Το θαύμα της Άννυ Σάλιβαν

Η αληθινή ιστορία της Έλεν Κέλερ αποδεικνύει τη δύναμη της θέλησης, σε μια παράσταση που ισορροπεί ερμηνευτικά και υφολογικά μεταξύ ψυχολογικού ρεαλισμού και αποστασιοποίησης.

Το θαύμα της Άννυ Σάλιβαν

Η αληθινή ιστορία της Έλεν Κέλερ αποδεικνύει τη δύναμη της θέλησης, σε μια παράσταση που ισορροπεί ερμηνευτικά και υφολογικά μεταξύ ψυχολογικού ρεαλισμού και αποστασιοποίησης.

Το θαύμα της Άννυ Σάλιβαν - εικόνα 1

Το σύμπαν της Έλεν Κέλερ είναι σκοτεινό και χωρίς ήχους. Βλέπει, ακούει κι αισθάνεται τον κόσμο μόνο μέσα από τις μυρωδιές και τα ένστικτα. Η αναπηρία της, κληρονομιά μιας βρεφικής αρρώστιας, θ’ αρχίσει να βελτιώνεται στα έξι της χρόνια, από την ημέρα που θα συναντήσει την Άννυ Σάλι­βαν, μια νεαρή δασκάλα ειδικής αγωγής, γεμάτη ανασφάλειες και πίκρα, η οποία ταυτόχρονα διψά για ζωή. Στο κατώφλι αυτού του άγνωστου για τους «αρτιμελείς» κόσμου μάς βάζουν οι δύο συμπρωταγωνίστριες, η Άννυ Σάλιβαν-Πέγκυ Τρικαλιώτη και η μικρή Έλεν Κέλερ-Αναστασία Τσιλιμπίου, η οποία μοιράζεται το ρόλο εναλλάξ με τη Δήμητρα Δουμένη.

Ο συγγραφέας Ουίλιαμ Γκίμπσον παρουσιάζει στην αρχή του έργου την Έλεν ως ένα όμορφο, άγριο θηρίο που επωάζει τον όλεθρο. Περιγράφει την «πρωτόγονη» μορφή του ανθρώπου και το ασίγαστο πάθος μιας δασκάλας να το δαμάσει, στοιχεία που υπερτονίζει η σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Διαμαντόπουλου, οδηγώντας την Πέγκυ Τρικαλιώτη σε μια υπερβολική σε κάποιες στιγμές ερμηνεία. Η ηθοποιός έχει αποδείξει και στο παρελθόν ότι διαθέτει την ικανότητα να βιώνει με ξεχωριστό τρόπο «δύσκολους» ρόλους (τη θυμάστε στα «Παιδιά ενός κατώτερου θεού»;), όμως στη συγκεκριμένη παράσταση παρασύρεται από την εσωτερική της ένταση και κινείται με νευρωτική αταξία. Το λιτό και λειτουργικό σκηνικό καθώς και τα κοστούμια εποχής της Ντόνας Λελούδα παραπέμπουν στην ατμόσφαιρα του 1891 και την τυπικότητα του ακαδημαϊκού μικρόκοσμου, όπου και διαδραματίζεται το έργο. Οι συνεπείς ερμηνείες των Θωμά Κινδύνη, Γεωργίας Μαυρογεώρη, Πάνου Χατζηκουτσέλη, Ορέστη Σοφοκλέους και Θεοδώρας Βουτσά είναι εντός κλίματος. Η μεγάλη έκπληξη της παράστασης όμως είναι η εκφραστικότητα της μικρής Αναστασίας Τσιλιμπίου – ένα ανερχόμενο

ταλέντο! Η σκηνή του φινάλε έχει την απαιτούμενη δύναμη, θα περιμέναμε όμως, μια και πρόκειται για αληθινή ιστορία, να μας δώσει περισσότερα στοιχεία για τη μετάλλαξη της Έλεν σε μια εξαιρετικά χαρισματική γυναίκα.

INFO

ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΦΑ Πατησίων 37, 2105238742.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Ανδρέας Πασπάτης είναι "Σόλο" στην τοποθεσία Άβατον

Αφού μας εξήγησε πώς είναι να μένεις μόνος στο "Διαβάστηκε", ο τίτλος "Σόλο" ήταν ουσιαστικά αναμενόμενος για νέα του παράσταση.

Δύο θιασαρχίνες σε νέες παραστάσεις

Η Μαίρη Ραζή στο θέατρο Πρόβα και η Μαίρη Ιγγλέση στο θέατρο "Ελεύθερη έκφραση"

Ρεπορτάζ: Γόνιμο ή άγονο το περιβάλλον που διαμορφώνεται γύρω από το Προεδρικό Διάταγμα 85 για τους απόφοιτους δραματικών σπουδών;

Την ώρα που οι κινητοποιήσεις των καλλιτεχνών είναι σε εξέλιξη, η κυβέρνηση κάνει τους δικούς της χειρισμούς για να λύσει ή να εξομαλύνει την κατάσταση γύρω από το Προεδρικό Διατάγμα 85/2022, το οποίο αναγνωρίζει στους αποφοίτους δραματικών σχολών προσόντα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι εύκολο να υπάρξει λύση και μάλιστα οριστική;

"Ποιος κρατάει το φανάρι": Πρωτότυπη θεατρική ξενάγηση στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

Ανακαλύπτουμε ένα σπάνιο βιομηχανικό μνημείο και την ιστορία του με διαδραστικό και διασκεδαστικό τρόπο.

"Axis Mundi - Το τελευταίο δέντρο": Το πρώτο οικολογικό μήνυμα στην ιστορία της ανθρωπότητας

Μία περφόρμανς για τις ολέθριες συνέπειες της ανθρώπινης αλαζονείας και της από-ιεροποίησης της φύσης.

O Γιάννης Χουβαρδάς λύνει την "Παρεξήγηση"

Την "Παρεξήγηση" σκηνοθετεί ο Γιάννης Χουβαρδάς στη σκηνή του Θεάτρου Τέχνης και, υπό τους ήχους της μουσικής που ερμηνεύει ζωντανά επί σκηνής ο Blaine L. Reininger, δίνει στην απίθανη ιστορία του Αλμπέρ Καμί μια μυστηριώδη, σχεδόν μεταφυσική χροιά. Η Μαριάννα Κάλμπαρη μετέφρασε το έργο και πρωταγωνιστεί πλαισιωμένη από ένα πολλά υποσχόμενο καστ.