Ένα προσωπικό αντίο στον Γιώργο Μιχαλακόπουλο

Λίγα, φτωχά, λόγια για τον σπουδαίο καλλιτέχνη και άνθρωπο, που έφυγε από τη ζωή στις 16 Δεκεμβρίου.

Γιώργος Μιχαλακόπουλος

Η τελευταία φορά που είδα στη σκηνή τον Γιώργο Μιχαλακόπουλο ήταν τον χειμώνα του 2018, όταν ερμήνευσε τον Σάλομον στο "Τίμημα" του Άρθουρ Μίλερ, σε σκηνοθεσία της κόρης του Ιωάννας Μιχαλακοπούλου. Ήταν άλλωστε και η τελευταία του παράσταση, μία από τις εκατοντάδες στην εξηντάχρονη ζωή του στο θέατρο. Τη στιγμή που πάτησε το σανίδι στο ρόλο αυτού του Εβραίου παλαιοπώλη που έρχεται να εκτιμήσει την περιουσία δύο αποξενωμένων αδερφών, η ατμόσφαιρα στη σκηνή πύκνωσε και οι ηθοποιοί σαν να ανυψώθηκαν μερικά χιλιοστά από το έδαφος (έπαιζαν μαζί του η Ρένια Λουίζίδου, ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης και ο Χρήστος Σαπουντζής). Δεν είχα, ούτε έχω τώρα, παραισθήσεις, αλλά μόνο έτσι μπορώ να  περιγράψω το βαθύ αποτύπωμα και την αφοπλιστική σκηνική παρουσία του. Θυμάμαι να με κατακλύζουν δάκρυα, καθώς έπαιζε, όχι από συγκίνηση που ξαναέβλεπα αυτόν τον σπουδαίο ηθοποιό, αλλά από τη θεατρικότητα που απέπνεε κάθε του κύτταρο, από το τρόπο που απλώς υπήρχε και επιβαλλόταν επί σκηνής - όχι όμως με μια επιθετικά κυριαρχική παρουσία, αντιθέτως˙ σε εκείνη την παράσταση, για παράδειγμα, πόσο στοργικός και μαζί ιπποτικός ήταν ο τρόπος του απέναντι στη Ρένια Λουϊζίδου, και πόσο ευφυώς τον είχε μετατρέψει σε στοιχείο του ρόλου.

Tον γνώρισα τα μακρινά 90's, όταν ερχόταν ως επισκέπτης καθηγητής στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ, για να διδάξει το μάθημα του αυτοσχεδιασμού. Η ζεστή του παρουσία, η απλόχερη γενναιοδωρία του, οι ειλικρινείς κρίσεις του, η βαθειά ευγένειά του, ο σχεδόν πατρικός (αλλά καθόλου πατροναριστικός) τρόπος του απέναντί μας, το μοίρασμα πολύτιμων στιγμών από τη διαδρομή του, του προσέδωσαν την (σπάνια) ιδιότητα του αληθινού δασκάλου και έκαναν όλους εμάς να συγκαταλεχθούμε σε εκείνους τους αφάνταστα τυχερούς που διασταυρώθηκαν κάποια στιγμή μαζί του.

Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος αγάπησε πολύ το θέατρο και το θέατρο, οι συνάδελφοί του αλλά κυρίως οι θεατές, του επέστρεψε αυτή την αγάπη. Σε αυτή την εφήμερη τέχνη που υπηρετούσε, δεν είναι τα στιγμιότυπα από τις ταινίες του ή κάποια αμήχανα μαγνητοσκοπημένα πλάνα από τις παραστάσεις του ό,τι θα διασωθεί. Θα είναι ο απόηχος του δυνατού, συχνά δακρυσμένου, χειροκροτήματος και μια βαθιά υπόκλιση.

Κύριε Μιχαλακόπουλε, καλό σας ταξίδι.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μικρές κυρίες": Το μυθιστόρημα των παιδικών μας χρόνων ζωντανεύει στη σκηνή την επόμενη σεζόν

Όπως μάθαμε αποκλειστικά, το αριστούργημα της κλασικής λογοτεχνίας από την Λουίζα Μέι Άλκοτ και ένα από τα πιο δημοφιλή μυθιστορήματα όλων των εποχών, θα ανέβει στο θέατρο Γκλόρια.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/06/2024

Τελευταίες παραστάσεις για τον "Μπογιατζή" στο θέατρο Αυλαία

Η "κωμωδία για τρεις" του Ντόναλντ Τσέρτσιλ με τους Γιώργη Κοντοπόδη, Δανάη Καλοπήτα και Ιωάννα Μαρμάρου, κατεβάζει αυλαία.

Φεστιβάλ Αθηνών: τι κρύβεται πίσω από το "Looking for a Missing Employee" του Ραμπί Μρουέ;

Ο καταξιωμένος Λιβανέζος δημιουργός από το Kammerspiele του Μονάχου έρχεται για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, μετουσιώνοντας σε ένα συγκλονιστικό θεατρικό γεγονός την ανησυχητική αστυνομική υπόθεση της εξαφάνισης ενός δημοσίου υπαλλήλου του Υπουργείου Οικονομικών του Λιβάνου στη Βηρυτό το 1966.

"Respublika": Η rave δημοκρατία του Λούκας Τβαρκόβσκι

Rave party ή παράσταση; Mockumentary ή κινηματογραφική περφόρμανς; Μιλήσαμε με το σκηνοθέτη του "Respublika", αλλά και με τους Ιλειάνα Δημάδη και Κωνσταντίνο Τζάθα, επιμελητές Θεάτρου-Χορού της Στέγης, που του ανέθεσε την open air εκδοχή της παράστασης, για να ξεδιαλύνουμε όσα θα δούμε στο Terra Vibe Park από τις 13 έως τις 15/6.

Τι θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών την επόμενη εβδομάδα;

Μια επιστροφή στο Ηρώδειο, μία παράσταση με πρωτότυπες βιντεοπροβολές, ένα αφιέρωμα, μια χορογραφία και ένα έργο για το Πολυτεχνείο σάς περιμένουν την εβδομάδα 20-26/6.

"Ικέτιδες" με Κονιόρδου, Σάττι, Τσορτέκη στην Επίδαυρο φέτος το καλοκαίρι

Το Θέατρο Τέχνης "Κάρολος Κουν" και το Θέατρο του Νέου Κόσμου παρουσιάζουν την εμβληματική τραγωδία του Αισχύλου με τη σκηνοθετική υπογραφή της Μαριάννας Κάλμπαρη, στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου αλλά και σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.

Βιώσαμε την ποιητική της περφόρμανς "Θέλω να πάω σπίτι" του Θεάτρου στη Σάλα

Το "α" παρακολούθησε στον χώρο-σπίτι της Χρυσής Βιδαλάκη την παράσταση που σκηνοθετεί η Κατερίνα Κλειτσιώτη. Θέμα της η απώλεια μνήμης.