"Μετά την τρικυμία": Last call για την πρωτότυπη παράσταση θεάτρου Playback

Λίγες ακόμη ευκαιρίες θα έχετε για να παρακολουθήσετε αυτή την πρωτότυπη εκδοχή του σαιξπηρικού έργου, η οποία αξιοποιεί τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τα βιώματα των θεατών.

Μετά την Τρικυμία © Κατερίνα Αρβανίτη

Η Εταιρεία Δραματικής Έκφρασης και Θεραπείας "Παλμός" παρουσιάζει στον χώρο της για δύο τελευταίες παραστάσεις στις 29 και 30 Δεκεμβρίου μια παράσταση εμπνευσμένη από την "Τρικυμία" του Σαίξπηρ. Το "Μετά την Τρικυμία" συνδέει τη δύναμη του ποιητικού θεάτρου με τον σκηνικό αυτοσχεδιασμό και προσφέρει στους θεατές ένα χώρο κατάθεσης ψυχής μέσα από τη θεατρική τέχνη. 

Μετά την Τρικυμία
© Κατερίνα Αρβανίτη

Ο Λάμπρος Γιώτης, σκηνοθέτης της παράστασης, ψυχίατρος, δραματοθεραπευτής και σκηνοθέτης, διευθυντής της Ελληνικής Σχολής Θεάτρου Playback, της μόνης διαπιστευμένης εκπαίδευσης στην Ελλάδα στο θεατρικό αυτό είδος, από το Διεθνές Κέντρο της Νέας Υόρκης (Centre of Playback Theatre), μας φέρνει μπροστά σε ένα αριστουργηματικό έργο που θέτει προβληματισμούς και ρίχνει φως στην ψυχή του κάθε θεατή. 

Με την παράσταση αυτή επιχειρήθηκε για πρώτη φορά η σύνδεση του θεατρικού αυτοσχεδιασμού Playback με ένα κλασικό θεατρικό έργο, την "Τρικυμία" του Σαίξπηρ.  Η "Τρικυμία", ένα θεατρικό έργο ανοιχτό σε ερμηνείες, που πραγματεύεται το μεταίχμιο υλικού κόσμου και ψευδαίσθησης, αποτελεί μια εμπειρία κοινωνικής αλληλεπίδρασης, φωτίζοντας το μονοπάτι ανάμεσα στην πραγματικότητα, τη φαντασία και τη φαντασίωση, που υπάρχει μέσα σε κάθε ανθρώπινη ύπαρξη. 

Μετά την Τρικυμία
© Κατερίνα Αρβανίτη

Λίγα λόγια για την παράσταση

 

Στο πρώτο μέρος της παράστασης "Μετά την Τρικυμία", παίζεται το έργο σε διασκευή από μια ομάδα πέντε ηθοποιών που υποδύονται πολλαπλούς ρόλους και έναν επί σκηνής μουσικό, που παράγει πρωτότυπη μουσική σύνθεση. Στο δεύτερο μέρος της παράστασης, οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν, με συντονιστή το σκηνοθέτη της παράστασης, Λάμπρο Γιώτη, προσωπικές τους ιστορίες που αναδύθηκαν με αφορμή το θεατρικό έργο, ενώ οι καλλιτέχνες της ομάδας μετατρέπονται σε performers του Playback και αποδίδουν με αυτοσχεδιασμό τις ιστορίες των θεατών. 

 

Έτσι, το έργο του Σαίξπηρ σκοπεύει να γίνει μια συμμετοχική καλλιτεχνική δημιουργία, καθώς οι θεατές βλέπουν τις ιστορίες τους να παίρνουν ζωή μπροστά στη σκηνή, μέσα από συμβολισμούς και συναισθήματα που συνδέουν τα στοιχεία της παράστασης με αυτά της προσωπικής τους ιστορίας. Μέσα από την παράσταση "Μετά την Τρικυμία" της Εταιρείας "Παλμός", αναδύεται η ουσία ενός κλασικού κειμένου μέσα σε ένα σύγχρονο κοινωνικό προβληματισμό. 

Όμως, τι συμβολίζει αληθινά η "Τρικυμία" και γιατί αυτό το έργο είναι κατάλληλο να ταξιδέψει τόσο βαθιά στα συναισθήματα και στα πάθη της κοινωνίας; 

Μετά την Τρικυμία
© Κατερίνα Αρβανίτη

 

Λίγα λόγια για το έργο του Σαίξπηρ

 

Πόση δύναμη χρειαζόμαστε για να λύσουμε τα δεσμά μας; Ίσως τη δύναμη μιας τρικυμίας;  Ο Σαίξπηρ στο ομώνυμο έργο του, κατασκευάζει μια περιπέτεια για να μας οδηγήσει από ένα χώρο αδικίας, στην απόδοση δικαίου και τη συγχώρεση. Στο ύστατο αυτό έργο του, όλοι επιθυμούν την ελευθερία τους, όλοι περνούν από τους ρόλους θύτη και θύματος, μαγεύουν και μαγεύονται και ο ίδιος ο συγγραφέας απαρνιέται τη μαγεία του θεάτρου μέσα από την ίδια τη θεατρική πράξη και ολοκληρώνει τη σχέση του με τη θεατρική γραφή.  Ο Σαίξπηρ είναι σα να μας κλείνει το μάτι όταν μας καλεί να παρακολουθήσουμε μία "κωμωδία", όπως χαρακτηρίζει αυτό το σκοτεινό υπαρξιακό παραμύθι, που αντέχει μέσα στους αιώνες σε τόσες διαφορετικές αναγνώσεις. 

Στην "Τρικυμία", ο Πρόσπερο, έκπτωτος ήρωας, Δούκας του Μιλάνου, γίνεται θύμα της εξουσίας και του πολιτικού κατεστημένου κι άλλο τόσο και της δικής του αλαζονείας, της μυστικιστικής του απόσυρσης σε ένα κόσμο "μαγείας". Εξόριστος αφότου του πήραν την εξουσία, σε ένα ερημικό νησί, μαζί με τη μικρή του κόρη που συμβολίζει την ίδια του την ψυχή, προσπαθεί να ξαναβρεί τον εαυτό του, να συγχωρέσει και να ξαναβρεί τη θέση του στον πραγματικό κόσμο. Με στόχο την εκδίκηση σκηνοθετεί μια τρικυμία, όπου όλοι του οι εχθροί, ναυαγοί στο νησί, θα πληρώσουν για το άδικο που του έκαναν. Η μαγεία έρχεται να μας βγάλει από την πραγματικότητα και να ταξιδέψουμε στο μυαλό και στο ταξίδι της ψυχής του Πρόσπερο!  

Η κάθαρση που συντελείται στον κεντρικό ήρωα του έργου, συμβολίζει την περιπέτεια κάθε ανθρώπου που εγκλωβίζεται σε έναν προσωπικό "μαγικό κόσμο", ακατανόητο για τους άλλους, όπου θα αντιμετωπίσει την αδικία, τη διαφορετικότητα, τον αποκλεισμό. Είναι άραγε η "Τρικυμία" μια δραματοθεραπευτική εμπειρία που κατασκευάζει ο Πρόσπερο ή η θέση του συγγραφέα απέναντι σε οτιδήποτε ή οποιονδήποτε μπορεί να εξουσιάσει ή να "στοιχειώσει" ένα άτομο διαφορετικό;

Προπώληση με ένα κλικ εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Μετά την Τρικυμία

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 120 '

Η «Τρικυμία», η κωμωδία του Ουίλιαμ Σαίξπηρ που κινείται μεταξύ πραγματικότητας και ψευδαίσθησης, παρουσιάζεται σε μια νέα διασκευή, ενώ στο δεύτερο μέρος οι ηθοποιοί ζωντανεύουν ιστορίες των θεατών με αφορμή το έργο, με όχημα τον αυτοσχεδιασμό playback. Η «Τρικυμία», ένα θεατρικό έργο ανοιχτό σε ερμηνείες, που πραγματεύεται το μεταίχμιο υλικού κόσμου και ψευδαίσθησης, θα αποτελέσει μια εμπειρία κοινωνικής αλληλεπίδρασης, φωτίζοντας το μονοπάτι ανάμεσα στην πραγματικότητα, τη φαντασία και τη φαντασίωση, που υπάρχει μέσα σε κάθε ανθρώπινη ύπαρξη. Πόση δύναμη χρειαζόμαστε για να λύσουμε τα δεσμά μας; Ίσως τη δύναμη μιας τρικυμίας; Ο Σαίξπηρ στο ομώνυμο έργο του, κατασκευάζει μια περιπέτεια για να μας οδηγήσει από ένα χώρο αδικίας, στην απόδοση δικαίου και τη συγχώρεση. Στο ύστατο αυτό έργο του, όλοι επιθυμούν την ελευθερία τους, όλοι περνούν από τους ρόλους θύτη και θύματος, μαγεύουν και μαγεύονται και ο ίδιος ο συγγραφέας απαρνιέται τη μαγεία του θεάτρου μέσα από την ίδια τη θεατρική πράξη και ολοκληρώνει τη σχέση του με τη θεατρική γραφή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπαμπάδες με ρούμι" κερνούν οι Ρέππας-Παπαθανασίου αυτό το καλοκαίρι

Τα ανοιχτά θέατρα της Αττικής (αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας) πρόκειται να υποδεχτούν αυτή τη θερινή περίοδο την επιτυχημένη κωμωδία με τους Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Σοφία Βογιατζάκη αλλά και τρεις νέες προσθήκες στο καστ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/05/2024

Χορός επί τρία για αυτή την εβδομάδα

Μία μαμά με την κόρη της, ένα γυναικείο ensemble κι ένα χορευτικό σύνολο με έναν μη χορευτή ανεβαίνουν τις επόμενες ημέρες σε τρεις σκηνές της πόλης.

Φεστιβάλ Κολωνού: Ανοίγει η πλατφόρμα για το Open Call του φθινοπωρινού μας ραντεβού στην Αθήνα

Ξεκινά σε λίγες μέρες η περίοδος υποβολής καλλιτεχνικών προτάσεων θεάτρου, χορού και μουσικής για το φεστιβάλ που διοργανώνει ο Δήμος Αθηναίων στο θέατρο Κολωνού.

Ο "Κατά φαντασίαν ασθενής" περιοδεύει το καλοκαίρι σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια

Το σκηνοθετικό δίδυμο συνεχίζει τη μελέτη του πάνω στον Γάλλο κωμωδιογράφο που φώτισε μοναδικά την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση.

Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου

Γοητευτικές ιδέες κρύβονται πίσω από το πρωτοπαρουσιαζόμενο έργο που προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του θεάτρου Πορεία, όμως, κατά το ανέβασμά του αποδεικνύεται φτωχότερο των προσδοκιών που δημιουργεί. | Powered by Uber

Άτλας της δεκαετίας του 2000

Η εντεκαετία 2000-10 έρχεται στο προσκήνιο σε μια παράσταση που υιοθετεί τη φόρμα ενός τηλεοπτικού reality. Μια ωραία ιδέα και μερικές ωραίες σκηνές δεν καταφέρνουν να απογειώσουν, ωστόσο, μια δουλειά που έχει δραματουργικά όσο και σκηνικά ζητήματα. | Powered by Uber

Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας κλείνει τα 30 και ανακοινώνει το φετινό του πρόγραμμα

Το "α" βρέθηκε στη συνέντευξη τύπου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, έμαθε τις δράσεις του φεστιβάλ (για τις οποίες έχει ανοίξει προπώληση) και σας λέει ποιες ξεχώρισε.