Δικτυακό πρόγραμμα: γενναίο ξεκίνημα

Μεγάλη η επιτυχία της αποκλειστικής στη Netflix σειράς The House of Cards

Το γεγονός ότι το Internet αλλάζει τη βιομηχανία της τηλεόρασης και του κινηματογράφου με τον ίδιο περίπου τρόπο που άλλαξε ριζικά και ανεπιστρεπτί τη βιομηχανία της μουσικής, δεν είναι... καν θέμα υποσυζήτηση. Πέρα ωστόσο από την πλευρά της διανομής των ταινιών σε όχι πλέον φυσικό μέσο, αρχίζει σιγά-σιγά να τίθεται και το θέμα της παραγωγής ταινιών που απευθύνονται αποκλειστικά στο Δικτυακό κοινό. Η υπηρεσία NetFlix, για παράδειγμα, είναι παγκοσμίως γνωστή ως η μέχρι στιγμής επικρατέστερη για την αγορά ή ενοικίαση ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών που προβάλλονται στη συσκευή του καταναλωτή μέσω Internet. Λίγοι θα πίστευαν πριν από λίγα χρόνια ότι ένα... Δικτυακό video club, ουσιαστικά, θα ανταγωνιζόταν κάποια στιγμή τα πάμπλουτα αμερικανικά συνδρομητικά κανάλια. Όπως αποδεικνύεται, ωστόσο, συμβαίνει πλέον ακριβώς αυτό!

Η NetFlix προσέφερε (εννοείται αποκλειστικά) στο κοινό της πριν από κάποιες εβδομάδες μία τηλεοπτική σειρά με τον τίτλο House of Cards: παραγωγή που ανήκει στα πολιτικά θρίλερ, έχει ως πρωταγωνιστή της τον βραβευμένο Kevin Spacey και σκηνοθέτη τον επίσης βραβευμένο και ταλαντούχο David Fincher. Η σειρά, σε αντίθεση με την πρακτική των τηλεοπτικών καναλιών, έγινε διαθέσιμη στο κοινό ολόκληρη "με τη μία", δηλαδή όλα τα επεισόδια που την απαρτίζουν μπορούν να αγοραστούν/ενοικιαστούν από την πρώτη μέρα. Η σειρά εισέπραξε από ευνοϊκές έως και ενθουσιώδεις κριτικές, γεγονός που μπορεί ή μπορεί να μην σχετίζεται με την υποδοχή που του επεφύλαξε το κοινό. Η οποία ήταν σε κάθε περίπωση άκρως εντυπωσιακή: ούτε λίγο ούτε πολύ, το House of Cards είναι αυτή τη στιγμή μακράν το εμπορικά πιο δημοφιλές πρόγραμμα που προσφέρει η Netflix!

Για να συνειδητοποιήσει κανείς πόσο σημαντικό είναι αυτό, αρκεί απλώς να αναλογιστεί πόσες χιλιάδες ταινίες και πόσες εκατοντάδες σειρές φιλοξενεί η Netflix στη βιβλιοθήκη της. Το να συγκεντρώσει μία νέα παραγωγή τόσο ενδιαφέρον, ώστε να επισκιάσει εμπορικά τις παραγωγές των πασίγνωστων τηλεοπτικών καναλιών και σύσσωμο το προϊόν που έχει προσφέρει τα τελευταία χρόνια το Hollywood, είναι αληθινό κατόρθωμα όταν αυτή η παραγωγή έχει ως μόνο κανάλι διανομής το Internet και από αυτό μόνο μία πηγή. Η αλήθεια είναι πως ως παραγωγή το House of Cards είναι προσεγμένη - δεν περίμενε κανείς κάτι λιγότερο, με κόστος άνω των 100 εκ. δολαρίων για την πρώτη αυτή σεζόν και ονόματα όπως αυτά των Fincher και Spacey στους τίτλους του. Έστω και έτσι, η επιτυχία του House of Cards είναι ενδιαφέρουσα από μόνη της. Και φυσιολογική, εννοείται, η πρόθεση της Netflix όχι μόνο να προχωρήσει άμεσα στην παραγωγή του δεύτερου κύκλου, αλλά να προετοιμάσει και την παραγωγή πιο πολλών τέτοιων αποκλειστικά Δικτυακών σειρών. Πώς θα "απαντήσουν" οι τηλεοπτικοί κολοσσοί τύπου HBO, CBS, Showtime ή ΑΒC; Ανυπομονούμε να μάθουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ