2 ενδιαφέρουσες ομιλίες στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Δύο διαλέξεις του Γιώργου Κυριακόπουλου (13 Απριλίου) και του Μπάμπη Παπαδημητρίου (20 Απριλίου), περιλαμβάνει το πρόγραμμα διαλέξεων για ενήλικες για το μήνα Απρίλιο.

2 ενδιαφέρουσες ομιλίες στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Δύο διαλέξεις του Γιώργου Κυριακόπουλου (13 Απριλίου) και του Μπάμπη Παπαδημητρίου (20 Απριλίου), περιλαμβάνει το πρόγραμμα διαλέξεων για ενήλικες για το μήνα Απρίλιο.

2 ενδιαφέρουσες ομιλίες στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης - εικόνα 1

Κεραμικά Μαγειρικά Σκεύη και Μαγειρεία στο Αιγαίο (1700-1950)
ομιλία | Τετάρτη 13 Απριλίου, 19.00-20.30
με τον Γιώργο Κυριακόπουλο

Με αφορμή τη μελέτη που κυκλοφόρησε πρόσφατα για τα μαγειρικά σκεύη του Αιγαίου (1700-1950) ως επίμετρο στον αρχαιολογικό τόμο “Ceramics, Cuisine and Culture” (Οξφόρδη 2015), o Γιώργος Κυριακόπουλος πραγματοποιεί διάλεξη στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, στις 13 Απριλίου.

Πρόκειται για μία έντονα εικονογραφημένη περιήγηση στον κόσμο των σπιτιών και κατοικιών του Αιγαίου (τόσο του νησιωτικού όσο και των ηπειρωτικών ακτών του), στα μαγειρεία και τους φούρνους τους, ενώ παράλληλα θα παρουσιάζονται τα κεραμικά σκεύη που χρησιμοποιήθηκαν σ’ αυτά. Έμφαση θα δοθεί στα μαγειρικά κεραμικά σκεύη, όπου μέσα από εκτενή παραδείγματα σχετικά με τη φόρμα, τις χρήσεις, τα ονόματα και τις τοπικές συνήθειες, θα επιχειρηθεί να συνταχθεί μία τυπολογία αυτών των σκευών. Τέλος θα γίνει μία σύντομη εξιστόρηση του φαινομένου των Σιφνιών τσουκαλάδων, που έμελλαν να συνδέσουν το όνομά τους περισσότερο από όλους με τα κεραμικά μαγειρικά σκεύη του Αιγαίου τους τελευταίους τρείς αιώνες.

Ο Γιώργος Κυριακόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1958 και σπούδασε νομικά και πολιτικές επιστήμες στην Αθήνα και το Λονδίνο. Εργάστηκε αποκλειστικά ως στέλεχος σε ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις. Τα τελευταία 42 χρόνια συλλέγει και ερευνά νεώτερα ελληνικά κεραμικά.

Η συλλογή του αριθμεί 3.900 αντικείμενα, 7.000 όστρακα, μεγάλο αριθμό συνεντεύξεων και μαρτυριών, ένα εν εξελίξει αρχείο ονοματολογίας των χρηστικών κεραμικών σκευών, καθώς και περισσότερες από 5.000 φωτογραφίες από αγγειοπλαστεία (εν λειτουργία ή ερειπωμένα). Το φωτογραφικό αρχείο του περιλαμβάνει επίσης μεγάλο αριθμό φωτογραφιών από ερειπωμένα σπίτια και τα μαγειρεία τους σε όλη την Ελλάδα. Η αντιπροσωπευτικότητα της συλλογής, γεωγραφικά και ειδολογικά, την καθιστά μία από τις σημαντικότερες του είδους της.

Τα τελευταία 6 χρόνια έχει αναπτύξει έντονη δραστηριότητα ενημέρωσης και δημοσίευσης. Με εξειδικευμένες διαλέξεις (Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Σύνδεσμος Φίλων Αρχείου Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, Σύλλογος Κυπρίων Αρχαιολόγων, Πρωτοβουλία Μουσείου Κεραμικής Σίφνου, Ίδρυμα Κατακουζηνού κλπ) ή συμμετοχή σε σχετικές ημερίδες (Πανεπιστήμια Άμστερνταμ και Αιγαίου) επιχειρεί να προσεγγίσει τόσο το γενικό κοινό όσο και τους αρχαιολόγους, με σκοπό αφ’ ενός την ανάδειξη της σημασίας της νεώτερης αγγειοπλαστικής τέχνης της Ελλάδας και αφ’ ετέρου την κάλυψη του εκπαιδευτικού κενού των νεώτερων γενεών αρχαιολόγων, οι οποίοι δεν έχουν πιά την τύχη να αντλήσουν σχετικά συμπεράσματα από μία τέχνη που μέχρι πρότινος ήταν ακόμη ζωντανή και που πλέον, μετά από 60 αιώνες συνεχούς παρουσίας, απειλείται με ολοσχερή αφανισμό.
Ο Γιώργος Κυριακόπουλος είναι επίσης ο ιδρυτής και διαχειριστής της διαδικτυακής Ομάδας Potters and Pottery of Greece στο Facebook, όπου μέσα από ποικίλες αναρτήσεις με θέμα την νεώτερη ελληνική λαϊκή αγγειοπλαστική, γίνεται ανταλλαγή απόψεων και φωτογραφικού υλικού μεταξύ των 2.000 ενεργών μελών της.

Κόστος συμμετοχής: 10€
Φίλοι Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης (όλες οι κατηγορίες): 8€ Αρχαιολόγοι & Φοιτητές Αρχαιολογίας (με την ανάδειξη κάρτας): ελεύθερη είσοδος

2 ενδιαφέρουσες ομιλίες στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης - εικόνα 2

Πού τελειώνει η κρίση;
ομιλία | Τετάρτη 20 Απριλίου, 19.00-20.30
με τον Μπάμπη Παπαδημητρίου

Από την κρίση του 2010 στη σημερινή: τι άλλαξε;
Ελλάδα και Ευρώπη: απόκλιση και αποξένωση ― Χρειάζονται νέα μέτρα;
Το νέο καθεστώς συντάξεων.
Κίνδυνος Grexit ― Σημάδια Εξόδου. Και η ανάκαμψη;
Ο Μπάμπης Παπαδημητρίου, δημοσιογράφος, επιχειρεί να απαντήσει σε αυτά και σε άλλα ερωτήματα, σε μια ξεχωριστή ομιλία στις 20 Απριλίου.

Ο Μπάμπης Παπαδημητρίου είναι δημοσιογράφος. Συνεργάζεται με την εφημερίδα «Καθημερινή», το ραδιόφωνο και την τηλεόραση του «Σκάι». Στο παρελθόν εργάστηκε στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, στην Τράπεζα της Ελλάδος, στην Εμπορική Τράπεζα και στην τράπεζα Eurobank EFG. Είναι οικονομολόγος και γεννήθηκε στην Αθήνα.

Κόστος συμμετοχής: 10€ Φίλοι Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης (όλες οι κατηγορίες): 8€

Για τη συμμετοχή στις παραπάνω ομιλίες, είναι απαραίτητη η κράτηση θέσης ηλεκτρονικά (στο www.cycladic.gr) ή τηλεφωνικά στο 210-7228321-3 (εσωτ. 150)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Δημιουργικά εργαστήρια για ενήλικες στο Ίδρυμα Γουλανδρή

Μια νέα σειρά εργαστηρίων καλεί το κοινό να γνωρίσει καλύτερα την τέχνη της χαρακτικής, της κεραμικής και της ιαπωνικής μικροτεχνίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

Οι Λέσχες Ανάγνωσης στην 20ή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Οι λέσχες συμμετέχουν για δεύτερη χρονιά στη ΔΕΒΘ.

"Η τέχνη του να μην κάνεις τίποτα και η παράλληλη πεζοπορία": Φαντασία και ρεαλισμός στην έκθεση της Άννας Αμπαριώτου

Το εικαστικό πρότζεκτ παρουσιάζεται στην γκαλερί Citronne σε επιμέλεια του Κώστα Πράπογλου.

"Mindfulness στο Μουσείο": Η αργή τέχνη μπορεί να είναι ευεργετική

Το βιωματικό εκπαιδευτικό εργαστήριο - δράση "Mindfulness στο Μουσείο" στο Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή στο Παγκράτι μας κάνει να δούμε αλλιώς ένα έργο τέχνης.

Πέθανε ο Αμερικανός συγγραφέας Πολ Όστερ

Ο δημιουργός της "Τριλογίας της Νέας Υόρκης" έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

Μια συζήτηση με τον Πολ Όστερ

Με αφορμή τον θάνατο του Πολ Όστερ αναδημοσιεύουμε μια συνάντηση που είχαμε με τον συγγραφέα το 2014 με αφορμή την ομιλία του στη Στέγη Ωνάση. Σταρ της σύγχρονης λογοτεχνικής κοινότητας, ο Πολ Όστερ ήταν ένας προσηνής, ανεπιτήδευτος και χαμηλών τόνων άνθρωπος με απολύτως βιωματική σχέση με το γράψιμο.

Περιηγηθείτε εικονικά στην Ιερά Μονή του Οσίου Λουκά του Στειριώτη

Η νέα παραγωγή εικονικής πραγματικότητας που προβάλλεται στη "Θόλο" του "Ελληνικού Κόσμου".