"Ποιος θυμάται τη Μάγια Ντέρεν;": Με αφορμή τη Beyoncé, μια ομάδα καταπιάνεται με μια φιγούρα της αβάν-γκαρντ

Το γαλλικό ντούο Palabres, Palabres (Daphné Biiga Nwanak, Baudouin Woehl) παρουσιάζει στο 1927 art space μία περφόρμανς που ερευνά τη σχέση σώματος και εικόνας.

Ποιος θυμάται τη Μάγια Ντέρεν;

Γεννημένη στην Ουκρανία το 1917, η Μάγια Ντέρεν υπήρξε μια απο τις πιο σημαντικές φιγούρες της αβάν-γκαρντ της εποχής της. Εκτός από σκηνοθέτρια του πειραματικού κινηματογράφου, ήταν και χορογράφος και ξεκίνησε ένα νέο καλλιτεχνικό πεδίο: το videodance. Με αφορμή την καλλιτέχνιδα, η ομάδα Palabres, Palabres (Γαλλία), που αποτελείται απο τους Daphné Biiga Nwanak και Baudouin Woehl, παρουσιάζει την περφόρμανς "Ποιος θυμάται τη Μάγια Ντέρεν;" την Κυριακή 18 Φεβρουαρίου στις 7.30 μ.μ. στο 1927 art space (Κυψέλης 35, Κυψέλη, 1ος όροφος). Η παράσταση είναι στη γαλλική γλώσσα (με ελληνικούς υπέρτιτλους).

Με τυχαία αφορμή ένα βίντεο της Beyoncé, το ντούο καταπιάνεται με τα θεωρητικά κείμενα της Μάγια Ντέρεν προκειμένου να ερευνήσει τη σχέση των σωμάτων με την εικόνα. Οι δυο περφόρμερ ενσαρκώνουν χαρακτήρες των οποίων η κίνηση, ο λόγος και η φαντασία διαμορφώνονται απο την τεχνολογία, με σκοπό να προκαλέσουν ανατροπές στο χώρο και την Ιστορία. Οι δύο καλλιτέχνες φιλοξενούνται στο 1927 art space στο πλαίσιο συνεργασίας με το φεστιβάλ Presente Futuro (Παλέρμο). Στο διάστημα της φιλοξενίας τους (9-19/2) ασχολούνται με τη Μάγια Ντέρεν αλλα και με τη νέα τους δημιουργία με τίτλο "Vasari".

Λίγα λόγια για τους περφόρμερ

Daphné Biiga Nwanak

Η Daphné Biiga Nwanak είναι ηθοποιός και δραματουργός. Εχει σπουδάσει στη σχολή θεάτρου της Ρεμς και στο Εθνικό Θέατρο του Στρασβούργου. Είναι κάτοχος μάστερ στην Αισθητική και τη Φιλοσοφία απο τη Σχολή Πολιτικών Επιστημών με επίκεντρο της μεταπτυχιακής της έρευνας τη δουλειά του Ζερόμ Μπελ. Στο ξεκινημά της ως ηθοποιός συνεργάστηκε με σκηνοθέτες όπως ο Ζαν-Πιερ Βενσάν και ο Μπομπ Γουίλσον καθώς και με την κολλεκτίβα χορού (La) Horde. Θα συμμετέχει στην προσεχή δημιουργία της Σεβερίν Σαβριέ "Αβεσσαλώμ, Αβεσσαλώμ!" βασισμένη στο έργο του Γουίλιαμ Φόκνερ.

Baudouin Woehl

Ο Baudouin Woehl είναι δραματουργός και μουσικός για το χορό και το θέατρο. Εχοντας ολοκληρώσει ένα μάστερ στη φιλοσοφία, σπούδασε θέατρο στο Εθνικό Θέατρο του Στρασβούργου. Μετά τις σπουδές του συνεργάστηκε με τους Μο Λε Πλαντέ (Maud Le Pladec) και Φρανσουά Σενιό. Αυτό τον καιρό δουλευει με τους Σεβερίν Σαβριέ, Στανισλάς Νορντέι, Βενσάν Τομασέ, Βαλέριαν Γκιγιόμ και Ιβάν Κλεντά. Εκτός απο το να γράφει μουσική για παραστάσεις, τραγουδά, παίζει όμποε, κιθάρα και πιάνο.

Μετά τις σπουδές τους στο Εθνικό Θέατρο του Στρασβούργου, οι δύο καλλιτέχνες ένωσαν τις δυνάμεις τους με σκοπό τη δημιουργία σύγχρονων έργων που συνδυάζουν το θέατρο, τη μουσική και το χορό ενώ έχουν δημιουργήσει τόσο θεατρικές παραστάσεις όσο και φίλμ. Η ομάδα τους Palabres, Palabres έχει την έδρα της στη Ρεμς απο το 2020. Οι παραγωγές τους περιλαμβάνουν τα έργα "Lecture américaine" (2021) και "Maya Deren" (2023) ενώ δουλεύουν την καινούρια τους παραγωγή "Vasari" (2026).

InfoΚρατήσεις απαραίτητες στο 1927bts@gmail.com ή τηλεφωνικά στο 2114140970. Είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά (ελάχιστη προτεινόμενη συνεισφορά: 5 ευρώ).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Matilda The Musical" έρχεται στο Παλλάς τη νέα σεζόν 2024-25 και ετοιμάζει πρώτη ακρόαση για παιδιά

Η Θέμις Μαρσέλλου ετοιμάζει μια νέα υπερπαραγωγή του πολυβραβευμένου μιούζικαλ των Ντένις Κέλι και Τιμ Μίντσιν που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ και ανακοινώνει ακρόαση για κορίτσια και αγόρια 6-13 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
10/05/2024

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber