Οικόπεδα με θέα

3

Ο Αμερικανός δραματουργός κάνει ωραίο θέατρο πάνω στον αμοραλισμό του οικονομικού συστήματος και ο Χανιωτάκης το αποδίδει σε μια καλοπαιγμένη, ατμοσφαιρική, αλλά και κάπως νωχελική παράσταση.

Οικόπεδα με θέα Πάτροκλος Σκαφίδας©

Ο Ντέιβιντ Μάμετ, έχοντας και προσωπική επαγγελματική εμπειρία ως υπάλληλος κτηματομεσιτικού γραφείου, έγραψε τα "Οικόπεδα με θέα", απογυμνώνοντας τον κόσμο των πωλήσεων και την ελεύθερη αγορά από τη γοητευτική βιτρίνα τους. Μάστορας του ύφους και της γλώσσας, κάνει ωραίο θέατρο πάνω στον αμοραλισμό ενός συστήματος, που έθρεψε το διαβόητο αμερικάνικο όνειρο και την ακόλουθη κατάρρευσή του, και υπογράφει ένα νευρώδες όσο και κυνικό έργο. Τοποθετεί τη δράση σε ένα κομβικό χρονικό σημείο, όταν διακυβεύεται η σωτηρία ή η απόλυση τεσσάρων μεσιτών: οι δύο που θα φέρουν "τα καλύτερα νούμερα", που θα κλείσουν τις μεγαλύτερες συμφωνίες θα ανταμειφθούν, οι άλλοι δύο θα απολυθούν. Έργο υποδόριας ειρωνείας (τι άλλο από ειρωνικό είναι το γεγονός πως το δεύτερο έπαθλο αφορά ένα σετ μαχαιροπίρουνα), κοφτών διαλόγων και καθημερινής, αγοραίας, γλώσσας, τα "Οικόπεδα με θέα" στέκονται επάξια στη σκηνή, δραματοποιώντας μια απολύτως σύγχρονη συνθήκη, η οποία φέρει ταυτόχρονα την πατίνα του κλασικού.

Οικόπεδα με θέα
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Αυτή η διαχρονία αναδεικνύεται στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Νικορέστης Χανιωτάκης, παραδίδοντας τα "Οικόπεδα" σαν μια ιστορία που θα μπορούσε να συμβαίνει σήμερα, κατά τη δεκαετία του ’70 ή και νωρίτερα, όσο χτιζόταν ο μύθος του αμερικανικού ονείρου. Εκμεταλλεύεται τις "κινηματογραφικές" ποιότητες –την ευρυθμία της δράσης, τις ανατροπές στην εξέλιξη, τις δυναμικές και τις συγκρούσεις που προκύπτουν– και στήνει μια παράσταση που στηρίζεται κατ’ αρχήν στους χαρακτήρες. Εμπιστεύεται, έτσι, τέσσερις ρολίστες για τους ρόλους των μεσιτών που παλεύουν με θεμιτά και, κυρίως, αθέμιτα μέσα, προκειμένου να σώσουν το τομάρι τους: ο Άρης Λεμπεσόπουλος, ο Θανάσης Κουρλαμπάς, ο Γιάννης Μπέζος και ο Μάκης Παπαδημητρίου συλλαμβάνουν τις διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες ανδρών που ρίχνονται σαν μονομάχοι στην αρένα και ανασυνθέτουν επί σκηνής ένα μικρόκοσμο που χαρακτηρίζεται από τον αγώνα για την επιβίωση, τις αθέμιτες πρακτικές και τα πισώπλατα μαχαιρώματα.

Οικόπεδα με θέα
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Μας χαρίζουν ωραίες στιγμές, ειδικά κατά την πρώτη σκηνή, όταν τίθενται οι όροι της δραματικής συνθήκης, και ειδικά οι δύο πρώτοι με την ήρεμη σιγουριά τους. Πιο εξωστρεφής ο Μάκης Παπαδημητρίου (στο ρόλο ενός "master των πωλήσεων", που επιτίθεται σαν αρπακτικό στα υποψήφια θύματα/αγοραστές) επαφίεται στην ερμηνευτική του άνεση και ο ρόλος του φτάνει στους θεατές κάπως συμπαθητικός, όπως και ο Γιάννης Μπέζος, που σε στιγμές καταφεύγει στο χιούμορ. Επίσης, συνολικά το αποτέλεσμα θα κέρδιζε αν αποδιδόταν με περισσότερο νεύρο, πιο αιχμηρά, ο κυνισμός του έργου. Πολύ καλός ο Γιάννης Δρακόπουλος στον –λιγομίλητο αλλά με ευδιάκριτες αντιδράσεις– ρόλο του Πελάτη, και ο Γεράσιμος Σκαφίδας ως "ατσαλάκωτος" Προϊστάμενος, που έχει τον τελευταίο λόγο (τη διανομή συμπληρώνει στον μικρό ρόλο του Αστυνομικού ο Μάριος Μαριόλος). Ωραία πινελιά το σκηνικό της Αρετής Μουστάκα, ειδικά στην αποτύπωση του μεσιτικού γραφείου, και η ατμοσφαιρική μουσική του Γιάννη Μαθέ.

Περισσότερες πληροφορίες

Οικόπεδα με θέα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 85 '

Τέσσερις απελπισμένοι κτηματομεσίτες ανταγωνίζονται χωρίς ηθικούς φραγμούς για τις περισσότερες πωλήσεις και παράλληλα για την εκπλήρωση του δικού τους αμερικανικού ονείρου.

Άνεσις

Λεωφ. Κηφισίας 14

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Γιώργος Κουτλής σκηνοθετεί τον Γιάννη Τσορτέκη σε περφόρμανς στην Εθνική Πινακοθήκη

Το ρόλο του Κωνσταντίνου Παρθένη θα ερμηνεύσει ο Γιάννης Τσορτέκης στην περφόμανς που σκηνοθετεί ο Γιώργος Κουτλής στο πλαίσιο αναδρομικής έκθεσης για τον Κωνσταντίνο Παρθένη στην Εθνική Πινακοθήκη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
31/01/2023

"Πανεπιστήμιο - Ομόνοια": Ένα νέο ελληνικό έργο για τη βία που δεν είναι πάντα ορατή

Ο Γιάννης Οικονόμου σκηνοθετεί το θεατρικό του με φόντο ένα βαγόνι της κόκκινης γραμμής του μετρό στο θέατρο Άβατον.

Η "Βελανιδιά" είναι μια τολμηρή θεατρική πρόκληση με έναν διαφορετικό καλεσμένο κάθε βράδυ

Σε κάθε παράσταση ένας διαφορετικός guest star ανεβαίνει στη σκηνή του Bios χωρίς πρόβα και έρχεται αντιμέτωπος με την υπνωτίστρια Μαρίνα Αργυρίδου.

"Η ράβδος": Ο Δημήτρης Καταλειφός στο ιστορικό "Αμφιθέατρο" με έργο του Μαρκ Ρέιβενχιλ

Το θεατρικό του επιδραστικότερου εκπροσώπου του "in-yer-face theatre" για τη βία, την εξουσία, τον εκφοβισμό και πολλά ακόμη σημαντικά θέματα, επέλεξε να ανεβάσει ο Γιώργος Σκεύας με πρωταγωνιστή τον σπουδαίο ηθοποιό.

"Meursault": Ο "Ξένος" του Καμί μέσα από ένα μινιμαλιστικό σύμπαν στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Η σκηνοθέτις Ελένη Παππά, απόφοιτη του πρώτου τμήματος σκηνοθεσίας του Εθνικού Θεάτρου ανεβάζει τη δική της εκδοχή πάνω στο λογοτεχνικό αριστούργημα του νομπελίστα συγγραφέα.

Η Λάρισα επιμένει πολιτιστικά

Βρεθήκαμε για μία ημέρα στη Λάρισα με αφορμή την παράσταση του Θεσσαλικού Θεάτρου "Ο επιθεωρητής" και αναμεταδίδουμε.

"Σουέλ": Σύγχρονη τραγικωμωδία για τα παιχνίδια της μοίρας

Μια μακρινή απόγονος παριανών πειρατών, βασανίζεται από τον φόβο μήπως η υιοθετημένη της κόρη ανακαλύψει την αλήθεια για τους βιολογικούς της γονείς...