News Snacks 2/3/2010

Τί αξίζει να γνωρίζει κανείς σήμερα, στα... γρήγορα!

Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του αθηνόραμαdigital.gr που συγκεντρώνει επιγραμματικά ενδιαφέρουσες μικρές ειδήσεις της ημέρας οι οποίες αξίζουν αναφοράς, αλλά όχι πλήρους άρθρου. Οι περισσότερες, πάντως, χρίζουν σχολιασμού. Πάμε!

Για την τεχνολογία οθονών OLED - και τις αμφιβολίες μας σχετικά με το πόσο σημαντικές θα είναι τα επόμενα χρόνια, με τόσο αυξημένο κόστος - έχουμε ξανακάνει λόγο. Η Sony έχει "βάλει στον πάγο" το όλο θέμα OLED, η LG ωστόσο συνεχίζει να πιστεύει στις βραχυπρόθεσμες προοπτικές τους - ή θέλει να αποκτήσει πλεονεκτική θέση στην αγορά γι' αργότερα - αφού εν τέλει θα κυκλοφορήσει την περίφημη τηλεόραση-monitor ονόματι EL9500 και στην Ευρώπη τους επόμενους μήνες. Την λέμε... monitor γιατί θα έχει διαγώνιο 15 μόλις ιντσών και ανάλυση 1366x768 pixel. Τιμή, δε; Μόλις 2.000 ευρώ, καλύτερα μεν από τις 3.500 ευρώ της Sony XEL1 των 11 ιντσών πριν από 2 χρόνια, μα και πάλι εξαιρετικά ακριβή, αν σκεφτεί κανείς ότι με 2Κ αγοράζει κανείς κορυφαίες τηλεοράσεις plasma στις... 50 ίντσες. Μια περιέργεια να δούμε την EL9500 να προβάλλει hi-def υλικό, πάντως, ομολογούμε πως την έχουμε... κι ας πικραθούμε!

Μιλώντας για... πίκρα, "φάγαμε" μία πολύ μεγάλη - κατά το λαϊκότερο - πριν από μερικές ημέρες, όταν διαβάσαμε μία συνέντευξη του Sir Clive Sinclair. Πρόκειται για τον άνθρωπο χάρις στον οποίο εμείς και πολλές εκατοντάδες χιλιάδες άλλοι άνθρωποι ήλθαν στη δεκαετία του '80 για πρώτη φορά σε επαφή με τους υπολογιστές, χάρις στον περίφημο Spectrum ΖΧ80. Ο Sir, λοιπόν, που έπαιξε αληθινά καθοριστικό λόγο στην επαφή του ευρύτερου καταναλωτικού κοινού με τους οικιακούς Η/Υ - αν περιμέναμε τότε να μειωθεί η τιμή των IBM συμβατών για να κάνουμε τα πρώτα μας βήματα, ακόμη θα περιμέναμε - δήλωσε ευθαρσώς πως όχι μόνο δεν χρησιμοποιεί ο ίδιος υπολογιστή (!), αλλά και πως τους θεωρεί "αναποτελεσματικά εργαλεία που έχουν ως συνέπεια το χάσιμο χρόνου" και "απαράδεκτους από πλευράς εικαστικής". Κάτι έσπασε μέσα μας. Μα... εσύ, Sir Clive; Και καλά για το design, αλλά για τη χρησιμότητά τους; Ο tempora, o mores...

Μιλώντας για άλλους καιρούς και άλλα ήθη, δεύτερο βρετανικό... βόλι αυτές τις μέρες, μετά από αυτό του Sinclair. Το καλοκαίρι ο δήμαρχος της αγγλικής πόλης του Derby είχε ζητήσει από τους κατοίκους της προτάσεις για την ονομασία μερικών νέων κεντρικών δρόμων, κάνοντας ελεύθερο δημοψήφισμα στο Internet. Εικοσιεπτά χιλιάδες διαφορετικές ψήφοι κατατέθηκαν από τους συμμετέχοντες και αυτές σε ποσοστό 89% (!) κατέδειξαν ως επιθυμητό όνομα αυτό της... Lara Croft. Ναι, ΟΚ, άλλοι υποψήφιοι ήταν κάτι διάσημοι υποτίθεται παίκτες ποδοσφαίρου, μηχανικοί και αστρονόμοι - ποιός ασχολείται με αυτούς πια, σωστά; - αλλά η Lara τους επισκίασε όχι με... διαφορά στήθους (χαρ χαρ) αλλά διαφορά χαοτική. Έτσι, φίλες, φίλοι και μικρά παιδιά, ο εσωτερικός κεντρικός δακτύλιος της πόλης θα λέγεται σύντομα Lara Croft Way. Είπε κανείς ότι τα video games δεν έχουν επίδραση στην σύγχρονη καθημερινή ζωή και κουλτούρα; Ελπίζουμε όχι!

Μιλώντας για video games και την επίδρασή τους στη σύγχρονη κουλτούρα, ε, τις μεταφορές από games σε ταινίες όλοι τις ξέρουμε. Ότι έχουν γίνει όμως... τόσο hot ως υλικό, ώστε να μπαίνει κανείς σε νομικές διαδικασίες δύο χρόνια πριν την κυκλοφορία τους για να εξασφαλίσει τα δικαιώματα παραγωγής φιλμ με το ίδιο θέμα, το περίμενε κανείς; Αυτό ακριβώς συνέβη με το Heavy Rain, τον εκπληκτικό κινηματογραφικό τίτλο της Sony που κυκλοφορεί αυτές τις ημέρες για PlayStation3. Το Heavy Rain είχε αποκαλυφθεί για πρώτη φορά στην Ε3 2006 (!), στις 8 Μαΐου. Ε, μόλις μία εβδομάδα αργότερα, στις 15 Μαΐου, το γραφείο κατάθεσης αιτήσεων για την κατοχύρωση πνευματικών δικαιωμάτων των ΗΠΑ έλαβε σχετική κατάθεση για τα δικαιώματα της ταινίας! Ο αιτών, μάλιστα, παραδόξως δεν ήταν η Sony αλλά η εταιρεία ανάπτυξης του τίτλου, η Quantic Dreams, από κοινού με τη... New Line Cinema των The Lord of the Rings. Τέσσερα χρόνια μετά, βέβαια, δεν έχει ανακοινωθεί απολύτως τίποτε - αλλά... λέτε; Θα εξαρτηθεί και απο τις πωλήσεις του Heavy Rain, προφανώς. Tick, tock. Tick, tock.

Μιλώντας για χρόνο και το - αναπόφευκτο - πέρασμά του, ακόμη μία... υποψία δήλωσης ενδιαφέρουσας, αυτή τη φορά στο Twitter. Παρένθεση. Αφού οι περσόνες ξέρουν πως τα ΜΜΕ ακολουθούν πια τα streams τους, γιατί αφήνουν εκεί τα υπονοούμενά τους κι όχι πουθενά, αλλά πουθενά, αλλού; Είναι... πιο ΟΚ στο Twitter; Κλείνει η παρένθεση. Ο Cliff Bleszinski, λοιπόν, ο επικεφαλής παραγωγής των Gears of War στο Xbox 360 δήλωσε στο Twitter ότι "Ε, στην αγορά του gaming τα κάνουμε σε τριάδες τα πράγματα. Δεν ξέρω γιατί, αλλά είναι αλήθεια". Πριν πάει ο νους των πονηρών... πουθενά αλλού, είναι ξεκάθαρο ότι ο CliffyB μιλά για το Gears of War 3, αφού δύο έχει κάνει μέχρι στιγμής και όλοι περιμένουν ότι κάποια στιγμή σύντομα, ίσως στην επερχόμενη Ε3 του Ιουνίου, θα ανακοινώσει την ολοκλήρωση της τριλογίας. Ελάτε τώρα, όλοι το ξέρουμε... το θέμα είναι όχι το αν, αλλά το πότε. Και το... τί θα κάνει μετά τα GOW ο CliffyB, βέβαια!

Τί θα κάνει ο CliffyB μετά τα Gears δεν ξέρουμε, αλλά και τί θα κάνουμε με τις εταιρείες κατασκευής καρτών γραφικών εμείς δεν ξέρουμε, επίσης! Από τη μία πλευρά όλοι συνεχίζουν να μιλούν για κρίση, οικονομική δυστοκία σε παγκόσμιο επίπεδο κλπ. κλπ. και από την άλλη... η Asus "το χαβά της" ένα πράγμα: η διάσημη εταιρεία πρόκειται να ανακοινώσει στην έκθεση της CeBIT στη Γερμανία σε μερικές μέρες μία ειδική έκδοση της Radeon HD 5970 με το όνομα "Ares". Πρόκειται και πάλι για δύο 5870 στην ίδια "συσκευασία", με τη διαφορά ότι κάθε μία έχει εξοπλιστεί με 2 GB δικής της μνήμης (συνολικά 4 λοιπόν) και δεν έχει τεχνητά περιοριστεί ο χρονισμός της. Αποτέλεσμα; Η ισχυρότερη κάρτα γραφικών του πλανήτη (μέχρι να δούμε τί μπορεί να κάνει η Fermi της nVidia). Κόστος; Ε, κάτι ανάμεσα στα... 950 και τα 1000 ευρώ, όπως η αντίστοιχη κάρτα "Μars" που είχε κυκλοφορήσει σε περιορισμένο αριθμό η Asus με δύο GTX 285. Και ναι, είπαμε 1000 ευρώ μόνο για την κάρτα γραφικών, ενώ αξιοπρεπέστατο gaming PC κοστίζει πια λίγο παραπάνω... ολόκληρο. Κρίση; Ποιά κρίση;

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ