Οι Γιώργος Δικαίος και Εμμανουήλ Κοντός μας μιλούν για τις "Βάκχες" της ομάδας Επτάρχεια

Οι δύο σκηνοθέτες της παράστασης «Βάκχαι, μία συλλογική αφήγηση» μιλούν στο “α” για την δημιουργία της μέσα από την καλλιτεχνική σύμπραξη μιας ομάδας σημαντικών συνεργατών.

Γιώργος Δικαίος Εμμανουήλ Κοντός

Ο Γιώργος Δικαίος και ο Εμμανουήλ Κοντός μιλούν στο "α” με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετούν από 13 Μαΐου στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛ.ΥΦ.Α. με τίτλο "Βάκχαι, μία συλλογική αφήγηση" με το θεατρικό σχήμα Επτάρχεια. Αντλώντας έμπνευση από τις "Βάκχες" του Ευριπίδη και με τη σύμπραξη μιας ομάδας σημαντικών καλλιτεχνικών συνεργατών, των Μαρίας Όλγας Αθηναίου, Δημήτρη Καμαρωτού, Ρηνιώς Κυριαζή, Αμαλίας Μουτούση, Αργύρη Ξάφη και Ιωάννας Ρεμεδιάκη, πέντε ηθοποιοί -Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Εμμανουήλ Κοντός, Εμμανουέλα Μαγκώνη, Κατερίνα Νταλιάνη, Ανδρομάχη Φουντουλίδου- γίνονται μέτοχοι μιας υπερβατικής εμπειρίας - γνωριμίας με τον Διόνυσο, σε μια παράσταση - αποτέλεσμα ερευνητικού εργαστηρίου. Κι όπως μας λένε οι σκηνοθέτες αυτήν την εμπειρία θέλουν να επικοινωνήσουν και με τους θεατές!

Ποια ήταν η πρώτη σας καλλιτεχνική συνάντηση; Σκηνοθετείτε πρώτη φορά από κοινού; 
Η πρώτη μας καλλιτεχνική συνάντηση συνέβη το 2013 όταν ξεκινήσαμε να σπουδάζουμε μαζί στη δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών. Έπειτα επαγγελματικά πια βρεθήκαμε ξανά όταν συστάθηκε το θεατρικό σχήμα Επτάρχεια. Συνεργαστήκαμε στη video performance "Έτσι πεθαίνουμε" σε σκηνοθεσία του Αργύρη Ξάφη και στη συνέχεια από τη θέση του ηθοποιού και του σκηνοθέτη στη "Γενική πρόβα αυτοκτονίας" στο θέατρο Skrow που ανέβηκε το Νοέμβριο του 2021. Τώρα είναι η πρώτη φορά που συνεργαζόμαστε ως σκηνοθέτες αυτής της συλλογικής αφήγησης των "Βακχών" του Ευριπίδη.

 

Πώς προέκυψε η δημιουργία της παράστασης "Βάκχαι, μία συλλογική αφήγηση"; 
Ο χρόνος που προσέφερε η πρώτη καραντίνα ήταν και η συγκυρία για την έναρξη της ενασχόλησης μας με τις "Βάκχες". Εκκινώντας από την κοινή ανάγκη διαφόρων μελών της ομάδας των Επταρχείων να επανασυστηθούμε με την Τέχνη μας και τα υλικά της, η πρώτη μας ιδέα ήταν να προσφέρουμε στους εαυτούς μας μια μακρόχρονη ερευνητική διαδικασία εν είδει σεμιναρίου με επισκέπτες συνεργάτες. Με αντικείμενο εργασίας το αρχαίο δράμα, επιλέξαμε το έργο του Ευριπίδη ως όχημα για την πιο γενναία βουτιά στα πιο άγνωστα νερά! Φτάνοντας στον τελικό σχεδιασμό της πρότασης μας κι αφού είχαμε στο μυαλό μας ποιους ανθρώπους θα θέλαμε κοντά μας, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε και στην παρουσίαση αυτής της ερευνητικής διαδρομής ως ένα work in progress. Και μέχρι και σήμερα, προσπαθούμε να κρατήσουμε όσο το δυνατόν καθαρότερο τον χαρακτήρα αυτής της πρώτης ιδέας μας, στην παράσταση που πρόκειται να παρουσιάσουμε.  

Βάκχαι, μία συλλογική αφήγηση
Χρήστος Βασιλόπουλος©

Πώς διαμορφώθηκε η συνεργασία σας με την ομάδα των καλλιτεχνικών συντελεστών και πώς εξελίχθηκε η ερευνητική διαδικασία;
Η συνεργασία μας με την ομάδα των καλλιτεχνικών συντελεστών και ερευνητών προέκυψε έπειτα από ένα αίτημα δικό μας να συναντηθούμε με ανθρώπους και με τα υλικά που κρατούν και τις προσεγγίσεις που δοκιμάζουν πάνω στο αρχαίο δράμα και γενικότερα στην τέχνη. Από τον Ιανουάριο έχουμε συναντήσει υλικά άλλοτε αλληλοσυμπληρωματικά, άλλοτε συγκρουόμενα, άλλοτε τελείως διαφορετικά. Το πολύ ενδιαφέρον είναι πως από όλα όσα εμφανίστηκαν ως ερεθίσματα, κάτι πολύ στοιχειώδες έχει μείνει ως απόσταγμα στη δική μας εμπειρία, της έρευνας και της παράστασης. Καθώς, λοιπόν, συναντάμε τα υλικά, ξαναβρίσκουμε κάθε φορά και τους ανθρώπους που συνεργαστήκαμε. Αυτό μάλλον είναι και η χαρά των σχέσεων και των συναντήσεων  στην τέχνη και τη ζωή.


 


 

Μέσα από την παράσταση προτείνουμε απλά το δικό μας τρόπο να καταλαβαίνουμε τα πράγματα, σήμερα, τώρα. Δεν είναι ρηξικέλευθος, ούτε ολοκαίνουργιος. Είναι μία προσπάθεια να είμαστε όσο πιο ειλικρινείς μπορούμε σε αυτή την εποχή της μετανεωτερικότητας, όπου όλα έχουν υπάρξει και επαναληφθεί.



 

 

Η παράσταση αποσκοπεί να μιλήσει για το σήμερα μέσα από τον λόγο του Ευριπίδη;
Η άμεση αναγωγή στο σήμερα, ειδικά διαμέσου τέτοιων κειμένων και λόγω της απόστασης που μας χωρίζει από αυτά, είναι ένας δρόμος αρκετά επικίνδυνος. Την ίδια στιγμή τα έργα αυτά αγγίζουν έτσι κι αλλιώς θέματα διαχρονικά και αποτελούν κομμάτι μιας κληρονομιάς που είμαστε τυχεροί που μας έχει προσφερθεί. Δεδομένου, λοιπόν, ότι 6 καλλιτέχνες, εδώ στο 2022, έρχονται σε επαφή και κουβαλούν τα λόγια του Ευριπίδη, κάνουν ήδη την παράσταση να συνομιλεί με το σήμερα από έναν πιο έμμεσο και πραγματικό δρόμο.

 

Προτείνετε μέσα από την παράσταση έναν νέο τρόπο σκηνικής προσέγγισης του αρχαίου δράματος;
Μέσα από την παράσταση προτείνουμε απλά το δικό μας τρόπο να καταλαβαίνουμε τα πράγματα, σήμερα, τώρα. Δεν είναι ρηξικέλευθος, ούτε ολοκαίνουργιος. Είναι μία προσπάθεια να είμαστε όσο πιο ειλικρινείς μπορούμε σε αυτή την εποχή της μετανεωτερικότητας, όπου όλα έχουν υπάρξει και επαναληφθεί.

Βάκχαι, μία συλλογική αφήγηση

 

”Μια σκηνική, πολυφωνική σκυταλοδρομία, όπου στη θέση της πολύτιμης σκυτάλης βρίσκεται το νήμα των νοημάτων, ο ήχος των λέξεων και η ανάμνηση της εμπειρίας της έλευσης του θεού Διόνυσου στους ανθρώπους”, διαβάζουμε για την παράσταση. Στόχος είναι να γίνουμε όλοι συμμέτοχοι μιας υπερβατικής εμπειρίας διονυσιασμού;
Ο στόχος της παράστασης είναι να μεταφερθεί ο λόγος του Ευριπίδη, ατόφιος, ακέραιος και πλήρης νοημάτων στον θεατή. Η εμπειρία αυτής της προσπάθειας μέσω και του συγκεκριμένου μύθου για εμάς ήταν σίγουρα μια πολυπρισματικά υπερβατική εμπειρία! Αυτή την εμπειρία θέλουμε να επικοινωνήσουμε και με τους θεατές και ποιός ξέρει τι νέο θα γεννήσει αυτή η επικοινωνία!

Περισσότερες πληροφορίες

Βάκχαι, μία συλλογική αφήγηση

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 100 '

Πέντε ηθοποιοί συμμετέχουν σε μια υπερβατική εμπειρία γνωριμίας με τον Διόνυσο, σε μια παράσταση που προέκυψε από ερευνητικό εργαστήριο και μεταφέρει αυτούσιο το λόγο του Ευριπίδη.

ΠΛΥΦΑ

Κορυτσάς 39

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Elenit" δια χειρός Ευριπίδη Λασκαρίδη κάνει στάση στη Στέγη

Μια σκοτεινή κωμωδία με ανατρεπτικό χιούμορ έρχεται στην Αθήνα λίγο πριν περιοδεύσει για τέταρτη συνεχή χρονιά στην Ευρώπη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/01/2023

Τρένο στο Ρουφ: Συνεχίζεται το μιούζικαλ τσέπης "Λαχτάρα για κεράσια" που έδωσε την αφορμή για τη δημιουργία της θεατρικής αμαξοστοιχίας

Η Τατιάνα Λύγαρη γιορτάζει φέτος τα 25 χρόνια της επιτυχημένης καλλιτεχνικής πορείας της Αμαξοστοιχίας - Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ με την επαναφορά της θεατρικής παράστασης.

Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών προκηρύσσει διήμερη απεργία για το Προεδρικό Διάταγμα 85

Το ΣΕΗ με ομόφωνη απόφαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος ανακοίνωσε καθολική απεργία, σαράντα μέρες μετά την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 85 που εξισώνει τους αποφοίτους των ανώτερων δραματικών σχολών και σχολών χορού και κινηματογράφου, αναγνωρισμένων από το υπουργείο Πολιτισμού, με απόφοιτους λυκείου. Διαβάστε την ανακοίνωση του ΣΕΗ.

Εξαγγελία νέας 48ωρης απεργίας των καλλιτεχνών

Πανκαλλιτεχνική κινητοποίηση και συγκέντρωση διαμαρτυρίας διοργανώνεται, με κύριο αίτημα την απόσυρση του Π.Δ. 85/2022.

Μαριλίτα Λαμπροπούλου και Κάτια Γέρου σε ένα σατιρικό θρίλερ στο Μικρό Άνεσις

Πώς συνδέονται οι σχέσεις εργασίας με τις ερωτικές σχέσεις; Το "Contractions" του πολυβραβευμένου Βρετανού συγγραφέα Μάικ Μπάρτλετ απαντά μέσα από το εξαιρετικό υποκριτικό ντουέτο που καθοδηγεί ο Βασίλης Μαυρογεωργίου.

Πρόγραμμα για την ενίσχυση καλλιτεχνών των σύγχρονων παραστατικών τεχνών από το 2023 Ελευσίς

Μια σημαντική ευκαιρία για 15 ελληνικούς φορείς των παραστατικών τεχνών ή/και μεμονωμένους καλλιτέχνες να λάβουν εξατομικευμένη συμβουλευτική από την Κέλλυ Διαπούλη και εμπειρογνώμονες του Διεθνούς Δικτύου για την Πολιτιστική Κινητικότητα On the Move.

"Πεταλούδες στο στομάχι": Μια ελεγεία για τον έρωτα δια χειρός Ρήγου

Κλέλια Ανδριολάτου, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Ίντρα Κέιν, Δωροθέα Μερκούρη, Κωνσταντίνος Μπιμπής συναντιούνται στη νέα παράσταση έκπληξη του Κωνσταντίνου Ρήγου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.