"Ζιζέλ": Από την Οδησσό στο Ηρώδειο

Ζιζέλ

Πριν από μερικούς μήνες μαθαίναμε πως οι σολίστες του Κιέβου, της εθνικής ορχήστρας της Ουκρανίας, βρίσκονταν στην Ευρώπη για ζωντανές εμφανίσεις και λόγω της ρωσικής εισβολής και του πολέμου, δεν μπορούσαν να επιστρέψουν στη χώρα τους. Ο πόλεμος συνεχίζει να μαίνεται στην Ουκρανία και με την ελπίδα για ειρήνη οι Ουκρανοί καλλιτέχνες συνεχίσουν να εμφανίζονται ζωντανά στο κοινό και να μεταφέρουν μηνύματα αισιοδοξίας, κόντρα στον παραλογισμό του πολέμου. Ένα μήνυμα ομορφιάς και αισιοδοξίας, που τόσο πολύ έχουμε ανάγκη, μεταφέρουν το Μπαλέτο και η Ορχήστρα της Εθνικής Όπερας της Οδησσού.  Οι άνθρωποι του Christmas Theater ανέλαβαν να φέρουν στην Αθήνα το διάσημο καλλιτεχνικό σχήμα σε πλήρη σύνθεση, με 150 συντελεστές, στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής περιοδείας. Τι θα παρουσιάσει το Σάββατο 1 Οκτωβρίου στο Ηρώδειο; Το αριστούργημα του Αντόλφ Αντάμ  "Ζιζέλ", το μπαλέτο που θεωρείται η πεμπτουσία του Ρομαντισμού, σε λιμπρέτο των Ζιλ-Ανρί Βερνουά ντε Σεν Ζορζ και Θεόφιλου Γκοτιέ. Η χορογραφία είναι των Ζαν Κοραλί και Ζιλ Περό με νεότερη επεξεργασία των Μαριούς Πετιπά και Λεονίντ Λαβρόφσκι και διασκευή της Νάντιας Φεντόροβα.

Ζιζέλ, Μπαλέτο Οδησσού

Η Ζιζέλ χάνει από έρωτα τη λογική της

Η Ζιζέλ, μια χωριατοπούλα από την περιοχή του Ρήνου, είναι ερωτευμένη με τον Αλμπρεχτ, χωρίς να γνωρίζει ότι είναι δούκας και αρραβωνιασμένος με τη Ματίλντε, κόρη του δούκα του Κούρλαντ. Ο Αλμπρεχτ ανταποκρίνεται στον έρωτα της Ζιζέλ, προκαλώντας τη ζήλια του δασονόμου Ιλαρίονα, που και αυτός αγαπά παθιασμένα τη Ζιζέλ. Σε μια κυνηγετική έξοδο του δούκα και της αυλής του, ο Ιλαρίονας αποκαλύπτει την πραγματική ταυτότητα του Αλμπρεχτ. Η Ζιζέλ δεν αντέχει την αποκάλυψη, χάνει τα λογικά της και πεθαίνει.

Στη δεύτερη πράξη, εκεί που ο Αλμπρεχτ και ο Ιλαρίονας έρχονται να εναποθέσουν λουλούδια στον τάφο της αγαπημένης τους, εμφανίζονται οι Βίλοι, η ενσάρκωση των κοριτσιών που αγαπούσαν το χορό και πέθαναν πριν από τη μέρα του γάμου τους. Τα πεθαμένα κορίτσια αρχίζουν να χορεύουν κάτω από το φως της σελήνης, ανακαλύπτουν τον Ιλαρίονα, τον τιμωρούν και εκείνος χάνεται. Όταν οι Βίλοι ετοιμάζονται να εκδικηθούν και τον Αλμπρεχτ, η Ζιζέλ ανασταίνεται για να τον προστατεύσει. Χορεύει μαζί του μέχρι την αυγή, μέχρι τη στιγμή, δηλαδή, που οι Βίλοι είναι αναγκασμένες να επιστρέψουν στον τάφο τους. Ο Αλμπρεχτ σώζεται και η Ζιζέλ, ήσυχη πια, πέφτει ξανά να κοιμηθεί αιώνια.

Ζιζέλ, Μπαλέτο Οδησσού

Το Μπαλέτο της Εθνικής Όπερας της Οδησσού συνεχίζει την πορεία του με σεβασμό στην ιστορία 

Το μπαλέτο και η ορχήστρα της Εθνικής Όπερας της Οδησσού και η διάσημη όπερα κουβαλούν μια ιστορία αιώνων, καθώς στη μακρόχρονη πορεία τους έχουν φιλοξενήσει έργα μεγάλων συνθετών όπως ο Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι και ο Σεργκέι Ραχμάνινοφ. Με δική του ακαδημία και με τεράστιο καλλιτεχνικό έργο, παραμένει για χρόνια ένα από τα σπουδαιότερα μπαλέτα της Ανατολικής Ευρώπης. Κορυφαίοι χορευτές και χορογράφοι παρουσιάζουν κλασικές παραστάσεις με τις οποίες περιοδεύουν σε όλο τον κόσμο. Στην "Ζιζέλ" πρωταγωνιστούν κορυφαίοι σολίστ, το Corps de Ballet και η Ορχήστρα του Μπαλέτου της Εθνικής Όπερας της Οδησσού υπό τη μουσική διεύθυνση του Βιατσεσλάβ Τσερνούχο Βόλιτς. Σολίστ είναι οι: Αλεξάντρα Βορομπίοβα-Principal dancer, Πρίμα μπαλαρίνα του Μπαλέτου της Εθνικής Όπερας της Οδησσού (Ζιζέλ), Αντρί Πισαρίεβ-Principal dander, Κορυφαίος χορευτής του Μπαλέτου της Εθνικής Όπερας της Οδησσού (Κόμης Άλμπρεχτ), Κατερίνα Μπούρντικ σολίστ του Μπαλέτου της Εθνικής Όπερας της Οδησσού (Μύρτα), Νμιτρό Σαράϊ Κορυφαίος χορευτής του Μπαλέτου της Εθνικής Όπερας της Οδησσού (Χάνς). Τα σκηνικά – κοστούμια είναι της Ναταλία Μπεβζένκο.

Τιμές εισιτηρίων € 100- 25. Θέσεις ΑΜΕΑ (μόνο με τηλεφωνική κράτηση στο 2103221897): € 25. Ισχύουν ειδικές τιμές για ομαδικά εισιτήρια, πληροφορίες: 211 7701700. Προπώληση: 211 77 01 700, www.ct.gr & www.viva.gr.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έξι παραστάσεις σηκώνουν ξανά αυλαία (4-10/12)

Επιστρέφουν στις σκηνές από 4 έως 10 Δεκεμβρίου κι αξίζουν οι έξι θεατρικές επαναλήψεις που ακολουθούν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
04/12/2025

"Αγωνία Ιερή": Σπουδή πάνω στο έργο και τη ζωή της Εύας Palmer Σικελιανού

Μια τελετουργική παράσταση για τη ζωή και το όραμα της Εύας Palmer Σικελιανού. Η γυναίκα που ύφανε τον μύθο με το παρόν, αντιστάθηκε σε καθεστώτα και ανέστησε το αρχαίο δράμα επιστρέφει στη σκηνή μέσα από μια πολιτική, ποιητική σπουδή με πρωταγωνίστρια την Ελένη Νιωτάκη.

"Last Dance of Ivan Vasiliev"- Μια ιστορική βραδιά στο Christmas Theater

Ο Ιβάν Βασίλιεφ, ένας από τους σπουδαιότερους χορευτές της εποχής μας, επιστρέφει στις 8 Δεκεμβρίου στο Christmas Theater για μια στιγμή που ήδη γράφει ιστορία: το "Last Dance of Ivan Vasiliev". Μια παράσταση–εξομολόγηση, ένας τελευταίος χορός γεμάτος πάθος, αλήθεια και βαθιά ευγνωμοσύνη.

Δρώμενο πάνω σε κείμενο του Δημητριάδη με τη μορφή της Κερασίας Σαμαρά

Ένα πρωτότυπο ψηφιακό-εικαστικό δρώμενο του Δημήτρη Κωτσή, βασισμένο στο κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη, ζωντανεύει με τη μορφή της Κερασίας Σαμαρά στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης", εξερευνώντας τη διαρκή ανθρώπινη πορεία προς αυτογνωσία και μεταμόρφωση.

"Μακριά νύχτα στη γη του Νοντ": Θεατρικό ταξίδι στην Αυστραλιανή Ενδοχώρα

Συνεχίζεται το αφιέρωμα στους σύγχρονους Αυστραλούς συγγραφείς στο Αγγέλων Βήμα και μόλις έκανε πρεμιέρα το έργο του Duncan Graham "Μακριά νύχτα στη γη του Νοντ", που αναφέρεται στη δυνατή ιστορία δύο αδελφών.

Χρήστος Λούλης: "Για να ενωθείς πραγματικά, πρέπει να περάσεις από μια κόλαση"

Ο Χρήστος Λούλης, πρωταγωνιστής στο "Cleansed" της Σάρα Κέιν σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, που ανεβαίνει στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" από 4/12, μιλά ανοιχτά για τη σχέση του με το θέατρο και τη ζωή, την πατρότητα, αλλά και για την ουσία των ανθρώπινων σχέσεων και μας αποκαλύπτει πώς το έργο αντικατοπτρίζει καθημερινές μάχες ψυχής.

Ρολά κατεβάζουν τα θέατρα: Η απεργία των ηθοποιών φέρνει ξανά στο προσκήνιο τα άλυτα αιτήματα

Την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου οι ηθοποιοί απεργούν, διεκδικώντας υπογραφή συλλογικής σύμβασης και πληρωμές για πρόβες. Τα βασικά τους αιτήματα παραμένουν άλυτα, ενώ τα θέατρα προχωρούν σε αναβολές παραστάσεων.