H Razer εξαγοράζει την THX

Ανεξάρτητη παραμένει η δεύτερη, διαφόρων ειδών μελλοντικά προϊόντα ήχου στον ορίζοντα

Εξαγορές στον κόσμο της τεχνολογίας γίνονται... καθημερινά σχεδόν, ελάχιστες όμως εταιρείες στον χώρο του ήχου έχουν όνομα τόσο βαρύτιμο όσο η THX - γι' αυτό και η δική της εξαγορά από την εταιρεία περιφερειακών για Η/Υ Razer, που ανακοινώθηκε πριν από λίγες ώρες, συζητείται περισσότερο από το σύνηθες. Την ιστορική THX είχε ιδρύσει ο George Lucas το 1983 με σκοπό να τελειοποιήσει, μέσα από την έρευνα κι ανάπτυξη που θα γινόταν εκεί, την μετάβαση του ήχου από τα κινηματογραφικά studio στις αίθουσες των σινεμά. Όσοι παρακολουθήσαμε πλειάδα ταινιών στις δεκαετίες του '80 και του '90 στους κινηματογράφους θυμόμαστε το χαρακτηριστικό της λογότυπο και τον "διαστημικό" ήχο που συνόδευε την εμφάνισή του στις οθόνες τους - το ίδιο λογότυπο που, αργότερα, εμφανιζόταν στις δικές μας τηλεοπτικές οθόνες στην εποχή της βιντεοκάσετας ή και των πρώτων DVD, σε παραγωγές του Lucas όπως τα Star Wars.

Τις τελευταίες δεκαετίες η αλήθεια είναι πως τα ηχητικά πρότυπα που είχε καθιερώσει η THX - και βάσει αυτών πιστοποιούσε συσκευές και παραγωγές - είχαν παραγκωνιστεί από τα αντίστοιχα των Dolby και DTS, όμως η τεχνογνωσία που η THX έχει αναπτύξει, και οι ευρεσιτεχνίες που έχει κατοχυρώσει, παραμένουν πολύ σημαντικές. Εξ ου και η εν λόγω εξαγορά, στο πλαίσιο της οποίας η Razer δηλώνει πως η THX θα διατηρήσει την ανεξαρτησία κι αυτόνομη λειτουργία της, αλλά και πως οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν στενά σε μελλοντικά προϊόντα ήχου. Πώς ακριβώς η THX θα συνεχίσει να διατηρεί και άλλους πελάτες - ίσως κι ανταγωνιστικούς της Razer - πέραν της νέας της κατόχου, απομένει ν' αποδειχθεί βέβαια. Πιθανολογούμε πως το τμήμα της που πιστοποιεί προϊόντα τρίτων θα συνεχίσει να λειτουργεί όπως πάντοτε, αλλά το τμήμα έρευνας κι ανάπτυξής της σε βάθος χρόνου θα εναρμονιστεί με αυτό της Razer.

Η δεύτερη, πάντως, ήδη εκδηλώνει ενδιαφέρον για χρήση των τεχνολογιών της THX σε περιβάλλον εικονικής πραγματοικότητας: ας μην ξεχνάμε πως η Razer υποστηρίζει την πρωτοβουλία OS VR, η οποία φιλοδοξεί να φέρει στην αγορά προϊόντα όπως το Oculus Rift με χαμηλότερο κόστος απόκτησης. Η υλοποίηση π.χ. ποιοτικού "τρισδιάστατου" ήχου σε περιβάλλον OS VR θα ήταν πεδίο στο οποίο η τεχνογνωσία της THX θα αποδεικνυόταν πολύτιμη. Έχουμε την... αμυδρή υποψία πως προϊόντα που αξιοποιούν την χρηματοδότηση της Razer και την εμπειρία της THX δεν θα αργήσουν πολύ ν' ανακοινωθούν. Εν αναμονή, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ