"Blessing in Disguise": Η δύναμη των λουλουδιών και η συνθήκη του πολέμου στο Μουσείο της Ύδρας

Ένα από τα τέσσερα installations που παρουσιάστηκαν στη διεθνή έκθεση Peter Pan. La necessite du reve, ανεξαρτητοποιείται και ταξιδεύει για την πατρίδα της, την Ύδρα, όπου γεννήθηκε και η αρχική ιδέα.

Blessing in Disguise

Ένα από τα τέσσερα installations που παρουσιάστηκαν στη διεθνή έκθεση Peter Pan. La necessite du reve, η οποία εκτίθεται αυτή τη στιγμή στο Palazzo Bonvicini στη Βενετία, η Blessing in Disguise ανεξαρτητοποιείται και ταξιδεύει για την πατρίδα της, την Ύδρα, όπου γεννήθηκε και η αρχική ιδέα.

Τον Ιούνιο του 2021, τέσσερις καλλιτέχνες και δύο επιμελητές τέχνης συναντήθηκαν στην Villa Valentine 1 στην Ύδρα, ως πρωταγωνιστές ενός καλλιτεχνικού καλοκαιρινού εργαστηρίου. Ο στόχος εκείνης της εβδομάδας ήταν η σύλληψη της μεγάλης έκθεσης την οποία θα παρουσίαζε το Ίδρυμα Valmont το 2022. Ο Didier Guillon, ο Silvano Rubino, o Isao και η Stephanie Blake, με την καθοδήγηση της Francesca Giubilei και του Luca Berta, εμπνεύστηκαν ένα ενιαίο έργο. Το έργο αυτό θα αποτελούνταν από κινούμενες εικόνες οι οποίες θα ερμήνευαν με σύγχρονο τρόπο τα κεντρικά θέματα που εντοπίζονται στο μυθιστόρημα του 1911, Πίτερ Παν και Γουέντι, του J.M. Barrie.

Blessing in Disguise

Στον Didier Guillon ανατέθηκε το θέμα διττές αντιθέσεις. Γι’ αυτήν την έννοια, ετοίμασε ένα συγκεκριμένο moodboard: ασπρόμαυρες φωτογραφίες πολέμου να συνδυάζονται με ανθισμένα πολύχρωμα λουλούδια. Η μετάφραση μέσα στο ιστορικό πλαίσιο προέκυψε φυσικά: Η δύναμη των λουλουδιών ήταν ένα σύνθημα που χρησιμοποιήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ως σύμβολο παθητικής αντίστασης και μη βίας απέναντι στον πόλεμο του Βιετνάμ. Η έκφραση επινοήθηκε από τον Αμερικανό ποιητή των Beat Άλεν Γκίνσμπεργκ το 1965 ως μέσο για να μετατρέψει τις πολεμικές διαμαρτυρίες σε ειρηνικά, θετικά θεάματα.
Στην Blessing in Disguise, ο Didier Guillon, σε συνεργασία με την κόρη του, την Valentine, ανασυνθέτει αυτή τη διττότητα μέσα από ένα βίντεο μοντάζ παλιών ασπρόμαυρων φωτογραφιών από ιστορικές πολεμικές συγκρούσεις. Με μια μεταφορική αναφορά στις παραστάσεις από τη δύναμη των λουλουδιών, οι καλλιτέχνες αναδεικνύουν τη φύση και όλη της την ομορφιά και τη δημιουργική δύναμη, ως το εργαλείο για την οικοδόμηση ενός επίγειου "παραδείσου", ο οποίος αντιπαρατίθεται στον παραλογισμό και τη βαρβαρότητα των συγκρούσεων.

Ο καλλιτέχνης δεν δραπετεύει σε ένα ανύπαρκτο νησί, αλλά, μέσα από το έργο του, βοηθά να φανταστούμε και να δημιουργήσουμε πιθανούς νέους και ρεαλιστικούς κόσμους. Αναμιγνύοντας ασπρόμαυρες εικόνες αρχείου από πολέμους με βίντεο από πολύχρωμα άνθη σε επιτάχυνση, οι δύο καλλιτέχνες εξετάζουν την κυκλική πορεία της ιστορίας. Παράλληλα φέρνουν σε αντιπαράθεση την ανθρώπινη ανοησία, βία και καταστροφή, με τη συναρπαστική και ενστικτώδη δύναμη της φύσης για ζωή.

Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ύδρας

Ένας τόπος τυχαίνει να είναι το κοινό σημείο των καλλιτεχνών: η Ύδρα. Το ελληνικό νησί, όντας ιστορικά ένα καταφύγιο για καλλιτέχνες που αναζητούσαν την έμπνευση, φιλοξένησε το δημιουργικό εργαστήρι το οποίο γέννησε την έκθεση. Η έκθεση της ιστορικής μνήμης είναι το πιο αποτελεσματικό μέσο επικοινωνίας με τους επισκέπτες. Ο στόχος του Ι.Α.Μ.Υ. είναι να εντοπίσει, να συγκεντρώσει, να ταξινομήσει, να απαριθμήσει και να δημοσιεύσει κάθε είδους αρχειακό υλικό που σχετίζεται με την Ύδρα, την τοπική ιστορία, την παράδοση και την κουλτούρα. Το Μουσείο, το οποίο ιδρύθηκε το 1918 εκθέτει, μεταξύ άλλων, πολιτιστικούς θησαυρούς που σχετίζονται με την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Η νίκη των Ελλήνων αλλά και των κατοίκων της Ύδρας συνεχίζει να είναι αντικείμενο εορτασμών όπως τα Μιαούλεια.

Ο Didier Guillon κατάγεται από μια μεγάλη οικογένεια καλλιτεχνών και συλλεκτών. Από εκεί προήλθε αυτή η ακαταμάχητη παρόρμηση για δημιουργία, η οποία ενισχύεται από την ακόρεστη περιέργεια και ενέργειά του. Εξερευνά μια μεγάλη ποικιλία τεχνικών, από μεταξοτυπία, ζωγραφική, αγάλματα από χαρτόνι και γυαλί, μέχρι εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας. Η καλλιτεχνική του δουλειά τού επιτρέπει να αναλογίζεται σημαντικά θέματα.
Για τους Guillon, η τέχνη είναι οικογενειακή υπόθεση. Από νεαρή ηλικία, η Valentine έδινε έμπνευση στον πατέρα της, όπως με την ιστορία του γορίλα IVO, ο οποίος έγινε ένα από το είδωλά του. Με την Blessing in Disguise, ο Didier προκαλεί τη νεότερη κόρη του, μοιράζεται μαζί της την αντίληψή του και δίνει χώρο στη φαντασία της έφηβης. Το δίδυμο Guillon ανταλλάσσει ιδέες υπό την ώθηση του Didier. Η Valentine προσδίδει μία νεανική ματιά στην αλληλουχία των εικόνων... δίνοντας ζωή σε έναν φανταστικό κόσμο, ο οποίος είναι και τόσο πραγματικός.

Η έκθεση παρουσιάζεται στο Ιστορικό αρχείο - Μουσείο της Ύδρας από 1η Ιουνίου έως 31 Ιουλίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μέχρι τέλη Ιουλίου παρατείνεται η έκθεση "Μαγικές Εικόνες" στη Ταινιοθήκη

Το Μουσείο Κινηματογράφου εγκαινιάστηκε με μία εντυπωσιακή έκθεση που μας ταξιδεύει στην πολύχρονη ιστορία του κινηματογράφου, μέσω σπάνιων εκθεμάτων.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
06/07/2022

"Surface Gravity": Η αστική συνθήκη αντανακλάται στην τέχνη του δρόμου

Ο Δημήτρης Δάλλας εγκαινιάζει στην Kapopoulos Fine Arts στην Νάουσα της Πάρου μια έκθεση σύγχρονης τέχνης που προβάλλει την αστική ζωή, μέσα από έντονες χρωματικές συνθέσεις.

"The Hawk Shank Redemption": ζωγραφική και περφόρμανς "ακροβατούν" στην έκθεση της Ελισσάβετ Σφυρή

Μια ατομική έκθεση στο "ΜΙΜΗ" Daily Bar – Cafe, υπό την επιμέλεια της Αλίκης Μακρυγιάννη.

"Μέλι & Γάλα – Η υπόσχεση της Αφθονίας": Πολιτιστική κληρονομιά και η αειφορία της Μητέρας-Γης

Η ομαδική εικαστική έκθεση παρουσιάζεται στην κυκλαδίτικη Κέα και περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, αγιογραφίας, γλυπτογραφίας και σχεδίου.

Ένας "Out of the box" διαγωνισμός σχεδιασμού ξενοδοχειακών χώρων

Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από το 100% Hotel Show και το Αρχιτεκτονικό ηλεκτρονικό Περιοδικό Archetype.gr, ενόψει της επετειακής, 10ης διοργάνωσης της Έκθεσης 100% Hotel Show Διαγωνισμός Σχεδιασμού | "Out of the box … in a box"

"36 και σήμερα": Ο ρόλος του χρώματος στη σύγχρονη ξυλογραφία

Ζωγραφικά έργα του Καθηγητή του Εργαστηρίου Χαρακτικής της Σχολής Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης παρουσιάζονται στην Art Appel Gallery

Το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία ξαναζωντανεύει στην Αρχαία Ολυμπία

Με την εγκυρότητα του Μουσείου Κοτσανά Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας, το φημισμένο άγαλμα του θεού Δία φιλοτεχνημένο από τον Φειδία ανακατασκευάστηκε και κοσμεί έναν εκθεσιακό χώρο στην Αρχαία Ολυμπία.