Lemon

3,5

«Κανείς δεν είναι τελειωμένος, αν έχει μια καλή ιστορία να διηγηθεί» ακούγεται νωρίς στην παράσταση και, σίγουρα, ο Μελαχρινός Βελέντζας και ο Γιώργος Δρίβας έχουν μια τέτοια πολύ καλή ιστορία. | Powered by Uber

Lemon

"Κανείς δεν είναι τελειωμένος, αν έχει μια καλή ιστορία να διηγηθεί" ακούγεται νωρίς στην παράσταση και, σίγουρα, ο Μελαχρινός Βελέντζας και ο Γιώργος Δρίβας έχουν μια τέτοια πολύ καλή ιστορία. Η –γνωστή από τη μεταφορά της στον κινηματογράφο– βιογραφία του Αλεσάντρο Μπαρίκο για τον πιανίστα που γεννήθηκε και πέθανε πάνω σε ένα ατμόπλοιο χωρίς ποτέ να πατήσει στεριά, γίνεται μια ευρηματική παράσταση για δύο ηθοποιούς. Η Γεωργία Τσαγκαράκη (η οποία υπογράφει και την ωραία διασκευή) καθοδηγεί τους ερμηνευτές σε μια ζωηρή αναπαράσταση μιας βαθιάς ανθρώπινης ιστορίας, με την ενέργειά τους να πλημμυρίζει τη σκηνή και το σωματικό χιούμορ να εναλλάσσεται με στιγμές περίσκεψης και εσωτερικότητας. Φροντισμένη σε λεπτομέρεια, η παράσταση εκμεταλλεύεται στο έπακρο το χώρο και ξετυλίγεται ωραία γύρω από το πιάνο, που χρησιμοποιείται πολλαπλώς. Η πολλά υποσχόμενη δουλειά της νεοσύστατης ομάδας μάς ακολουθεί και μετά τη λήξη της, σαν να μας ρωτά: εσείς ποιο φόβο σας δεν τολμάτε να αντιμετωπίσετε;

Πρώτη δημοσίευση: 14/2/2019

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Lemon

  • Performance
  • Διάρκεια: 70 '

Βασισμένο στον μονόλογο "Χιλιαεννιακόσια" του Αλεσάντρο Μπαρίκο, το έργο εξελίσσεται πάνω σε ένα ατμόπλοιο που πραγματοποιεί το ταξίδι Ευρώπη-Αμερική. Ένα νεογέννητο μωρό εγκαταλείπεται από τους μετανάστες γονείς του μέσα σε μια κούτα από λεμόνια. Ο ναύτης που το βρίσκει του δίνει το παρατσούκλι Τι Ντι Λέμον -από την κούτα των λεμονιών- και 1900 -από τη χρονιά που τον βρήκε. Ο ναύτης αυτός πεθαίνει και ο 1900 μένει ξανά ορφανός. Πάνω στο πλοίο, ο ενήλικας πια ήρωας της ιστορίας γνωρίζει τον έναν και μοναδικό του φίλο, τον τρομπετίστα Τιμ Τούνυ. Ο τελευταίος τον παροτρύνει διαρκώς να κατέβει στη στεριά, προκειμένου να εξαργυρώσει το ταλέντο του και να ζήσει μία “κανονική” ζωή. Την site-adaptive παράσταση που ταξιδεύει κυρίως σε αποκεντρωμένες περιοχές προσαρμόζοντας την ιστορία του πιανίστα 1900 στον κάθε διαφορετικό τόπο και δημιουργώντας μία πρωτότυπη εμπειρία για τους θεατές -σε ένα χωριό 25 μόνιμων κατοίκων, σε αγκυροβολημένα καράβια, εν πλω, σε ένα κτήμα λεμονιών κ.ά.- σε καλλιτεχνική διεύθυνση Μ. Βελέντζα, έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα 16.700 θεατές. Παρουσιάζεται σε μια επετειακή εκδοχή, την οποία ακολουθεί μια ξεχωριστή εμφάνιση του διεθνούς φήμης πιανίστα Σταύρου Λάντσια (διάρκειας 60').

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μπέλλου, Παπαγιαννοπούλου, Διονυσίου, Χιώτης: Οι λόγοι που επιστρέφουμε στους ήχους και τα μουσικά πρόσωπα του χθες

Οι μουσικοθεατρικές παραστάσεις που φέρνουν ξανά στο προσκήνιο μορφές όπως η Μπέλλου, η Παπαγιαννοπούλου, η Νίνου, ο Διονυσίου, ο Χιώτης είναι ένα ισχυρό ρεύμα των τελευταίων χρόνων. Και ναι, ακολουθούν μια τάση: έχουν απήχηση, γεμίζουν θέατρα, συζητιούνται. Αυτό όμως είναι αποτέλεσμα ενός μάρκετινγκ ή μιας επιφανειακής νοσταλγίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
07/05/2025

Χορευτική παράσταση φόρο τιμής στη Ραλλού Μάνου ανεβαίνει στο Ολύμπια

Εστιάζοντας στη μορφή της Ραλλούς Μάνου —μιας εμβληματικής φυσιογνωμίας της ελληνικής χορευτικής πρωτοπορίας— ο Γιάννης Νικολαΐδης συνθέτει μια παράσταση που ισορροπεί ανάμεσα στην ιστορική τεκμηρίωση και την προσωπική, ποιητική ανάγνωση της κίνησης στο θέατρο Ολύμπια.

Καλοκαιρινό "Σούπερ ατού" με Μακαλιά, Ρούμπο, Φισφή, Ψυχράμη

Η πολυμελής "σούπερ" ομάδα επιστρέφει ανανεωμένη και μάς δίνει καλοκαιρινό ραντεβού στο θέατρο Άλσος, παίζοντας τα καλύτερα χαρτιά της επί σκηνής.

"Βικτόρ ή τα παιδιά στην εξουσία": η σουρεαλιστική σάτιρα που δεν αφήνει τίποτα όρθιο ξεκίνησε στο θέατρο Σταθμός

Ο Κώστας Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί το γνωστότερο έργο του Γάλλου εκπρόσωπου του σουρεαλισμού Ροζέ Βιτράκ, σε μία παράσταση κωμικής φρενίτιδας, δραματικής πυκνότητας και υψηλών ταχυτήτων.

Μια εικαστική συνομιλία στο "Μπιζζζ…. 2025"

Το θεατρικό φεστιβάλ ΜΠΙΖΖΖ 2025 συναντά το Κέντρο Τεχνών Μετς, εγκαινιάζοντας μια ξεχωριστή εικαστική διαδρομή που γεφυρώνει το θέατρο και τη σύγχρονη τέχνη, με φόντο την Αθήνα.

Νέο φωτογραφικό υλικό από την παράσταση "Η γυναίκα και ο ακροβάτης"

Σε μια σοφίτα λιμανιού, η Ουρανία (Αμαλία Μουτούση) και ο ακροβάτης Θόδωρας (Θανάσης Δόβρης) συναντιούνται σε ένα υπερρεαλιστικό όραμα επιθυμίας, μοναξιάς και φυγής από το ανίκητο βάρος της καθημερινότητας.