Στις 13, 14, 27 και 28 Ιουνίου το Εθνικό Θέατρο, σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής και τα Σχολεία του Σωφρονιστικού Καταστήματος Γυναικών Ελεώνα Θηβών, παρουσιάζουν την παράσταση "ΓΥΝΑΙ", σε σύλληψη και σκηνοθεσία του Στάθη Γράψα.
Πρόκειται για ένα ανατρεπτικό θεατρικό δρώμενο από τις ίδιες τις κρατούμενες των φυλακών, το οποίο γεννήθηκε μέσα από το Εργαστήριο Προσωπικής Ανάπτυξης του Εθνικού Θεάτρου, αποδεικνύοντας την απελευθερωτική δύναμη της τέχνης. Με όχημα τη θεατρική αφήγηση, μια ομάδα γυναικών που βρέθηκαν αντιμέτωπες με το πιο σκληρό πρόσωπο της πατριαρχίας, ανεβαίνουν στη σκηνή για να καταθέσουν τη δική τους αλήθεια. Ως ένας σύγχρονος, θεατρικός Χορός, θρηνούν για τις γυναίκες που κακοποιήθηκαν, που σώπασαν ή χάθηκαν, μετατρέποντας το ατομικό τους βίωμα σε συλλογική αφύπνιση.

Η παράσταση "ΓΥΝΑΙ" δεν αντιμετωπίζει τη βία κατά των γυναικών ως ένα απλό κοινωνικό φαινόμενο, αλλά ξεσκεπάζει τις έμφυλες δομές εξουσίας που τη συντηρούν. Μέσα από το σώμα και τη μνήμη, οι γυναίκες αυτές ραγίζουν τις βεβαιότητες, διεκδικούν την αλληλεγγύη και μας καλούν να τις κοιτάξουμε κατάματα: ως όντα αδιαπραγμάτευτα ισότιμα, ελεύθερα και γεμάτα επιθυμία για ζωή.
* Tο σύνολο των εσόδων από την πώληση των εισιτηρίων της παράστασης ΓΥΝΑΙ θα διατεθεί στο σύνολό του υπέρ του Ταμείου Απόρων του Καταστήματος Κράτησης Γυναικών Ελεώνα. Περισσότερες πληροφορίες: n-t.gr

