Η Θεία απ’ το Σικάγο

Η καλοφτιαγμένη θεατρική μεταφορά της αγαπημένης κωμωδίας του Αλέκου Σακελλάριου καταφέρνει να ανασύρει από τη μνήμη των θεατών ευχάριστες, νοσταλγικές εικόνες της παλιάς Αθήνας αλλά και να γοητεύσει ένα σαφώς πιο νεανικό κοινό.

Η Θεία απ’ το Σικάγο

Άρωμα νοσταλγίας

Η καλοφτιαγμένη θεατρική μεταφορά της αγαπημένης κωμωδίας του Αλέκου Σακελλάριου καταφέρνει να ανασύρει από τη μνήμη των θεατών ευχάριστες, νοσταλγικές εικόνες της παλιάς Αθήνας αλλά και να γοητεύσει ένα σαφώς πιο νεανικό κοινό.

Η Θεία απ’ το Σικάγο - εικόνα 1

Να σας θυμίσουμε το έργο; Μάλλον περιττεύει, αφού οι εικόνες που αποτύπωσε η φλεγματική γραφή του Σακελλάριου πριν από πενήντα χρόνια περίπου παραμένουν ακόμα ζωντανές. Η ιστορία του συντηρητικού πάτερ φαμίλια με τα χαρακτηριστικά του μοναδικού Ορέστη Μακρή, ο οποίος αναγκάζεται να αποδεχτεί τα νέα ήθη της αμερικανοφερμένης αδελφής του Γεωργίας Βασιλειάδου και να εφαρμόσει την τακτική της «στάμνας» προκειμένου να παντρέψει τις τέσσερις θυγατέρες του, μας διασκεδάζει κάθε φορά και μας αφήνει μια νοσταλγική επίγευση. Η ίδια νοσταλγική διάθεση ήταν μάλλον αυτή που κινητοποίησε την Άννα Παναγιωτοπούλου, η οποία έκανε την θεατρική απόδοση του έργου, αλλά και τον Πέτρο Φιλιππίδη, ο οποίος σκηνοθέτησε με εξυπνάδα την κλασική κωμωδία. Το αποτέλεσμα είναι μια διασκεδαστική μουσική παράσταση, που αναβιώνει με μια δόση ρομαντισμού και πολλά γνωστά τραγούδια της εποχής, στην Αθήνα του '50. Δεν μπορούμε να πούμε ότι συγκινηθήκαμε, αλλά σίγουρα περάσαμε μια ευχάριστη βραδιά. Στο «ρετρό» κλίμα μάς έβαλαν, βέβαια, τα καλόγουστα κοστούμια του Γιάννη Μετζικώφ, τα λειτουργικότατα σκηνικά του Γιώργου Γαβαλά και οι χορογραφίες της Ελπίδας Νίνου, οι οποίες ενσωματώνονται αρμονικά στη δράση. Επιτυχημένες ήταν ως επί το πλείστον και οι ερμηνείες. Η Άννα Παναγιωτοπούλου μπήκε στο πετσί του ρόλου και έπλασε μια θεία από το Σικάγο με υλικά το χιούμορ και το ταμπεραμέντο που όλοι ξέρουμε ότι διαθέτει. Η Σοφία Ολυμπίου έδωσε την απαιτούμενη ευγένεια στο πρόσωπο της μητέρας, ενώ δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τον πατέρα-Κώστα Τριανταφυλλόπουλο που χρειάστηκε πολλές φορές να φωνάξει για να αποδείξει την αυστηρότητά του. Οι πολύ καλές ερμηνευτικές και χορευτικές ικανότητες των θυγατέρων -Σοφία Παυλίδου, Αγγελική Λάμπρη, Αννίτα Κουλή, Σοφία Πανάγου- έδωσαν χρώμα και σπιρτάδα στην παράσταση, εξαιρετικός ήταν ο Παύλος Ορκόπουλος ως φίλος του πάτερα, ενώ με την κωμική του ικανότητα ξεχώρισε και ο Γιώργος Γαλίτης (ο πρώτος γαμπρός). Διά ταύτα. Οι παλιότεροι θα αναπολήσουν εποχές αθωότητας, οι νεότεροι μάλλον δεν θα συγκινηθούν, αλλά σίγουρα θα περάσουν ευχάριστα (να σημειώσουμε ότι στο κοινό εντοπίσαμε και μια ομάδα μαθητών γυμνασίου που καταχειροκρότησαν την παράσταση) με αυτό το προσεγμένο μιούζικαλ με εσάνς παλιάς Αθήνας. INFO

ΗΒΗ Σαρρή 27, 2103215127.

Μαρία Κρύου
mkriou@athinorama.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ειρήνη Κανελλοπούλου: "Ήταν συγκινητική η γενναιοδωρία των συγγενών θυμάτων και των επιζώντων από τα Τέμπη"

Η σκηνοθέτρια που δημιούργησε μαζί με μια άξια ομάδα νέων καλλιτεχνών την παράσταση "'Ήταν η κακιά η (X)ώρα", γράφει στο "α" για το έργο που αντλεί από αληθινές μαρτυρίες ανθρώπων που βιώνουν όσα άφησε πίσω της η τραγωδία στα Τέμπη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
17/05/2025

Το Εθνικό Θέατρο μάς προσκαλεί στο 8ο Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος

Το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος επιστρέφει με την Αμαλία Μουτούση στο τιμόνι του και εμπνέεται από το πρώτο στάσιμο της "Αντιγόνης" του Σοφοκλή.

Το "Ψέμα" του Φλοριάν Ζελέρ: Μια τρυφερή κωμωδία στο θέατρο Λαμπέτη

Ένα θεατρικό παιχνίδι κάτω από τον αθηναϊκό ουρανό, με εξαιρετικούς ηθοποιούς και σκηνικό τη δροσιά της ανανεωμένης θερινής ταράτσας.

Ακούστε τα "Loud Whispers" της χορογράφου Αθανασίας Κανελλοπούλου

Το τρίτο μέρος της χορογραφικής τριλογίας της Αθανασίας Κανελλοπούλου εστιάζει στο γυναικείο βλέμμα.

"Διασύνδεση Θεατρικών Δημιουργών" στο Θέατρο Τέχνης

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν εγκαινιάζει την πρώτη ζωντανή πλατφόρμα διασύνδεσης θεατρικών δημιουργών με ένα τριήμερο φεστιβάλ συνεργασιών, συζητήσεων και παρουσιάσεων στις 26, 27 και 28 Μαΐου.

To "Κάποια στιγμή θα μάθετε ποιος είμαι" επιστρέφει για τρεις τελευταίες παραστάσεις στo Σταθμό

Η παράσταση του έργου "Κάποια στιγμή θα μάθετε ποιος είμαι" του Θοδωρή Γκόνη επιστρέφει στο Θέατρο Σταθμός για τρεις τελευταίες παραστάσεις, με τη Μυρτώ Αλικάκη και σκηνοθεσία Μαρίας Ζορμπά.

'Ελσα Ανδριανού: "Ο τρελός μας διαλύεται, επανασυντίθεται και θριαμβεύει"

Σταθερή συνεργάτιδα του Στάθη Λιβαθινού, η Έλσα Ανδριανού μάς μιλά για τη μετάφραση και τη διασκευή του "Ημερολόγιου ενός τρελού", που ανεβάζει ο γνωστός σκηνοθέτης στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής" (από 16/5).