"Βόυτσεκ" και Φεστιβάλ Σαγκάης: Το διπλό στοίχημα του Θεσσαλικού Θεάτρου

Βόυτσεκ

Για τρεις μόνο παραστάσεις θα παιχτεί ο "Βόυτσεκ" του Γκέοργκ Μπίχνερ από το Θεσσαλικό Θέατρο με πρωταγωνιστή τον Δημήτρη Κουρούμπαλη στην Αθήνα: 
12/9 στου Παπάγου, 13/9 στην Πεύκη και 14/9 στην Πετρούπολη (εισιτήριά εδώ ). Το ημιτελές έργο-σταθμός του γερμανικού θεάτρου γραμμένο στις αρχές του 19ου αιώνα από τον επαναστάτη, για την εποχή του Μπίχνερ, διαθέτει μια φλογερή λαϊκή, ταξική αντίληψη, σχολιάζει την εξάρτηση του ανθρώπου από τις κοινωνικές συνθήκες, τις κοινωνικές σχέσεις, τη μοίρα και το βασικότερο….βασίζεται σε αληθινά γεγονότα. Ο Βόυτσεκ ένας φτωχός στρατιώτης  που έχει αποκτήσει παιδί με τη Μαρία κάνει τα πάντα προκειμένου να στηρίξει την οικογένειά του. Υπακούει στις προσβολές του λοχαγού του, υπομένει τα βασανιστήρια του γιατρού του στρατού και παρόλο που η λογική του δοκιμάζεται εκείνος προσπαθεί να μείνει ψύχραιμος. Όταν όμως η Μαρία θα τον προδώσει και θα τον εγκαταλείψει για έναν άλλον άντρα, ο Βόυτσεκ μεταμορφώνεται σε θηρίο, η λογική τον εγκαταλείπει, παίρνει ένα μαχαίρι στα χέρια του και αναζητά δικαιοσύνη.
 

Βόυτσεκ


Πόσο τραγικά επίκαιρη παραμένει η υπαρξιακή τραγωδία που εγείρει σκέψεις για την εξάρτηση του ανθρώπου από την ηθική της εποχής και τις κοινωνικές σχέσεις; Στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Θανάσης Χαλκιάς "ο κόσμος του Βόυτσεκ κατοικεί σε ένα βομβαρδισμένο θέατρο. Ο πόλεμος μαίνεται μέσα και έξω απ’ αυτό, αλλά κι ακόμη πιο βαθιά: μέσα στο μυαλό και την ψυχή των ηρώων. Ένας πόλεμος που φουντώνει στα ερείπια του θεάτρου, στα ερείπια του πολιτισμού. Η μουσική και τα τραγούδια του Tom Waits που παίζονται ζωντανά συνενώνουν τα γεγονότα που διαδραματίζονται επί σκηνής και οδηγούν τον θεατή στον πυρήνα της ιστορίας. Εκεί παλεύει ο Βόυτσεκ αδυνατώντας να αντιληφθεί πως κατέχει τη δύναμη να γκρεμίσει τις χάρτινες φυλακές και τα σαθρά τείχη που τον περιβάλλουν. Εμείς άραγε, σήμερα, πόσο διαφέρουμε από τον στρατιώτη Βόυτσεκ;". 

Παίζουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά): Θανάσης Ζέρβας, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Μαρσέλα Λένα, Κώστας Μπούντας, Χάρης Φλέουρας, Έλλη Χατζεϊπίδου. Συμμετέχουν οι μουσικοί: Φαίδρα Καρβούνη, Αλέξανδρος Τσιωνάς. Ο δραματουργός και σκηνοθέτης της παράστασης Θανάσης Χαλκιάς βασίστηκε στη μετάφραση της Κοραλίας Σωτηριάδου. Τα σκηνικά είναι της Μάρθας Φωκά και τα κοστούμια της Ολυμπίας Σιδερίδου. Η μετάφραση στίχων - διασκευή μουσικής είναι του Κώστα Βόμβολου. Επιμέλεια κίνησης: Αναστασία Μπρουζιώτη. Φωτισμοί: Δήμητρα Αλουτζανίδου.

Τα Αγάλματα Περιμένουν

Το δραστήριο Θεσσαλικό Θέατρο έχει μπροστά του κι άλλο ένα πρότζεκτ. Στις 17-23 Οκτωβρίου θα συμμετέχει στο Διεθνές Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου της Σαγκάης (Shanghai International Experimental Theatre Festival), που φέτος  πραγματοποιείται διαδικτυακά – λόγω των υγειονομικών μέτρων – με την παράσταση  "Τα Αγάλματα Περιμένουν" (2021)  του Ανδρέα Φλουράκη σε σκηνοθεσία Κυριακής Σπανού. Ο ταλαντούχος θεατρικός συγγραφέας, πάντα μας εκπλήσσει με τα έργα του, οι αναζητήσεις και οι στοχασμοί του δεν αφορούν κάτι στενά προσωπικό, αλλά το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Στο συγκεκριμένο έργο η εικόνα του Β΄ Αρχαίου Θεάτρου της Λάρισας και η συγκλονιστική ιστορία της Απόκρυψης των αρχαιοτήτων όλων των Ελληνικών Μουσείων της χώρας πριν μπουν οι Γερμανοί στην Ελλάδα γίνονται γνωστά, μέσα από το σύγχρονο Νεοελληνικό έργο.  

Η παράσταση "συνδυάζει το αφηγηματικό στοιχείο από ντοκουμέντα της εποχής της Απόκρυψης του 1940, με τη μυθοπλασία: εικόνες ενός σύγχρονου κόσμου σε περίοδο αποσύνθεσης, φθοράς, εικόνες ανθρώπων χαμένων στην άγνοια και την εικονική πραγματικότητα, ανθρώπων που ερμηνεύουν τη ζωή με όρους NETFLIX. Αυτοί οι διασκορπισμένοι άνθρωποι, οι μοναχικοί και απελπισμένοι – τα "μελλοντικά αγάλματα" – δίπλα στα απομεινάρια του Ελληνικού Πολιτισμού αποκτούν ένα χαρακτήρα ανησυχητικό, μελαγχολικό, απόκοσμα επικίνδυνο. Πρόκειται για σύγχρονα, αντι-ηρωικά πρόσωπα που μπαίνουν στην ορχήστρα του Αρχαίου Θεάτρου και αυτή η τολμηρή και ριψοκίνδυνη επιλογή, ίσως ανοίγει έναν δρόμο για τη διερεύνηση της σχέσης μας με την αρχαιότητα. Τι είναι τα αγάλματα για τα αγόρια των γυμναστηρίων, για τις καθαρίστριες των μουσείων, για τα παιδιά των κλαμπ και των μπαρ της παραλίας, για όλα τα πρόσωπα που περπατούν σήμερα μπροστά από τα μνημεία και τα αρχαία θέατρα;".

Παίζουν με αλφαβητική σειρά οι ηθοποιοί: Χριστίνα Βράκα, Θανάσης Ζέρβας, Χρήστος Κορδελάς, Μαρσέλα Λένα, Αναστασία Μπρουζιώτη, Αθηνά Σακαλή, Ηρακλής Τζαφέτας, Παναγιώτης Τόλιας. Σκηνικά: Άση Δημητρολοπούλου. Κοστούμια: Ολυμπία Σιδερίδου. Κίνηση: Αναστασία Μπρουζιώτη. Πρωτότυπη Μουσική : Δεσποινίς Τρίχρωμη. 
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
01/05/2024

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.

"Δον Κιχώτης": Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Θανάση Τσαλταμπάση σε καλοκαιρινή περιοδεία

Έναν πολυμελή θίασο, στον οποίο θα δούμε και τις Νάντια Κοντογεώργη και Παρθένα Χοροζίδου, ενορχηστρώνει ο Γιάννης Μπέζος στη μεγάλη θεατρική παραγωγή του καλοκαιριού που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα το διαχρονικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση.

"Farewell / Εν τόπω χλοερώ": Η ομάδα του "Nostalgia generation" ξαναχτυπά

Σε συνέχεια της περσινής sold-out παράστασης, οι Ντουθ φέρνουν το δεύτερο μέρος ενός ζωντανού sitcom που μιλά για τις ανεξάντλητες πιθανότητες και τις χαμένες ευκαιρίες των millennials.