Τα τριαντάφυλλα πρωταγωνιστούν στην έκθεση "Sub Rosa" της Τζοάνα Πιοτρόβσκα

Μια σειρά από "άντι" πλαίσια που περιέχουν τις εικόνες τριαντάφυλλων φωτογραφημένων από την εικαστικό Τζοάνα Πιοτρόβσκα, εκτίθεται στο σχεδιαστικό στούντιο Formafantasma σε συνεργασία με τον Μη Κερδοσκοπικό Καλλιτεχνικό Οργανσμό «Arch».

Sub Rosa © Πάρις Τατιβιάν

Εμπνευσμένη από τις διφορούμενες ιδιότητες μιας αίθουσας ανάκρισης ως σημείο εκκίνησης, η εικαστικός Τζοάνα Πιοτρόβσκα προσκάλεσε το design studio Formafantasma να συνεργαστούν στη μετάφραση μιας σύνθετης προσωπικής της εμπειρίας σε αντικείμενα.

"Το 2015, ταξίδεψα στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ, μια αμφισβητούμενη περιοχή μεταξύ Αρμενίας και Αζερμπαϊτζάν. Μετά από λίγες ημέρες, εξερευνώντας και φωτογραφίζοντας, έφτασα στο Άγκνταμ και αργότερα στο Στεπανακέρτ, όπου κατηγορήθηκα για κατασκοπεία και υποβλήθηκα σε ανακρίσεις από την τοπική στρατιωτική αστυνομία. Μετά τις ανακρίσεις, με άφησαν ελεύθερη και μου είπαν να συνεχίσω να φωτογραφίζω. Tαραγμένη από τις εμπειρίες των ανακρίσεων και γνωρίζοντας ότι κάθε μου κίνηση παρακολουθούνταν, αποφάσισα να εστιάσω την προσοχή μου στο μόνο ασφαλές θέμα σε έναν τόπο στρατιωτικών συγκρούσεων - τα πανταχού παρόντα τριαντάφυλλα", αναφέρει η εικαστικός. 

Sub Rosa
© Πάρις Τατιβιάν

Για πολλά χρόνια μετά το περιστατικό αυτό, η Piotrowska επιστρέφει στη φωτογράφηση των τριαντάφυλλων και τα αναλογίζεται στο πλαίσιο της παραμονής της στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ. Εμπνευσμένη από τις διφορούμενες ιδιότητες της αίθουσας ανάκρισης ως σημείο εκκίνησης, προσκάλεσε το design studio Formafantasma να συνεργαστούν στη μετάφραση αυτής της σύνθετης εμπειρίας σε αντικείμενα. Το αποτέλεσμα της συνεργασίας είναι μια σειρά από "άντι” πλαίσια τα οποία περιέχουν τις εικόνες των τριαντάφυλλων της Piotrowska. Αυτά τα αντί-πλαίσια αντλούν στοιχεία, υλικά, και φόρμες που συναντά κανείς σε δωμάτια ανακρίσεων. Η αντίθεση φωτογραφιών και πλαισίων δημιουργούν μια απειλητική ένταση και αναπαράγουν τις εγγενείς δυναμικές εξουσίας της ιστορία της.

Sub Rosa
© Πάρις Τατιβιάν

Η Joanna Piotrowska (γεν. 1985) ζει και εργάζεται μεταξύ Λονδίνου και Βαρσοβίας. Σπούδασε φωτογραφία στο Royal College of Art του Λονδίνου και στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Κρακοβίας. Η φωτογραφική της πρακτική επικεντρώνεται στις οικογενειακές δομές και τη σχέση τους με τα ευρύτερα συστήματα - συμπεριλαμβανομένης της πολιτικής, της οικονομίας, της κοινωνικής και της πολιτιστικής ζωής. Εξερευνά το παρελθόν και το παρόν, παρουσιάζοντας ανισότητες εξουσίας και ψυχολογικό δράμα και μεταφράζοντας οικείες χειρονομίες και καθημερινές συμπεριφορές σε νέα σενάρια - δίνοντάς τους μια σχεδόν καρικατουρίστικη ποιότητα.

Τα έργα της έχουν εκτεθεί σε φημισμένα ιδρύματα όπως το BNKR, Μόναχο, Γερμανία (2021), το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Ρώμης, Ρώμη, Ιταλία (2020), η 10η Μπιενάλε του Βερολίνου, Βερολίνο, Γερμανία (2018), η Kunsthalle Wien, Βιέννη, Αυστρία (2018), το MoMA, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ (2018), και η Hayward Gallery, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο (2014), μεταξύ πολλών άλλων. Έργα της φιλοξενούνται στις μόνιμες συλλογές των Centre Pompidou, Παρίσι, Γαλλία; MoMA, Νέα Υόρκη, ΗΠ ́ και Tate, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο, μεταξύ άλλων. Η τρίτη μονογραφία της "Stable Vices” εκδόθηκε από τον οίκο MACK Books, Λονδίνο (2021). 

Sub Rosa
© Πάρις Τατιβιάν

Οι Formafantasma (Andrea Trimarchi & Simone Farresin, έτος ίδρυσης 2009) είναι ένα σχεδιαστικό στούντιο το οποίο διερευνά τις οικολογικές, ιστορικές, πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις που διαμορφώνουν τον κλάδο του design σήμερα. Είτε σχεδιάζει για έναν πελάτη είτε αναπτύσσει έργα με δική του πρωτοβουλία, το στούντιο εφαρμόζει την ίδια αυστηρή προσοχή στο πλαίσιο, στις διαδικασίες παραγωγής και στις λεπτομέρειες. Η αναλυτική φύση της πρακτικής των Formafantasma μεταφράζεται σε σχολαστικά οπτικά αποτελέσματα, προϊόντα και στρατηγικές. Τα έργα τους έχουν παρουσιαστεί, δημοσιευθεί και φιλοξενούνται στη μόνιμη συλλογή διεθνών μουσείων ενώ το στούντιο επιμελήθηκε τον εκθεσιακό σχεδιασμό της φετινής 59ης Διεθνούς Έκθεσης Τέχνης στη Μπιενάλε της Βενετίας, The Milk of Dreams, σε επιμέλεια της Cecilia Alemani.

Εγκαίνια: 17 Ιουνίου (4 μ.μ. - 8 μ.μ.) | design studio Formafantasma (Γκούρα 5) | Διάρκεια έκθεσης: 18 Ιουνίου - 22 Δεκεμβρίου | Ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Σάββατο (11 π.μ. - 6 μ.μ.) ή κατόπιν ραντεβού | Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

20 εκθέσεις σε νησιά που μπορείτε να επισκεφθείτε φέτος το καλοκαίρι

Ύδρα, Νάξος, Σπέτσες, Πόρος και πολλοί άλλοι καλοκαιρινοί προορισμοί καλωσορίζουν την τέχνη με εκθέσεις και εικαστικά δρώμενα σε γκαλερί, μουσεία και τοπικούς πολιτιστικούς χώρους.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
09/08/2022

"Thermia Project": Μια έκθεση αφιερωμένη στις πολιτιστικές πρακτικές της Κύθνου

Η έκθεση πραγματοποιείται στα πλαίσια του προγράμματος φιλοξενίας καλλιτεχνών "Thermia Project", σε επιμέλεια της Οντέτ Κουζού.

"Hunter Hunts in a Pink Mist": Βρετανικό φολκλόρ και ελληνική μυθολογία στη νέα έκθεση του Luke Edward Hall

Ο καταξιωμένος καλλιτέχνης παρουσιάζει στη γκαλερί The Breeder τη δεύτερη ατομική του έκθεση, αντλώντας θεματικές από τους ελληνικούς μύθους και την ιστορία της τέχνης.

"5 fragments": Μια έκθεση που αναδεικνύει την σύγχρονη ελληνική κεραμική

Η γκαλερί nord παρουσιάζει αποσπάσματα της δουλειάς 5 σύγχρονων Ελληνίδων κεραμιστών στο κοινό των Σπετσών.

Ένα μαρμάρινο πορτραίτο παιδιού από τη Σμύρνη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Το Αθέατο Μουσείο, η επιτυχημένη δράση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου που προβάλλει επιλεγμένες αρχαιότητες από τον κόσμο των αποθηκών, γιορτάζει την 100η επέτειο της Μικρασιατικής Καταστροφής παρουσιάζοντας την άγνωστη "μαρμάρινη κεφαλή παιδιού από τις στάχτες της Σμύρνης".

Τοιχογραφία αφιερωμένη στον Ένιο Μορικόνε κοσμεί τα Άνω Λαδάδικα

Η περιοχή Βαλαωρίτου αποκτά μια νέα τοιχογραφία με θέμα την εμβληματική ταινία "Cine Paradiso", η οποία ολοκληρώθηκε με τη συμβολή του πολιτιστικού συλλόγου φίλων μουσικής Ennio Morricone Ελλάδος

"Διαδρομές στη Μάρπησσα": Το 12ο βιωματικό φεστιβάλ έρχεται στην Πάρο

Στα τέλη αυτού του μήνα θα διεξαχθεί το 12 πολιτιστικό φεστιβάλ, ταξιδεύοντάς μας από παρόν, σε παρελθόν και μέλλον.