"Πορφυρά πανιά": Η Δανάη Ρούσσου γράφει για τη θεατρική μεταφορά της δημοφιλούς νουβέλας της ρωσικής λογοτεχνίας

Η Δανάη Ρούσσου μοιράζεται μαζί μας σκέψεις για το όμορφο αλλά και δύσκολο σκηνοθετικό εγχείρημα που παρουσιάζεται στο Θέατρο Καλλιρόης.

Πορφυρά πανιά Κωνσταντίνος Λέπουρης©

Δύο παιδιά, η Ασσόλ και ο Γκρέυ, διανύουν την πορεία προς την ενηλικίωση και την ερωτική αφύπνιση έως ότου συναντηθούν στην εκπλήρωση μιας προφητείας και μιας κοινής μοίρας. Οι ήρωες κινούνται σε μια πορεία από την πεζή πραγματικότητα προς το όνειρο στη νουβέλα του Αλεξάντρ Γκριν τα "Πορφυρά Πανιά", που η Δανάη Ρούσσου μεταφέρει στο θέατρο. Η γεμάτη ευαισθησίες σκηνοθέτρια παρουσιάζει στο Θέταρο Καλλιρόης μια παράσταση ενδεδυμένη με συμβολισμούς και στοιχεία παραμυθιού, ενσωματώνει κούκλες φυσικού μεγέθους, όπου οι ηθοποιοί σε διπλό ρόλο κουκλοπαίκτη – ηθοποιού, υποδύονται τις πολλαπλές ηλικιακές φάσεις του ανθρώπου και διατρέχουν με λεπτότητα των ψυχισμό των ηρώων. 

 Η Δανάης Ρούσσου γράφει για τα "Πορφυρά πανιά"

ΔΑΝΑΗ ΡΟΥΣΣΟΥ.

Τον Απρίλιο του 22’ ξανά έπιασα στα χέρια μου τη νουβέλα του Αλεξάντρ Γκριν, την είχα διαβάσει αρκετά χρόνια πριν, αυτή τη φορά για να την διασκευάσω για το θέατρο. Τέσσερις άνθρωποι συναντηθήκαμε και δώσαμε τα χέρια. Έτσι ξεκίνησε ο απόπλους του καραβιού με τα "Πορφυρά Πανιά". Ένα δύσκολο εγχείρημα, άλλωστε η διασκευή και η μεταφορά ενός λογοτεχνικού κειμένου από μόνη της αποτελεί μια κοπιαστική και δύσκολη εργασία διότι δεν επιτρέπει αυθαιρεσίες,  εάν επιθυμείς να μείνεις πιστός στο πνεύμα του συγγραφέα. Η διαδικασία αυτή ωστόσο με βοήθησε στο να κατανοήσω εις βάθος το κείμενο επιτρέποντας μου να ακούσω τις ανάσες του και τις ανάγκες του. Η επιλογή του κειμένου, μια ιδέα της Όλιας Λαζαρίδου, που εκ των υστέρων κατανόησα γιατί την έκανα, έγινε υπακούοντας στην ανάγκη μου να ξεφύγω από την οδυνηρή πραγματικότητα δημιουργώντας έναν κόσμο ολότελα πραγματικό αλλά με λεπτότητα και ευαισθησία, να σταθώ σε αυτές τις λεπτές αποχρώσεις του ψυχισμού που ο καθημερινός ρυθμός δεν επιτρέπει να βγουν στην επιφάνεια. Επέτρεψα λοιπόν στην παράσταση να υπάρξουν η σιωπή και η ησυχία προσκαλώντας τον θεατή σε μία ώρα θέασης, έξω από τους κανονικούς ρυθμούς με τους οποίους εισέρχεται στον χώρο. Εντέλει μέσα από τη διαδικασία μαζί με τους υπέροχους συνοδοιπόρους μου (Στεφανί Καπετανίδη, Κωσταντή Μιζάρα και Κυριάκο Υφαντή) η παράσταση εξελίχθηκε σε μια πολύ προσωπική διαδικασία και διαδρομή όπου ο καθένας είχε τον χώρο και τον χρόνο να αναπτυχθεί και να δώσει με γενναιοδωρία κάτι από τα μύχια και τα κατάβαθα του. Και συνειδητοποιώ ότι πέρα από τα καλλιτεχνικά οράματα, πέρα από τις δημιουργικές επιθυμίες, το πιο πολύ που κάνει τα πράγματα να συμβαίνουν είναι οι άνθρωποι. Γιατί τίποτα από τα παραπάνω δε θα είχαν συμβεί, εάν όλα αυτά δε μας αφορούσαν τόσο προσωπικά και δεν είχαμε επιτύχει την ουσιαστική σύνδεση μεταξύ μας.

Η προσωπική εμπλοκή του καθενός και η διαθεσιμότητα επέτρεψαν σε αυτό το φαινομενικά απλό παραμύθι να ενδυθεί με συμβολισμούς και ισχυρά νοήματα. Υπάρχουν παραστάσεις που γεννιούνται στα σαλόνια. Όταν οι άνθρωποι συναντιούνται σε ένα σαλόνι για να συν δημιουργήσουν σημαίνει ότι το θέλουν πολύ. Και μείς το θέλαμε πολύ και το καταφέραμε ενάντια σε όλες τις αντιξοότητες.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Πορφυρά πανιά

  • Δραματοποιημένη Νουβέλα
  • Διάρκεια: 75 '

Η δημοφιλής ρωσική νουβέλα ακολουθεί δύο παιδιά στην πορεία τους προς την ενηλικίωση, την ερωτική αφύπνιση και το όνειρο σε μια παράσταση με στοιχεία παραμυθιού και κούκλες φυσικού μεγέθους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.