εξιστόρησης, δημιουργώντας μια ισχυρή ανταφήγηση στις απεικονίσεις της γυναικείας μορφής τόσο στην ιστορία της τέχνης όσο και στα σύγχρονα κείμενα. Οι καμβάδες της κατοικούνται από φιγούρες πληθωρικών μαύρων γυναικών σε διάφορες εκφραστικές πόζες. Η Segun εξερευνά τελικά την απεικονιστική ζωγραφική μέσα από το κίνημα του body sensitivity, πλάθοντας αφηγήσεις γύρω από τη δύναμη που ενέχει η τρωτότητα ως πηγή ευτυχίας, η αίσθηση του ανήκειν, η δημιουργικότητα και η αυθεντικότητα.

Η Segun συνεχίζει εδώ τη διαπραγμάτευση των εννοιών της προσωπικής ανάπτυξης και της αλλαγής. Mε εκκίνηση την ιδέα της μετάβασης από την παιδική ηλικία στην ενήλικη ζωή ως μια ταυτόχρονα καθολική και προσωπική εμπειρία, η Segun υπογραμμίζει το υφέρπον άγχος που συνοδεύει κάθε αλλαγή. Αυτό το νέο σώμα δουλειάς ενθαρρύνει την εμπιστοσύνη στη διαδικασία των συνεχών μεταβολών αλλά και της αβίαστης αποδοχής τους. Οι πίνακες προσεγγίζουν την ιδέα της οικειότητας, με την έννοια της κατανόησης του εαυτού αλλά και της ενεργούς παρουσίας του υποκειμένου στο παρόν σε μια προσπάθεια επανόρθωσης της σχέσης μεταξύ του παρελθοντικού και τωρινού εαυτού. Υπάρχει επίσης ένα διάχυτο αίσθημα ηρεμίας και εμπιστοσύνης τόσο στην έκφραση όσο και στη γλώσσα του σώματος των μορφών, στον τρόπο με τον οποίο τα υποκείμενα υποστηρίζουν το ένα το άλλο και στην συνεξάρτηση μεταξύ τους, που σχεδόν δημιουργεί την αίσθηση ότι το ένα δεν μπορεί να λειτουργήσει πλήρως χωρίς το άλλο.

Η έκθεση για το Condo London 2024 θα φιλοξενηθεί στην γκαλερί The Sunday Painter.

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

The Breeder

Ιάσονος 45, Μεταξουργείο
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Η τέχνη του να μην κάνεις τίποτα και η παράλληλη πεζοπορία": Φαντασία και ρεαλισμός στην έκθεση της Άννας Αμπαριώτου

Το εικαστικό πρότζεκτ παρουσιάζεται στην γκαλερί Citronne σε επιμέλεια του Κώστα Πράπογλου.

"Mindfulness στο Μουσείο": Η αργή τέχνη μπορεί να είναι ευεργετική

Το βιωματικό εκπαιδευτικό εργαστήριο - δράση "Mindfulness στο Μουσείο" στο Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή στο Παγκράτι μας κάνει να δούμε αλλιώς ένα έργο τέχνης.

Πέθανε ο Αμερικανός συγγραφέας Πολ Όστερ

Ο δημιουργός της "Τριλογίας της Νέας Υόρκης" έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

Μια συζήτηση με τον Πολ Όστερ

Με αφορμή τον θάνατο του Πολ Όστερ αναδημοσιεύουμε μια συνάντηση που είχαμε με τον συγγραφέα το 2014 με αφορμή την ομιλία του στη Στέγη Ωνάση. Σταρ της σύγχρονης λογοτεχνικής κοινότητας, ο Πολ Όστερ ήταν ένας προσηνής, ανεπιτήδευτος και χαμηλών τόνων άνθρωπος με απολύτως βιωματική σχέση με το γράψιμο.

Περιηγηθείτε εικονικά στην Ιερά Μονή του Οσίου Λουκά του Στειριώτη

Η νέα παραγωγή εικονικής πραγματικότητας που προβάλλεται στη "Θόλο" του "Ελληνικού Κόσμου".

Ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας μιλά για το σχέδιο που θα αλλάξει την καθαριότητα της πόλης, τη στήριξη του ανεξάρτητου πολιτισμού, το zero food waste, τις κρήνες για δωρεάν νερό και τον υπερτουρισμό

Ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη λίγο πριν κόψει την κορδέλα του 3oυ "This is Athens – City Festival" που από την 1η Μαΐου έως και τις 2 Ιουνίου γεμίζει την πόλη πολιτισμό.