"Οι χρησμοί του νερού": Μία πρωτοποριακή παράσταση στους Δελφούς για την κρίση του νερού

Η Αποστολία Παπαδαμάκη δημιουργεί μια συμμετοχική site specific performance συνδέοντας σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα με τη λατρεία του Απόλλωνα, με την Μαρία Παπαγεωργίου και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο στους ρόλους της Πυθίας και του Ερευνητή.

Οι χρησμοί του νερού © Αρείων Στεφανίδης

Η σκηνοθέτης και χορογράφος Αποστολία Παπαδαμάκη, στη νέα πρωτότυπη παράσταση "Οι χρησμοί του νερού", προχωρά στη δημιουργία μιας σπονδυλωτής, διαδραστικής και συμμετοχικής site specific performance που συνδέει την κλιματική αλλαγή και την παγκόσμια κρίση του νερού με το μυθικό υπόβαθρο και τη λατρεία του Απόλλωνα στους Δελφούς (31/7 και 1/8, με προκράτηση θέσης).

Μέσα από μια νοηματική πορεία, η παράσταση φιλοδοξεί να συνδέσει επιστημονικές ανακαλύψεις και πορίσματα, ιστορικά γεγονότα, μυθικές οντότητες και υψηλά νοήματα, συνδέοντας τις έρευνες για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην ευρύτερη περιοχή των Δελφών και τις συνέπειες της ανθρώπινης δραστηριότητας στον υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής με την παγκόσμια κρίση του νερού.

οι Χρησμοί του Νερού
© Αρείων Στεφανίδης
Μαρία Παπαγεωργίου

Σκοπό της παράστασης αποτελεί η αναζήτηση συνεργειών που γεφυρώνουν την τέχνη, την επιστήμη, τον αρχαίο πολιτισμό και την προστασία του περιβάλλοντος. Απώτερη επιδίωξη, η εύρεση νέων τρόπων εξέτασης του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής, καθώς και η εξερεύνηση δημιουργικών λύσεων που αξιοποιούν διεπιστημονικές προσεγγίσεις. Μέσα από τη δημιουργία της site specific performance επιδιώκεται η ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου ως γέφυρα μεταξύ της επιστήμης, της γηγενούς σοφίας, της πνευματικότητας και της ιστορίας, με κύριο όχημα την τέχνη, με σκοπό την διατομεακή προσέγγισή τους ως αναπόσπαστα μέρη της λύσης.

Η παράσταση ξεπερνά τα παραδοσιακά όρια, χρησιμοποιώντας τη δύναμη της τέχνης για να προσελκύσει το κοινό πνευματικά και συναισθηματικά. Λειτουργεί ως υπενθύμιση της ευθύνης της ανθρωπότητας να προστατεύσει τον πιο πολύτιμο πόρο του πλανήτη και ενθαρρύνει τη συλλογική δράση για τον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Οι χρησμοί του νερού
© Αρείων Στεφανίδης
Δημήτρης Γκοτσόπουλος

Ο συναρπαστικός αρχαιολογικός χώρος των Δελφών θα αποτελέσει το σκηνικό για αυτή τη μαγευτική παράσταση, προσθέτοντας μια μοναδική και ατμοσφαιρική διάσταση στην εμπειρία των θεατών. Καθώς ο ήλιος θα δύει πάνω από τα αρχαία σπαράγματα, η συγχώνευση της αρχαίας σοφίας και της σύγχρονης καλλιτεχνικής έκφρασης θα δημιουργήσει μια υπερβατική ατμόσφαιρα που υπόσχεται να μείνει αξέχαστη.

Η performance αποτελεί μια συλλογική προσπάθεια μεταξύ ταλαντούχων καλλιτεχνών, επιστημόνων και επαγγελματιών του πολιτισμού, αφιερωμένη στην έμπνευση ουσιαστικού διαλόγου και στην προώθηση της βαθύτερης κατανόησης των προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε ως παγκόσμια κοινότητα. Η παραγωγή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος 2023, του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός" του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Οι χρησμοί του νερού
© Αρείων Στεφανίδης

Θα δοθούν δυο παραστάσεις, η πρώτη στις 31/7 και η δεύτερη την 1/8. Η κάθε παράσταση αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο διαδραματίζεται στον Ναό της Αθηνάς Προναίας κατά την ανατολή του ηλίου (6.30-7.30 π.μ.) και το δεύτερο στον Ναό του Απόλλωνα (8.00-9.10 μ.μ). Η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική και για τα δύο μέρη.

Επί σκηνής θα βρίσκονται οι Δημήτρης Γκοτσόπουλος (Ερευνητής), Μαρία Παπαγεωργίου (Πυθία) και η Αποστολία Παπαδαμάκη ως Μνημοσύνη. Οι κόρες της, Μούσες, πρόκειται να ερμηνευτούν από τις: Μαίρη Γιαννούλα, Μαρία-Πηνελόπη Κασιδόκωστα, Χριστιάνα Κατσιμπράκη, Κωνσταντίνα Λιόντου, Εβίνη Παντελάκη, Μαρία Παπακωνσταντίνου, Ηλιάνα Παρασκευοπούλου, Νατάσα Σαραντοπούλου και τη Δάφνη Σταθάτου. Το καστ συμπληρώνεται από τους καλλιτέχνες που θα συνοδεύουν με μουσική την παράσταση. Πρόκειται για τις Μιγκέν Σελμάνι (βιολί), Λευκή Κολοβού (τσέλο), Σίσσυ Μακροπούλου (άρπα) και τον Τρύφωνα Κουτσουρέλη (electronics), ο οποίος έγραψε και τη μουσική. Τα κοστούμια των χορευτριών κατασκεύασε η Βικτώρια Γιαννάκη, ενώ τους φωτισμούς επιμελήθηκε η Βαλεντίνα Ταμιωλάκη. Τα πρωτότυπα κείμενα και οι στίχοι είναι του Παναγιώτη Γκιόκα.

Οι χρησμοί του νερού
© Αρείων Στεφανίδης

Info: Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το digitalculture.gov.gr.
 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
02/05/2024

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.

"Δον Κιχώτης": Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Θανάση Τσαλταμπάση σε καλοκαιρινή περιοδεία

Έναν πολυμελή θίασο, στον οποίο θα δούμε και τις Νάντια Κοντογεώργη και Παρθένα Χοροζίδου, ενορχηστρώνει ο Γιάννης Μπέζος στη μεγάλη θεατρική παραγωγή του καλοκαιριού που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα το διαχρονικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση.