"Ποιος θυμάται τη Μάγια Ντέρεν;": Με αφορμή τη Beyoncé, μια ομάδα καταπιάνεται με μια φιγούρα της αβάν-γκαρντ

Το γαλλικό ντούο Palabres, Palabres (Daphné Biiga Nwanak, Baudouin Woehl) παρουσιάζει στο 1927 art space μία περφόρμανς που ερευνά τη σχέση σώματος και εικόνας.

Ποιος θυμάται τη Μάγια Ντέρεν;

Γεννημένη στην Ουκρανία το 1917, η Μάγια Ντέρεν υπήρξε μια απο τις πιο σημαντικές φιγούρες της αβάν-γκαρντ της εποχής της. Εκτός από σκηνοθέτρια του πειραματικού κινηματογράφου, ήταν και χορογράφος και ξεκίνησε ένα νέο καλλιτεχνικό πεδίο: το videodance. Με αφορμή την καλλιτέχνιδα, η ομάδα Palabres, Palabres (Γαλλία), που αποτελείται απο τους Daphné Biiga Nwanak και Baudouin Woehl, παρουσιάζει την περφόρμανς "Ποιος θυμάται τη Μάγια Ντέρεν;" την Κυριακή 18 Φεβρουαρίου στις 7.30 μ.μ. στο 1927 art space (Κυψέλης 35, Κυψέλη, 1ος όροφος). Η παράσταση είναι στη γαλλική γλώσσα (με ελληνικούς υπέρτιτλους).

Με τυχαία αφορμή ένα βίντεο της Beyoncé, το ντούο καταπιάνεται με τα θεωρητικά κείμενα της Μάγια Ντέρεν προκειμένου να ερευνήσει τη σχέση των σωμάτων με την εικόνα. Οι δυο περφόρμερ ενσαρκώνουν χαρακτήρες των οποίων η κίνηση, ο λόγος και η φαντασία διαμορφώνονται απο την τεχνολογία, με σκοπό να προκαλέσουν ανατροπές στο χώρο και την Ιστορία. Οι δύο καλλιτέχνες φιλοξενούνται στο 1927 art space στο πλαίσιο συνεργασίας με το φεστιβάλ Presente Futuro (Παλέρμο). Στο διάστημα της φιλοξενίας τους (9-19/2) ασχολούνται με τη Μάγια Ντέρεν αλλα και με τη νέα τους δημιουργία με τίτλο "Vasari".

Λίγα λόγια για τους περφόρμερ

Daphné Biiga Nwanak

Η Daphné Biiga Nwanak είναι ηθοποιός και δραματουργός. Εχει σπουδάσει στη σχολή θεάτρου της Ρεμς και στο Εθνικό Θέατρο του Στρασβούργου. Είναι κάτοχος μάστερ στην Αισθητική και τη Φιλοσοφία απο τη Σχολή Πολιτικών Επιστημών με επίκεντρο της μεταπτυχιακής της έρευνας τη δουλειά του Ζερόμ Μπελ. Στο ξεκινημά της ως ηθοποιός συνεργάστηκε με σκηνοθέτες όπως ο Ζαν-Πιερ Βενσάν και ο Μπομπ Γουίλσον καθώς και με την κολλεκτίβα χορού (La) Horde. Θα συμμετέχει στην προσεχή δημιουργία της Σεβερίν Σαβριέ "Αβεσσαλώμ, Αβεσσαλώμ!" βασισμένη στο έργο του Γουίλιαμ Φόκνερ.

Baudouin Woehl

Ο Baudouin Woehl είναι δραματουργός και μουσικός για το χορό και το θέατρο. Εχοντας ολοκληρώσει ένα μάστερ στη φιλοσοφία, σπούδασε θέατρο στο Εθνικό Θέατρο του Στρασβούργου. Μετά τις σπουδές του συνεργάστηκε με τους Μο Λε Πλαντέ (Maud Le Pladec) και Φρανσουά Σενιό. Αυτό τον καιρό δουλευει με τους Σεβερίν Σαβριέ, Στανισλάς Νορντέι, Βενσάν Τομασέ, Βαλέριαν Γκιγιόμ και Ιβάν Κλεντά. Εκτός απο το να γράφει μουσική για παραστάσεις, τραγουδά, παίζει όμποε, κιθάρα και πιάνο.

Μετά τις σπουδές τους στο Εθνικό Θέατρο του Στρασβούργου, οι δύο καλλιτέχνες ένωσαν τις δυνάμεις τους με σκοπό τη δημιουργία σύγχρονων έργων που συνδυάζουν το θέατρο, τη μουσική και το χορό ενώ έχουν δημιουργήσει τόσο θεατρικές παραστάσεις όσο και φίλμ. Η ομάδα τους Palabres, Palabres έχει την έδρα της στη Ρεμς απο το 2020. Οι παραγωγές τους περιλαμβάνουν τα έργα "Lecture américaine" (2021) και "Maya Deren" (2023) ενώ δουλεύουν την καινούρια τους παραγωγή "Vasari" (2026).

InfoΚρατήσεις απαραίτητες στο 1927bts@gmail.com ή τηλεφωνικά στο 2114140970. Είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά (ελάχιστη προτεινόμενη συνεισφορά: 5 ευρώ).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Butoh με τις Αλίκη Γερμανού και Νικολέτα Ξεναρίου

Δύο εμβληματικές γυναικείες μορφές του Παρισιού των "Τρελών Χρόνων" ζωντανεύουν μέσα από τη σωματικότητα του Butoh, σε μια χοροθεατρική τριλογία της Αλίκης Γερμανού και της Νικολέτας Ξεναρίου, όπου ο χρόνος γίνεται σώμα, μνήμη και ποίηση στο Θέατρο Ροές.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

Θέατρο Εκστάν: Συνεπές στην τέχνη και την ανθρώπινη ευαισθησία

Το Θέατρο Εκστάν ανεβάζει για δεύτερη χρονιά δύο συγκινητικά γαλλικά έργα, τις "Μέρες ολόκληρες στα δένδρα" της Μαργκερίτ Ντυράς και "Η ιστορία της Μαρί" του Ζωρζ Μπρασσάι, παραμένοντας συνεπές, ποιητικό και βαθιά ανθρώπινο.

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.

Για τον Δημήτρη Μακαλιά, η κωμωδία είναι το πιο γενναιόδωρο είδος

Ο αγαπημένος ηθοποιός μιλά στο "α" για τον "Ράφτη κυριών" του Ζορζ Φεϊντό (avant première στις 24/10) και το "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου (από 27/10). Δύο κωμωδίες που τον κρατούν απασχολημένο και τις επτά ημέρες της εβδομάδας στο θέατρο Γκλόρια.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Οι θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 23 έως 29/10 και ξεχωρίζουν.

Το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας δείχνει τη νέα του δυναμική παρουσία με πλούσιες φθινοπωρινές δράσεις

Με τις νέες πρωτοβουλίες της Τζένης Αργυρίους σηματοδοτείται μια νέα εποχή για το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας, ένα κέντρο ανοιχτό, δημιουργικό, σε συνεχή διάλογο με τον κόσμο. Αυτές είναι οι Φθινοπωρινές Δράσεις.

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος σε δύο εμβληματικούς ρόλους

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή, ερμηνεύοντας δύο σπουδαίους ρόλους που αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα της ανδρικής ψυχής, την αγωνία, την εξουσία και την αναζήτηση ταυτότητας μέσα στον χρόνο.